Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość prezesik2013

Proszę o identyfikację unikatowego zegara - pamiątki rodzinnej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik2013

Witam wszystkich forumowiczy. Odziedziczyłem po dziadku zabytkowy zegar, bardzo bliski jego sercu. Otrzymał go w spadku od ciotki, która go wychowała. Dziadek określał wiek zegara na ok. 100 lat, jest w rodzinie od wielu lat (odkąd pamiętam). Z szacunku do dziadka i rodzinnej historii zaklętej w jego obudowie czuję się w obowiązku aby zidentyfikować ww. zegar. W zegarze znajdują się oznaczenia, które mogą ułatwić jego identyfikację: DR PATENT 125605 NON PLUS ULTRA 13/104. Proszę o pomoc, za wszelkie informacje i wskazówki będę wdzięczny, gdyż jestem laikiem. Dodam, że zegar jest na chodzie. Jego zdjęcie: http://pokazywarka.pl/ll1tq8/#zdjecie12293069

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą. Ale dlaczego mamy nadużywać naszej wyobraźni i jasnowidzenia ?

 

Zegar powstał po roku 1899, a siedziba firmy (przynajmniej na papierze) znajdowała się na (obecnym) Dolnym Śląsku :)


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nr patentu DRP 125605 został zarejestrowany przez Kienzle w1901 r. Niestety nie mam wiadomości czego ten patent dotyczył. Napis "Non plus ultra" (szczyt doskonałości) w obwódce z liści laurowych wskazuje, że zegar powstał w drugiej firmie co do wielkości po Beckerze w Świebodzicach