Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Sign in to follow this  
johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Recommended Posts

Widze Irekm, że zawodowo masz coś związek z olejami ogólnie...

 

A jakie oleje w klasie 10W60, pełen syntetyk, byś doradzał dla auta typu 500KM+, jeżdżone rekreacyjnie, w sumie jedna wymiana rocznie ~ 10 tys km.

Myślę oczywiście, o tej klasie IV opisanej przez Ciebie, czyli zdaje sie baza estrowa...

Obecnie używam LiquiMolly Synthoil 10w60.

Ale sporo znajomych z podobnymi autami żywo sie interesuje, czego używać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest wyjatkowo nieprecyzyjne zdanie .

Wszystko zalezy od tego jak te 10kkm jest pokonane bo jezeli jest to 2000 5km wycieczek to polecam najlepszy olej jaki jestes w stanie kupic , poniewaz niezaleznie od silnika bedziesz sie stykal miedzy innym z paliwem i woda w oleju a te zywotnsci silnika nie wydluzaja . ogolnie jezeli ktos planuje miec samochod na dlugie lata i wymienia olej raz w roku to nie ma lepszego ubezpieczenia jak odpowiedni olej , popatrz w skali roku o ile zwiekszylo by ci to koszty utrzymania .

 

Dlatego napisałem o "męczącej" eksploatacji - właśnie np. to co piszesz o wycieczkach albo ostre katowanie w wysokich temperaturach itp. itd. Po prostu uważam że dla tego auta wystarczy to na czym jeździ i nic na tym nie straci. Nawet jeśli kilka lat go będzie używał. Zdecydowanie bardziej wyjdzie mu na zdrowie prawidłowa eksploatacja, dobre jakościowo filtry (tu bym zalecał oryginały albo markowe lepsze odpowiedniki), dbanie o wszelkie ew. usterki i dolegliwości niż wymiana oleju na topowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bez przesady, nie będę dawał 150 zł za olej, tym bardziej że bańka 4l nie wystarczy, musi być 5l.

 

Tak jeszcze do 120 zł mogę dać, ale przy wymianach corocznych przy przebiegu rocznym mniej niż 10tys.km, chyba nie ma sensu inwestować w coś droższego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze Irekm, że zawodowo masz coś związek z olejami ogólnie...

 

A jakie oleje w klasie 10W60, pełen syntetyk, byś doradzał dla auta typu 500KM+, jeżdżone rekreacyjnie, w sumie jedna wymiana rocznie ~ 10 tys km.

Myślę oczywiście, o tej klasie IV opisanej przez Ciebie, czyli zdaje sie baza estrowa...

Obecnie używam LiquiMolly Synthoil 10w60.

Ale sporo znajomych z podobnymi autami żywo sie interesuje, czego używać...

 

Tak w skrocie - dwie kompanie przychodza na mysl

!

1.Red Line - group V polyol ester base stock

2 . Motul 300 V - tez grupa V z tym ze diester base stock

 

Obie firmy robia nie samowicie wysokiej klasy producty bazujace na najlepszych " base stock " olejach , jest tez pomiedzy nimi duza roznica w tym jakie " additive Package " sa uzywane . Red Line uzywaja w wiekszosci swoich formulacji bardzo duzo molybdenum tak samo jak i Motul glowna roznica jest w ilosci Calcium i Boronu . Ogolnie mozna powiedziec ze Red line ma llepsze doddatki .

Jest jeszcze kilka innych firm ktore robia oleje bazujace na estrach np. Fuchs , Maxima ,

W zaleznosci od rodzaju silnika w Twoim samochodzie ktorego nie znam , wyralbym pomiedzy tymi dwoma . Polyol ester maja najwieksza odpornosc na wysokie temperatury ( nie ma nic lepszego ) dlatego jest to base stock we wszystkich olejach uzywanych w silnikach turbinowych , diester ma lepsze wlasciwosci jezeli chodzi o rozpuszczalnosc w nim" additive package " i na dodatek ladnie pachna :D , troche jak gumy Donaldy

 

w kazdym badzi razie jezeli masz modyfikowane turbo gdzie temperatury oleju dochodza do extremalnych wartosci to radzilbym Red Line , w kazdym innym przypadku mozesz zrobic orzel -reszka i wziac jeden z nich . BTW z jakiegos powodu Red Line ma ogtomne powodzenie wsrod wlascicieli BMW .

