Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

20 minut temu, niuti napisał(-a):

@santaradix71

ty to nie czasem z forum ET 😆?;0

...tak wyszło...zajawka nie tylko w rowerach...są też zegarki i sprzęt audio...ale wszystko w ramach rozsądku;-)

 

Edited by santaradix71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się nudziłem, to sobie wzór na odelżenie obręczy wyprowadziłem i wyszło mi, że jak nawiercę otwory 9mm od strony dętki w obręczy pomiędzy szprychami w przednim i tylnym kole to straci mi rower na wadze...24,72grama!. Do wzoru podstawiamy grubość ścianki aluminiowej oraz rozmiar wiertła i ilość otworów. Jak chcemy sprawdzić dla innego materiału, np stali to musimy sprawdzić ciężar tego materiału dla 1mm sześciennego (podawany jest w gramach na cm sześcienny ale wystarczy podzielić na 1000 i wstawić w miejsce gdzie we wzorze mam 0,0027. Wzór może też być zastosowany w innych miejscach niż obręcz. Miłej zabawy, tylko najpierw należy upewnić się, że mamy dostęp do dobrego dentysty...

IMG_20211101_202314.jpg

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Panie...... Takie rzeczy. 😳

 

 

 

Narobisz dziur w feldze i koła Ci się poskładają w czasie jazdy. 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale będzie mógł sobie przez nie odlewać makaron na biwaku :)

Edited by 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś tak ramę ponawiercał ? Sto czy dwieście  otworów to może i z 400 gram pykniesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, niuti napisał(-a):

@santaradix71

ty to nie czasem z forum ET 😆?

 

Też miałem takie podejrzenie 😆

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Jan napisał(-a):

 

Też miałem takie podejrzenie 😆

a kim jest na tamtym forum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, albiNOS 01 napisał(-a):

Tak się nudziłem, to sobie wzór na odelżenie obręczy wyprowadziłem i wyszło mi, że jak nawiercę otwory 9mm od strony dętki w obręczy pomiędzy szprychami w przednim i tylnym kole to straci mi rower na wadze...24,72grama!. Do wzoru podstawiamy grubość ścianki aluminiowej oraz rozmiar wiertła i ilość otworów. Jak chcemy sprawdzić dla innego materiału, np stali to musimy sprawdzić ciężar tego materiału dla 1mm sześciennego (podawany jest w gramach na cm sześcienny ale wystarczy podzielić na 1000 i wstawić w miejsce gdzie we wzorze mam 0,0027. Wzór może też być zastosowany w innych miejscach niż obręcz. Miłej zabawy, tylko najpierw należy upewnić się, że mamy dostęp do dobrego dentysty...

IMG_20211101_202314.jpg

 

a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Burns napisał(-a):

a kim jest na tamtym forum ?

 

Użytkownikiem o tym samym nicku

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zegarkowo_rowerowo Wyczuwasz roznice w sztywnosci miedzy karbonowym Oltre i Supersixem na plaskim? :P  Fajnie, ze nowy rower podszedl od razu :) 

 

W weekend, az sie prosilo posmigac, wiec bylo polnocne Mazowsze, a nawet Podlasie :) 

 

Brak opisu.

Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

Brak opisu.

 

Brak opisu.

 

Brak opisu.

 

Brak opisu.

Brak opisu.

Brak opisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, santaradix71 napisał(-a):

...przez 3 czy 4 sezony użytkowałem w swoich rowerach sztycy Fox Transfer...szczerze???Bike Yoke jest bez konkurencjyjna...Generalnie 0 luzów a odpowitrzenie to proza.Myślełem nad sztycą RS-a AXS ale wolną kasę wolę wydać na następny zegarek...

nie słyszałem jeszcze złej opinii o Bike Yoke, Ty również piszesz, że jest ok więc to może oznaczać, że dokonałem właściwego wyboru :)

zobaczymy jak u mnie będzie działać... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ecipeci napisał(-a):

nie słyszałem jeszcze złej opinii o Bike Yoke, Ty również piszesz, że jest ok więc to może oznaczać, że dokonałem właściwego wyboru :)

zobaczymy jak u mnie będzie działać... :) 

...Ja kupiłem model REVIVE ale jest jeszcze wersja DIVINE z tego co pamiętam.Jaką wersję kupiłeś tak z ciekawości?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, santaradix71 napisał(-a):

...Ja kupiłem model REVIVE ale jest jeszcze wersja DIVINE z tego co pamiętam.Jaką wersję kupiłeś tak z ciekawości?

