Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

nononame

Użytkownik
  • Content Count

    201
  • Joined

Community Reputation

29 Początkujący

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Polska C

Recent Profile Visitors

159 profile views
  1. VIS miałby 13mm i nigdy bym go nie sprzedał ;-) Z dystansem poproszę, bo poza grubością, to Twój najlepszy zegarek. Polski PAM
  2. Wysyp Zuanów po 600+ na chińskim aledrogo. Okazja, żeby spróbować. Kto się jeszcze nie zraził, to przynajmniej nie straci przy odsprzedaży ;-)
  3. Też szukałem kwarcaka na kajdanie na nadgarstek 16,5 cm. Przeglądnąłem masę pokemonów od Japończyków. Wszystko przekombinowane. W końcu zacząłem oglądać szwajcarskie. Jak gabaryt ok, to fatalna tarcza, albo cygańska, oczojebna bransoleta. Nurków nie brałem pod uwagę, a skończyło się na Certinie DS Action Precidrive ze świetną satynowaną bransą, z przedłużką na upalne dni. Niestety jak zwykle przepłaciłem 1800PLN. Przez chwilę wahałem się nad DS Rokie, udającym trochę conquesta, ale ten wielki datownik mnie odrzucał, bo leży fajnie, a cena 930 PLN całkiem spoko.
  4. Ciśnienie max - 10 atm, więc korespondowałoby kreskowane pole pomiędzy 9 a 10, powyżej 10 czerwone do 12. Indexy od 2 i 4, zamiast 14 i 16. Składałoby się to w logiczną całość. Chyba... ;-)
  5. Nic nie używałem. Zdjęcie zrobione kalkulatorem. AR działa jak polar. Zielony zafarb jest od ścian.
  6. VCRE dotarł. Plusy: - rewelacyjna tarcza (kolor/struktura), - w końcu przyzwoita luma (zbyt długo nie świeci, ale nie cierpi na syndrom garażu podziemnego jak , poprzednie VC) - czytelność, - AR działa jak filtr polaryzacyjny. Momentami zegarek wygląda jak bez szkiełka. Brawo - vintage'ow stylistyka koperty - szkło nie jest przesadnie wypukłe - na ręce wydaje się cieńszy niż w rzeczywistości i dość sprawnie wchodzi w mankiet Minusy: - geometria koperty - niby przyklejona do nadgarstka, a jednak "zewnętrzne" uszy wydają się sterczeć, - pasek wygląda tanio - jak z tworzywa. Moim zdaniem nie pasuje do tego zegarka stylistycznie - już zmieniony na strapsco vintage, pasujący kolorystycznie do tarczy - datownik - subiektywne - nie cierpię i nie używam, tyle że zegarków bez daty jak na lekarstwo, - step up case - nie do końca jestem przekonany do tego schodka przy szkiełku, ale pewnie przywyknę - szkło na deklu zbędne - było lepiej zostawić większą marżę - szkoda, że nie jest kwarcem :-P Podsumowując - polecam. Bardzo udany zakup. Czekam na homara Zenitha Elite ;-)
  7. Wiesz, tu nie chodzi o to, żeby liczyć ile Ty zarabiasz. Skoro klient decyduje się na zakup w cenie, którą ustaliłeś, to znaczy że jest ona dobra. To ile Ci zostało jest Twoją sprawą i oby było to jak najwięcej. Jako kupujący zwyczajnie szukam tego co mi się podoba w atrakcyjnej cenie, ale podobanie się jest na pierwszymi miejscu, Stad nabyłem LLD w cenie, której jest moim zdaniem nie jest wart, pomimo że odbiegała od katalogowej o 35%. To, że kupiłem Aevum za niecałego tysiaka, to cieszy mi mordę, bo mam coś co mi się podoba za świetną cenę, a cło i VAT zapłaciłem, choć pani celniczka nie policzyła od pełnej ceny wyjściowej, którą podałem jej telefonicznie bez kręcenia. Jako przedsiębiorca, który podobnie jak Ty ma