Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Idea jaka towarzyszyła jego powstaniu to rower do wszystkiego na singlu z przełożeniem 48/14 (1:3,42). Sprawdza mnie się to  elegancko - jest konkretna kadencja,prędkość, utrzymanie, nie ma problemu na podjazdach w okolicy, hopki wiadomo...- płasko, na luzie da się wysiedziec 50km przy jeździe stricte sportowej. Niby do wszystkiego znaczy do niczego , a jednak:

 

To nieźle. Mi przy 42/17 jest już trochę za twardo na 26 calach. Dłuższe podjazdy dają mocno w kość. Na płaskim mogłoby być szybsze przełożenie, ale to rower miejski i nie robi mi dużej różnicy czy V przelotowa to 25 czy 30km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ecipeci, ja też czekam na takiego samego :-)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrovka

jeśli to do mnie to czy mógłbyś jaśniej ? :)

 

chodzi o wymiar miedzy osiami kol - - jaki rozmiar ramy bedziesz mial? /przepraszam jak juz wspominales,a niedoczytalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ecipeci, do Gdyni do roboty jeżdżę więc jak znalazł na wspólną przejażdżkę ;-)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nieźle. Mi przy 42/17 jest już trochę za twardo na 26 calach. Dłuższe podjazdy dają mocno w kość. Na płaskim mogłoby być szybsze przełożenie, ale to rower miejski i nie robi mi dużej różnicy czy V przelotowa to 25 czy 30km/h.

Miasto wiadomo, tu się zbytnio nie da poszaleć, ale jak jest taka możliwość - idę. Dłuższe podjazdy robiłem tylko z szosy i wszystkie z dużej tarczy. Przy średnim nachyleniu 6-7% i  długości 3 - 7km przełożenie 50/17 rzadziej 19(pod wiatr , na wysoką kadencję), zaś przy ok 10% i  długośći 7km - 50/21 rzadziej 23, jednak szosa wiadomo to nie MTB czy inny cięższy , czy szerszy kapeć. Na płasko w szosach mam płyta x oś czyli 52x11(pod wiatr 12-14) lub 50x11(pod wiatr 12).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ecipeci, do Gdyni do roboty jeżdżę więc jak znalazł na wspólną przejażdżkę ;-)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

dam znać jak dotrze i go poskładam ;) 

Ty kiedy swojego się spodziewasz ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W listopadzie;-)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złota polska jesień :)

 

img_0004a.jpg
 


"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie wrażenia z jazdy na grubasie? :)

Radość z jazdy - bezcenne :-)

Edytowane przez TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, już wiem co mi te koła przypominają :D -pani z warzywniaka ma takie w wózku ogrodniczym ;)


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę.... Pierwsze kilometry codzień z rana ... Na spokojnie( , a później to co innego;) ) , bo w robocie trzeba jeszcze jakoś wyglądać ;)

 

 

 

post-57100-0-03422300-1446629312_thumb.jpg

 

Pozdr! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radość z jazdy - bezcenne :-)

Ale coś więcej - opisz proszę - bo ciekaw jestem tłuściochów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale coś więcej - opisz proszę - bo ciekaw jestem tłuściochów.

 

Fat Canyona (12,9 kg) świetnie nadaje się do miasta, jest zadziwiająco zwrotny i dynamiczny, niestraszne mu krawężniki, hopki, dziury w jezdni. Szerokość opony wpływa na zwiększone bezpieczeństwo jazdy po wszelakiej nawierzchni, zwłaszcza najeżdżanie krawężników z ukosa, które nie powoduje uślizgu kół. W zasadzie jadąc na facie nie musisz wcale patrzyć pod przednie koło tylko w horyzont … i możesz po prostu jechać. Niemałym zaskoczeniem jest wjeżdżanie w zjeżdżanie ze schodów.

 

W terenie leśno-górskim ma się poczucie bardzo dużego bezpieczeństwa. Podjeżdża w zasadzie pod wzniesienia, których nie dało by się pokonać innym rowerem. Ograniczeniem jest oczywiście para w nogach i koordynacja ruchowa. Koła nie tracą przyczepności ani na stromej, ani na mokrej czy grząskiej nawierzchni. Podobnie ze zjazdami. Diametralnie wzrasta poczucie możliwości. Rower wręcz zachęca do spróbowania tego co nie możliwe.       

 

W terenie grząskim, który jest naturalnym środowiskiem fata to już zupełnie inna bajka. Rower pokonuje teren niepokonywany żadnym innym rowerem. Przemierzyłem znaczną część Pustyni Błędowskiej w grząskim i średnio ubitym piachu i pomimo że trzeba się czasem napedałować to rower dziarsko jedzie. Do takich warunków niemal niezbędna jest regulowana sztyca chcąc pokonać najbardziej grząski teren nie zatrzymując roweru. Czasem wystarczy krótkie podparcie nogi bez wytracenia  prędkości (czyli również bez przechyłu) i jedziesz pewnie dalej.

Minusy?

Zwiększone nieco opory toczenia na twardej nawierzchni, bycie "celebrytą" oraz problem z dobraniem odpowiedniego uchwytu rowerowego dla bagażnika dachowego.

Jeśli chcesz korzystać z fata wyłącznie jak ze środka lokomocji do systematycznego i zarazem szybkiego przemieszczania się twardą nawierzchnią np. do pracy i z powrotem to chyba nie warto.

Jak chcesz zawodowo uprawiać kolarstwo szybkie – to nie warto.

Jak chcesz ścigać się w maratonach to można spróbować. Fat będzie miał przewagę na trudnych technicznych odcinkach (podjazdach i zjazdach) ale też będzie tracił na łatwych i prostych etapach.  

 

Jeśli natomiast (mając tylko jeden rower) chcesz po prostu mieć niewiarygodną przyjemność z używania roweru w najbardziej nietypowych warunkach ale też w tych całkiem normalnych to polecam fata Canyona, jak dla mnie koniecznie z amortyzowanym przednim kołem. Każdy kto ze znajomych raz spróbował miał wielką frajdę i zagwozdkę co dalej.                 

 

Na koniec próbka możliwości fata w wykonaniu Dude:

 

 

 

 

 

Edytowane przez TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. O taki rodzaj info mi chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli idzie jak czołg - podłoże nie ma znaczenia, ale rekordów prędkości nie zrobisz.

Canyon nie przedstawił jeszcze Dude na rocznik 2016, sam jestem ciekawy. Nawet myślałem o tym, żeby zamienić swojego fulla na HT z grubasami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Canyon nie przedstawił jeszcze Dude na rocznik 2016, sam jestem ciekawy. Nawet myślałem o tym, żeby zamienić swojego fulla na HT z grubasami...

 

Też wypatruje na stronie aż się pojawi, choć podobno rewolucji nie będzie. Zobaczymy.

Fajną alternatywą dla fatów są 3 calowe 27+ ery lub 3 calowe 29+ ery. Trek takiego ma w ofercie.

 

Jak wsiadłem na fulla brata po jeździe na facie to poczułem jakbym się przesiadł na kolarzówkę  :lol:

Fat nawet na 5 calowych gumach nie zastąpi tylnego tłumienia fulla. Ale ja bym zamienił fulla na fata, radocha z jazdy jest dla mnie większa. Zasadnicze pytanie jak użytkujesz fulla; np. fat do enduro chyba się nie sprawdzi.   

Edytowane przez TeJot

"Miłownik dokładnego zegarka, to jest dobrego chronometru..."

pozdrowienia, Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.