Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Mike S

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    2736
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Mike S w dniu 30 Marca 2018

Użytkownicy przyznają Mike S punkty reputacji!

Reputacja

284 Entuzjasta zegarmistrzostwa

O Mike S

  • Urodziny 11/05/1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Ostatnie wizyty

1034 wyświetleń profilu
  1. Mike S

    Squale 1521

    Squale 1521
  2. Mam, chociaż czekam na docelowy pasek :).
  3. Słyszałem, że robią podróby Steinhart'ów. Zresztą czego dzisiaj nie podrabiają - ostatnio pojawiły się podróbki SKX009 ;).
  4. Dwa tygodnie temu na moim nadgarstku zagościł zegarek Squale 1521CL.ME20. Ponieważ od tego czasu noszę go praktycznie codziennie to uważam, że mogę już napisać kilka zdań na jego temat. Szwajcarska marka Squale nie należy do szeroko rozpoznawalnych w naszym kraju i nie można się temu szczególnie dziwić. Zegarki doczekały się swojej oficjalnej dystrybucji dopiero w ubiegłym miesiącu, więc z pewnością minie jeszcze trochę czasu zanim zagoszczą w powszechnej świadomości klientów. Do tej pory charakterystyczne logo z rekinem znane było wśród osób pasjonujących się historią zegarmistrzostwa, lub też ceniących szwajcarskie marki niezależne, których produkcja nie jest liczona w tysiącach sztuk miesięcznie (Squale w dalszym ciągu jest rodzinną firmą). Nad samą bogatą historią marki Squale nie będę się szczególnie rozpisywał – nadmienię jedynie, że zegarki są produkowane od ponad 60 lat, a sam założyciel Squale - Charles von Büren – w dużym stopniu przyczynił się do rozwoju zegarków określanych jako divery. Mój zegarek, jak łatwo wywnioskować po numerze referencyjnym, pochodzi z kultowej linii 1521 (50 ATMOS). Jest to najbardziej typowy dla marki Squale kształt koperty z koronką zatopioną na godzinie 4. To rozwiązanie gwarantuje nam jednocześnie pewność, że podczas przypadkowego uderzenia nie urwiemy koronki, jak i niezwykłą wygodę noszenia (nie ma mowy o koronce wbijającej się w nadgarstek). Wymiary koperty to: szerokość: 42 mm, wysokość: 12,5 mm, lug to lug: 48 mm, mocowanie paska: 20 mm. Warto na moment zatrzymać się przy szerokości zegarka – otóż wymiar 42 mm uwzględnia wiszący nad kopertą bezel, sama koperta to 40 mm, co sprawia, że zegarek nosi się niezwykle wygodnie. Dla porównania – chwalony przez wszystkich za swoje proporcje zegarek Tudor Black Bay 58 posiada kopertę o szerokości 39 mm, wysokości 11,9 mm przy lug to lug 47,75 mm – sami widzicie że jest całkiem nieźle 😉. Dodatkowo komfort noszenia zegarka podnoszą zakrzywione uszu, które pięknie chwytają nadgarstek. Wracając do samego bezela – jest on jednym z tych elementów, które nadają fajny charakter vintage (czyli to co lubię 😊 ). Do niedawna modele z linii 1521 posiadały 60 klikowy bezel, ale aktualnie oferowane są wersje ze 120 klikami. Bezel jest typu – coin edge – co ułatwia pewny chwyt. Pracuje bardzo przyjemnie i oczywiście porusza się w jednym kierunku. Wkładka wykonana jest z aluminium, co oznacza, że przy ciągłym noszeniu z biegiem lat może nabrać swojego charakteru i stać się czymś co nazywamy „ghost bezel” (chociaż nie wiem, czy w naszym klimacie jest to możliwe). Dla siebie wybrałem wersję w polerowanej kopercie w zestawie z bransoletą mesh. Dla tych, którzy boją się rys dostępna jest również opcja z piaskowaną kopertą oraz w czarnym PVD. Mi jednak do gusty przypadł ten wysoki połysk i nie boję się go nosić – jak do tej pory nie odnotowałem żadnej poważnej rysy, a nawet gdyby się zdarzyła to od czego są ściereczki Cape Cod 😉. Mesh posiada zapięcie znane z klasycznych bransolet oraz zdejmowane „ogniwa” dzięki czemu można łatwo dopasować go do każdego nadgarstka i co najważniejsze nie trzeba go obcinać 😉. W zapięciu mamy 3 oczka do mikroregulacji. Przy moim 16 cm. nadgarstku udało mi się ją idealnie dopasować. Zauważyłem, że po premierze ostatniej bondowskiej Omegi (ref: 210.90.42.20.01.001) nurki na bransolecie mesh stały się pożądanym towarem więc jest to fajny wybór. Zegarek posiada typowy dla profesjonalnych diver’ów pełen dekiel, na który naniesiono ładnie wykonane logo producenta oraz podstawowe informacje opisujące rodzaj użytego szkła, typ mechanizmu, materiał koperty oraz pochodzenie zegarka. Tarcza zegarka