 

Jeszcze tylko jedna sprawa to taka zeby pamietac ze waga oleju podana na nalepce ( np 10w 60 ) jest to wartosci " plynna " tzn jeden olej 10w60 jest " ciezszy " niz drugi roznice moga byc dosyc znaczace . Tak samo jak " oil film strenght " numer HTHS ktory moze roznic sie dosyc mocno . Wyzszy numer lepsza ochrona lozysk .

 

Sorry za taka mieszanke polsko - angielska ale brakuje mi troche poprawnego slownictwa technicznego . Mam nadzieje ze zrozumiales , jak nie to pisz na PW


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Irekm za te kilka słów,

chodzi mi właśnie o bmw M6 z silnikiem V10, który kręci się do ponad 8 tys obr. i zdaje sie jest dość ostrym poligonem dla oleju....

Producent specyfikuje że musi to byc olej 10W60, powodem tego może być np. również istnienie w silniku specjalnej pompy wysokiego ciśnienia która tłoczy olej do układów vanos. Ogólnie to te silniki miewają spore problemy przez prawdopodobnie wydłużone resursy wymian oleju do ok. 25 tys km.

Zgadzasz się, że olej 10W60 ma krótszą żywtność eksploatacyjną niż olej z mniejszym "zakresem" np 5W40 ?

 

Jutro zrobię fotke nalepki na Liqui Molly, to byś ewentualnie pokazał gdzie szukać tych informacji o których pisałeś : HTHS i inne bo bardzo ciekawe informacje tu podajesz.

 

Coś obiło Ci się o uszy odnośnie Agip, Millers i ich 10W60 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swojego Szkodnika zalewam Motulem 8100 X-cess 5W40.

Podobno dobre to i w sensownej cenie.

Trzeba jednak pamiętać, że na allegro jest masę podróbek tego oleju i trzeba "przepłacać" w sklepie.

Ja biorę ze sklepu stacjonarnego niejakiego "elemenecośtam", kolegi znanego przez wszystkich użytkowników forów VAG.

Podobno uczciwy. :)

 

Nie chcę tutaj wchodzić w jakąkolwiek polemikę, bo nie zgłębiałem nigdy tego tematu.

Jednakowoż zdziwił mnie zapis, że pełny syntetyk wyleczył auto z picia.

Spotkałem się kiedyś z określeniem, że właśnie może spowodować zwiększone zużycie oleju.

Z racji większej "czystości" niby wypłukuje drobiny sadzy, która osiadła na pierścieniach (przez co dodatkowo uszczelniła motor).

Brzmi to dla mnie w miarę logicznie, stąd moje zdziwienie całkowicie odwrotną deklaracją.

Edited by Kierownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna uwaga co do olejów Mobil - to chyba najczęściej podrabiane oleje. Trzeba kupować w zaufanych sklepach, które maja krótki łańcuch dostaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Irekm za te kilka słów,

chodzi mi właśnie o bmw M6 z silnikiem V10, który kręci się do ponad 8 tys obr. i zdaje sie jest dość ostrym poligonem dla oleju....

Producent specyfikuje że musi to byc olej 10W60, powodem tego może być np. również istnienie w silniku specjalnej pompy wysokiego ciśnienia która tłoczy olej do układów vanos. Ogólnie to te silniki miewają spore problemy przez prawdopodobnie wydłużone resursy wymian oleju do ok. 25 tys km.

Zgadzasz się, że olej 10W60 ma krótszą żywtność eksploatacyjną niż olej z mniejszym "zakresem" np 5W40 ?

