Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Przod jest 52/36. Ten zestaw 14-28 to dla seniorow ? Najpiew kupilem, potem sie zastanowilem co zrobilem :)

 

Nie, nie bylem. Dziekuje :)

Jest chyba nawet to czego szukam. Ciekawe ze ze poczatkowa koronka 12 jest tansza do ultegry niz 105


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh... Nie wiem z jaką kadencją jeździsz, podejrzewam, że dość twardo skoro chcesz wstawiać jeszcze twardsze koronki na taki blat.

 

52/14 przy cad 90 = 42km/h

52/14 przy cad 100 = 46km/h

Robisz treningi pod katem czasówek? Jeżeli  jesteś w stanie takie parametry utrzymać to spoko, możesz  kombinować z twardszymi koronkami, choć ja jednak inwestowałbym w rytm, bo to samo dobro :)

 

Inna rzecz że wyrzucając 19-kę posypie się stopniowanie, jeżeli jeździsz twardo, a tak mnie się wydaje to na małej hopie będzie odczuwalny skok mający swe odbicie w utrzymaniu chociażby danej prędkości, natomiast przy rytmie jest to do zakceptowania i skok o 2 ząbki będzie praktycznie nie zauważalny.

 

Jak niedawno pisałem, poczułem ograniczenie przy przełożeniu 50/14 lecąc na prostej 56km/h i tak, blat 52 na tym odcinku okazałby się przydatny, jednak zazwyczaj korzystam z tarcz 46 i 50 i na 12T bardzo rzadko schodzę.

 

Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem będzie opchanie tej kasety i zakup odpowiedniej.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej jezdze na niewysokiej kadencji 70-80 i kasecie 11-28. Tak okolo 80% mojej jazdy to koronki pomiedzy 13, a 21, stad pomyslalem ze 14-28 to dla mnie moze byc optymalnie, troche tez wymusi bardziej miekka jazde i wyzsa kadencje, no i skusila mnie dodatkowo cena 35 eur za ultegre. Niestety na zjazdach okazuje sie ze 14 zebow to troche malo i mam wrazenie pedalowania na sucho, a rower sie nie rozpedza. Stad pomysl dolozenia koronki 12 i wyrzucenie czegos z gory. Moge wybierac z przedzialu 15-19 bo 20/21 i 23/28 sa zintegrowane.

Popatrzylem sobie na te tabele

post-60090-0-74131500-1506122085.jpg

I zauwazylem ze skoki o dwa zeby robi sie raczej na duzych koronkach, stad pomysl na wyrzucenie 19.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze się domyślałem, że jednak twardo. Często spotykam tego typu podejście, ale nie martw się, z tego się wyrasta ;) Ja bardzo długo tak jeździłem dopóki nie zauważyłem korzyści z jazdy w rytmie. Jazda w grupie, parami to dobre doświadczenie by zauważyć te zalety. Ale wróćmy na ziemię :)

 

Skoki o 2 zęby w kasetach szosowych są na tzw. przełożeniach górskich. Na podjazdach zwłaszcza takich od 5% wzwyż, skok o jeden ząbek nie miałby racji bytu, ponieważ, aby dojść do prawidłowego przełożenia trzeba by wrzucić o 2 wyżej, co niestety może powodować( kilka razy to zauważyłem w górach u twardzieli) zatrzymanie i w konsekwencji gleba, poza tym na wyścigu - zazwyczaj straty. Dlatego właśnie oprócz tego by jazda była dynamiczna, "organizm na pełnych obrotach", oraz by łatwo przełączać się na b. wysoką kadencje( w górach, na zrywach...) trenuje się rytm.

 

 

 

Ja na góry, zimę i ogólny syf mam szosę z jedną tarczą 46 i kasetą górską 7s, w całości stopniowaną co 2 ząbki.

 

Na zjazdach w bezpiecznych warunkach 52/14  w rytmie to i tak  IMO b. dużo. Fakt nie znam okolicy w której mieszkasz, bo być może masz czyste zjazdy pod krechę( bez S-ek) gdzie możesz dochodzić do prędkości w okolicach 100 km/h i wtedy tak można by założyć specjalnie na tą okoliczność nawet 11 -kę,jednak to przełożenie z 14-ką i b.dużą kadencją może dać całkiem konkretną prędkość, zwłaszcza gdzie na zjazdach tylko dokręcasz i od razu d...a na ramę.

 

Jaką osiągasz prędkość na tych zjazdach?

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dorosłym jeszcze do tyłka na ramie na zjazd. Boję się tego :) Ale powoli będę próbował.

