Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, doradźcie w kwestii rozmiau ramy bo dwóch sprzedawców robi mi wodę z mózgu. 

 

chodzi o MTB 29 - konkretnie Focus Black Forrest 29 LTD 

geometria poniżej: 

https://www.focus-bikes.com/int/26457-black-forest-ltd-29.html

 

Jeden sprzedawca upiera się że L drugi ze XL... geometria ramy jest taka że podsiodłówka jest krótka. 

Ja mam 192cm wzrostu i od podłogi do krocza 91cm. 

​Mierzyłem ten rower w Lce a XLki w żadnym sklepie na żywo nie spotkałem i zastanawiam się czy nie byłaby lepsza XL... 

 

​co sądzicie? 

Przy 192cm to nawet nie podelga zadnej dyskusji... XL oczywiscie:)

Lke to moglbys brac jakbys mial 182;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam lemondka. Jakby ktos mial znajomego mysliwego to moglby mu cos takiego ustrzelic :)

 

post-60090-0-10802600-1499103948_thumb.jpg


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to są rogi :) Ale to do MTB :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica czasowa to nie zawsze lemondka..... Tą jak rower szosowy trzeba pokochać, ale jak rower, odpowiednią pod siebie dobrać. Nic bardziej mylnego, założę, będzie szybciej. Aby to miało sens to niestety oprócz samej odpowiednio dobranej kierownicy rower  musi mieć nadającą się geometrię. Jazda na czas -  to praktycznie " zaparcie" się na chwytach kierownicy czasowej, by wygenerować jak największą moc zdolną utrzymać stałą prędkość z marginalnie twardego* przełożenia przy kadencji ~90 obr/min i pełnego* obrotu korby. Optymalna pozycja - przesunięcie ciała do przodu przy zachowaniu kąta 90 st na łokciach, zmienia się także kąt z 80 na 73 st pomiędzy suportem a częścią  siodełka na której się siedzi. Pomimo że jest to szpic to siodło i tak idzie do przodu. Wszystko po to , by zoptymalizować podawanie mocy i zminimalizować opór do minimum. Ustawianie kiery zaczynamy od  ustalenia pozycji na siodełku. Osoby ze słabymi kolanami i innymi dolegliwościami nóg mogą zapomnieć o sensownym wykorzystaniu tego wynalazku

 

twardego* - optymalnie dobrane do zawodnika, kiedyś popularne  53/13/12/11 obecnie 50-52

 

pełnego*  - moc podawana na pełen obrót korby.

 

Jedzie się naprawdę szybko, ale ta jazda dla nowicjusza jest bardzo niewygodna, można by nawet nazwać nie przyjemna. Ja osbiście długo musiałem się przyzwyczajać, by wytrzymać 20km.

 

Zakładanie takowej kierownicy na zwykłą szosę ze slopingiem nie ma sensu( już nie pisze różnorakie trekingi), podobne efekty osiągnie się stosując odpowiednia pozycje.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi o kiere czasową. Bo to wiadomo, że nie przejdzie.

Czyli się w lemondke raczej nie bawić?

Muszę się najpierw na takim czymś przejechać

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej się przejedź, najlepiej w miejscu wolnym od jakiegokolwiek ruchu, bo rower może okazać się niestabilny( niestety trzeba sie do takiej  pozycji przyzwyczaić), ale z góry mogę Ci powiedzieć, że  jeżeli chodzi o osiągi  na płaskim to nie ma różnicy między pozycją aero na klamkach, a lemondką. Jak nie budujesz czasówki to szkoda Twojej  kasy, no i na hopkach masz do dźwiagania nie lekkiego klamora.

 

 

Wspomnę jeszcze - niektórzy myślą, leży się to sobie odpocznę, nic bardziej mylnego.

 

Ale spróbuj, bo możesz tylko żałować, a nuż pokochasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie czekałem co napiszesz :)

" Kopa" w nodze nie mam. Mykam raczej z dużą kadencją i na wydolność.

Z pozycją ze wzgledu na moją nogę może być różnie.

 

Najpierw muszę to przetestować u kogoś :)

 

Ruszam niedługo do babci. Trasa Tarnów Grybów :) Opcjonalnie Tarnów Grybów Tarnów. :P

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To najlepiej przejalowke.  To nie sa rowery na asfalt.

Lekki las przejedziesz nawet szosa, ale nie ma uniwersalnych rowerow. ..

Przełajówka odpada bo mam kilka tras po ostrym terenie.

 

co do Canyona to ja bym brał wyższy model ale różnice są kosmetyczne i z drugiej strony i tak ich pewnie nie odczujesz. Przełaj też do rozpatrzenia ale jednak będzie bardziej "hard" niż xc na szosowych oponach.

 

Dzięki za cenną radę. Napisz proszę czy ta wyprzedaż Canyona na grand canyona 4.9 to Twoim zadaniem dobra oferta czy ściema?


