Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Ten Pegasus wydaje się być lepszy od pokazywanych wcześniej z  Tchibo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś więcej ?

A co chciałbyś wiedzieć? Jaka firma wymyśliła taki twór?

To oczywiście Tajwański Sunrace ;)

Zastanawia mnie tylko po jaka cholerę zakładać 10-cio rzędowy wolnobieg do roweru. Toż to gwałt.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

o proszę - 11 speed, czyli żywotność jednego maratonu, może dla zawodowców nie ma to znaczenia, ale dla amatora ... 

 

 

właśnie o to mi chodziło, dzisiaj XTR jutro Alivio/SIS :)

grupa nie ma tu znaczenia, marketing owszem i kto wie czy zyski ze sprzedaży Alivio nie są kilkadziesiąt razy większe od XTR.

Ilość nowych rowerów z Alivio + ilość rowerów z Alivio wymagających zmiany na Alivio to dopiero równa się zysk.

Nie można zapomnieć o bardzo częstym braku kompatybilności wstecznej, a że się da i o dziwo jakoś to jeździ.

Jeszcze trochę i żeby dostrzec łańcuch potrzebna będzie lupa, przez którą niektórzy oglądają zegarki.

Gruba przesada  ;)

Grupy szosowe 11-rzędowe mają już ponad 2 lata i nie ma z nimi problemów (Ultegra Dura-Ace).

A śmiem twierdzić że na szosie siły działające na łańcuch są większe. Chyba że się mylę?

Te najwyższe grupy są testowane na długo przed oficjalną premierą przez najlepszych na świecie. Np. Julien Absalon ma w swoim rowerze napęd XTR 1x11 od początku tego sezonu.

A tej grupy trudno szukać w sklepie  ;) Dostępność fizyczna będzie myślę w okolicach lipca/sierpnia.

 

 

Marcin

Nie kumam o co Ci chodzi ze stwierdzeniem "świat się kończy" ?

Przecież już o tym rozmawialiśmy!

Raz sam zwracasz uwagę na 11x a później ni z gruchy ni z pietruchy przeżywasz 10x

Chodzi Ci o to co na zdjęciu, czy jakiś inny wynalazek widziałeś ?

post-32788-0-13589500-1401266753.jpg

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o różnicę między wolnobiegiem a kasetą. Kaseta 11 to nic dziwnego, ale wolnobieg 10 to ten koniec świata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o różnicę między wolnobiegiem a kasetą. Kaseta 11 to nic dziwnego, ale wolnobieg 10 to ten koniec świata.

właśnie o to mi chodzi ;)

 

Burns ty wkleiłeś kasetę ;) To jest całkowicie normalne, czy 9 czy 10 czy 11 obojętnie.

Wolnobieg to coś innego.


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co innego ?

Nie chodzi mi o konstrukcję bo to kumam i rozróżniam.

Jaka jest ta zewnętrzna różnica - np różnica dla łańcucha.?

Napisz wprost o co Ci chodzi?

Że oś będzie się gięła, że to już za dużo na taką konstrukcję, 

bo chyba stronę serwisową masz w zamyśle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co innego ?

Nie chodzi mi o konstrukcję bo to kumam i rozróżniam.

Jaka jest ta zewnętrzna różnica - np różnica dla łańcucha.?

Napisz wprost o co Ci chodzi?

Że oś będzie się gięła, że to już za dużo na taką konstrukcję, 

bo chyba stronę serwisową masz w zamyśle...

Taki temat pojawia się prawie codziennie na innym forum (rowerowym). Rzygam tym już.

Napiszę Ci zwięźle.

Poza różnicami oczywistymi takimi jak większa wytrzymałość  mechanizmu, większa wytrzymałość osi, znacznie mniejsza podatność na skręcanie, większa sztywność, częste uszczelnienia i różnego typu "rewolucyjne" systemy zapadek w kasetach (w zależności od producenta), ogólnie totalnie wyższą jakość (trwałość) koronek ??