Revive 2.0 185mm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, fonfelinni napisał(-a):

@zegarkowo_rowerowo Wyczuwasz roznice w sztywnosci miedzy karbonowym Oltre i Supersixem na plaskim? :P  Fajnie, ze nowy rower podszedl od razu :) 

 

 

 

Wszystko wyczuwam 😉 Tak podszedł... Druga przejażdżka zakończyła się kapciem... I do tego urwanym zaworem w zapasowej dętce, ale to przez moc, jaką mam w dłoniach 😉 Pewnie w tym tygodniu rower odstawię do mechanika, wreszcie założą mi korbę DA, poproszę o przełożenie linek (nie podoba mi się, że się krzyżują z przodu) i jakieś drobne regulacje. A później rower ...na hak pójdzie, a ja głównie na gravelu przez zimę będę jeździł.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, albiNOS 01 napisał(-a):

straci mi rower na wadze...24,72grama!.

I tu pojawia się paradoks o którym czasem myślę, czyli „gdzie sens, gdzie logika”? Rowerami jeździmy żeby się zmęczyć, złapać kondycję, zrzucić nadwagę itd itp. Z drugiej strony walczymy o jak najlżejszy rower, Rafał Zegarkowe to już chyba nie czuje ze ma coś pomiędzy nogami (chodzi o bicykl ofkors) .... Tak na zdrowy rozum to powinnismy rowery dociażać, jakaś kana z mlekiem, worek żyta albo panna na ramie. Eeeech, na tych karbonowych ramach to nawet panny do lasu nie powiezie a o reszcie to zapomnij. 
Więc co sądzicie Koledzy o tym paradoksie ?


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

I tu pojawia się paradoks o którym czasem myślę, czyli „gdzie sens, gdzie logika”? Rowerami jeździmy żeby się zmęczyć, złapać kondycję, zrzucić nadwagę itd itp. Z drugiej strony walczymy o jak najlżejszy rower, Rafał Zegarkowe to już chyba nie czuje ze ma coś pomiędzy nogami (chodzi o bicykl ofkors) .... Tak na zdrowy rozum to powinnismy rowery dociażać, jakaś kana z mlekiem, worek żyta albo panna na ramie. Eeeech, na tych karbonowych ramach to nawet panny do lasu nie powiezie a o reszcie to zapomnij. 
Więc co sądzicie Koledzy o tym paradoksie ?

cały świat teraz to jeden wielki paradoks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ecipeci napisał(-a):

nie słyszałem jeszcze złej opinii o Bike Yoke

 

w sumie to ja nie wiem jak jest z tymi sztycami bo sam na złą nie natrafiłem. Dawno temu mialem KS Dropzone R,  działała super w warunkach kiedy Reverby kolegów padały. Potem miałem sztyce Gianta, prosta jak cep - siłownik jak w fotelu biurowym. Miała problem ze ślizgami (rysowały lage, Giant wymianiał na podstawie zdjęcia bez wysyłek itp) i może miała mikro luz na boki ale działała zawsze. Teraz mam KS Lev SL i od 2019r i nie mam żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

I tu pojawia się paradoks o którym czasem myślę, czyli „gdzie sens, gdzie logika”? Rowerami jeździmy żeby się zmęczyć, złapać kondycję, zrzucić nadwagę itd itp. Z drugiej strony walczymy o jak najlżejszy rower, Rafał Zegarkowe to już chyba nie czuje ze ma coś pomiędzy nogami (chodzi o bicykl ofkors) .... Tak na zdrowy rozum to powinnismy rowery dociażać, jakaś kana z mlekiem, worek żyta albo panna na ramie. Eeeech, na tych karbonowych ramach to nawet panny do lasu nie powiezie a o reszcie to zapomnij. 
Więc co sądzicie Koledzy o tym paradoksie ?

