Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

johndeacon

Jaki olej pełny syntetyk polecacie?

Rekomendowane odpowiedzi

u nas Fuchs na pewno jest mniej znany niż Motul czy Valvo ale ja pamiętam tą markę np z MotoGP gdzie Kawasaki jeździło na ich olejach. XTL niby sprawia, że olej jest "inteligentny" - na zimnym szybko płynie żeby minimalizować suchy start a przy wysokich temp dobrze chroni silnik. 

To że jest mniej znany to dla mnie plus - ostatnio nie słychać nic o podrabianych olejach ale czy to znaczy, że procederu nie ma? LM, Millers są znane ludziom, którzy się interesują tematem ale żeby kupić ich olej gdzieś na stacji? Raczej ciężko. Gulf czy Texaco, Royal Purple - w porównaniu do Castrola - margines. A czy są złe? Ja z tego powodu omijam Castrola, Mobila (u nas to "pewniaki" - każdy mechanik naprawiający w stodole je poleca) Valvo czy Motul podobno też nie sa już tak wysokich lotów co kiedyś a przynajmniej te podstawowe, na topowe produkty nie patrzę bo nie mam Ferrari czy modyfikowanego silnika. Millers był na celowniku ale przegrał z bardzo prozaicznego powodu - ceny  ;)

kiedyś wymieniałem olej w Leonie Cupra 2.0TSI kolegi - zalany niby Valvo 5w30 - jakiś "sportowy". Z misy wyleciał czarny glut gdzie u innego kumpla shell 10w w starym tdi po 15tys km był w  sporo lepszym stanie. Ja u siebie miałem przez chwilę Valvo 5W50 - strzał w kolano, olej do motorsportu, "działa" dopiero przy wyższych temperaturach ale skusiła mnie cena. Akurat się złożyło, że na sylwestra byłem w górach, rano odpalanie silnika przy -30*C - samo myślenie o tym mnie boli  :P Ale wtedy dałem się namówić kumplom, zamawiali olej dla siebie ale oni mają uturbione silniki, zimą stoją w garażu. 

 

Ale może ten Fuchs nie jest taki najgorszy  ;) Ciągnę temat żeby czegoś się dowiedzieć, zawsze warto być bardziej świadomym. Tak czy inaczej - wczoraj zamówiłem 12L tego Fuchsa bo mam olej do wymiany w dwóch R6.

2L zostało z poprzedniej wymiany - powinno idealnie pasować (po 6.5L do jednego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuchs używam od ok 10 lat do diesli i benzyn.

Wszystko Ok.

Fuchs bardzo mocno funkcjonował/je w branży rolniczej.


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kupuje go w sklepie rolniczym :P tylko 5w przez to nie mają na magazynach i czekam dzieńczy dwa. Ale pewne że z autoryzowanej dystrybucji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez mechanicy dziwili się na początku że po olej do Agromy jadę :)


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik VW, oni mają własne wymagania co do oleju w instrukcji znajdziesz oznaczenie VW. Większość producentów oleju ma w swojej ofercie produkt spełniający wymagania VW. Ja używam castrol edge.

 

Wiem, że to silnik VW, podejrzewam, że pewnie 5W40, ale przekonam się jak nabędę auto. Poczytam jeszcze o tych olejach co się tu przewijają i coś wybiorę. Drugie pytanie: co sądzicie o wymianie oleju w nowym samochodzie po 2000 - 2500 km ? Czy w takim razie w skrzyni DSG też powinno się wymienić po takim przebiegu? Silnikowy wymienię a co do skrzyni się zastanawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś gadałem o tym z kumplem który pracuje w BMW. Zwykłe mają pierwszą wymianę po 25k czy 30k km, M Powery chyba po 5k przyjeżdżają na pierwszą wymianę wszystkich płynów. Mercedesy AMG mają pierwszą wymianę chyba po 7k km. Ogólnie - jeśli chcesz mieć auto na dłużej to szybsza wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi, jakiś wielki koszt to nie jest. Tylko na ASO nie licz, wg ich procedur oleju Ci nie wymienią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że sam to wymienię, ASO zaleca co 2 lata lub 30000 km. Jeszcze tylko ta skrzynia automatyczna mnie zastanawia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmogę polecić RAVENOL, niemiecki producent, olej powstaje tylko w jednym miejscu. W opisie każdego produktu podają procentową zawartość PAO. Dużo analiz zarówno świeżego jak i zużytego oleju na oil-club.de. 


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakaś cisza w temacie, to podpytam, 5W30 Motul warto bo ktoś gdzieś pisał, że przereklamowany. Ewentualnie Shell a może jednak Fuchs? Zbliża mi się termin odbioru auta a po 2000 - 3000 km będę wymieniał olej i się zastanawiam co będzie najlepszym wyborem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że mam lać do mojej Kury 0W40 hmmm.... Jeszcze muszę normy posprawdzać, bo mnie zaskoczył sprzedawca, pewnie miał rację, ale jeszcze będę drążył w serwisie. W ogóle to jest wszystko zakręcone, bo inna norma na wymiany co 2 lata a inna co roku... Jako, że nadal cisza w temacie, to ponawiam pytanie: Fuchs, Millers czy jednak Motul ?  :) Pytam znawców, bo jeszcze aż tak nie zgłębiłem tematu a wstyd bo w branży pracuję... W weekend postaram się odrobić lekcje, ale czekam na sugestie. Silnik 1,5 TSI benzyna 150 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuchsa I Millera nie znam, podobno Motul z serii 8100 zmienił formulacje więc nie będę doradzał.