Jeśli to mało to wyobraź sobie sytuacje że masz minimum napęd Deore (bo to najtańszy obsługujący Dyna Sys) a do tego masz 10-rzędowy wolnobieg (koszt mojego zakupu to jakieś niecałe 30 zł) i oczywiście najpodlejszą piastę jaką możesz sobie wyobrazić bo praktycznie tylko takie maja gwint dla wolnobiegu ;) Chciałbyś taki rower MTB? Do czego by służył?

Tworzenie 8,9 i 10 rzędowych wolnobiegów to w moim przekonaniu tworzenie bazy pod produkty rowero-podobne i różnego rodzaju makrokesze gdzie można w gazetce walnąć wielki napis "30 PRZERZUTEK!! HIT"

 

A odpowiadając na Twoje pytanie czy jest różnica dla łańcucha to nie wiem, nie mam zamiaru tego kupować i sprawdzać. Ślepo ufam że to 10-rzędowe coś za 30 zł nie może być dobre i prawidłowo współpracować z łańcuchami ;)


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marketing Panie, marketing!

30/33 speed, to brzmi dumnie.

a wszystko za 30zł.

Lepsza z założenia konstrukcja kaset też nie jest powodem do powstrzymywania wymiocin w tym chorym wyścigu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czysty marketing jak 30 pixeli w kompaktowym aparacie za 299 zł. Taki użytkownik nieświadomy który kupi okazję 30 speed za 799 zł w markecie, będzie miał rękę w nocniku, jak się obudzi, że żeby wyjść z tego szajsu to musi zmienić całe koło z piastą pod kasetę za min. 200 zł (nowe) żeby miało to sens. Tak niestety zbudowane są markeciaki - najniższa jakość komponentów, w dodatku niekompatybilne.

 

 

Fajny rowerek i fajny album zdjęć. Dla tych co uważają, że w góry to tylko góral, a amorek do podstawowe wyposażenie każdego roweru nawet do parku, w mieście:

http://allegro.pl/salsa-fargo-rozm-l-i4283945825.html

https://www.dropbox.com/sh/7zc9ore6zkbpo6a/oKqXncD-2h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeżeli przy amorach a raczej ich braku jesteśmy:

 

Widziałem kiedyś takich twardzieli w Zakopanem (lata > 2000r),

sądząc po klasie rowerów było to celowe działanie a nie z braku laku.

 

Chociaż nie wiem czy taka odmiana jest nadal uprawiana ?

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe po jakim czasie elektronika trafi do niższych grup. Póki co temat dla zawodowców, cena napędu XTR to kilka tysiów (a za 5000 zł można kupić świetny rower lekko używany dowolnego typu), a i tak to jeden z najszybciej zużywających się elementów roweru. Kolejna obserwacja => wyścig zbrojeń (Shimano / Sram) trwa i nabiera tempa, o czym już pisałem wcześniej.

 

Edit: Ciekawe czy trzeba się napracować, żeby rama S-works tak popękała, to chyba efekt uderzenia, a nie przeciążenia, ale z drugiej strony pękniecie w co najmniej 3 miejscach:

http://allegro.pl/rama-s-works-specialized-epic-i4271486065.html

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda na uderzoną. To raczej efekt solidnego jumpu aż do dobicia . W końcu to full. Tylny trójkąt wytrzymał (albo i nie - tego nie wiemy :) ), suport i główka solidne, więc większość naprężeń wzięły na siebie rury przedniego trójkąta. No i jak widać chyba rady nie dały ;) Dziwne bo przy rozmiarze S raczej nie był to najcięższy jeździec :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo wyścigu zbrojeń, kiedyś czytałem, że grupa SRAM kupiła Rock Shox, Truvativ i Avid oraz rozpoczęła bardzo dynamiczny rozwój, bodaj w 2009, co zawdzięcza dużym inwestycjom ze strony znanego, a po 2008 roku, niesławnego, amerykańskiego banku inwestycyjnego - Lehman Brothers ;)

 

EDIT: Odnośnie tej ramy Spec'a - dlatego ja nigdy nie przekonam się do carbonu - ta oraz inne ramy i złamana noga statywu foto Gitzo mojego ojca, przy niewinnym upadku w górach, jest dla mnie wystarczającym powodem do rezygnacji z tej, bądź co bądź nietaniej technologii.