70, ile na tych zjazdach osiągasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50 km/h siadasz, 60, 70 i więcej, na końcu 8,9 dych i dokręcasz z ramy. Nie od razu Rzym zbudowano. Tak zaczynałem i ja. Podobnie jazda na łokciach, na kierze czasowej, szosą po lesie itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy od pochylenia zjazdu, wiatru ... Zjeżdżam z prędkością około 50 km/h (+-5 km/h) i taka prędkość mnie zadowala, ale czasami trzeba do niej dokrecic i wtedy przydaje się mała zebatka, żeby nie kręcić jak chomik w karuzeli :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 50 km/h nie wrzucam jeszcze 50x11,

Przy 60, tak i dokręcam do 65. Kadencja jakieś 130-140 wtedy. Generalnie na zjazdach to praktycznie nie schodzę z kadencją poniżej 120 na dokręcenie.

 

70, dokręc z większą kadencją, taką jak to ująłeś chomikową, a zobaczysz jak ci rower na zjeździe wyfrunie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie na zjazdach zdarza czasmi wcale nie krecic, a czasami zjezdzam na hamulcu. Szosa ma droge hamowania jak pociag towarowy, a zycie jest fajne :)

Na koronce 14 i blacie 52 predkosc 55km/h pewnie mialbym przy kadencji okolo 120. To troche sporo i bez czucia pedalow, ale skoro mowicie, ze tak jest ok no tak sobie poprobuje pojezdzic :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mtb dokręcałem przy 38x11 do 55km/h, to dopiero szlifiera była i jeszcze miałem czucie pedałów.

Jeszcze mi się nie zdażyło, żeby mi pedały uciekały, ale to może kwestia, że jeżdżę generalnie z wysoką kadencją i jestem przyzwyczajony.

 

Czy szosa hamuje jak pociąg? Nie tak dobrze jak MTB na hydraulicznych heblach, ale bez przesady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie staram się jeździć w okolicy 90. Często powyżej i zdarza się przekroczyć 100. Z każdym dniem noga się lepiej kręci. Może po czasach tego nie widać, ale średnia rośnie i sam czuje się lepiej. Jak dwa tyg. temu zaczynalem, to Maks było przełożenie 2x4. Teraz często 2x5 i zdarza się wrzucić 2x6.

 

@ecipeci jak targi? Z czym wracasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem pierwszy raz na targach w Kielcach i jestem pod wrażeniem, ilość wystawców i zwiedzających imponująca, ogólnie mówiąc można dostać oczopląsu :)

 

suqub - z targów z niczym ;) czekam na zamówiony rower

 

 

na targach był testowy tor dla rowerów ( wydzielony kawałek jeden z hal wystawienniczych - płasko jak stół ) i miałem możliwość przejechania się czymś takim :

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt1222/bignine-team-rower-merida.html

 

napęd SRAMa 1x12 chodzi rewelacyjnie, rower waży poniżej 9 kg, coś niesamowitego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechał bym się takim :) Z czyste ciekawości ;) Ale nawet jak bym kupił ( co jest oczywistą abstrakcją) , to bał bym się takim szaleć, że podczad gleby coś rozwale :)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Peter Sagan po raz trzeci z rzędu mistrzem świata :)

 

taka Merida stała na targach - złota rama ;)

post-81121-0-25536200-1506266155_thumb.jpg

Edytowane przez ecipeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechał bym się takim :) Z czyste ciekawości ;) Ale nawet jak bym kupił ( co jest oczywistą abstrakcją) , to bał bym się takim szaleć, że podczad gleby coś rozwale :)

rozumiem ale z drugiej strony - jak kogoś stać na rower za 30k to stać go też na jazdę nim. To jak kupić Porsche 911 i nie wyjeżdżać z garażu ze strachu, że zarysują auto na parkingu  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 i wtedy przydaje się mała zebatka

  :) No to Ci napisze, że w tym przypadku jeszcze długo nie...

 

dla 55 km/h na prostej - 52/16, 50/14, 11-kę owszem przy tarczy 46.

dla 55 km/h zjazd - 50/15, 46/12

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łamię się i chyba nastąpi zakup.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym kupił, ale ten złoty kolor...  :rolleyes: 

 

 

Brawo Sagan!


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ten. U mnie kolor limonkowy. Złoto przereklamowane.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co łamać - trzeba kupować i tyle  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mail poszedł i rower zamówiony. Szkoda że koniec sezonu ale również  łamię się do zakupu ciepłych gaci i spróbowania jazdy całorocznej. Problem taki że lubię jak jest ciepło.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTB. Jak przyjedzie to się pochwalę. Podobno ostatnia sztuka gdzieś z magazynu w Holandii.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja muszę kupić sobie jakąś kurtkę i spodnie na rower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też. Długie getry

 

 

Ktoś odchudził ultegre.... Biedna

e96d15d23104b67a0d876506ca7496a7.jpg

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.