Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

Ooo

Ja też zobaczę jazde na ostrym chętnie

Dawać ten film czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy się kłócicie o to, że sobie kolega krzywdę zrobi na krawędziach a on właśnie ostre bez hamulców kupił :)

 

 

 

 

 

W tej sytuacji jak na miasto to był idealny wybór. Zapnie dobrze strapy i żaden krawężnik nie będzie stanowił problemu dla kręgola, na bruku przy odpowiednim przeł w rytmie też nic nie poczuje.

Tyle nadprodukcji , a tu taka prowokacja! :D

Jedyne zagrożenie to zejście na zawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liv.

Zachowawczo bo heble nie dotarte :)

Zjazdy od 5.5. Klamki w złej pozycji.. tak wiem .

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się:)

Szybko nie było. Ale i tak fajnie to jeździ pomijając amorek.

Banan na gębie miałem w każdym razie . :)

Ale wolę mojego GT ;)

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał być wygodny, z amortyzacją, dostojny jak honda goldwing ale nagadaliście mi o tym, że za tani amortyzator, że hamulce tarczowe itp. To jest naked bike zobaczymy co mój kręgosłup na to... najwyżej wyląduje na bazarku... :) ale powiem Wam, że od rana go oglądam i wzbudził we mnie najwięcej emocji a miał być Kross Trans 6.0... ale kurcze z zegarkami jest tak samo widzisz na zdjęciu i jest wow a na żywo gada albo nie gada zobaczymy z tym rowerem mam tylko nadzieję, że mój kręgosłup to wytrzyma... zobaczymy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co znaczy tani uginacz ?:

 

- jadę holenderką do roboty, zastanawiam się na którym kocim łbie odkręcą mi się stery

- wsiadam na rower Żony z tanim uginaczem bo cały rower jest z Selgros (taki był cel, jak pierdalną, mówi się trudno, wcześniej też była holenderka, ale remont stał się nieopłacalny). Nic nie drży po łapach, nic się nie odkręca, a tani uginacz pracuje - może 2cm - może 3, ale pracuje (tutaj ponawiam pytanie do kolegi '70 co z amorem w jego grawel )

- jadę rowerem Enduro tą samą drogą i patrzę się na amor jak debil (zamiast na drogę) bo ani nic nie czuć ani amor nie pracuje (no dobra pracuje, ale tych 2-3cm z 17 nie widać)

 

teraz tak w drodze do pracy mam chodnik, który ma dwie fałdy, wybrzuszenia - tego prawie nie widać, ale są w takim odstępie od siebie, że rowery wprowadzają w dziwny ruch - taki efek fali / sinusoidy:

 

- holenderka - wylatuje do góry przód i tył - podbicie równe z najechaniem z impetem na krawężnik bez amortyzacji ciałem (przy amortyzacji ciałem i tak to czuć).

- marketowiec z uginaczem = przednie koło i kierownica nie dostaje udeżenia, tył podbija

- rower enduro przejeżdża płynnie nic nie czuć, ale jest ewidentny ruch na amor i damper co widać po gumkach sagu.

 

podsumowując długi wywód, bo standardowo Ameryki nie odkryłem:

 

sztywny widelec, nie zastąpi nawet taniego uginacza pod względem odczuć (zastąpi pod względem kosztów serwisu droższego uginacza, charakterystyka taniego uginacza pozostawia wiele do życzenia, ale tani uginacz i tak działa)

droższy lub drogi uginacz z dużym skokiem nie wyręczy również taniego ugninacza bo na niego małe nierówności praktycznie nie działają - to bardzo złożony temat i nie będę się nad nim tutaj rozwodził - złotego środka jeszcze nie ma, albo jak jest to w amorach z najwyższej i najdroższej półki, w tych ze średniej każdy kombinuje i szuka na własną rękę...


Wybacz pytanie, ale czy aby na pewno wiesz jak działa ostre koło?