podwykonawców, współczuję Ci tylko z nimi szarpaniny, bo wiem z doświadczenia, że albo zrobią coś niezgodnego z zamówieniem, albo termin zawalą, a klient czeka. Niestety nie da się robić wszystkiego samemu. Czekam, aż urodzisz vintage garniturowca poniżej 10mm/40/46, bez daty, w soczewkowej kopercie z krótkimi uszami i najchętniej w kwarcu, żeby chodził w niedzielę przed obiadem u mamy i przed wyjazdem do klienta ;-) W sportowych, a zwłaszcza w nurkach można przebierać, a garniturach vintage tylko Orient z paskudnym logo i datą.
  8. Zgrzebałem Longinesy, Balle, Eposy, Orisy, Ethernę, PAM183, Glycine. Modele, które podobają mi się wizualnie i mają werki na ETA lub SW, żeby nie płacić frycowego za serwisowanie w przyszłości. Można powiedzieć, że te marki to obecnie drogie microbrandy (z wyjątkiem PAM), bo mechanizmy nie są inhouse. Nowe PAMy są inhousowe, wiec nie zaliczę do tej kategrii. Szukałem czegoś casualowego i pod mankiet w stylu vintage. Z założeniem, że od ceny katalogowej od razu urywam 30%, a jak się da to dodatkowe 5%. Znów wyjątek stanowił PAM, bo to używka, ale tu dało się urwać 5%. PAM zrobił najlepsze wrażenie, ale tutaj nie jestem obiektywny, bo to moja jedyna zegarkowa miłość od pierwszego wejrzenia (nie znałem mark, nie znałem ceny, ale ujął mnie design). To mój designerski No1. PAM i Orisy mają dobre jakościowo paski, a reszta takie se;-). Jeden model w ORISie z COSC za ok. 5tkę (któryś Atelier). Ale od użytkowników wiem, że w nurkach SW200 jest bardzo dobrze wyregulowane. Etherna i Eposy -- na żywo tracą wszelki urok ze zdjęć - skojarzenie z kwarcowymi Certinami i Atlantikami, Longnesy - sam poler, zero szczotkowania, liche paski, ale jest klimat vintage w paru modelach, bo reszta to kicz Seiko lub kierunek DW. Kiedyś miałem wyobrażenie, że to marka premium, ale prysło. Garniturowce tylko WR30, ale to standard. W LLD nie schodzą się indeksy tarczy i bezela. Ball technicznie robi największe wrażenie, ale estetycznie to kierunek Seiko. Dodatkowo to jedyna marka, na którą nie dostałem upustu większego niż 10%, wiec gdyby zaiskrzyło, to ciągnąłbym z zagranicy, Finalnie wziąłem LLD ze świadomością, że przepłacam - dla designu, i z ciekawości przymierzonego Volansa, bo dobrze leżał, wchodził pod mankiet. No i ma WR100, a ja lubię myć swoje zegarki pod kranem. Tu zrezygnować musiałem z warunków brzegowych dla koszulowca - grubości poniżej 10mm i średnicy 39-40mm, ale coś za coś, a mi się już szukać nie chciało. Nie bardzo widzę różnice w wykończeniu pomiędzy drogimi, markowymi i microbrandowymi (VC, Balticus, Aevum,San Martin, Maranez, Borealis) zegarkami. Pewnie jak by użyć lupy od Omegi, to coś tam bym zobaczył, tylko czy o to chodzi w zegarku? Nie widać gołym okiem, nie wpływa na funkcjonalność, więc nie zapłacę za to. Glycine ma modele min. combat i sub, które zwróciły moją uwagę małą grubością, ale Combata już mam z USA za 1100pln. Sub 42 byłby moim wyborem, gdybym lubił bezelowe nurki - też w amerykańskiej cenie. Ball ma parę technicznych smaczków, którymi się wyróżnia, ale jego zegarki są, dla mnie, mocno cudaczne i grube. Ball, ORIS, LLD, Glycine to markowe zegarki, które po uzyskaniu ceny -30-40% od polskich cen katalogowych są moim zdaniem godne zainteresowania, jeżeli markowość nie gra roli. Dla mnie nie gra. Natomiast VC daje tę samą jakość za mniej, więc po co przepłacać? Miałem 4 VC i jedyne co mnie naprawdę w nich uwierało, to grubość i słaba luma.Reszta nie ustępuje markowym. No może poza pudełkami, ale po co płacić za pudełko? Microbrandy to, w większości, uczciwe zegarki za rozsądne pieniądze.
