Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

tamta to była seryjna bontarger, jakiś dusterelite czy coś, rower to remedy 2014. Teraz piasta chyba mavic, obręcz DT EX471

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie często przeginają z dociąganiem szprych, żeby sztywno było, a to nie tedy droga :)

 

Bo są przyrządy do pomiaru naprężenia szprych,

Ale z tym wszystkim jest jak z zegarmistrzami, mało jaki serwis za rogiem posiada specjalistyczne narzędzia

 

I teraz pytanie brzmi czy lepsze fabryczne gotowce czy jednak składaki,

Oczywiście nawet w PL są profesjonalne montownie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bontrager - to nie są złe koła, ale ten dusterelite jest kapslowany - do skakania średnio. Na dziurach będzie poddawał się właśnie na tych nieszczęsnych kapslach, szprycha nie strzeli, a obręcz pęknie i kapsel pójdzie do góry i centra jak znalazł.

 

Tensometr się przydaje, ale jak już się naskładałeś kół to spokojnie możesz sobie go darować, to tak jak z zegarmistrzami - doświadczenie.

 

W składakach o tyle jest dobre, że ich specyfikacja jest jednostkowa pod daną osobę. Cenowo wychodzi różnie, jeżeli nie masz jakiś super specyficznych wymagań,da się złożyć fajne tanie koła w cenie seryjnych. Z seryjnymi jest tak, że składane są pod większość, są z reguły tańsze od kół customowych z uwagi na wielkoseryjność( zwłaszcza dla jakiejś tam danej marki), bo odpada chociażby robocizna . Pod względem użytkowym - jeżeli  nie jesteś klockiem, nie ścigasz się zawodowo to takich kół nie potrzebujesz, tu w zupełności wiele potrzeb zaspokajają  np seryjne Fulcrumy, Mavic.... Jedyne, co wielu może tu sprawiać  ból to fabryczne centry, bo koła składane są maszynowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

zastanawiam się nad złożeniem dla siebie hardtaila.

Większość komponentów już wstępnie wybrałem, mianowicie:

 

- rama Accent Peak 29 TA-12 (2018) - sztywna oś, trochę złagodzona geometria, support BSA (nie chcę press fitów)

- Amortyzator - Rock Shox Recon silver TK solo air - 100 mm, oś 15 mm, manetka na kierownicy,golenie 32 mm

- cała tegoroczna grupa deore m6000 - tylna przerzutka ze sprzęgłem (shadow +), nowe hamulce (ice technology), napęd 2x10

- koła Mavic crossride, przód 15mm, tył 12mm

- support Accenta na standardowe łożyska

 

To powyżej bez zniżek daje jakieś 4200 złotych, macie jakieś wskazówki gdzie kupować, żeby było taniej?

 

Nie wiem jeszcze jaką kierownicę (aluminiową), sztycę (karbonową), siodełko, stery, etc.

 

Rozważam też, czy nie kupić w tej cenie jakiegoś gotowca i ewentualnie nie powymieniać podzespołów, choć korci mnie, żeby złożyć rower według swoich preferencji.

 

Coś byście zmienili, może macie jakieś sugestie?

 

Sprawa nie jest pilna - nawet nie wiem,czy się zdecyduję,ale chcę wstępnie zbadać temat.

 

Interesuje mnie prostota i solidność konstrukcji.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic bym nie zmieniał. Ta specyfikacja mi się bardzo podoba. Ewentualnie, ale to ewentualnie. Amor dać epicona od suntoura. A koła DT swiss z rodziny m 1900. Ale to jest podobna liga.

Stery polecam dać cane creek. Jedne z najlepszych sterów teraz. Świetnie są uszczelnianie. Ale drogie. Jak tańsze, to fsa.

Rurki, polecam ritcheya. Lubie markę.

