Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

zależy co kto rozumie przez katowanie, dla wielu to po prostu używanie zgodnie z przeznaczeniem  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem budżet na rower 8 tys. tak więc trochę Cannon go przekracza. Siedzę i kombinuję, że moje założenia ten rower by spełnił. 70% mojej jazdy to asfalt, reszta to ścieżki w lesie, polne drogi itp. Szukam zatem jakiegoś gravela. Pisałem już wcześniej, że najbardziej mi odpowiadają:

https://rower.com.pl/focus-paralane-al-105-591737

oraz

https://www.cyclelane.co.uk/m4b48s6p11014/FELT-VR30-2017

 

Wracając jeszcze do Slate'a. Najbardziej nurtuje mnie pozycja na nim. Mam wrażenie, że jest mocno pochylona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oba pokazane rowery są super. IMO wybierz oczami.... Ja mówię Felt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sobie pojezdzilem :)

 

post-60090-0-45224400-1498144981_thumb.jpg

Jest o czym myśleć, obawy kolegi van gut są uzasadnione, pozycja jest dość pochylona, można ją oczywiście trochę skorygować mostkiem i siodelkiem.

Niestety to jedyna jego wada :(

Rower jest bardzo komfortowy i zwrotny. Jeżeli ktoś nie potrzebuje typoweg mtb i szosy, a szuka czegoś czym pojezdzi dość szybko po mieście i polnych drogach, to jest idealna propozycja.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@70' coraz bardziej mi się widzi. W tym malowaniu wygląda jak sprzęt wojskowy. To szybkie czerwone z tyłu jest twoje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nawinąłem dzisiaj 40km. 15 ścieżką wzdłuż wału do Kazika, a później bocznymi drogami. Przejażdżka przyjemna tylko za bardzo wiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do mnie dotarło kolo. Super stan. Jedyne co mnie martwi to duża ilość smaru wtciekajaca ze środka i dźwięk piasku w piaście jak się kręci. Do tego potrafi "szarpnac" kołem. Tak jakby drobina piasku gdzieś wpadła i przez chwilę blokowala, a kolo jest podobno po serwisie.

Dodatkowo wydaje się małe. Niby 28'' i gość pisał, że jest 622/700. Może tylko takie złudzenie.

Edytowane przez suqub

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie równo idzie? Oj to źle. Piasta do rozebrania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać tarcie i nieraz się przytnie, ale nie powiedziałbym, że zawsze w tym samym miejscu. Tyle, że koło trzymałem w rękach i trudno wyczuć poczatkujacemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 10 urlop. Także mam nadzieję, że w końcu będę mógł zejść do piwnicy i zrobić to co mam w planach. W sumie to został mi jeszcze zakup widelca, chwytów i lampki z przodu. Rogi zdemontuje z starej maszyny i będzie maszyna do lykania km. Tylko kiedy znów będę jeździł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kołem po serwisie piasty nadal szarpie, to prawdopodobnie będziesz miał dodatkowe koszty na konusach i kulkach (przy założeniu że nie ma wżerów na bieżniach piasty).

Może być też tak, że "serwisant" nie doczyścił jej przed smarowaniem lub zbyt mocno skręcił. 

 

Tego Slate już nie pokazujcie bo jak o nim myślę, to chętnie bym zamienił MTB i szosę na takie coś. Zawsze mam problem przed wyjściem na rower co wybrać - zabawę na leśnych ścieżkach, czy dynamikę i prędkości na szosie ;)

Pisanie bez testowania, że jak jest do wszystkiego to jest do niczego jest bez sensu. Może ktoś nie potrzebuje specjalizowanego sprzętu i ceni uniwersalność takiego rozwiązania, mimo jego ograniczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby wszystko było do uratowania. Najważniejsze aby bieżnie były dobre. Reszta raczej będzie śrubki kosztowała jeżeli będę musiał zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@70' coraz bardziej mi się widzi. W tym malowaniu wygląda jak sprzęt wojskowy. To szybkie czerwone z tyłu jest twoje?

Nie, to czerwone to pierdzikółko mojej żony :)

Niestety ten rower i mnie sie bardzo widzi. Jest jakby idealnie skrojony pod moje potrzeby. Od kiedy grzmotnąłem kolanem na mtb, odechcialo mi się hopów, kamieni i korzeni i w zupełnosci wystarczyloby mi coś, czym pojadę po szutrze i asfalcie.