 

Jutro zrobię fotke nalepki na Liqui Molly, to byś ewentualnie pokazał gdzie szukać tych informacji o których pisałeś : HTHS i inne bo bardzo ciekawe informacje tu podajesz.

 

Coś obiło Ci się o uszy odnośnie Agip, Millers i ich 10W60 ?

 

Mysle ze inzynierowie BMW odrobili lekcje i po problemach jakie mieli z wersjami M i gwarancyjnych wymianach silnikow zmienili specs na 10w60 , poczatkowo bylo to 5w30 lub 5w40 , i chocby z powodow gwarancyjnych bym tego nie probowal zmieniac . Jedno co jest chore w europejskich specyfikacjach szczegolnie przy silnikach takich jak M czy AMG to wydluzone okresy eksploatacyjne . Problem polega glwnie na tym ze additive package dla olejow " dlugodystansowych " musi buc troche inny niz dla olejow ktore nastawione sa na maximum protection, dlatego praktycznie wszystkie te bazuja na grupie IV lub nawet III czyli hydrocracked . Oleje" esterowe" nie bardzo nadaja sie na takie dlugie okresy miedzywymianami pomimo tego ze sa lepszej jakosci . Ale to glownie poprzez wlasnosci chemiczne estrow

Np , Mercedes "udoskonalil "specyfikacje dla swoich olejow i zmienil wymagania z 229.3 na 229.5 , glownie dotyczylo to wydluzenia zywotnosci natomiast , wymagania datyczace ochrony rozrzadu sa duzo nizsze dla " nowszej i lepszej " formulacji .

Inzynierowie Nissana poszli w inna strone niz ich niemieccy koledzy i jako chyba jedyni wymagaja zeby dla nich mocno wysilonych silnikow z rodziny VQ dotyczy to rowniez Nissana GTR uzywane byly oleje na bazie estrow ( esterow ? nie wiem ktora odmaina jest poprawna ) . I jest to wymog gwarancyjny , pozwala im to zapewnic max protection bez potrzeby uzywania olejow o bardzo wysokiej klasie lepkosci .

Co do spec ktore sa wazne , zadne z nich i e sa podane na opakowaniach , musisz wejsc na strone producenta i znalezc technical info dotyczace interesujacego Cie oleju np

Motul 300v 15w50

 

PROPERTIES

Viscosity grade Density at 20°C (59°F) Viscosity at 40°C (104°F) Viscosity at 100°C (212°F) HTHS viscosity at 150°C (302°F) Viscosity index Pour point Flash point TBN We retain the right to modify the general characteristics of our products in order to offer to our customers the latest technical development.

SAE 15W-50

Product specifications are not definitive from the order which is subject to our general conditions of sale and warranty. – Made in France MOTUL - 119 Bd Félix Faure - 93303 AUBERVILLIERS CEDEX - BP 94 – Tel : 33 1 48 11 70 00 - Fax : 33 1 48 33 28 79. Web Site: www.motul.fr

SAE J 300 ASTM D1298 ASTM D445 ASTM D445 ASTM D4741 ASTM D2270 ASTM D97 ASTM D92 ASTM D2896

0.868 122.9 mm2/s 18.1 mm2/s 5.3 mPa.s 164 -39°C / -38.2°F 238°C / 460.4°F 8.25 mg KOH/

lub dla pofrownania

 

 

Red Line 10w60

 

 

API Service Class SN/SM/SL/SG/CF SAE Viscosity Grade (Motor Oil) 10W60 Vis @ 100°C, cSt 25.5 Vis @ 40°C, cSt 173 Viscosity Index 182 CCS Viscosity, Poise, @*C 65@-25 Pour Point, °C -45 Pour Point, °F -49 Flash Point, °C 257 Flash Point, °F 495 NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 6 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 6.7

 

 

Liguid moly 10w60

 

 

Basis Viscosity class ASTM colour Density at 15 °C Viscosity at 40 °C Viscosity at 100 °C Viscosity index Flash point Pour point Evaporation loss

