Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.07.2020 o 14:40, Xad napisał:

Panowie, czy spotkaliście się kiedyś z kondensacją pary wodnej czy wody w swoich Hamiltonach ? Spodobał mi się Hamilton Khaki Field Day-Date Automatic Watch H70505833 i spotkałem sie z dwoma opiniami na amazon'ie i na jakimś innym forum o zaparowującym szkiełku. Pozdrawiam, będę wdzięczny za opinie na ten temat.

 

Mam dwa Hamiltony (nie  ten model który opisujesz). Oba były moczone, nigdy nie było problemów.


It's not a hobby, it's a sickness.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilość rubinów, 23 to plastikowy wychwyt, 25 - metalowy.

Nie bałbym się tego z plastikowymi elementami, serio.

Tworzywo zapewnia mniejsze tarcie a element da się wymienić.

 

3890B8CC-8383-4F98-8953-1AA28775A47F.jpeg.96d7790858c4f43a8ea94037c3c95fea.jpeg
 

28265D21-7900-4C44-B7F8-68BFB352CFE7.jpeg.bea7198bf0e85d87052e7defca9469e2.jpeg

 

Stad różnica dwóch kamieni pomiędzy wersja ze standardowym wychwytem a plastikowym.

(zdjęcia wyszperane i wrzucone na forum Tissota przez kolegę @rads - wielkie dzięki)

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @cordi7, chcę tylko uściślić nieco pewne sprawy: grafiki zrobiłem na podstawie zdjęć z neta i są jedynie poglądowe: przedstawiona na pierwszym zdjęciu klasyczna kotwica z paletami pochodzi z mechanizmu „Unitas” Eta 6497-1. Na drugim zdjęciu plastikowa kotwica wychwytu z cal. 2841-1. Jak wygląda to w Powermatiku nie wiem - nie znalazłem nigdzie, ale z pewnością podobnie.
 

Różnica w ilości kamieni (23 / 25) prawie na pewno dotyczy tych dwóch kamieni paletowych w kotwicy. Z dużym prawdopodobieństwem też moduł balansu w mechanizmie na 23 kam. nie posiada regulacji, a jest regulowany laserowo w fabryce „raz na zawsze” (tzw. High-Tech Escapement). Teoretycznie zapewnia to doskonałą precyzję, ale gdy w praktyce zegarek późni się lub spieszy dość znacznie, to w grę wchodzi jedynie wymiana całego modułu balansu. W wersji na 25 kamieniach z klasycznym balansem jest widoczna dzwigienka, ktora najprawdopodobniej służy do regulacji chodu, wiec u zegarmistrza lub nawet samodzielnie można zegarek wyregulować bez konieczności wymiany modułu. Rozbieżności i nieporozumienia nt. tego czy plasikowe części czy nie oraz czy możliwy do regulacji czy nie, wynikają moim zdaniem z wrzucania Powermatików do jednego worka, a tymczasem jest wiele rodzajów, stosujących różne rozwiązania. To dlatego na forach krajowych i zagranicznych możecie przeczytać, że np. raz ktoś regulował Powermatika, a innym razem ktoś inny nie mógł i musiał wynieniać moduł i robi się małe zamieszanie. Pozdr. dla Kolegów i Koleżanek „od Hamiltona” 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie. Przejrzałem sobie losowo modele khaki field i nie znalazłem takiego co ma 23 kamienie. Śmiem twierdzić że mechanizmy H-coś tam mają inne niż podana z wychwytem modyfikacje.

https://watchbase.com/hamilton/caliber/h-10

Poprawcie mnie proszę merytorycznie jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, rads napisał:

Dzięki @cordi7, chcę tylko uściślić nieco pewne sprawy: grafiki zrobiłem na podstawie zdjęć z neta i są jedynie poglądowe: przedstawiona na pierwszym zdjęciu klasyczna kotwica z paletami pochodzi z mechanizmu „Unitas” Eta 6497-1. Na drugim zdjęciu plastikowa kotwica wychwytu z cal. 2841-1. Jak wygląda to w Powermatiku nie wiem - nie znalazłem nigdzie, ale z pewnością podobnie.
 