Ja owe zagadnienie traktuję po części w ramach rozrywki technicznej. Odelżenie zapewne podnosi osiągi ale wstawienie silnika elektrycznego robi to jeszcze bardziej. 

Są jeszcze dwa powody chęci odelżenia. Kolega ma identyczny rower, no prawie identyczny, i chciałbym by któregoś dnia wziął mój rower do ręki i powiedział... O ku..wa! A trzeci powód najistotniejszy. Rano bolą mnie stawy, (SKS) ale muszę wtargnąć rower z piwnicy po schodach. I to chyba w zasadzie wszystko. Ps, nie mam zamiaru wiercić dziur, ale byłem ciekawy jaki przyniosło by to efekt.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, albiNOS 01 napisał(-a):

Ps, nie mam zamiaru wiercić dziur, ale byłem ciekawy jaki przyniosło by to efekt.

 

 

👍👍👍👍👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.11.2021 o 20:29, albiNOS 01 napisał(-a):

to straci mi rower na wadze...24,72grama

 

39 minut temu, albiNOS 01 napisał(-a):

muszę wtargnąć rower z piwnicy po schodach. I to chyba w zasadzie wszystko. Ps, nie mam zamiaru wiercić dziur, ale byłem ciekawy jaki przyniosło by to efekt.

 Ciekawe... odczujesz te 24 g nawet  x2 ( oba koła)  targając rower po schodach?

Zdejmij buty, są cięższe...


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, albiNOS 01 napisał(-a):

byłem ciekawy jaki przyniosło by to efekt

Współczesne konstrukcje są na tyle „wyżyłowane”, że ingerencja amatorska w strukturę może przynieść efekt odwrotny od założonego. I stawy przestaną dokuczać w opatrunku gipsowym :unsure:

Mialem znajomego, który bawił się w sport wyczynowy kolarski podobnie jak Rafał. Z jego opowieści dowiedziałem się ze są nawet w pogoni za dekagramami wagi sprzętu cieniowane szprychy. Ów znajomy nie omieszkał oczywiscie sobie takich sprawić, ale nagminnie mu pękały. Okazało się, że ma o pare kilo cięższą d*pę niż to założyli konstruktorzy tego wynalazku ;)

 


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Jędrula.wawa napisał(-a):

Współczesne konstrukcje są na tyle „wyżyłowane”, że ingerencja amatorska w strukturę może przynieść efekt odwrotny od założonego. I stawy przestaną dokuczać w opatrunku gipsowym :unsure:

Mialem znajomego, który bawił się w sport wyczynowy kolarski podobnie jak Rafał. Z jego opowieści dowiedziałem się ze są nawet w pogoni za dekagramami wagi sprzętu cieniowane szprychy. Ów znajomy nie omieszkał oczywiscie sobie takich sprawić, ale nagminnie mu pękały. Okazało się, że ma o pare kilo cięższą d*pę niż to założyli konstruktorzy tego wynalazku ;)

 

 Ja jednak próbuję zachować w tym jakiś umiar 😉 Póki co wymieniłem to, co wydawało się zupełnie sensowne, czyli kaseta, siodło i opony. To wszystko jest z poprzedniego roweru. Z grubszych tematów to jeszcze tylko korba i to będzie w zasadzie wszystko. Raczej nie będę pakował się w poważne wydatki (np. zmiana przerzutek na DA czy jeszcze lżejsze pedały) tylko po to, żeby zyskać dalsze kilkanaście/kilkadziesiąt gram. Z uwagi na swoją wagę i gabaryty myślałem też o zmianie tarczy hamulcowej z przodu na mniejszą - 140 mm, ale to też sobie odpuściłem. Podobnie jak pakowanie się w ceramiczny wózek czy ceramiczne łożyska suportu 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.