Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę abyście tu wpisywali wszystkie swoje pytania odnośnie kwestii napraw, wymian, regulacji itp.

Dzięki temu powstanie też ciekawy i wartościowy temat techniczny smile.gif

 

 

Proszę abyście tu wpisywali wszystkie swoje pytania odnośnie kwestii napraw, wymian, regulacji itp.

Dzięki temu powstanie też ciekawy i wartościowy temat techniczny smile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To spróbuję jeszcze tutaj, bo gdzieś moja prośba zaginęła...

 

Chciałbym się zapytać, czy ktoś posiada szkło do kwadratowej Sekondy, takiej jak na zdjęciu (zdjęcie pożyczone)?

sekonda-21-jewel-2nd-moscow-watch-factor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jest pekniete to spokojnie zrobisz z niego nowke sZtuke poprzez spolerowanie. Było o tym mnóstwo na ruskim Forum.


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest pęknięte - oddałem do zegarmistrza i powiedział że "z tym za wiele nie da się zrobić" - pozostało wiele rys i jedynym wyjściem jest znalezienie nowego... Cóż, jeśli jednak da się coś z nim zrobić, może zgłoszę się do innego zegarmistrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samemu to zrobisz i będzie jak nowe:

musisz nabyć za niewielką kasę papier wodny 2000 oraz 2500 a także pastę polerską może byś samochodowa tempo.

Moczysz papier 2000 podkładasz pod niego szmatkę i delikatnie w jędną stronę ruchami posuwisto zwrotnymi szlifujesz po chwili zmieniasz papier na 2500 i to samo póżniej kawałek flanelki lub innej miękkiej szmatki nakłądasz pastę i polerujesz. po zakończeniu wyczierasz do czystego inną szmatką i szkiełko jest jak nowe. w su,mie potrzebujesz 10-15 min i około 15 zł.

polecam. 


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super! o tym nie wiedziałem... (ciekawe czy zegarmistrz o tym wiedział...)

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samemu to zrobisz i będzie jak nowe:

musisz nabyć za niewielką kasę papier wodny 2000 oraz 2500 a także pastę polerską może byś samochodowa tempo.

Moczysz papier 2000 podkładasz pod niego szmatkę i delikatnie w jędną stronę ruchami posuwisto zwrotnymi szlifujesz po chwili zmieniasz papier na 2500 i to samo póżniej kawałek flanelki lub innej miękkiej szmatki nakłądasz pastę i polerujesz. po zakończeniu wyczierasz do czystego inną szmatką i szkiełko jest jak nowe. w su,mie potrzebujesz 10-15 min i około 15 zł.

polecam. 

Hej, robiłem tak jak opisujesz, ale jednak nie ma efektu wow. Szkiełko niby pozbyło się rys i zadrapań, wygląda na nowe w półcieniu, jednak światło dzienne pokazuje, że jest polerowane. Jest tak jakby mniej przejrzyste. W przy świetle z żarówki jest jeszcze gorzej. Efekt jest podobny do posmarowania szkiełka tłuszczem - tarcza jest zamglona. Nie wiem, może pasta, której użyłem jest zbyt gruboziarnista.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, robiłem tak jak opisujesz, ale jednak nie ma efektu wow. Szkiełko niby pozbyło się rys i zadrapań, wygląda na nowe w półcieniu, jednak światło dzienne pokazuje, że jest polerowane. Jest tak jakby mniej przejrzyste. W przy świetle z żarówki jest jeszcze gorzej. Efekt jest podobny do posmarowania szkiełka tłuszczem - tarcza jest zamglona. Nie wiem, może pasta, której użyłem jest zbyt gruboziarnista.

Cos skopałeś moze faktycznie masz paste polerska o zbyt grubym uziarnieniu. Ja zawsze tak poleruje swoje szkielka i wychodza jak z fAbryki.


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yakovlev

Zamiast tej całej procedury z papierem ściernym polecam pastę AUTOSOL SCRATCH REMOVER

http://www.autokosmetyki.pl/autosol-scratch-remover-75-ml-usuwa-rysy-zadrapania-odbarwienia-z-plastku-i-tworzyw-sztucznych-uznana-na-swiecie,p910.html

Wystarczy szmatka, odrobina pasty i kilka minut polerki. Nie używam niczego innego ;)

 

W marketach można znaleźć w cenie ok. 22 zł.

Tylko uwaga !!! Dokładnie zerknijcie co kupujecie, bo są co najmniej dwa rodzaje. Do plastiku i do metalu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos skopałeś moze faktycznie masz paste polerska o zbyt grubym uziarnieniu. Ja zawsze tak poleruje swoje szkielka i wychodza jak z fAbryki.

Pewnie tak. Nie bierz przypadkiem tego do siebie, że robiłem według Twojej instrukcji, i coś nie wyszło, bo robiłem dokładnie tak jak opisałeś, ale kilka miesięcy temu i się zraziłem. Od tego czasu proszę zegarmistrza o wymianę szkiełek na nowe. Używałem pasty do polerowania lakierów samochodowych, ale może rzeczywiście była kiepska?