Różnica w ilości kamieni (23 / 25) prawie na pewno dotyczy tych dwóch kamieni paletowych w kotwicy. Z dużym prawdopodobieństwem też moduł balansu w mechanizmie na 23 kam. nie posiada regulacji, a jest regulowany laserowo w fabryce „raz na zawsze” (tzw. High-Tech Escapement). Teoretycznie zapewnia to doskonałą precyzję, ale gdy w praktyce zegarek późni się lub spieszy dość znacznie, to w grę wchodzi jedynie wymiana całego modułu balansu. W wersji na 25 kamieniach z klasycznym balansem jest widoczna dzwigienka, ktora najprawdopodobniej służy do regulacji chodu, wiec u zegarmistrza lub nawet samodzielnie można zegarek wyregulować bez konieczności wymiany modułu. Rozbieżności i nieporozumienia nt. tego czy plasikowe części czy nie oraz czy możliwy do regulacji czy nie, wynikają moim zdaniem z wrzucania Powermatików do jednego worka, a tymczasem jest wiele rodzajów, stosujących różne rozwiązania. To dlatego na forach krajowych i zagranicznych możecie przeczytać, że np. raz ktoś regulował Powermatika, a innym razem ktoś inny nie mógł i musiał wynieniać moduł i robi się małe zamieszanie. Pozdr. dla Kolegów i Koleżanek „od Hamiltona” 😉


@rads Powermatic DA się wyregulować, jest to jednak rozwiązane inaczej niż w innych mechanizmach:


59198887-8C6D-4C75-9E5A-E649D93EEFCD.thumb.jpeg.85453a9ae94f0504fdaf42cef513fec5.jpeg


078DDA7B-38F1-4569-830B-14AF38D2EC56.jpeg.de30191de289bb7e01ce98ac849e6ba0.jpeg

 

Dwie śrubki da się przesuwać zmieniając moment bezwładności i w ten sposób regulować zegarek.

Wymagane jest specjalne narzędzie do unieruchomienia koła balansu podpierające go  żeby nie uszkodzić osi. Śrubki bliżej środka - krótszy czas wahnięcia, śrubki dalej od środka - dłuższy czas wahnięcia.

 

 

7 minut temu, tomking napisał:

Dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie. Przejrzałem sobie losowo modele khaki field i nie znalazłem takiego co ma 23 kamienie. Śmiem twierdzić że mechanizmy H-coś tam mają inne niż podana z wychwytem modyfikacje.

https://watchbase.com/hamilton/caliber/h-10

Poprawcie mnie proszę merytorycznie jeśli się mylę.


Przy 25 kamieniach jest duża szansa, że wychwyt jest metalowy.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cordi7 👍🏻

Normalnie rozpracowaliśmy te werki haha... 😄

 

@tomking, trzeba by było rozebrać któryś na części, tylko czy da się potem złożyć 😂

Edytowane przez rads

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[mention=90847]tomking[/mention], trzeba by było rozebrać któryś na części, tylko czy da się potem złożyć

 

 

 

Skrajności zostawię innym, raczej interesuje mnie czy kupując Hamiltona H70555533, który od dłuższego już czasu bardzo mi się podoba trafię na wynalazek H10 z plasticzanymi ”ulepszeniami” czy to mechanizm z prawdziwego zdarzenia i nie będzie mi robił niespodzianek po 2-3 latach. Tylko tyle i aż tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 lata Tissot Chemin des Tourelles na werku z plastikowym wychwytem.

Zero problemów, to jeden z moich najdokladniejszych zegarków.

Rozmawiałem ze znajomym zegarmistrzem, mającym autoryzację na cała grupę Swatcha.

Mówi, że te mechanizmy można normalnie rozbierać i robić kompletny przegląd.


Lemania 1873 i jej pochodna Omega 1861 używały plastikowych elementów:

 

The Delrin brake is used on the Lemania 1873 and its clone, the Omega 1861. Omega uses the Delrin part in their Speedmaster Pro models that do not have a display back, supposedly it is self lubricating and wears better than steel. For their models with a display back they use the 1863 movement with a steel brake, probably for aesthetic reasons rather than functional. You can see the Delrin part in the first photo.

 

2484F53E-5629-40EB-BCCE-2D8AC2E789B2.jpeg.3be2816a1e0b5d25ddd67cf20d906e2b.jpeg

 

I nikt nie narzekał :)

 

Popatrzylem na tego Hamiltona, dla mnie wyglada na wariant bez plastikowych części.

 

PS. Polecam poczytać, po 40 latach myślę, że nie ma co się bać plastiku:

https://thewatchbloke.co.uk/2016/04/12/lorenz-lemania-5100-chronograph/

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne że np: G10, micarta czy inne nowoczesne epoksydowe tworzywa mają niejednokrotnie znacznie lepsze parametry udarności czy odporności na ścieranie od wielu powszechnie używanych stopów metali, ale jakoś mam problem z zaufaniem zwłaszcza przy newralgicznych częściach i tendencji produkcji do dokładnie obliczonego zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, warto jednak pamiętać, że i metalowe elementy ulegają zużyciu i podlegają wymianie. Chcę wierzyć, że mój Chemin jeszcze trochę mi posłuży :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gadałem z zegarmistrzem i mówi co do plastikowych że wszystko okaże się za 20 lat czy ta technologia jest dobra i czy będą części zamienne ,mimo to ja bym wolał kupić vintydzowego na sprawdzonych werkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze :)

 

The Delrin brake is used on the Lemania 1873 and its clone, the Omega 1861. Omega uses the Delrin part in their Speedmaster Pro models that do not have a display back, supposedly it is self lubricating and wears better than steel. For their models with a display back they use the 1863 movement with a steel brake, probably for aesthetic reasons rather than functional. You can see the Delrin part in the first photo.
 