przywodzi na myśl stare Submariner’y –charakterystyczne malowane indeksy naniesione są na matową tarczę w kolorze głębokiej czerni. Każdy indeks godzinowy pokryty jest masą luminescencyjną (SuperLuminova) świecącą na zielono. Sam projekt cyferblatu ma swoje korzenie w latach 70’ i praktycznie od tego czasu nie uległ zmianie. Jest on niezwykle czytelny co podkreśla toolwatch’owy charakter zegarka. Na czytelność wpływają również wskazówki, przy czym na szczególną uwagę zasługuje minutowa – w kolorze jaskrawo - pomarańczowym. Osobiście wątpię abym kiedykolwiek zanurkował z tym zegarkiem, ale widziałem filmy osób, które się tego podjęły i faktycznie zegarek sprawdza się nawet w mętnej wodzie (na Youtube znajdziecie film znanego z pracy dla portalu Hodinkee – James’a Stacey, który recenzował ten model i wybrał się z nim na podwodną eskapadę 😊 ). Całość dopełnia ciekawie zaprojektowana wskazówka sekundowa, która delikatnie muska minutowe indeksy. Jest ona ozdobiona wypełnionym masą luminescencyjną prostokątem, którego szerokość idealnie pokrywa się z szerokością prostokątnych indeksów godzinowych na 6 i 9. Nie ma tu mowy o przypadkowości, wszystko sprawia wrażenie bardzo przemyślanej koncepcji. Na godzinie 3 znajduje się okno datownika, otoczone białą, malowaną ramką. Niektórych może razić biały kolor koła datownika, ale moim zdaniem ten element pasuje do ogólnego charakteru vintage tego zegarka. Tarcza jest oczywiście przykryta płaskim szafirowym szkiełkiem z wewnętrznym i zewnętrznym AR. Wewnątrz koperty znajdziemy znany i lubiany mechanizm ETA 2824. Jest to o tyle miłe, że choć osobiście uważam, że nie ma żadnej różnicy między ETA a Sellita to jednak coraz mnie marek spoza Swatch Group ma dostęp do tego werku. Mój egzemplarz cechuje się bardzo zadowalającą dokładnością - odchyłka dobowa wynosi +3 sekundy. Dodam, że jest to najdokładniejszy zegarek mechaniczny w mojej kolekcji 😉. Mechanizm ETA ma bardzo wiele zalet, ale jedną z istotniejszych jest prosty serwis, który jest w stanie wykonać każdy porządny Zegarmistrz. Kupując produkt w tej cenie, wiele osób szuka czegoś, co będzie im służyło długie lata i moim zdaniem Squale jest takim zegarkiem. Zegarek posiada imponującą wodoszczelność wynoszącą 50 ATM / 500 M. Wartość ta robi olbrzymie wrażenie, zwłaszcza mając na uwadze niegrubą kopertę. Bardzo dobre parametry wodoszczelności nie powinny zresztą dziwić – Squale zajmuje się produkcją wyłącznie profesjonalnych diver’ów. W portfolio marki nie znajdziemy żadnych kompromisów: każdy ich zegarek musi posiadać wysoką wodoszczelność i móc zostać wykorzystanym podczas nurkowania. To co mnie przekonało do zakupu to fakt, że marka posiada bogatą historię, zegarki są dobrze wykonane a ich design bardzo trafia w mój gust. Squale 1521 to jeden z tych diver’ów, który dobrze wygląda zarówno na gumie jak i na skórzanym pasku. Jeżeli miałbym wymienić jakieś minusy – to oprócz braku dedykowanej bransolety z endlinkami nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Część osób może zwrócić uwagę na brak ceramicznego bezela, ale z tego co wiem to można dokupić taki insert (jeden z amerykańskich sklepów ma je w swojej ofercie).
  5. Nosi się idealnie 🙂. Na początku bałem się, że 42 mm to będzie za dużo, ale de facto koperta ma trochę ponad 40 mm, a do tego lug to lug 48 mm i pięknie chwyta nadgarstek 🙂
  6. To jeden z piękniejszych szkieletorów, moim zdaniem zjada konkurencję 😀. Widać, że to dużo więcej niż zegarek bez tarczy 👌
  7. Ten model to raczej wczesne lata działania marki VE, ale dobrze tu widać, że od początku stawiali na oryginalny wygląd ;). U mnie od jakiegoś czasu gości ten model:
  8. Mike S

    Vostok Europe

  9. Mike S

    Orient

    Daito, jak zajrzysz do mojej galerii to zauważysz, że noszę zegarki w rożnych rozmiarach - od 34 mm do 44 mm - bez kompleksów ;). To sportowy zegarek więc może być moim zdaniem nieco większy ;).
  10. Mike S

    Laco Augsburg Taupe

  11. Mike S

    Orient

    Kilka zdjęć nowego King Divera. Moim zdaniem to ciekawy, codzienny zegarek :).
  12. Mike S

    Orient King Diver

  13. Mike S

    Nasze 3017

    Też tak uważam, a wisienką na torcie jest niebieska wskazówka chronografu (którą strasznie mi trudno uchwycić na zdjęciach ).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.