Trzeba by sie tego pozbyć

post-60090-0-78887000-1498164292_thumb.jpg

Jazda tym rowerem i slatem po asfalcie to dwa zupełnie różne doznania. Tym canyonem mozna zapedałowac sie na śmierć, a on i tak nie jedzie, dopiero po wjechaniu na szutr jazda staje sie naprawdę przyjemna. Slate na szutrze jedzie jak hardtail, ma jednak trochę jak dla mnie za twardy napęd, myslę, że z przodu powinna być tarcza 50. Porównując slate do szosy moge powiedzieć, ze też moze miec swoje zalety. Pochylona pozycja, bajkowy wręcz komfort, lekka, ale bardzo solidna konstrukcja i szerokie opony powodują, że pewniej się czuję na dohamowywaniu w zakrętach, nie ma takiego efektu uslizgu tylnego koła. Ja w każdym razie czułem się na nim bezpieczniej niż na swoim caadzie. Rower miejsko-wiejski idealny tylko qrcze ta cena :(


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę, że pomiędzy xc (nisko kierownica, opony np conti double fighter 3) można postawić niemal znak równości z takim Slate - wiadomo, że Slate będzie pokazywał większy pazur na asflatach i szybkich trasach ale kosztem komfortu. Jak ktoś szuka jednego uniwersalnego roweru to trzeba się zastanowić ile jeździ się asfaltem a ile lasem - później wybrać czy prosta kiera czy baranek  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rower xc by go połkną na ścieżkach pod xc... Czyli technika, zjazdy, trochę lotów,dropów. Tym byś się zabił, a przynajmniej takiej trasy xc zwyczajne nie przejechał :) . A i podjazdy...

Prędzej bym go obok przełajówki stawiał.

Piszę na bazie doświadczeń z rowerem xc. Czyli moim GT :)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do typowego xc może mieć za twardy napęd, to jest chyba 52/36x11/28 i widelec ma krótki skok 50 mm. To rzeczywiscie fajnie działa na asfalcie i polnych drogach. Można jechać bez obawy, że nagle na jakiejś nierównosci rower przewinie się przez ciebie, albo szczęka wyskoczy z zawiasów jak nie zdążysz jej rozluźnić :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

loty i dropy na np leśnej drodze pożarowej czy każdej innej gdzie leśniczy da radę przejechać autem raczej nie bardzo. Do jazdy po korzeniach w dół rowerem z barankiem bym nie pojechał. Chodziło mi o płaskie szutry itd

 

Jedziesz asfaltem, odbijasz na polną drogę przez jakieś łąki czy coś - xc bez różnicy, przełaj też sobie świetnie poradzi ale szosa już nie bardzo. Do bardziej hard zastosowań - nie ma nic uniwersalnego, albo hard albo uniwersalne

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to prawda. Bo ja jak słyszę / widzę xc, to mam już w głowie trasę na górze św Marcina u mnie w Tarnowie. Ale takie ścieżki, to pewnie i tu się to sprawdzi.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja tak to widzę jak Trollu

To taki rower, który pojedzie po drogach, po których pojedzie moja żona na MTB, czyli w miarę płasko, bez większych dziur, trochę asfalt, trochę szutr. Idealny, żeby jej potowarzyszyć, a od czasu do czasu miec odskocznię od szosy i zimą rower na szerszych oponach.

Edytowane przez 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy takie szerokie na zimę to nie wiem  :P  2.2 to mało, ja na zimę chciałbym jakieś plusy. zwykła xc po świeżym śniegu jakoś idzie ale jak go nie nasypało jakoś dużo, jak górę zetnie lód to już pojeżdżone 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedura odebrania Treka z autoryzowanego salonu to była czysta przyjemność. Pełen profesjonalizm, dopieszczenie roweru przed wydaniem na poziomie zawodowego teamu.

post-1617-0-09527900-1498245909.jpg


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupowałem mojego górala pierwszego ( Superior xc 749), to również mi go w sklepie perfekcyjnie ustawili. Moje kolejne rowery to już samoróbki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.