  9. Dokładnie tak. Oglądałem parę zegarków z przedziału 5-18 tys, a nawet jeden kupiłem. Poza designem i ew. logo, jeżeli dla kogoś ma to wartość, nie ma za co dopłacić w stosunku do microbrandów.
  10. Wchodzisz na Alibabę i szukasz producenta bransolet, które detalicznie kosztują na Aliexpress po 50 pln z darmową wysyłką do PL. Wybierasz wzór, który Cię interesuje, a jest w stałej ofercie i zamawiasz do niego endlinki pod geometrię swoich uszu. Koszt narzędzia do tłoczenia uszu, bo zapewne będą z blaszki, dla ograniczenia kosztów i same endliki wejdą w upust hurtowy, więc dedykowana bransa wyjdzie w hurcie jak detaliczna masówki np. do SKX, czyli wspomniane wcześniej 50pln. Z zegarkami jest trudniej, chyba że wskoczysz w gotową kopertę, a dorobisz tylko tarczę, wskazówki, wkładkę bezela - ostatnio jest wysyp nurków w paneraiowej kopercie z obrotowym bezelem pod różnymi markami). Załóżmy, że nie i robisz swój projekt. Świetny Aveum Advance na NH35 (wyregulowany - 2sek/d!!!!), z szafirem, 200m, z przeszklonym dekiem, wypasionym paskiem skórzanym - przepięknie wygląda i pachnie, paskiem silikonowym, nato (wszystkie z sygnowanymi klamerkami), karbonopodobnym etui z tłoczonym logo i wysyłką do PL to w detalu 950PLN (brand kanadyjski, właściciel jeździł do Chin lokalnie ogarniać temat, ale można wynająć lokalną firmę, która kontroluje jakość projektu u Chińczyka - przerabiałem 10 lat temu w innej branży - łącznie ze sprawdzeniem zgodności z normami i badaniami labo). Z tej ceny zapewne 40% to marża. Świetnie wykonana podróbka Orisa 65 z bransą, ETA elabore na pokładzie, ceramiką, WR200 ok. 1600PLN w detalu. Nie pamiętam ile wersja na Seagullu, ale coś przez pół. Odkąd są obrabiarki numeryczne, to robienie zegarków nie jest mega wyzwaniem. Wyzwaniem jest ich sensowne zaprojektowanie pod kątem estetyki i wygody używania.
  11. Poszukaj na WUS - jest info, które bransy pasują do 40mm - do kupienia na Amazonie i EB (są linki) za ułamek ceny orisowej. Do 42mm pasuje, lepiej od oryginału, bransa od San Martin, który robi poprawioną podróbkę (200m/ceramika/luma/ETA/cena ;-)).
  12. Ma swój urok, ale majtków nie ściąga ;-) Droższa ETA
  13. Kwarca bierz. Cieńszy i lżejszy => wygodniejszy, bezobsługowy => używasz innego, a on wciąż działa i bezstresowy => nie musisz się martwić, że stukniesz w stół albo upuścisz i się zepsuje. Sam kupuję mechaniczne tylko dla designu, bo w kwarcach mniejszy wybór. "Dusza" to emocjonalne przywiązanie użytkownika do zegarka, o który trzeba dbać: uważać na niego, nakręcać, sprawdzać odchyłki chodu, ładować kasę w serwisowanie co kilka lat. Kwarc jest dla Ciebie, a nie Ty dla niego. No, ale co kto lubi. Tak jak z gramofonem i MP3, pełną kurzu i roztoczy biblioteczką i epapierem ;-)
  14. Magister inżynier na pewno zaklepany nie jest ;-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.