Gotowca... Wyjdzie taniej. Bezapelacyjnie taniej. ALE, nie będzie zabawy ze składaniem, bo rozumem, że składać będziesz sam. I będziesz znał każdą śrubkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Blunio

A ja właśnie ruszam

Też dzisiaj ruszyłem tyłek i jakieś 30 km po Wawie się nakręciło :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak chcę go złożyć sam, choć pod czujnym okiem kolegów, którzy mają profesjonalne narzędzia i wiedzę - nie będzie mnie to nic kosztowało i niczego nie zepsuję.

 

Z drugiej strony taki Rose Count Solo 2 za 5500 ma lżejszą Rebę, pełne SLX m7000 (poza hamulcami, tu deore z poprzedniej grupy) i wspomniane przez Ciebie droższe od Maviców DT Swiss 1900.

Jedynie nie pasuje mi press fit, nie uważam tego za atut, wręcz przeciwnie - przynajmniej w rekreacyjnym użytku.

 

Idąc tym tropem kompletny rower w podanej przeze mnie specyfikacji z dodatkowymi brakującymi elementami powinien kosztować w okolicach 4 k, a patrząc po cenach w sklepach nie wiem, czy się w 5 k zamknę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reba, jest bardzo dobra. A epicon podobny.

Nowy slx od deore ma jeden bieg więcej, lekko lżejszy i tu się różnice kończą.

Ja.bym składał. Jak będziesz kupował po kawałku, to masz też wydatek w czasie rozłożony.

Pres fita też nie lubię. Wredne w samodzielnym serwisie.

 

Cenowo pewnie przekroczysz 5 ze skakaniem, stery, opony, pewnie będzie bez dętek, rurki, pedały, gripy, siodło, linki pancerze.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka konkurencja z tego samego przedziału cenowego ~1200zł ?

DT SWISS E1900 SPLINE 27,5", FW 15x100, RW 12x142 Thru Axle, XD Driver 584x25

 

Zwracam uwagę na wewnętrzną szerokość obręczy - nie chcę węższej i raczej szerszej też

 

A co do kupowania po kawałku trzeba mieć bardzo silne nerwy, żeby i tak nie kupić wszystkiego w przedziale max. miesiąca.

Też wyrażam opinię, że lepiej składać, ma się wszystko tak jak się chce, bo nawet w b.drogich rowerach ciężko znaleźć oferty gdzie producent nie szedł na kompromisy,

Jedyną niedogodność jaką widzę, to obecne zróżnicowane standardy i rozmiary części, katalogi, katalogami, ale rzeczywistość i tak może okazać się bolesna, że coś jednak nie pasuje bo brakuje miejsca, albo nie działa jak powinno i trzeba będzie zwracać do sklepu (czasem skromne 5mm różnicy jest nie do przeskoczenia), Popatrzyłbym dogłębnie jakie podzespoły oferuje producent ramy w gotwcach, które sprzedaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Burns, ja bym brał, te koła co podałeś. Dobre są.

 

Masz rację. Ja szosę złożyłem w dwa miesiące.

:)

Co do standardów... Warto podglądać w sklepie, wypytać na forach co.z czym gra :)

Ja z tym nigdy problemów nie miałem. Wszystko jak należy i w GT i w giancie.

 

Z tym patrzeniem na gotowce to może być różnie. Gotowce na moich ramach mają skrajnie różny osprzęt niż ja zamontowałem

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do czego te obręcze? Jak pod oponę np 2.3 czy szerszą to lepiej szukać szerszych obręczy. U mnie jeżeli iść drogą dedukcji obręcz ma 30mm szerokości, kiedyś czytałem jakiś test (chyba Jeffsy) i zwracali uwagę na to, że na oponę 2.4 to taka szerokość obręczy szału nie robi ale w standardzie nie ma się co spodziewać, że producent da coś więcej niż musi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A fakt. Do większych opon warto szerszą obręcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wewnętrzna 25 zewnętrzna 30mm

 

nie do końca jest tak jak piszecie, znowu tabelki producentów się kłaniają i zakresy co, co obsługuje.

rozszerzając obręcz z tą samą oponą, profil opony ulega spłaszczeniu, to po pierwsze,

może ona się później nie mieścić w tylny trójkąt, ale nawet jak wejdzie to czytam już, że Ci chcieli jak Wy szerszych, szybko wrócili do oryginałów z kilku powodów -

szersza:

inaczej zachowuje się na zakrętach (zarówno obręcz jak i ta sama opona na szerszej obręczy),

Inaczej pracuje z oponą (przycięcia i dobijanie)

szersza obręcz a mocowanie szprych nadal w jednej linii - spójrzcie na Faty - mają naprzemiennie po przeciwstawnej stronie obręczy ...

