Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

Doradzam udać się do zegarmistrza, powinien mieć wskazówki i koronkę, kopertę lepiej zmienić na inną w lepszym stanie ( jest ich sporo), niż powtórnie chromować. Z czyszczeniem i konserwacją koszt powinien się zamknąć w kwocie 100 do 200 zł - zależnie ile ceni sobie majster za robociznę, bo części są tanie.

 

I moje pytanie :)

 

Czym przepolerować odbarwione -pociemniałe koło zębate osi sekundnika??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można gdzieś taką kopertę dostać?

Bardzo małe szanse. Te koperty miały wybitnie niską trwałość i jakość chromowania. Znaleźć w ładnym stanie to sztuka. Ja chętnie odkupię nawet kilka sztuk jeśli ktoś miałby do zaoferowania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo małe szanse. Te koperty miały wybitnie niską trwałość i jakość chromowania. Znaleźć w ładnym stanie to sztuka. Ja chętnie odkupię nawet kilka sztuk jeśli ktoś miałby do zaoferowania ;)

w takim razie pozostaje renowacja :-). Wysłałem zapytania do kilku firm,ale chyba są zawaleni robotą bo od żadnej nie uzyskałem odpowiedzi. Szkoda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko odnośnie renowacji chromowanych kopert.

Oddawać do renowacji kopertę zegarka wartego kilkadziesiąt złotych i płacić ponad setkę mija się z celem Zakładając, że jestem w stanie przygotować kopertę do chromowania sam, czy wiecie może, gdzie mogą mi ją pochromować i za ile? Niestety w Lublinie wszystkie zakłady, do których się zwracałem, oferują tylko chromowanie techniczne.

 

Pytanie 2: czy ktoś z Lublina lub Rzeszowa może mi pomóc otworzyć Rolexa Oystera?

 

Wysłane z mojego LIVE2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-88222-0-92919200-1453228999_thumb.jpgw takim razie pozostaje renowacja :-). Wysłałem zapytania do kilku firm,ale chyba są zawaleni robotą bo od żadnej nie uzyskałem odpowiedzi. Szkoda. 

wracając jeszcze na chwilę do mojego ZIM-a, jak wyjąc mechanizm z koperty? Wyjąłem koronkę z wałkiem i za cholerkę nie chce mechanizm wyjść, Trzeba coś jeszcze odkręcić? 

Edited by francjozef

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie to jest techniczne chromowanie??

Chromowanie, które zwiększa powierzchniowo twardość metali, ale powstała warstwa nie jedt ładna, gładka i błyszcząca jak przy chromowaniu estetycznym.

 

Wysłane z mojego LIVE2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając jeszcze na chwilę do mojego ZIM-a, jak wyjąc mechanizm z koperty? Wyjąłem koronkę z wałkiem i za cholerkę nie chce mechanizm wyjść, Trzeba coś jeszcze odkręcić? 

 

Wykręcasz śrubki mocujące mechanizm i zdejmujesz ramkę razem ze szkłem. mechanizm wychodzi od przodu koperty, tzn. od strony szkła. :)

Edited by Qba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając jeszcze na chwilę do mojego ZIM-a, jak wyjąc mechanizm z koperty? Wyjąłem koronkę z wałkiem i za cholerkę nie chce mechanizm wyjść, Trzeba coś jeszcze odkręcić?

2 śrubki na obrzeżu mechanizmu.

 

Wysłane z mojego LIVE2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracając jeszcze na chwilę do mojego ZIM-a, jak wyjąc mechanizm z koperty? Wyjąłem koronkę z wałkiem i za cholerkę nie chce mechanizm wyjść, Trzeba coś jeszcze odkręcić?

 

musisz zdjąć lunetę ( szkiełko z metalowym pierścieniem), a od D..y strony odkręcić dwie śrubki trzymające werk w kopercie, wtedy wypadnie od strony szkiełka.

Chromowanie, które zwiększa powierzchniowo twardość metali, ale powstała warstwa nie jedt ładna, gładka i błyszcząca jak przy chromowaniu estetycznym.

Wysłane z mojego LIVE2 przy użyciu Tapatalka

Dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie, rok bym myślał i bym nie wymyślił  :D

Rozumiem, że to są te dwie śrubki przy krawędzi mechanizmu? 

Dokładnie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy potrzeba dużych zdolności magicznych żeby zdemontować a potem zamontować tarczkę datownika w werku 2414A z wostoka? :wacko::unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, trzeba tylko uważać, żeby sprężynka nie odleciała w siną dal. Zobacz sobie na youtube gościa ratfaced git, rozkłada on i składa wostoka 2416b, podobny, tylko że aitomat.

 

Wysłane z mojego LIVE2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Kolegów w temacie Kraba Kirowskiego.

Czy aby wyjąć wałek naciągu, wystarczy tylko wcisnąć dynks?

Chciałbym wyjąć werk.

Czy ring jest zespolony z kopertą?

Przepraszam za niefachowy język.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Kolegów w temacie Kraba Kirowskiego.

Czy aby wyjąć wałek naciągu, wystarczy tylko wcisnąć dynks?

Chciałbym wyjąć werk.

Czy ring jest zespolony z kopertą?

Przepraszam za niefachowy język.

1. odciągasz koronkę do pozycji przestawiania godziny

2. wciskasz wałek blokady ( zaznaczony strzałką ) i wyciągasz wałek

no i po sprawie !!

post-34697-0-37983900-1453441619.jpg


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nakręcam zegarek i podczas tej czynności coś przeskakuje w środku to co to może być? Dodam że da się go spokojnie nakręcić tylko to przeskakiwanie wkurza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nakręcam zegarek i podczas tej czynności coś przeskakuje w środku to co to może być? Dodam że da się go spokojnie nakręcić tylko to przeskakiwanie wkurza...

 

stawiam na wyłamany ząb w którejś przekładni, lub w sprężynie głównej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy nakręca się do oporu?


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nakręcam zegarek i podczas tej czynności coś przeskakuje w środku to co to może być? Dodam że da się go spokojnie nakręcić tylko to przeskakiwanie wkurza...

półbeczólka pod warunkiem że koła naciągowe nie mają uszczerbionych zębów ale to byś widział, lub wałek naciągu może przeskakiwać w półbeczółce.

Edited by Goral35

KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie zegarnikowie,

 

Wostok 2214, oliwienie, wymiana kotwicy oraz sprężyny z mostkiem. Zegarek zatrzymuje się po prawie 20 godzinach pracy. Balans stoi. Poruszanie go szpilką delikatnie celem rozbujania nic nie daje  Lekkie popuszczenie sprężyny za pomocą sprzęgiełka i jest ok. Wydumałem sobie że może za dużo oleju w kamykach jest. Ktoś może coś doradzić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.