Kolego @Zolw - niem kupisz NS bike ( i nie przez to, że to jest zły rower bo nie jest) zapoznaj się z ofertą http://polkabikes.pl/pl_PL/c/Colors/179

 

Zrozumiesz co znaczy możliwość dołożenia hamulców i przełożenie odwrotnie piasty. Ostre koło zaczyna się od zmiany piasty a na końcu od zdjęcia hamulców - chyba, że na start jesteś PRO ostry to nie było tematu.

 

Pytałem, który rower jest na pasku bo pogubiłem się w tych waszych rozmowach a w linkach wszystkie widzę na łańcuch 

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens .

Za sztywno, że tak powiem do tego podszedłem kierując się odczuciami z jazdy na foxie a potem na xcm w rowerach xc. A i szosa jeszcze.

Czas zmienić poglądy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ostatni weekend widziałem w Poznaniu "kolarzówkę" z amortyzacją na tył = rama w kształcie litery Y, jak w pierwszych Trek:

 

03120140-2.jpg

 

Bardzo mnie to ździwiło - takie połączenie, ale zakładam, że z przodu za amortyzację robił carbon. Na pewno nie był to tani rower, albo inaczej, nie był to rower z marketu, ew. jakiś vintage.Koła cienkie aero, pamiętam jak ktoś z Was pokazywał tutaj grawela w wersji full. Ktoś kojarzy takie wynalazki w wydaniu kolarzówek ?

Edytowane przez Burns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co znaczy tani uginacz ?:

 

- jadę holenderką do roboty, zastanawiam się na którym kocim łbie odkręcą mi się stery

- wsiadam na rower Żony z tanim uginaczem bo cały rower jest z Selgros (taki był cel, jak pierdalną, mówi się trudno, wcześniej też była holenderka, ale remont stał się nieopłacalny). Nic nie drży po łapach, nic się nie odkręca, a tani uginacz pracuje - może 2cm - może 3, ale pracuje (tutaj ponawiam pytanie do kolegi '70 co z amorem w jego grawel )

- jadę rowerem Enduro tą samą drogą i patrzę się na amor jak debil (zamiast na drogę) bo ani nic nie czuć ani amor nie pracuje (no dobra pracuje, ale tych 2-3cm z 17 nie widać)

 

teraz tak w drodze do pracy mam chodnik, który ma dwie fałdy, wybrzuszenia - tego prawie nie widać, ale są w takim odstępie od siebie, że rowery wprowadzają w dziwny ruch - taki efek fali / sinusoidy:

 

- holenderka - wylatuje do góry przód i tył - podbicie równe z najechaniem z impetem na krawężnik bez amortyzacji ciałem (przy amortyzacji ciałem i tak to czuć).

- marketowiec z uginaczem = przednie koło i kierownica nie dostaje udeżenia, tył podbija

- rower enduro przejeżdża płynnie nic nie czuć, ale jest ewidentny ruch na amor i damper co widać po gumkach sagu.

 

podsumowując długi wywód, bo standardowo Ameryki nie odkryłem:

 

sztywny widelec, nie zastąpi nawet taniego uginacza pod względem odczuć (zastąpi pod względem kosztów serwisu droższego uginacza, charakterystyka taniego uginacza pozostawia wiele do życzenia, ale tani uginacz i tak działa)

droższy lub drogi uginacz z dużym skokiem nie wyręczy również taniego ugninacza bo na niego małe nierówności praktycznie nie działają - to bardzo złożony temat i nie będę się nad nim tutaj rozwodził - złotego środka jeszcze nie ma, albo jak jest to w amorach z najwyższej i najdroższej półki, w tych ze średniej każdy kombinuje i szuka na własną rękę...

 

Kolego @Zolw - niem kupisz NS bike ( i nie przez to, że to jest zły rower bo nie jest) zapoznaj się z ofertą http://polkabikes.pl/pl_PL/c/Colors/179

 

Zrozumiesz co znaczy możliwość dołożenia hamulców i przełożenie odwrotnie piasty. Ostre koło zaczyna się od zmiany piasty a na końcu od zdjęcia hamulców - chyba, że na start jesteś PRO ostry to nie było tematu.