: Synthetic oil/additives : 10W-60 : 3.5 : 0.86 g/cm3

: 163 mm2/s : 24 mm2/s : 179 : 238 °C

: -35 °C : 6.9 %

 

Castrol 10w60 dla porownania group IV , zobacz o ile nizsza jest krytyczna wartosc HTHS w tym przypadku

 

 

Typical Characteristics

Performance Levels

Castrol Edge Sport 10W-60 engine oil meets the following current and superseded specifications or performance levels are cited:

American Petroleum Institute (API) Service Classification Petrol: SM (SL, SJ, SH and all superseded classifications.) Diesel: CF

Association of Constructors of European Automobiles (ACEA)

Petrol: A3 Diesel: B3, B4 (recommended for diesel engine, including turbocharged engines in passenger cars and light commercial vehicles).

SAE Rating

KV @ 40oC (cSt)

KV @ 100oC (cSt)

cP @ -25oC

High Temp High Sear Viscosity

Pour Point oC

TBN

10W-60

174

23.5

6,100

5.4 cP @ 150oC

-42

10.2

 

Porownujac castro o lepkosci 60 w porownaniu z Motulem o lepkosci 50 widac ze maja identyczna wielkosc HTHS przy zupelnie innej lepkosci , z jakieogs powodu liquid moly nie podaje ten niezwykle potrzebnej informacji . Duzo gadania ale to tak w skrocie , jeszcze jedna wazna cecha olejow to flash temps. oczywiscie wyzsza wartosc - lepsza . itp itd

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe rzeczy Irek piszesz.....

 

Pisząc od początku,

 

No właśnie ludzie z M z BMW, średnio odrobili lekcję....

10-12 lat temu w czasach M5 V8 5.0 mieli problemy na początku z pierścieniami i silniki brały sporo oleju, jedynie 10W60 dopuszczalny do stosowania, TWS Castrola był oczywiście lansowany przez BMW.

Potem zrobiono lift tego silnika, poprawiono pierścienie, dopuszczono do użycia oleje od 5W30 do 0W40.

Przy czym okresy wymian od końca lat 90-tych zaczęto ustalać na 22-25 tys km....

Suma sumarum, silniki po lifcie lepiej sie sprawują, mniej zużywają oleju, są mniej awaryjne.

Ale to silnik kręcący sie do 7 tys obrotów, dość zimny, w sumie nie tak wyżyłowany jak kolejne jednostki.

 

Kolejna generacja silników M 5.0 V10 - 8250 obr. miała juz dość spore problemy ze smarowaniem...

Nie ważne z którego rocznika auta, te same problemy, brak smarowania, a potem już silnik dead.

Jedyny dopuszczony olej 10W60, oczywiście lansowanie Castrola TWS przez BMW, i wymiany co 25 tys km.....

Castrol TWS od pewnego czasu nie jest TWS, jest jakiś inny olej udający niby coś tam.

Ogólnie firma zupełnie niegodna zaufania, ktokolwiek coś tam więcej kojarzy nie używa Castrola.

Ogólnie ludzie kupowali te auta, mocno je kręcili i wymieniali olej zgodnie ze wskazaniem komputera, czyli czasem i powyżej 25 tys km...

 

Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku Porsche 911 Turbo okres wymiany oleju wynosi 40 tys km i dwa lata !!

Duża część jednak użytkowników ma troche pojęcia, i olej zmieniają co 10 tys km, lub raz w roku.

 

Irek, z tego co piszesz, to additive package, czyli dodatki uszlachetniające są inne dla olejów długo dystansowych - gorsze, niż do olejów krótkodystansowych.

Oraz, że oleje o dłuższych dystansach są oparte o grupe III i IV.

Czyli wynika z tego, producenci celowo rezygnują z lepszych olejów - BMW np w modelach M3 M5 M6, żeby można było je rzadziej zmieniać, co sie kończy jak pisałem wyżej, bardzo dużo ilości awarii silników.