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4.9 wg mnie ok. Ja wszystko porównuję do treka bo mi pasuje ich geo ale nad canyonem też się zastanawiałem. W porównaniu do x-calibra to grand canyon 4.9 oferuje więcej w obecnej cenie. Heble szału nie robią, czasami są kapryśne albo raczej jak zapomni się o wymianie płynu czy zafajda się tarcza i się jej nie odtłuści to każdy będzie kaprysił. Napęd lepszy, w terenie kręciłbym nosem na brak sprzęgła ( w tej cenie mogli np założyć SLX RD-M675 - XT na pewno jest lżejsza, jakość zmiany przełożeń pewnie będzie taka sama - tutaj trzeba brać poprawkę na twardość zmiany przerzutki ze sprzęgłem ale w terenie mniej rzucała by łańcuchem, ja jestem na to uczulony) ale wystarczy założyć coś na rurę ramy i łańcuch jej nie obije. Amor fajny i lepszego w tej cenie raczej się nie dostanie. Brak wewnętrznego prowadzenia linek - dla mnie to tylko szczegół, który nie wpływa na ocenę ale są tacy co przywiązują do tego wagę. Minimalnie cięższe mycie roweru, łatwiejszy serwis - wymiana linek itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki. Napisz proszę czy w canyonie 4.9 przy wzroście 191 brać ramę l czy xl? Producent proponuje lkę.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony producenci z czapy nie podają założeń,  drugiej - jak interesowałem się YT to były głosy 50/50 że rozmiarówka była ok albo zaniżona i trzeba było brać rozmiar większy niż proponowany przez producenta. Patrząc na cyferki to na L canyona będzie bardzo wylajtowana pozycja (znów standardowo porównując do treka :P ) a ja mam jak wyżej napisałem 183 cm wzrostu i nogę 83 cm - rama 19.5 cala. Na L będziesz miał zwinny i łatwy do ogarnięcia rower, tutaj też pewnie można upatrywać powodów, dlaczego producenci proponują czasami "za małe" rowery - zwykły zjadacz chleba na pierwszy kontakt będzie się czół lepiej na mniejszym rowerze. Nie wiem jaka tam jest sztyca ale u mnie z podsiodłówką 470 i nogą 83cm na szosie sztyca jest wysunięta praktycznie do ogranicznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obczaiłem na stronie canyona kalkulator ramy. Widzę, że nie tylko wzrost i waga się liczą. Pomierzę się i zobaczę co wyjdzie.


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś przygarnie staruszka :

 

post-24622-0-17789000-1499190713_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie pierwszy taki jego łokieć :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to Sagan... On tak ma . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, jestem jego fanem.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i d*pa. Zrobiłem na kalkulatorze na stronie canyona cały pomiar i tylko zmienna wzrost decyduje czy rama l czy xl. Na 6 zmiennych przy podanym rzeczywistym wzroście 191 dali l a przy zmianie tylko o 1 cm wzrostu na 192 dali xl. Lipa!


rXQHFG4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź XL. Może gdzieś w najbliższej okolicy jest do przymiarki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o XL może być ciężko. Nie chcę nic sugerować żeby nie było na mnie ale ja w takim wypadku brałbym XL bo domyślam się, że slalomu między ciasno rosnącymi drzewami nie będziesz robił a na L będziesz siedział jak na krześle barowym  ;)

wzrost bym tutaj odpuścił, bardziej zwróciłbym uwagę na wysokość siodła czy przekrok - w przypadku L może Ci braknąć sztycy jeśli masz długą nogę, przekrok znów w XL ma jakiś abstrakcyjny wymiar jak dla mnie  :lol: górna rura jak na XL niezadługa 

 

jaką masz nogę?

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób bikesizing, to koszt 100-150zł, a możesz oszczędzić kilka tysięcy.

 

Kiedys kupiłem rower na odstawie tabelki producenta, był zdecydowanie za duży. Zmotywowany sprzedawca w sklepie też może wprowadzić w błąd, chcąc wypchnąć niechodliwy towar. Pomiary robisz na całę życie (chyba, ze jeszcze rośniesz :) ), a przydadzą się wiele razy.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię żebyś przymierzył. Bo e moim przypadku te tabele sie nie sprawdzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bikesizing jak najbardziej ale też nie robiłbym tragedii z tymi tys zł, canyona chyba można odesłać do miesiąca czasu, musimy wtedy tylko sięgnąć do kieszeni na przesyłkę 

 

 

oklejał ktoś rower folią ochronną? Brać pierwszą z brzegu z allegro? 

http://allegro.pl/przezroczysta-folia-ochronna-na-lakier-naklejki-i5029747381.html

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie stosuję, ale mój sklep ma w ofercie oklejanie całego roweru folią.

Ja stosuję naklejki i osłony w narażonych na uszkodzenia miejscach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.