 

Pytałem, który rower jest na pasku bo pogubiłem się w tych waszych rozmowach a w linkach wszystkie widzę na łańcuch

 

Chyba naj lepszym konentarzem teraz z mojej strony będzie to, że ładne są te rowery... ns’a już kupiłem więc jedyne co będę mógł napisać to za kilka dni jak zniósł to mój kręgosłup :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Trek jest tak pokraczny, że aż ciekawy.

 

Co do pasków to chyba siła sugestii.

Dyskutowali o rowerach z przekładniami planetarnymi, Tobie się skojarzyło z paskiem.

 

Potem ja nie wczytując się w poprzednie posty uzewnętrzniłem się z moją świeżą fascynacją tego typu napędami i wyszło nieporozumienie :)

 

Żaden z rowerów nie miał paska.

Edytowane przez Stierlitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz ja się ostrym jeździ?

Składak miał chyba ostre koło... będę musiał się dowiedzieć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W skladaku bylo torpedo, to typ piasty wolnobiegowej, natomiast w ostrym kole nie ma wolnobiegu i zawsze pedalujesz nawet jak nie masz na to ochoty. To jest troche tak jak w dzeciecych trojkolowcach z pedalami w przednim kole. Mam nadzieje, ze jezdzac samochodem masz dosc dobrze opanowana sztuke hamowania silnikiem, bo tu bedzie podobnie :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to można rzec, że w składaku jest single speed. Tutaj też jest jedna zębatka ale nieco inna filozofia. Co do treningów wytrzymałościowych - chyba lepszym rozwiązaniem jest zwykłą szosa, na ostrych kołach jeżdżą sprinterzy po torach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedzie dobrze :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ostatni weekend widziałem w Poznaniu "kolarzówkę" z amortyzacją na tył = rama w kształcie litery Y, jak w pierwszych Trek:

 

 

 

Bardzo mnie to ździwiło - takie połączenie, ale zakładam, że z przodu za amortyzację robił carbon. Na pewno nie był to tani rower, albo inaczej, nie był to rower z marketu, ew. jakiś vintage.Koła cienkie aero, pamiętam jak ktoś z Was pokazywał tutaj grawela w wersji full. Ktoś kojarzy takie wynalazki w wydaniu kolarzówek ?

Nie tylko w szosach próbowano tego rozwiązania ramy carbonowej pod koniec 20-go wieku. Chodziło oczywiście o zwiększenie pochłaniania drgań na tylnym kole. W rezultacie z uwagi na pewne niebezpieczeństwa zrezygnowano z tego. UCI z marszu zablokowała  pomysł pod względem użycia tego  typu rozwiązania w peletonie.

Po rowerze widać, że to jest model doświadczalny, bo oprócz samej ramy, widać pierwsze kierownicę typu ergo i  koła, które też średnio sprawdziły by się w praktyce, przynajmniej ja bym nigdy takich nie założył.

Następnym krokiem było zastąpienie tylnego trójkąta węglowym, aż produkcja ram z włókien stała się na tyle tania, że i tu zrezygnowano po jakiś 2-ch latach z tego wynalazku.

 

ogólnie to można rzec, że w składaku jest single speed. Tutaj też jest jedna zębatka ale nieco inna filozofia. Co do treningów wytrzymałościowych - chyba lepszym rozwiązaniem jest zwykłą szosa, na ostrych kołach jeżdżą sprinterzy po torach

 ostrego stosuje się też przy typowych treningach szosowych we wstępnym cyklu nauczania. Chodzi o to by wpoić nawyk ciągłego kręcenia. Innym elementem jest przystosowanie organizmu do radzenia sobie z wysokimi kadencjami przechodząc w fazę spoczynku co ma dalsze przełożenie na to co zaczyna dziać się w mięśniach w momencie przekroczenia progów. Korb puścić tutaj również nie możesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem dzisiaj serwis tylej piasty, o dziwo w środku było ładnie i czysto, konusy nie wytarte. Kręci się jak nowe :P

 

IMG_20180822_124536_1.jpg

Edytowane przez vandit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.