 

Jak to jest z tym 10W60 ?

Opinia obiegowa jest taka - że taki olej ma lepsze ciśnienie, jest gęstszy przy wyższych temperaturach - czyli jakaś mocno sprtowa, torowa, jazda. Zapewnia wtedy lepsze smarowania części ruchomych, w tym utrzymuje wysokie ciśnienie dla vanosów ( ~200-250 bar).

Czy użycie oleju V estrowego, jak w GTR wspomnianym przez Ciebie, pozwala stosować olej o innej, węższej lepkości ?

 

 

 

edit:

 

np. olej Millers CF 10W60 - triple ester piszą

link:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=924&sector=Motorsport

 

i inny 10w60 MIllers:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=180&sector=Motorsport

 

 

 

a tu np polecany przez wielu Xado

 

http://www.xado.co.uk/xado_uk_atomic_synthetic_engine_oil_10w60_slcf.htm

 

i widzę na dole, że PAO polialfaolefiny są w bazie, czyli grupa IV,

Edited by Boogie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatki uszlachetniajace nie sa gorsze dla olejow "dlugodystansowych " , poprostu formulacja musi byc inna , jednym z kryteriow wymaganych jest bardzo wysoki TBN ( nie zdawalem sobie sprawy ze az tyle slow mi brakuje ) w granicach 12 ale to tez tylko czesc "story " dlatego ze niektore oleje traca ta wartosc bardzo szybko inne stosunkowo wolno ( TBN retention ) . Tak samo jak niektore oleje bardzo szybko traca swoja lepkosc tzn moga zaczynac swoje zycie jako np 10w60 a po kilku tysiacach kilometrow byc juz 10w40 , niektore oleje maja tendencje do tego zeby robic sie znowu gestsze .

 

Co do 10w60 ogolnie chodzi o to ze ma wysoki HTHS ( powracam do tego co troche ) czyli" film strenght " . Ale znowu z ciezkimi olejami jest tak ze nie chlodza sie tak dobrze i temp oleju sa wyzsze .

 

Estry pozwalaja na uzywanie lzejszych olejow gwarantujac takie same wlasciwosci ochronne , nizsze temperatury jak ciezsze oleje bazujace na PAO . i wlasnie w tym kierunku podaza np Nissan , z tym tylko jak pisalem etstry nie bardzo nadaja sie na oleje " dlugodystansowe " czyli jakies chore 20k -30k km pomiedzy wymianami

 

A Castrol to juz zupelnie inna historia

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do silnika TFSI leję Millersa XFS 5W40 i ze względu na wysilenie zmieniam co 10 kkm a nie jak zaleca fabryka co 15 kkm .

 

65-large.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki @irekm temat rozwinął się bardzo ciekawie aż do bmw M

 

natomiast Ciebie autorze nie rozumiem:

snujesz wywody w typie jajko czy kura dla 30zł oszczędności - a to przecież mały wydatek rozłożony w czasie, gdzie dobry olej przy zachowaniu deklarowanych parametrów to podstawa

 

No bez przesady, nie będę dawał 150 zł za olej, tym bardziej że bańka 4l nie wystarczy, musi być 5l.

 

Tak jeszcze do 120 zł mogę dać, ale przy wymianach corocznych przy przebiegu rocznym mniej niż 10tys.km, chyba nie ma sensu inwestować w coś droższego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek, co to jest ten TBN ? mozesz spokojnie po angielsku rozwinąć skrót i jednostke.

 

Ta zmiana lepkości podczas pracy Irek, jakoś jest parametryzowana ?

 

 

Ogólnie, to powiem Wam, że brakuje dobrej przejrzystej informacji produktowej....

Jak czytam że sprzedawca pisze: "Jedyny w Polsce prawdziwy pełnosyntetyczny olej na bazach 100% PAO i estrach"

to już widać, że nie wie co pisze...