Note the abundant use of plastic in the construction. The oldest calibre 5100’s are over 40 years old now so the initial fears about the longevity of plastic parts can be discounted as they are proving to be extremely hard wearing. It’s not actually plastic but Polyoxymethylene or to use the trade name the developer (DuPont) gave it Delrin, an engineering thermoplastic used in precision parts requiring high stiffness, low friction and excellent dimensional stability.


6652A57B-9C78-438D-9694-BDBC1C0F4A32.thumb.jpeg.0be1b248663cb89f8f3d8346d10bb470.jpeg

 

8C391F45-419E-45D9-AF9B-B084DAC41586.jpeg.6ee3ac0681e388028a3443c8cd86fb81.jpeg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cordi7 powołujesz się na jeden przykład 40-letniego zegarka. OK, przeczytałem i cenię taką informację, ale to jest info o starym Lorenz'u, a nie mamy pojęcia co w takim H-10 siedzi. Chyba że ktoś się pokusił o demontaż... ;) Co takiego zrobił Hamilton że dwukrotnie została zwiększona rezerwa chodu w tych automatach - chodzi o powermatica.

Mój kolega miał starego khaki fielda z 38- godzinną rezerwą chodu i pewnie działa do dziś... tylko już tego nie można sprawdzić, bo go gdzieś zostawił w jednym ze schronisk w Beskidach. Jak zrobił mu przegląd to zegarmistrz powiedział że jeszcze go synowi da, bo to szwajcar nie do zdarcia. Pewnie że masa firm pakuje tworzywa do środka tylko ile z nich dba o żywotność swoich produktów?

Edytowane przez tomking

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszenie częstotliwości z 28.800 bph na 21.600 bph zmniejszające zapotrzebowanie na energię (a niższa częstotliwość pracy to dłuższa żywotność mechanizmu) plus mogę domniemywać, że i inna sprężyna. PAM ma 8-dniowy mechanizm z naciągiem manualnym a grupa Richemont 5-dniowego Baumatica :)

 

Określenie plastik jest krzywdzące, tak naprawdę są to kompozyty o bardzo dobrych właściwościach:

 

Delrin works as an excellent replacement for metal because of its high-tensile strength, low-friction and high-wear resistance, creep and warp resistance, and overall durability and toughness. Delrin exhibits low moisture absorption and it is chemically resistant to hydrocarbons, solvents, and neutral chemicals.

 

All of these properties make Delrin ideal for a range of industrial and mechanical applications. Parts exposed to a moist or wet environment, such as pump and valve components, are especially appropriate. Other common uses include gears, bearings, bushings, rollers, fittings, and electrical insulator parts.

 

Koniec końców co za różnica czy przy okazji przeglądu wymieniony zostanie element z metalu czy kompozyt?

 

Nie namawiam, nie zniechęcam - myślę tylko, że nie ma co się bać :)

 

PS. Żeby być uczciwym - w pokazywanej Lemanii / Omedze elementy kompozytowe były używane w mechanizmie daty i chronografu, w Powermaticu są zastosowane w napędzie mechanizmu.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomking, obejrzyj w wolnej chwili ten filmik. Fajnie pokazali w nim jak działa Powermatic i jak uzyskali 80-godzinną rezerwą chodu (bez zastosowania plastikowych części). Masz absolutną pewność, że Hamilton używa syntetycznych / kompozytowych elementów w swojej wersji Powermatika, czy to tylko internetowe spekulacje na forach i blogach?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rads bardzo dzięki za ten film. Trochę to idealizm marketingowy, ale przynajmniej naświetla jak to działa. Co do pewności, to nie mam żadnej. Czytam i dowiaduje się również ze spekulacji. Tu Was pytam, bo z pewnością znacie temat. Martwi mnie to, że jeśli już zegarek z H-10 kupię, to nawet gdy zacznie się coś z nim dziać nie pójdę do zegarmistrza, bo regulacja tutaj to nie jest przesunięcie na "+" czy "-" tylko jakieś kombinacje, do których jest potrzebny odpowiedni przyrząd, a wcześniej w fabryce był regulowany laserem. Co więcej gwarancja na Hamiltona jak czytam to też nie jest jakaś prosta sprawa, bo gdy kupię w sklepie onewatchforyou.com to gdzie niby miałbym wysłać na gwarancji? Do Swiss'a? Na jakiej podstawie? I jeszcze ten filmik... https://www.youtube.com/watch?v=IMq9l_PVivM

 

Qrcze bije się z myślami, a podobają mi się te hamiltonowe militarki... zawsze mi się podobały.