 

więc generalnie może nie w prostej linii, ale zwiększenie szerokości powinno postępować ze zwiększeniem szerokości opony,

jeżeli mi większe niż 2,4 no może 2,5 nie wejdą a nawet nie chcę szerszych to jak napisałem zwiększanie szerokości obręczy nie jest mi potrzebne a nawet wskazane

 

jak będzie zachowywał się piasta 5/135 z adapterem 12/142 ? bo też jakoś tego nie widzę!

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, do 2,5 to nie ma co z szerokości szaleć .

Ja tu mam przekłamany osąd, bo dla zapaleńca XC moje 2,25 tu już dużo jest. 

Co do piasty... Nie wypowiem się, ja mam ośkę 9mm z przodu, 12 z tyłu z adapterami QR9.  Czyli na dobrą sprawę mam komplet QR9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwsza kraksa. DDR i pasy dla pieszych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luzik Zbierałem się szybciej niż Bolt na 100m.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli byłeś sprawcą i szybko zniknąłeś z miejsca zdarzenia?  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Własna głupota. Zakręt lewo z hamowaniem... Uslizg koła i gleba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sobie w końcu ustawiłem odpowiedni sag w amorach B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja sobie w końcu ustawiłem odpowiedni sag w amorach B)

jak do tego doszło ? poważnie pytam bo u mnie chyba jeszcze nie teges, albo za małe uskoki mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak do tego doszło ? poważnie pytam bo u mnie chyba jeszcze nie teges, albo za małe uskoki mam

 

Ulotny mi pożyczył pompkę do amorów to z ciekawości sprawdziłem i od razu ustawiłem. Z przodu miałem za mały sag a z tyłu za duży (przód 10% tył ponad 30%). teraz mam po 20% i jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Suqub, opisz glebę :)

Uślizg tyłu... Na hamulcu nie powinien doprowadzić do gleby. Bez hamulca prędzej, ale też da się z tego wyjść. Piszę pod kątem mtb. Na szosie to dość groźna sytuacja. Jaką miałeś prędkość?

@Burns, jak ustawiasz sag, to wszystkie regulacje tłumika na zero.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ulotny mi pożyczył pompkę do amorów to z ciekawości sprawdziłem i od razu ustawiłem. Z przodu miałem za mały sag a z tyłu za duży (przód 10% tył ponad 30%). teraz mam po 20% i jest git.

pompkę to ja mam,

o 20% też wiem, ale jak to mierzysz ?

Stojąc siedząc, bujając się ?

Bo różnica między tymi pozycjami, też ma spory rozrzut na sag, albo ja nie umiem tego jeszcze należycie zrobić,

Bo jak usiądę czy stanę i ustawię 20% to już lekkie bujanie się wskakuje nawet na 40%

Znam filmiki tego typu, ale jednak każdy pokazuje co innego, jedni trzymają rower, inni jadą po płaskim

i właśnie tego rozrzutu nie jestem jeszcze w stanie opanować

 

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie luźne pytanie: zachciało mi się nowego rumaka MTB, wymagania:

- koła 29 ''

- przełożenia 2x10

- waga rzędu 12-13 kg

- rama 21''

- hamulce tarczowe

- cena w granicach 3 tys.

Wytypowałem Treka X-Caliber 9, np. któregoś z tych:


ale może jeszcze na coś warto zwrócić uwagę ?


Pozdrawiam

TomeK (Teston)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.