 

Cenić trzeba producentów którzy podają wprost i szczerze te paramtery o których pisze Irek, a które można znaleźć np. na informacji od RedLine

Share this post


Link to post
Share on other sites

TBN - total base number, jest to jednostka wskazując na zasadowe "Możliwości oleju, i mierzony jest w mili ramach of potassium hydroxide, a chodzi o możliwości do neuyralizowania "Byproducts of combustion process

 

Viscosity index - jest właśnie miarą zmiany lepkości w czasie pracy wyższy numer mniejsza różnica = lepiej. Z tym tylko ze można to osiągnąć dwoma sposobami

 

1 to dodawać viscosity improvers które są z reguły unstable i bardzo szybko ulegają " zniszczeniu "

2 używać lepsze base stock PAO lub Ester które same w sobie mają wysoki viscosity index. PAO lepszy Ester najwyższy


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zartuj ,ktoś oleje podrabia ? Nigdy by mi to do głowy nie przyszło

 

@ Boogie

 

Nie zauważyłem wcześniej tych links do produktów Millera o których nie mam zielonego pojęcia, niestety niektórych parametrów nie udostępniają. Ciekawy też jestem jakie rodzaje estrow używają bo jest ich kilka, oprócz tych co podałem.

 

Drugi product jest na pewno w większości zrobiony z PAO z małym dodatkiem estrow, które polepszaja shear strength, jak i własności czyszczące, wieksza odporność na wysokie temps. Oraz jedna z ciekawszych właściwości to "swelling up seals " uszczelki nie twardnieja jak to ma przypadek przy używaniu PAO.

 

Również nie wiele wiem o produktach tej następnej firmy, fajnie ze podają z czego ich olej jest wykonany, można też wejść ba ich stronę sprawdzić MSDS sheets i zobaczyć jaki procentowo jest wielkość PAO a ile wykorzystywany jest olej mineralny który jest nośnikiem dodatków uszlechatniajacych. Tyczy się to również olejów bazujących na e strach

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zartuj ,ktoś oleje podrabia ? Nigdy by mi to do głowy nie przyszło

Podrabiają bańki i leja jakiś tani olej z beczki do tego. Z tego co mówił znajomy sprzedawca części i chemii najczęściej Mobil (w PL popularny i dosyć drogi) oraz Lotos (tani ale bardzo popularny). Mi ostatnio sprzedał bańkę półsyntetyka (taki potrzebuję) Organiki Łódź - spełnia wymagania, a tak tani i mało popularny, że nikomu do łba nie przyjdzie podrabiać. To samo twierdzi o Lukoil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Allegro jest cała masa podrabianego oleju - chora sytuacja całkowicie. Opłaca się kupić olej w Niemczech - jest taniej i oryginał. Ja zalewam oleje do silnika i skrzyni u mojego mechanika, on kupuje oleje w beczkach po 200L od Mercedesa więc raz że raczej nie podrobiony, dwa że dokładnie taki jak zaleca producent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek, mam prośbę żebyś rzucił okiem na coś takiego :

 

Ludzie z miedzynarodowego forum Mpower, oddają do laboratorium oleje do badań po przejechaniu jakiegoś tam przebiegu.

Poniżej 3 skany i jakies porownanie ogolne z testu z labratorium,

dla TWS Castrola, i Liqui Moly 10W60

 

http://imageshack.us/a/img827/5236/blackstone1z4mc.jpg

 

http://imageshack.us/a/img195/2674/anrioil.jpg

 

http://imageshack.us/a/img849/7717/rrrrrrps.jpg

 

http://imageshack.us/a/img268/1726/uoanew.jpg

 

