Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
kkwpk

Formuła1

Recommended Posts

To fakt, różnica w cenie jest zdecydowana :-)


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

boję się, że taka F1 już nie wróci...

Nie ma się co bać. To jest pewne. :(

Jeszcze chwilę i będą silniki cztero cylindrowe lub mniejsze o pojemności kartonu mleka. :(


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cztery cylindry już były. I to w pojemności 1,5 litra. Silnik BMW M12/13/1, podobno najpotężniejszy silnik w historii F1, robiący w trybie kwalifikacyjnym ok. 1400 kuni. Oczywiście nie było wówczas limitu w zakresie ciśnienia doładowania. Takim silnikiem bym nie pogardził, ale to dziś nie modne, bo nie eko...

 

Więc pewnie będzie tak, jak piszesz, a F1 kiedyś tam połączy się z E Formułą.

Edited by fidelio

"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie o takie cztery cylindry mi chodziło. :(


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wiem, że nie o takie...

 

 

Edited by fidelio

"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

no niestety, silniki się kurczą a tak jak napisałeś wyżej - kiedyś te R4 było nieco inne niż miałoby być dzisiaj. Bolidy za to rosną i czasami są porównania bolidów sprzed np 10 lat do dzisiejszych - gabarytami to jak A klasa przy S-ce  :lol: bardzo opasłe się zrobiły. Z silnikiem BMW - też ciekawe czasy były, dzisiaj jest magia "silnika cywilnego na bazie jednostki z F1" albo w ogóle auta drogowego z silnikiem F1 (AMG pewnie da radę co nie zmienia faktu, że pewnie już nie jeden inżynier tam posiwiał przez ten projekt) - a wtedy to F1 miało silnik z drogowego samochodu bo BMW budowało te silniki na bazie używanych jednostek wyciągniętych z cywilnych samochodów  :P

4016508535_559f805665_b.jpg

nie potrafię znaleźć swoich fot, w 2014 byłem w BMW Welt ale wtedy więcej uwagi poświęciłem R6 z e34 M5 czy e46 M3 :P

 

a V12 - ostatnio odpaliłem konfigurator GTC4 Lusso ale na koniec nie podają ceny więc nie wiem ile stuleci będę musiał oszczędzać :lol:

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie jeszcze jedno zaciekawiło, jak sobie oglądałem te wstawione wyżej fulmiki z dwoma bolidami F1 od Ferrari, z lat 90tych. Jak "biednie" w porównaniu z współczesnymi bolidami wygląda aerodynamika. Jak relatywnie proste są tam przednie i tylnie skrzydło.


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

o tym mówił np Hamilton - na YT jest filmik sprzed kilku lat (chyba dla TG bo wywiad prowadzi Clarkson) gdzie jeździł McLarenem MP4/6 Senny i pod względem prowadzenia stary bolid bardziej przypominał gokarda niż nowy bolid z zaawansowaną aerodynamiką. To chyba trochę tak jak z oponami - kiedyś czytałem dyskusję nt opon na tor - drogowe premium vs slicki (np na torze Poznań chyba jest zakaz używania slicków jeśli auto nie ma klatki) - drogowa czy semislick ma niby większy margines gdzie kończy trzymać, slick trzyma dłużej ale jak puści to już koniec - dzisiaj tak jest w f1 - docisk działa cuda ale jak bolid go straci to walka nie ma sensu. Ja czekałem na "rewolucję" w F1 bo jeśli będzie tak jak zapowiadają i aerodynamika nieco straci na sile to będzie ciekawiej. No ale trzeba czekać dalej

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że nie o takie...

 

 

Ja co jakiś zaglądam do tego filmiku, jest absolutnie niesamowity - dźwięk, prawdziwa walka kierowcy z samochodem i torem, obrazki szybsze niż zdążysz oglądać.

Ayrton Senna, GP Monaco 1990, McLaren Honda, ręczna skrzynia biegów, na kierownicy może jeden czy dwa przyciski, duża część toru przejeżdżana jedną ręką

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja co jakiś zaglądam do tego filmiku, jest absolutnie niesamowity - dźwięk, prawdziwa walka kierowcy z samochodem i torem, obrazki szybsze niż zdążysz oglądać.