Moim zdaniem Carbon jest świetnym czynnikiem obniżającym masę, gdy mówimy o karoserii samochodu wyścigowego; sztycy, kierownicy, mostku - roweru czy nawet obudowie laptopa, jednak rama samochodu czy roweru powinna być wykonana z tradycyjnego stopu, a nie włókien.

Edytowane przez Jakub Mróz

IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już, to ja bardziej bym się obawiał karbonowej sztycy czy kierownicy. Ubytki w "wyposażeniu naturalnym" wynikające z awarii tych elementów mogą być znacznie groźniejsze niż wynikające z awarii ramy ;) 

 

Zwróć uwagę, że to pęknięcie - nie złamanie. Poważne ale jednak tylko pęknięcie. Złamana/pęknięta sztyca lub kierownica może skończyć się dużo poważniejszą kontuzją. A jednak nie słychać o tym zbyt często.

Ja, osobiście i na własne oczy nigdy nie widziałem karbonowej ramy w dwóch kawałkach. Stalowe oraz alu - a i owszem. Może Koledzy mają inne doświadczenia.

Karbon mam już kolejny i nigdy żadnych problemów. Gdy przypomnę sobie aluminiowego Gianta i gwarancyjną walkę z dystrybutorem po pęknięciu ramy, dostaję białej gorączki.

 

Kompozytu nie trzeba się bać, jednak trzeba o niego dbać :) Większość z dostępnych w sieci zdjęć pękniętych i połamanych elementów wynika z ich niewłaściwej eksploatacji i niewłaściwego doboru. Nie z tego, że karbon jest beee. Oczywiście trafiają się wady produkcyjne ale dotyczy to WSZYSTKIEGO.

Trzeba kupować z głową, pod swoje warunki fizyczne, a nie jak najlżejsze z dostępnych. Moja karbonowa Alma waży 1184 g i do tej pory nawet przez sekundę nie miałem obawy, że coś może pode mną chrupnąć. W przeciwieństwie do 970 g Scotta Scalle. Ścianki dolnej rury w środkowej części jej długości możesz w nim ścisnąć prawie jak puszkę od piwa :) - dokładnie w tym miejscu, w którym pękł ten S-Works. Prawdą jest, że kompozyty nie lubią punktowych uderzeń. Zazwyczaj kończy się to źle. Jeśli nie natychmiast, to wyjdzie to później. Jednak przy normalnym użytkowaniu ja jeszcze takiego przypadku nigdy nie miałem. 

 

Reasumując - markowy i dobrze dobrany karbon jest ok. Nawet więcej niż ok :) Można się na nim czuć pewnie nie mniej niż na stali czy alu. Pozostaje tylko kwestia, do czego i jak będzie używany.

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

P.S. Czy uważasz, że ktoś kto produkuje karbonową ramę dałby na nią dożywotnią gwarancję (dla wszystkich jej właścicieli), gdyby nie był pewien jakości swojego produktu? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez jezdze na carbonie, nie oszczedzam go specjalnie, zadnych oznak zuzycia nie zauwazylem.. to pierwsza rama carbonowa jaka mam, jest kolosalna roznica w porownaniu do alu na ktorych tluklem kilometry wczesniej. W kazdym wzgledzie na plus, dlatego nie ma co sie bac carbonu Kuba, tak jak qubek pisze nalezy wystrzegac sie przecieniowanych w imie kilkudziesieciu gram lzejszego roweru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie zastanawia, kto by chciał kupić taką pękniętą ramę i naprawić ją (w jaki sposób się to naprawia ? domyślam się, że nakleja się jakieś płaty włókna węglowego i czymś klei ?)

a najważniejsze, kto ma tyle odwagi lub tak mało oleju w głowie, żeby na tym jeździć ?