 

to tak apropo's równie tego, jakby ktoś nie wierzył, jak bardzo olejami przemują się użytkownicy modeli M z bmw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za te linki ,przegladnalem jeszcze kilka innych wszystkie dotyczace BMW i jedno co przychodzi na mysl to to ze ich silniki sa" hard on oil " i zaden nie ma najmniejszej szansy ( bazujac na tych przykladach co widzialem ) zeby przy przebiegu 20k km zapewnial jakakolwiek ochrone . Dziwne jest to ze oleje np Mobil 1 0w40 ktore zaczyna zycie z TBN 11.8 po 6-8k km ma ta wartosc juz tylko w granicach 2.7 - 3. Niesamowite ze ta wartosc jest tak niska w tak krotkim czasie , nawet mistrzowie swiata w produkcji olejow naprawde dlugodystansowych ( Amsoil ) maja problem z przebiegami zedu 15k najlepsza co widzialem to Amsoil 0w30 w BMW 335 gdzie analiza zostala zrobiona po 11k miles i olej mial jeszcze w sobie moze z4k. Ale wartosci metali byly juz na granicy bycia zbyt wysokich .Komentarz z Blackstone byl taki ze jest to analiza oleju ktory byl uzywany onponad 50% dluzej niz zwykle , jedno co trzeba brac pod uwave to to ze niewiele ludzi robi analize zeby przekonac sie czy wsystko jest ok i slepo wiezy ze jak bedzie wymieniac olej tak jak pisza w BMW to robia dobrze , a dla nich ( mowie o producengach ogolnie ) najwazniejsze jest zeby nic sie nie dzialo w okresie gwarancyjnym a pozniej czym czesciej do nich przyjezdzasz z problemem tym lepszym jestes klientem .

20-30km pomiedzy wymianami w wypadku BMW jest wyssane z palca ( to jest oczywiscie moja opinia i nie grzeba sie z nia zgadzac , ale wystarczy przegladnac dowody i wyciagnac wnioski samemu ) , czesto maja problem z paliwem w oleju i shearing , duzo dobrego mozna napisac o filtracji powietrza jak i oleju , poniewaz praktycznie brak w tych analizach sladow zanieczyszczen z drugiej strony jest tez to powod do zmartwienia , bo podwyzszone wartosci metali wynikaja glownie z powodu ze olej nie spelnia swojego zadania a nie przez zanieczyszczenia .

Niektore analizy byly robione po przejechaniu 1.5-6k km i jak dla mnie olej byl juz do wymiany

 

Dla przykladu wiekszosc producentow japonskich ( u nas ) zaleca lekkie oleje i wymiany .w granicach 8-10k km co jest no nonsense approach. Na zasadzie better save than sorry , w pewnym sensie przesadzaja w duga strone bo np 5.7l v8 toyoty z vvti rozrzadem ma specs na olej. 0w20 i wymiana co 8k km . Ja w swoim trucku uzywam red line 0w30 i wymieniam co 15 k km i mam teraz na nim przejechane okolo 140k km i niemusze dolewac oleju pomiedzy wymianami . Jezdze duzo po gorach niektore podjazdy maja kilkdziesiat kilometrow i miejscami pochylenie dochodzi do 8% wiec silnik dostaje po d*pie . Brak jakichkolwiek problemow , 0 .

Temat rzeka , wracajc do M silnikow i takich dlugich okresow pomiedzy wymianami to napisze tak " enter at your own risk " :-)

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojej Yeti 2.0 TDI CR DPF 4x4 (125kW QG1) leje Motul Specific 504 00 507 00 5W-30. Jak na razie jestem bardzo zadowolony i zostaje przy tym oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek, dużo z tych raportów jednak dotyczy i tak najmniej problematycznych BMW M :)

V8 5.0 o symbolu S62.

tutaj zestawienie kilku aut zdaje się i oleju TWS:

http://www.m5board.c...eport-11_12.pdf

 

 

Ciekawsze jednak może być przyjrzenie się silnikom V10 z nowszych M5 i M6, w których dość często są awarie

 

 

Znalazłem raport z M5 V10, z Liqui Moly

 

http://www.pizzafree...s/oilreport.jpg

 

V10 z TWS

http://www.m5board.c...m5-21500-oa.jpg

 

V10 z TWS po 13 tys mil !