Ayrton Senna, GP Monaco 1990, McLaren Honda, ręczna skrzynia biegów, na kierownicy może jeden czy dwa przyciski, duża część toru przejeżdżana jedną ręką

 

 

No tak... Taki mistrz był tylko jeden. U mnie zawsze filmik jak niżej, oczywiście z nim, wywołuje banana na twarzy. Spójrzcie na jego ...buty  ;)

 


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technika heel and toe - super to wygląda, ale przy układzie pedałów w zwykłym aucie trudna sprawa :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technika heel and toe - super to wygląda, ale przy układzie pedałów w zwykłym aucie trudna sprawa :)

 

Mnie w tym wszystkim najbardziej podoba się jego stylóweczka. Lekka kurteczka, mokasyny, białe skarpety i takie zabawy z NSX  :) Mistrz  :D


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy układzie pedałów w zwykłym aucie trudna sprawa :)

w mercach chyba dalej mają "po bożemu" czyli gaz z podłogi? Nie licząc A klasy oczywiście  :P

tutaj e46 m3 z oryginalnymi pedałami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedną razą, w ramach eksperymentu, próbowałem obsługiwać hamulec lewą nogą. Raz tylko nacisnąłem i odechciało mi się ;-)


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dziś... Kolejna rocznica tego strasznego wyścigu z 1994 roku. Pierwszy wyścig F1, jaki oglądałem na TV (Eurosport). Wówczas jeszcze nie do końca rozumiałem, co się w tą  niedzielę stało. Ale szybko się zorientowałem. Wielki Mistrz, prawdziwa legenda, która żyć będzie wiecznie... 


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

 


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypadek, gdy Senna zatrzymuje się, żeby wyłączyć silnik w rozbitym bolidzie innego kierowcy - przypomniał mi się wypadek Laudy, jego z pożaru też wyciągali inni kierowcy i fotoreporter. Z jednej strony nie ma co obwiniać gości z obsługi, wchodzenie na tor gdy jeżdżą po nim samochody to proszenie się o kłopoty ale z drugiej strony - to się chyba nazywa heroizmem  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I to jest jeden z powodów, dla których Senna był tak wyjątkowy. Z jednej strony maksymalnie sfokusowany na wyniku, twardy, nieustępliwy, jeżdżący na granicy szaleństwa (ach to jeżdżenie z Prostem a jednym zespole), a z drugiej strony taki ludzki, gotowy nieść pomoc, czy zdobywać się na nietuzinkowe gesty (poza Twoim przykładem, flaga Austraicka w bolidzie, w którym się rozbił). 

IMG_20200501_165756.jpg

Edited by fidelio

"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj z perspektywy czasu Ratzenberger jest "poszkodowany" bo o jego śmierci mało kto pamięta, wszyscy pamiętają wypadek mistrza. Inna sprawa, że wtedy chyba jeszcze wszyscy byli bardziej oswojeni ze świadomością, że w tym sporcie giną ludzie. Dzisiaj dla wielu osób wypadek śmiertelny w F1 to coś, co nie ma prawa się wydarzyć 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda, od 1994 roku wiele się zmieniło, a ostatni wypadek w F1 to J. Bianchi, choć to raczej w niewyścogowych okolicznościach. Ale na insta oficjalny profil F1 także Ratzenbera wspominał...


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy niewyścigowe okoliczności? wypadek był podczas wyścigu, tory dzisiaj są dużo bezpieczniejsze a dźwigi czy inne pojazdy ciężkie to na nich anomalia, nieszczęśliwy zbieg okoliczności i jest efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściślej miałem na myśli to, że przecież podczas neutralizacji się to wydarzyło. Nie pamiętam już, czy rzeczywisty samochód bezpieczeństwa, ale na pewno VSC... 


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy oficjalne potwierdzenie, w sezonie 2021 Sainz w Ferrari, a  Ricciardo w McLarenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.