 

Co do carbonu, były kiedyś takie Treki (jeździli na nich w słonecznym patrolu) za 16k gdzie rama była w kształcie położonej litery "Y"  "-<"

W droższej wersji miały również koła z włókna. Szprychy to były trzy albo cztery paski włókna. Okazało się, że taka konstrukcja koła w MTB może być poważnym zagrożeniem dla zdrowia i życia!

post-32788-0-17418700-1401896333_thumb.jpg

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Podumałem trochę i pewne rzeczy otworzyły mi się w głowie. Doszedłem do następujących wniosków:

*wymiana tych tektro na mechaniczne avidy chyba nie jest najmądrzejszą rzeczą. Za bardzo uprzedziłem się do tektro po lekturze forów rowerowych, gdzie przeważnie wieszają na nim psy

*jak już koniecznie chcę wydać pieniądze to jednak hydraulika. Z tym że lepiej to wtedy połączyć ze zmianą napędu, ale koszt takiej zabawy to połowa ceny roweru

*w takim razie rozsądniejsze wydaje się podzielenie tej operacji na dwa razy. Zacząć od napędu, a hamulce zostawić ewentualnie na później i zapewne tak zrobię.

 

Mam jeszcze na koniec lamerskie pytanie o montaż hamulców. Przy przednim nie widzę żadnych problemów z montażem, nie wiem natomiast jak jest z tyłem. Czy ramy przygotowywane przez producentów do montażu tarczówek są identyczne zarówno przy mechanikach, jak i przy hydraulice? Czy może są jakieś niuanse przy uchwytach na linki czy przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Podumałem trochę i pewne rzeczy otworzyły mi się w głowie. Doszedłem do następujących wniosków:

*wymiana tych tektro na mechaniczne avidy chyba nie jest najmądrzejszą rzeczą. Za bardzo uprzedziłem się do tektro po lekturze forów rowerowych, gdzie przeważnie wieszają na nim psy

*jak już koniecznie chcę wydać pieniądze to jednak hydraulika. Z tym że lepiej to wtedy połączyć ze zmianą napędu, ale koszt takiej zabawy to połowa ceny roweru

*w takim razie rozsądniejsze wydaje się podzielenie tej operacji na dwa razy. Zacząć od napędu, a hamulce zostawić ewentualnie na później i zapewne tak zrobię.

 

Mam jeszcze na koniec lamerskie pytanie o montaż hamulców. Przy przednim nie widzę żadnych problemów z montażem, nie wiem natomiast jak jest z tyłem. Czy ramy przygotowywane przez producentów do montażu tarczówek są identyczne zarówno przy mechanikach, jak i przy hydraulice? Czy może są jakieś niuanse przy uchwytach na linki czy przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana hamulców na hydrauliczne nie pociąga wymiany napędu. Musisz wymienić piasty w kołach. Są dwa rodzaje tarcz jak i piast pod hamulce tarczowe. A mianowicie tarcze na 6 śrub lub bądż na centerlocka. Co do tylu ramy jeśli nie mocowania pod tarczówke są do tego adaptery ale należy zapytać dokładnie o to w sklepie. Co do hamulców hydraulicznych polecam shimano . Mam obecnie dwa rowery mtb jeden na shimano xtr drugi na sramie xx i do codziennego użytku polecam bezapelacyjnie shimano . Na wyścigi ze względu ma wagę sram xx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana hamulców na hydrauliczne nie pociąga wymiany napędu. Musisz wymienić piasty w kołach. Są dwa rodzaje tarcz jak i piast pod hamulce tarczowe. A mianowicie tarcze na 6 śrub lub bądż na centerlocka. Co do tylu ramy jeśli nie mocowania pod tarczówke są do tego adaptery ale należy zapytać dokładnie o to w sklepie. Co do hamulców hydraulicznych polecam shimano . Mam obecnie dwa rowery mtb jeden na shimano xtr drugi na sramie xx i do codziennego użytku polecam bezapelacyjnie shimano . Na wyścigi ze względu ma wagę sram xx.

Trochę odgrzebałeś no ale skoro jednak to mam trzy pytania:

1) Dlaczego do codziennego jeżdżenia XTR ?

2) Jaka różnica w masie między XTR powiedzmy 987 a XX world cup ?

3) Jakie adaptery polecasz do ramy która nie ma fabrycznych mocowań?


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do adapterów hamulców - kiedyś widzialem coś takiego zamontowanego w starym treku.

Dlaczego xtr do codziennego jeżdżenia a nie sram xx - odpowiedź krótka jest lepiej wykonany płynnej działa, lepsza modulacja hamulców. Co do srama xx to tylko waga mój s-works Carbon waży 8,1 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.