Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Mi tiagra zupełnie wystarcza.

Hamulce mam tylko od 105

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że Tiagra dla amatora jest wystarczająca, nie neguję tego. Niemniej różnica w działaniu w porównaniu do grup wyższych jest odczuwalna.

 

 


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopniowanie lepsze. Jednak do płynności zmiany biegów jest jak być powinna. Lepiej to lata od srama gx co mam w NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

tu jest fajnie napisane o najwyższych grupach osprzętu ( tu akurat o XTR ) :)

 

https://knurswiny.pl/testy/shimano-xtr-m9100-test-i-recenzja-w-jednym/

 

 

podsumowanie najistotniejsze :

 

Podsumowując krótko. Względem Deore XT. Zero różnicy w działaniu, 3k drożej, 300g lżej. No, no, ale nie zawsze myślimy głową, ale też sercem i dziecięcymi emocjami :)

Edited by ecipeci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Racja, roznica jes istotna w ilosci biegow. Tylko, czy rzeczywiscie kazdemu do szczescia jest potrzebne 11s? :)   Oczywiscie, ergonomia i wykonanie sie rozni miedzy Tiagra, a taka 105 czy Ultegra. Mam porownanie, bo 105 jest u mnie, a  Tiagre ma moja Luba. W kwestii dzialania to az tak diametralna roznica nie wystepuje, wazniejsza jest prawidlowa regulacja i swieze kable. Ostatecznie i Tiagra i 105/Ultegra/DA zmieni ten bieg i dojedziesz, a im dalej w las(+ 150km) tym mniej sie zwraca na to uwage co jak przerzuca ten bieg albo to, ze cala grupa Ultegry jest 300gram lzejsza od 105 :)

 

 

 

Sprawdzilem, nie 300, a 191 :P

Edited by fonfelinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem na Clarisie, Tiagrze i 105, między 105 a Tiagrą nie ma dla mnie żadnej różnicy w działaniu, między Clarisem a Tiagrą i 105 różnica jest już trochę odczuwalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie. Claris to slabiutka grupa, zwlaszcza jak ktos pojezdzil na czyms z wyzszej. Sora jest spoko jak komus pasuje 9s i jej  uniwersalnosc pod katem modyfikacji. Ogolnie im wyzej w grupach tym te granice sie bardziej zacieraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze należałoby uściślić, którą Tiagraę z którą 105 porównujemy :)

I druga kwestia, to linki + pancerze i regulacja całości.

 

Z innej strony to chętnie spróbowałbym na szosie Di2.

 

Mialem okazję pojeździć mtb na mocno interwałowej trasie i była to petarda. Piekielnie szybka, bezbłędna i kompletnie bez wysiłku.

Zastanawiam się co by mi to wniosło do szosy, bo w mojej jeździe na szybkość zmiany biegu i bezbłędność  nie narzekam, a poza tym chyba nie jest to aż tak istotne 🤔


Mniejsza z perfekcją, wystarczy być bardzo dobrym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiagra 4600 i 4700, 105 5800 i R7000, na tych grupach jeździłem, dla mnie bez różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pisalem o nowej Tiagrze i 105 :)  Di2 jedynie mnie kusiloby pod katem braku opcji rozregulowania, ale zeby tyle doplacac za to i w dodatku bawic sie w baterie. Eee, bezsensu 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio

To na koniec, na gotowo, po dzisiejszej wizycie w serwisie (wymiana kół). 

IMG_20210415_174319.jpg

IMG_20210415_174332.jpg

IMG_20210415_174326.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentyl Ci wsadzili jakbyś miał stożek ze 100 mm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio
1 minutę temu, tessio napisał(-a):

Wentyl Ci wsadzili jakbyś miał stożek ze 100 mm ;)

Wstyd się przyznać, ale to moja sprawka 😉 Po prostu takie dętki kupiłem i najwyraźniej nieco się pomyliłem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszkadzać to w niczym w sumie nie przeszkadza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wentyl może mieć sens. Jeżeli fidelio odpowiednio się rozpędzi do siła odśrodkowa, będzie wpychać ten wentyl pod stożek. Tak jak w wirówce  ;)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio
6 minut temu, 70' napisał(-a):

Ten wentyl może mieć sens. Jeżeli fidelio odpowiednio się rozpędzi do siła odśrodkowa, będzie wpychać ten wentyl pod stożek. Tak jak w wirówce  ;)

 

Tak, ale to chyba przynajmniej pierwsza prędkość kosmiczna, co raczej mi nie grozi 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, fidelio napisał(-a):

 

Tak, ale to chyba przynajmniej pierwsza prędkość kosmiczna, co raczej mi nie grozi 😂

Mimo wszystko ja w Ciebie wierzę :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio
3 minuty temu, 70' napisał(-a):

Mimo wszystko ja w Ciebie wierzę :)

 

Wiara podobno góry przenosi 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fidelio
7 minut temu, miliarder napisał(-a):

@fidelio Na jakich kołach ją kupiłeś? 

 

No Limited Pro Race. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się, że moje hamulce Sram Level TL należą do serii, która była obarczona wadą produkcyjną - puchnie cylinder/tłoczek w klamce, która robi sią gąbczasta a okładziny zaciskają się na tarczach. Nie chce mi się tego naprawiać, bo po dłuższym użytkowaniu muszę stwierdzić, że Sramy nie działały za rewelacyjnie - być może jest to pochodną wspomnianej wady. Muszę kupić jakieś przyzwoite hamulce, na celowniku mam dwie opcje od shimano - Deore m6100 oraz SLX m7100. Po pobieżnej analizie widzę, że SLX ma nad Deorką przewagę w postaci 3 różnic: Banjo (niby wspomaga chłodzenie), ceramiczne tłoczki i wygodna śruba do regulacji odległości klamki od kierownicy. przy różnicy 150-200 złotych wydaje mi się, że warto dołożyć.

 

Czy ma ktoś doświadczenie z tymi SLXami (m7100)? Tym razem chciałbym uniknąć "wadliwych serii" :) Celuję w wersję do xc - z dwoma tłoczkami i żywicznymi okładzinami, komplet na oka koła dostępny w czeskim sklepie za równe 7 stówek.

Kolejne pytanie - czy hamulce Shimano będą współpracowały z tarczą Sram (w zasadzie Avid), czy lepiej kupić nowe? Rower to cross ze sztywnym widelcem, jazda typowo rekreacyjna, ale chciałbym coś, co będzie działało i oszczędzi mi irytacji.

Rower jest na "chydych ośkach", co prawda piasty to Novateci do MTB z solidnym kołnierzem a zaciski to DT Swiss RWS, ale czasami tarcza delikatnie ocierała o okładziny, mam nadzieję, że to wina hamulców i ich wady. Czy zaciski Shimano mają większą przestrzeń pomiędzy klockiem a tarczą? W tych Sramach to była dosłownie grubość kartki papieru, a przy zwykłych ośkach czasami coś się przesunie - wolałbym mieć większy skok klamki (późniejszy moment reakcji hamulca) ale za to większy prześwit, żeby mi tarcze nie hałasowały. Realnie przy moim zastosowaniu pewnie by mi wystarczyły v-brake (przynajmniej bez ekscesów z ocieraniem etc.), ale mam nowe solidne koła i nie chciałbym ich zmieniać.

 

Nie uparłem się na ww. modele, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę współpracować z tarczami sram.

Mam wersję 4 tłokową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.