Powtórzę tylko to  co pisałem wcześniej. 

Jak kupisz olej spełniający normy producenta silnika, to marka oleju dla tego silnika, pracującego w normach przewidzianych przez producenta, nie ma znaczenia.

Sprawdź też wymagania producenta bo jestem pewien, że znajdziesz oleje różnej lepkości spełniaja te sama  norme 

 

 

U mnie w garażu stoją na półkach oleje Motul 300V, 8100, Castrol, Penzoil I Valvoline, w klasach lepkości od 0w20 do 0w40.

Każdy z moich samochodów ma inne " wymagania" 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja Pennzoil znam ich reklam - filmików, w PL domyślam się, że marka obca dla 90-95% użytkowników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pennzoil zostal kupiony przez Shell, co ciekawe Pennzoil jest od roku albo dwóch oficjalnym producentem środków smarnych dla BMW.

Nie wiem tylko czy wyłącznie na polnocnoamerykanski rynek czy też ogólnie

 

Edit

 

Znalazłem, od 2015r, ale ten czas zapiernicza  :wacko:


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musiałbym zapytać kumpla, może wie co leją w ASO. BMW od dawna wyjeżdżało na Castrolu (np dzisiaj już nie produkowany TWS do M Powerów za czasów e46/e39, moja e91 ma dumne "castrol" na korku w pokrywie zaworów)  

 

a skoro już przy Pennzoil jesteśmy

 

https://www.youtube.com/watch?v=fjX19ZMiatI

 

z chęcią bym spróbował Pennzoil ale do codziennej jazdy Fuchs sprawdza się bdb a jest 4x tańszy więc...  ;) Jak kiedyś kupię Vette to wtedy będzie Pennzoil 

 

w tych filmach nieco razi tylko jak kierowca szarpie joystick do automatycznej skrzyni biegów - po co?  :lol: no ale jest akcja, ok

post-35102-0-09809300-1562368113.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW do mojej Kury też zaleca Castrol... Jeszcze mam chwilę do przemyśleń, mam nadzieję, że nie będzie pił oleju, w instrukcji dopuszczają zużycie do 0,5l/1000 km co też się zdziwiłem bo w serwisie coś tam przebąkiwali, że teraz każdy producent jako standard podaje 1l/1000 km. Przejadę pierwsze 3000 - 4000 km i będę wiedział :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak w salonie,gdzie kupiłem Skodę leją Mobil, jakieś opinie użytkowników na temat tego produktu? Jazda będzie u mnie umiarkowana, 60 do 40 na korzyść miasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Skodziemam tak że w ori serwisie dają jeden olej ale trzeba stałe dolewac więc leje to co na stacji akurat jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zdecyduję się na Mobil, tak naprawdę przy moim stylu jazdy, każdy markowy olej z dobrymi opiniami da radę, wymiana co rok lub 15000 km. Na torze nie będę jeździł, żadnych ekstremalnych wydarzeń, ot jazda czasem do pracy, czasem na wakacje i czasem na przejażdżkę rodzinną po mieście  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do kopciucha pickupa (L200) wlewam to co zaleca producent- chyba jakiegoś Castrola.A do EVO X leciutko podłubanego Millers CFS 10w60.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Specgold. Drugi rok już pomykam na 5w40,polska produkcja, pełen syntetyk a nie hydromineralny, a cena śmiesznie niska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lotos 5w40 do diesla, zrobiłem już 88 km i silnik nie wybuchł jeszcze.

Sytuacja wyglada następująco: Na początku roku wlałem właśnue ten Lotus 5W40 i odrazu coś mi się nie podobało. Nawet na ciepłym silnik chodził conajmniej odrobinę za głośno, czyli tak jak na starym zużytym. A już przy temperaturach poniżej 7 stopni pracował jakby miał zaraz się rozpaść. Jak benzyniak ze spalaniem stukowym, jakby murzyn siedział w silniku i młotem napier.... po tłokach i głowicy. 2 tyg temu wymieniłem po przebiegu ok 11 tys na Shell 5w40. Nastała cisza, przy zimnym murzyna z młotem prawie nie sĺychać. Przy ciepłym pracuje aksamitnie jak 4 cylindrowa benzyna 1,4 fiata. Przy włączonym wentylatorze na ,,2" można pomyśleć, że silnik to benzyna. A to dalej stary rzeźnik 2,5 CRDI.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pracuje aksamitnie jak 4 cylindrowa benzyna

:lol:

"delikatny w dotyku jak papier ścierny" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng

Paytanko mam: niedługo będę zmieniał olej w Mietku i znalazłem olej spełniający normę Mercedesa 229.5 Jest to Motul 8100 x-max 0w40. Jest OK czy można wlać coś innego? Silnik M273

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motul jak najbardziej czy 0w40 to sprawdź specyfikaje. Motul od lat zalewam w swoich dwóch samochodach (jeden zwykły 1.6 drugi znacznie mocniejszy niż przeciętne auta) i w motorze i w porównaniu z i innymi olejami jakie miałem np. Valvoline, Mobil jest na plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli spełnia normę normę MB to będzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.