Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam zrzucę może z 2-3kg i to będzie na tyle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna na szybko.

Dopiero my z kolegą skończyli :)

 

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Na 90% radziecka wersja tego roweru:

 

sterba_news_010.jpg

 

czyli Start . Z oryginalnego uchowała się przerzutka CH3 i najprawdopodobniej wspornik. Czesi te ramy robili na bazie rurek Reynolds + swoje wynalazki, ruscy zapewne też , skoro pierwsze Urale były na zaje..tych rurach. Od razu mówie, to jest konkretna rama na plaskacze i czeska jak i pewnie ruska wcale nie jest ciężka.

 

Edit: Teraz zobaczyłem  resztę fotek, a zwłaszcza mufy, radziecki Start pełną gębą. Te klamki pod chwyt górski bym zdjął, są o kant d.. rozbić jeżeli chodzi o skuteczność, a na podjeździe?  jeszcze nie hamowałem tak że tego.... no.. Francuskie komponenty - klamki, geye ( choć wyglądają jak Gipemme) i hample, no i Maillard, który nawet się kręci, ale zabiłem to bardzo szybko, chyba że Sachs ( Sram) to podobnie. Wolnobieg Suntour, albo Maillard, najmniejsza koronka 14-ka, o dziwo trochę km na tym zrobiłem, ale tez nie jakoś specjalnie,obręcze - jesteś lekki, ja też, irytowała mnie ciągła ich korekcja, belgijskie podobnie, jak chcesz go zachować w stanie origin szukaj Mavic ma-2 lub 3, a najlepiej całych kół po taniości np na piastach Campy.

 

Kiera - Sakae zapewne, no i korba też powinna być japoniec.

Edytowane przez DawPi
Nie cytujemy zdjęć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pedały są ori z noskami, ale kolega zdjął i założył inne. Błotniki też są ori, zdjęte. Przerzutki i manetki sachs. Siodło mam gdzieś takie dokładnie.

Rower został przywieziony z Germanii lata temu, za czasów ZSRR, więc by się zgadzało.

Rower kumpla, te dodatkowe klamki nawet działają nieźle.

Koła... To jest grubszy temat. Zgliszcza lekko mówiąc. Ja jestem lekki. Kumpel dwa razy cięższy

Francuski mamy wolnobieg. Owszem, korba Japoniec

 

Przekażę koledze wszystkie informacje, to oficjalnie jego rower już :)

 

Ja bym niebardzo tym ujechał, dużo za duży.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruscy ekportowali te rowery do socjalistycznego bloku, aczkolwiek my mieliśmy Rometa, a Czesi Favorita. Romet o specyfikacji tego Starta był praktycznie nieosiagalny, więc ludzie i tu je zwozili z DDR-u albo CCCP. Wielu na nich wygrywało zawody zwłaszcza właśnie w DDRówku i Związku Radzieckim, u nas zawodnicy jechali na Colnagach :) , Jaguarach, Sportach i Huraganach z tamtego okresu. Te klamki pod chwyt górski będą działać , ale nie będą tak skuteczne jak bezpośrednio z klamek, ten patent się praktycznie nie przyjął, bo kto hamuje na podjeździe no i siła nie ta.

 

Jeżeli chodzi o rozmiar - wtedy ogólnodostępny ten właściwy dla ludu to 57 i 60 . Jestem wysoki i na moim Favoricie nie mam najmniejszego problemu, ale taki tyci znajomy na Sporcie 60 -ce przejeździł wiele km , aż wreszcie stwierdził w erze kapitalizmu i ogólnodostepnemu dobru, że coś z tym rowerem jest jednak nie tak :D

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Siła nie ta. Ale działa. Kolega mówił żebym zostawił... Zostawiłem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest bajer, dziś już rzadko spotykany i wielu z tego powodu właśnie to zostawia. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki PRL

hala sportowa

DSC_1658.jpgDSC_1663.jpg

DSC_1665_1.jpgDSC_1673.jpg

 

kort tenisowy  ;)

DSC_1675.jpgDSC_1664.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy!

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-4-9.html

Jest wyprzedaż. Podam klimat jak na forum rowerowym: wzrost191/ waga 85

Czy warto dopłacić do 5.9?

https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-5-9.html

Mój budżet to max 4000. Może coś innego się nadaje bardziej? Podacie marki i modele?

Już wcześniej pisałem o wykorzystaniu: asfalt i na nim podjazdy i zjazdy trochę lekkiego lasu. Chcę uniwersalny rower z możliwością wjazdu w teren ale bez  utraty szybkości na płaskim.

Nie interesują mnie żadne hardcory :)

Brać czy nie?


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To najlepiej przejalowke.  To nie sa rowery na asfalt.

Lekki las przejedziesz nawet szosa, ale nie ma uniwersalnych rowerow. ..


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, doradźcie w kwestii rozmiau ramy bo dwóch sprzedawców robi mi wodę z mózgu. 

