Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

werther, wygląda, że zestaw pierścienia i dekielka jest OK. Może gwintowanie w kopercie jest zniszczone i krzywo wprowadza pierścień? Spróbuj czy bez włożonego dekielka będzie się dało go głębiej wkręcić - to może dać odpowiedź na pytanie czy na pewno dekielek i pierścień są "kompatybilne"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Zaczynam wskrzeszanie zegareczka POLAN. Mam pewien problem, bo albo pierścień/dekiel jest nie od niego albo czegoś brakuje, bo nie można do końca skręcić. Ktoś pomoże?

A uszczelkę między mechanizmem a deklem masz?

Edited by spoxx2006

Kupię: ---.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zmierzyłem średnice bezeli w swoich Amfibiach - nowa Ministry (koperta typu 710) ma bezel o zewnętrznej średnicy 38,4, z tym, że jest to wersja SE (bezel stalowy). Stare Amfibie w dowolnych kopertach mają bezele o zewnętrznych średnicach 38,9 - 39,0 mm (różnica w wynikach pomiarów wynika z obecności różnych "ząbków" na obwodzie). Nowy bezel (identyczny jak z tej aukcji ma następujące wymiary: średnica zewnętrzna: 38,9 mm, średnica wewnętrzna (w miejscu mocowania) 33,8 mm, średnica wewnętrzna (w okolicach szkiełka): 31,4 mm.

Wewnętrzne średnice w starych i nowych Amfibiach są chyba jednakowe, ale zewnętrzna średnica też ma znaczenie, bo ktoś tu ostatnio pisał o tym, że nowy bezel wadził o koronkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem gdzieś, że ta Czajka posiada kamienie. Ile?

 

Ta Czajka najpewniej posiada werk 2356 - za czasów ZSRR te werki miały najczęściej 7 kamieni (wyjątkiem były np. werki pochodzące z zakładów w Petrodvorcu - w tym przypadku kamieni było 8 lub 9, przy czym ten 9. nie pełnił roli łożyskującej). W późniejszych latach liczba kamieni ulegała stopniowej redukcji. I tak np. w Slavach z werkiem 2356 długo stosowano werki 6-kamieniowe, natomiast w późnych Łuczach z lat 90 kamieni nie było w ogóle.

Podsumowując - w Twojej Czajce najbardziej prawdopodobna jest opcja 7 kamieni (oczywiście o ile nikt nie wymienił werku na nieoryginalny).

 

Koledzy , jak z tego Łucza wyjąć wałek z koronką?. Jest to damski czy męski zegarek ?

 

Wałek wyjmuje się standardowo - tzn. gdzieś w okolicy wałka powinien być "przycisk", po którego wciśnięciu będzie możliwe wyjęcie wałka.

Co do drugiego pytania - można powiedzieć, że to męski zegarek z damskim mechanizmem :)

Edited by sthool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre wersje tego mechanizmu nie mają przycisku do wyciągania wałka - najczęściej te, które były w kopercie gdzie wałek nie przechodził przez pełne oczko w kopercie i mechanizm dało się wyjąć bez wyciągania wałka. W takim przypadku najlepiej zdjąć wskazówki, tarczę i mostek remontuaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta Czajka najpewniej posiada werk 2356 - za czasów ZSRR te werki miały najczęściej 7 kamieni (wyjątkiem były np. werki pochodzące z zakładów w Petrodvorcu - w tym przypadku kamieni było 8 lub 9, przy czym ten 9. nie pełnił roli łożyskującej). W późniejszych latach liczba kamieni ulegała stopniowej redukcji. I tak np. w Slavach z werkiem 2356 długo stosowano werki 6-kamieniowe, natomiast w późnych Łuczach z lat 90 kamieni nie było w ogóle.

Podsumowując - w Twojej Czajce najbardziej prawdopodobna jest opcja 7 kamieni (oczywiście o ile nikt nie wymienił werku na nieoryginalny).

Dzięki! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Ritter

@FrancJozef
Na drugim zdjęciu po prawej od blansu na krawędzi mechanizmu poniżej wałka jest otwór a w nim sztyft albo śrubka do zwalniania wałka. Najpierw wciskasz sztyft a potem lekko obracając koronką w obie strony wyciągasz wałek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Mam Komandira 2414 i taki kłopot z nim a mianowicie co jakis czas (30 min, 1godz, 10 min) zatrzymuje się trzeba nim lekko potrząsnąć aby ruszył. Co z nim jest nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Mam Komandira 2414 i taki kłopot z nim a mianowicie co jakis czas (30 min, 1godz, 10 min) zatrzymuje się trzeba nim lekko potrząsnąć aby ruszył. Co z nim jest nie tak?

 

Wedle mnie sprężyna. wymień i będzie po sprawie.kilka razy tak miałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Mam Komandira 2414 i taki kłopot z nim a mianowicie co jakis czas (30 min, 1godz, 10 min) zatrzymuje się trzeba nim lekko potrząsnąć aby ruszył. Co z nim jest nie tak?

 

Żeby zasadniczo się upewnić czy to aby sprężyna należałoby popuścić trochę ją przed momentem gdzie się zatrzymuje. I zobaczy wtedy czy balans buja. Po zluzowaniu sprężyny tak aby balans stanął zrób 10-15 obrotów koronką i zobacz czy będzie bujał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.