http://www.oysterqua.../BMW_M6_1st.jpg

 

http://www.m5board.c...s-10w60-s85.jpg

 

tutaj po 6500 mil TWS jest już 10W50

http://www.m5board.c...views-10w60.jpg

Edited by Boogie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podrabiają bańki i leja jakiś tani olej z beczki do tego. Z tego co mówił znajomy sprzedawca części i chemii najczęściej Mobil (w PL popularny i dosyć drogi) oraz Lotos (tani ale bardzo popularny). Mi ostatnio sprzedał bańkę półsyntetyka (taki potrzebuję) Organiki Łódź - spełnia wymagania, a tak tani i mało popularny, że nikomu do łba nie przyjdzie podrabiać. To samo twierdzi o Lukoil.

 

 

Poradnik dla kupujących Motula :)

 

motulfake01.jpg

 

motulfake02.jpg

 

motulfake03.jpg

 

motulfake04.jpg

 

motulfake05.jpg

 

motulfake06.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciężko wyczuć różnicę bez tak dokładnego porównania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek, dużo z tych raportów jednak dotyczy i tak najmniej problematycznych BMW M :)

V8 5.0 o symbolu S62.

tutaj zestawienie kilku aut zdaje się i oleju TWS:

http://www.m5board.c...eport-11_12.pdf

 

 

Ciekawsze jednak może być przyjrzenie się silnikom V10 z nowszych M5 i M6, w których dość często są awarie

 

 

Znalazłem raport z M5 V10, z Liqui Moly

 

http://www.pizzafree...s/oilreport.jpg

 

V10 z TWS

http://www.m5board.c...m5-21500-oa.jpg

 

V10 z TWS po 13 tys mil !

http://www.oysterqua.../BMW_M6_1st.jpg

 

http://www.m5board.c...s-10w60-s85.jpg

 

tutaj po 6500 mil TWS jest już 10W50

http://www.m5board.c...views-10w60.jpg

 

 

Wlanie to co mialem na mysli ze w zadnym wypadku nie powinno sie wymieniac oleju w wypadku V10 i wiekszosci innych modeli po 20-25k km , zdecydowanie za dlugo . Na jednej z tych analiz Blackstone rekomendowal skrocic przebieg ponizej 10k km i bylo to na oleju super specjalnie zrobionym przez Castrola z pomoca BMW do ich samochodow Tylko jedna analiza byla zrobiona po okresie rekomendowanym przez BMW i ilosc olowiu ( bearings ) byla super wysoka . Ogolnie wrazenie jest takie ze samo BMW nie wie dokladnie jaki olej jest odpowiedni jak co jakis czas probuja zmienic formulacje " and hope that it is gonna work ".

Wlasciwie wyglada ze jezeli jest jakis producent ktory powinien wymagac uzywania olejow bazujacych na estrach to nie powinien to byc Nissan tylko BMW . Fakt ze oleje sa drozsze ale w porownaniu do kosztu zakupu samochodu jest to niewielki raczej wydatek .

 

Teraz najwazniejsze wszystkie raporty ktore przegladalismy sa robione przez Blackstone czyli najprawdopodobniej samochody sa z USA lub Canady , u nas jezdzi sie duuuzzzooo wolniej niz w europie , czyli obciazenie silnikow a co za tym idzie test jakim jest poddawany olej jest raczej niespecjalnie wymagajacy , duzo nizsze temp. . Pomysl tylko o tym .


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Millers Oil - ja go leje ostatnio do Subaru, polecany na forum, podobno wykonany w innej technologi niz popularne oleje. Nie widze żadnej różnicy w porównaniu z olejami np Lotosu. Jestem zdania że nie ważne jaki olej - ważne żeby był we właściwej specyfikacji i zmieniany często - ja zmieniam co 10 tys km.

Masz racje. Tez leje do Subaru olej o okreslonych przez poroducenta normach i nie przebieram w cudach-wiankach. Auto jezdzi caly czas idealnie. A ze zmienianiem to czasem zapomne i przegne o pare tysiecy i tez nie ma tragedii.

Edited by romseyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.