 

chodzi o MTB 29 - konkretnie Focus Black Forrest 29 LTD 

geometria poniżej: 

https://www.focus-bikes.com/int/26457-black-forest-ltd-29.html

 

Jeden sprzedawca upiera się że L drugi ze XL... geometria ramy jest taka że podsiodłówka jest krótka. 

Ja mam 192cm wzrostu i od podłogi do krocza 91cm. 
​Mierzyłem ten rower w Lce a XLki w żadnym sklepie na żywo nie spotkałem i zastanawiam się czy nie byłaby lepsza XL... 

​co sądzicie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do Canyona to ja bym brał wyższy model ale różnice są kosmetyczne i z drugiej strony i tak ich pewnie nie odczujesz. Przełaj też do rozpatrzenia ale jednak będzie bardziej "hard" niż xc na szosowych oponach.

 

Focus - chodzi tylko o podsiodłówkę? Ogólnie widzę, że ramy jak w cube, krótkie i wysokie. Na XL na pewno byś się bardziej położył. Krossa którego miałem przez chwilę ma teraz mój kolega, wzrost mniej więcej jak u Ciebie, w krossie rama 21 cali, na mnie (183cm) była za duża, dla niego jest ok ale jeździ po płaskim, mówi że np mój rower dużo zwinniejszy. Ale kross i tak jest dłuższy niż ten focus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do Canyona to ja bym brał wyższy model ale różnice są kosmetyczne i z drugiej strony i tak ich pewnie nie odczujesz. Przełaj też do rozpatrzenia ale jednak będzie bardziej "hard" niż xc na szosowych oponach.

 

Focus - chodzi tylko o podsiodłówkę? Ogólnie widzę, że ramy jak w cube, krótkie i wysokie. Na XL na pewno byś się bardziej położył. Krossa którego miałem przez chwilę ma teraz mój kolega, wzrost mniej więcej jak u Ciebie, w krossie rama 21 cali, na mnie (183cm) była za duża, dla niego jest ok ale jeździ po płaskim, mówi że np mój rower dużo zwinniejszy. Ale kross i tak jest dłuższy niż ten focus.

 

Właśnie mierząc L Focusa miałem wrażenie, że krótki, może to moje przyzwyczajenia z szosówki dają znać o sobie...

Niestety w okolicy tej ramy w XL nie mam szans zmierzyć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jeździsz na szosie i jesteś do niej przyzwyczajony to na tym focusie będzie dziwnie, zależy co kto lubi - będziesz mocno wyprostowany na nim. Przypomina cube mojego kumpla, krótki, wysoki, mocno obniżony suport przez co na ostrych przeszkodach drze dużym blatem o podłoże (np kładka którą zrobiliśmy, wrzucałem kiedyś foty - scott koleżanki chyba na ramie 16 cali (ma ok 155cm wzrostu), koła 26 - przechodzi bez problemu a jego cube na ramie 18 i kołach 27.5 nie - wtf?!)

porównując tego focusa do mojego x-calibra i nas jako riderów - Ty 192/91, ja 183/83 (wzrost/noga) - w treku mam reach 444 a focusie XL 432. Górna rura to 639 vs 622 więc krótsza a trzeba pamiętać, że jesteś 10 cm wyższy. Mi się dobrze jeździ na długim rowerze, kumpel marudził, że jemu takie geo nie leży. Ja osobiście bym nie szedł w tego focusa ale jeżeli jest tylko kwestia rozmiaru to w Twoim przypadku XL

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wezmiesz XL, a taki rozmiar wydaje mi sie dla ciebie wlasciwy, to bez problemu bedziesz mogl sobie skrocic ten rower mostkiem. W druga strone moze byc juz gorzej, jezeli zaczniesz go wydluzac to rower straci sterownosc, przesuniecie siodla w tyl, spowoduje podbijanie przedniego kola, dlatego wydaje mi sie, ze wtym przypadku latwiej bedzie ewentualnie pomniejszyc rower niz go powiekszyc.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne myśli za mną chodzą... Lemondka na szosę na długie trasy.... Warto? 

Pytanie kieruję do szosowców głównie, @kaido2 ? Co powiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne myśli za mną chodzą... Lemondka na szosę na długie trasy.... Warto? 

Pytanie kieruję do szosowców głównie, @kaido2 ? Co powiesz?

 

Pozycja sprzyja pokonywaniu długich dystansów, podobno pozycja z założenia wymusza utrzymywanie większych prędkości i wyczuwalnie zmniejsza opór. Sam jakoś nie miałem ochoty spróbować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co z tego wyjdzie, najpierw muszę spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lemondka to tylko karbonowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie :) Alus dużo tańszy :)

 

Tylko czy się w to bawić? Chyba warto...

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie używałem. Myślę, że warto. Może ktoś da Ci spróbować najpierw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt w okolicy nie ma. A w sklepie mają tylko na typowych TT.

Ale chyba się zaopatrze w lemondke.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj na @kaido2. Może temat naświetli.

W sumie na temat lemondek spotkałem się z samymi dobrymi opiniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądając Gustava i Szajbajka można dojść do wniosku, że warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.