Spróbuję z autosolem do plastiku. Miałem z nim do czynienia, (bo staram się też ratować stare rowery, głównie niemieckie sprzed 1960 r.) ale w wersji do metalu - polerowałem aluminium i wychodziło całkiem przyzwoicie. Jednak uważam, że do głębokich rys na pleksi musi być najpierw papier ścierny.

Edytowane przez orcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej Sekondzie jest chyba szkło z lupka. Ja mam takie w sławie. Nie kupisz takiego chyba nigdzie.

Jeśli rysy są głębokie to zastosuj procedurę kolegi Goral35 tylko zacznij od papiery 1500 albo nawet 1200

Reszta tak jak już wiesz.

Editjesli szkło jest troszkę matowe ale nie ma rys to poleruj miękką szmatka z odrobiną pasty. Efekt gwarantowany:-)

Edytowane przez rk7000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojciech1500

Chcąc nakręcić moją kamę obracają się wskazówki, co zrobić?! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nakręcić moją kamę obracają się wskazówki, co zrobić?! 

wciśnij wałek z koronką  :D  :D  :D


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej Sekondzie jest chyba szkło z lupka. Ja mam takie w sławie. Nie kupisz takiego chyba nigdzie.

Jeśli rysy są głębokie to zastosuj procedurę kolegi Goral35 tylko zacznij od papiery 1500 albo nawet 1200

Reszta tak jak już wiesz.

Editjesli szkło jest troszkę matowe ale nie ma rys to poleruj miękką szmatka z odrobiną pasty. Efekt gwarantowany:-)

Dzięki wielkie za odpowiedź! Zobaczymy jakie mam zdolności polerskie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź! Zobaczymy jakie mam zdolności polerskie ;)

Tylko nie przegnij z papierami sciernym bo Ci dziury wyskoczą :)


KUPIĘ - TROCHĘ WOLNEGO CZASU ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojciech1500

wciśnij wałek z koronką  :D  :D  :D

Proszę o rzeczowe odpowiedzi... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wojciech1500

Da się, ale wobu pozycjach wskazówki sie przesuwają. 

EDIT:

Juz sam naprawiłem usterkę, śróba tiretu się obluzowała, bystarczyło dokręcić. 

Edytowane przez Wojciech1500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam do was pytań jak mogę ściągnąć szkiełko z poljota sputnika ( z datownikiem) bez użycia pajączka i nie odwiedzając zegarmistrza??

Z góry dzięki

Jest to możliwe ale czy opłacalne?

Będzie potrzebna żelowa taśma dwustronna, jest dość droga. Przyklejasz fragment taśmy na jakimś blacie do tego zegarek od strony szkiełka, i ponosisz za kopertę.

Sposób sprawdzony i skuteczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z garażowych wykopków, dostałem od stryja m.in. takiego poljota
XvrgHTN.jpg
Pierwsze moje pytanie: jak w domowych warunkach można położyć lumę w formie takich "kuleczek"? Drugie pytanie dotyczy mechanizmu. Czy mech 2614.2H to jakiś rzadki albo trudny werk? Jak widać jest niekompletny, brakuje też wałka i koronki, nada się wałek z jakiegoś innego werka?
B4Vx8gQ.jpg

Edytowane przez mhu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mech 2614.2H to jakiś rzadki albo trudny werk? Jak widać jest niekompletny, brakuje też wałka i koronki, nada się wałek z jakiegoś innego werka?

 

Nie jest to rzadki werk - wręcz przeciwnie, sporo się spotyka Poljotów z werkami tej serii, a odmiana manualna z pojedynczym datownikiem (czyli taka jak w Twoim przypadku) jest chyba najliczniejsza. Konstrukcja wałka naciągowego wszystkich odmian była taka sama, a to oznacza, że z doborem tego elementu raczej nie będziesz miał problemów :) Jedyne na co będziesz musiał zwrócić uwagę, to całkowita długość wałka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz na all.... proszek świecący. I mieszasz np z lakierem bezbarwnym. Punktów nie odnawiałem więc nie podpowiem jak zrobić ładne i równe kropki. Ale wskazówki wychodzą pięknie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, jak wyjdą równe ładne kropki to aż się pochwalę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Nie zapomnij o usunięciu resztek śrubki mocowania pierwszego koła naciągowego. Zapewne siłacz nie wiedział o tym, że to "lewa" śrubka czyli odkręcana w odwrotną stronę jak pozostałe w mechanizmie i ją urwał. W to miejsce zamocuj sprawną śrubkę i koło. Obróć też przesuwki na pół mostku balansu tak by ta po prawej (regulacji chodu) znalazła się w takim miejscu gdzie jej znacznik będzie w środkowym położeniu +/- . Tą drugą przesuń względem przesuwki regulacji chodu jeszcze o 90o  . Wprawdzie zgrubnie ustawisz neutrum ale nie powinno być źle. Wtedy będziesz wiedział co z mechanizmem? P2614.2H ma to do siebie, że jeżeli choć chwilę nie działa, nawet gdy jest brudny, to coś z nim jest mocniej nie tak.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,mam pytanko czy Poljot  3017  jest kompatybilny z mechanizmem Venus ,czy części będą pasowały tylko i wyłącznie dedykowane temu mechanizmowi 3017? Pozdrawiam.Yema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.