 

Może nie powinienem w tym wątku pisać o innych markach, ale porównam te powermatiki Hamiltonowe do Seiko z mechanizmem 6R15D, którego rezerwa to zwykłe 38-40h. Tu nie ma żadnego problemu. Ogarnięty zegarmistrz wymieni co trzeba przesmaruje i wyreguluje. A to mechanizmy, które mają 23 kamienie i częstotliwość 21.600 bph i doprawdy robią robotę, wiem bo mam takie dwie sztuki.

https://www.youtube.com/watch?v=Fh_8BFDcEkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest międzynarodowa i honorowana wszędzie.

Zegarmistrz z autoryzacją grupy Swatch będzie miał przyrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie swiss tylko swatch. Dzięki za info. To co ten koleś pitolił na tym filmiku o tej gwarancji i regulacji...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozbija się tak naprawdę o rezerwę chodu i nasze podejście do niej: czy istnieje faktyczna potrzeba tych 3 dni rezerwy w zegarku automatycznym czy nie? Można nosić dany zegarek codziennie lub co drugi dzień i nie ma takiej potrzeby. Można zmieniać zegarki w ciągu dnia (ja np. robię to po powrocie z pracy) i też nie ma takiej potrzeby. Można kupić najtańszy rotomat i również nie ma takiej potrzeby. Gdyby się zastanowić, to jest to kompletnie bez sensu, bo tylko rezerwa na poziomie min. tygodnia dawałaby pewien komfort przechowywania zegarka z jednoczesnym podtrzymaniem chodu, w przypadku gdy masz więcej niż jeden zegarek (lub na poziome 2 miesięcy jeśli masz Vacherona Twin Beat 😁 https://www.vacheron-constantin.com/en/manufacture/twin-beat.html).

 

Tu wydaje mi się chodzi jednak trochę też o to, że Powermatic to taka, uboga bo uboga, ale jednak rewolucja i innowacja zegarmistrzowska, na miarę tego co jesteśmy w stanie za nią zapłacić jako Smith, Mustermann i Kowalski. Oczywiście, że w swojej klasie mechanizmów zwykła ETA 2824-2 będzie pewnie bardziej niezawodna i sprawdzona, ale tu jest to coś nowego, coś innego... i co ciekawe aktualnego, bo te poprzednie innowacje to nasi dziadkowie już mieli w Worldmasterach 😂 Jeśli Cię to nie chwyta za serce (i za portfel haha), to uważam, że lepiej odpuścić  temat i wybrać coś naprawdę sprawdzonego, najlepiej w specyfikacji TOP grade / chronometre, gdzie masz newralgiczne elementy mechanizmu z najlepszych dostępnych stopów, o najlepszych właściwościach. Wtedy tylko smarować regularnie, a jest duża szansa, że przekażesz wnukowi wciąż na punktualnym chodzie 😉 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

80 godzin rezerwy jest o tyle fajne, ze jak nosisz np. Le Locle do pracy a w weekend jestes bardziej w klimatach polo + dzinsy to odkladajac zegarek w piatek po pracy w poniedzialek rano bierzesz go i nie musisz ustawiac.

Na bazie wlasnych doswiadczen moge powiedziec, ze po poczatkowym zachlysnieciu sie rotomatem przerzucilem sie na pudelka i mam swoj poranny rytual wyboru zegarka, rozruszania go i ustawienia godziny.

Natomiast duza dokladnosc i w przypadku modeli z krzemowym wlosem jeszcze bardziej podniesiona odpornosc na namagnesowanie i mniejsza wrazliwosc na zmiany temperatury sa akurat bardzo fajne.

Ja sie ciesze, ze po latach stagnacji i klepania 2824-2 ktos wreszcie postanowil zrobic cos nowego i innego - jak juz mowilem wczesniej to fajny mechanizm choc wole 28.800 bo sekundnik plynniej idzie po tarczy :)

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać kwesta powermatica wraca co jakiś czas w różnych tematach ale tu padły ciekawe spostrzeżenia, z którymi się w pełni zgadzam.

Od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad kupieniem zegarka z takim mechanizmem i pewnie tak sie stanie, choc ostatecznie płynąca sekunda jest dla mnie więcej warta niż 80 godz rezerwa chodu, która pomimo posiadania kilkunastu zegarków jest mi po prostu niepotrzebna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez PistolPete
      OBNIŻKA                                           
       
       
      HAMILTON KHAKI AVIATION PIONEER MECHANICAL CHRONOGRAPH
                  
      Do sprzedania oferuję prawie nowy zegarek HAMILTON KHAKI AVIATION PIONEER MECHANICAL CHRONOGRAPH (długa nazwa ) Ref. H76409140. Do zestawu z oryginalną bransoletą Hamilton typu mesh, zakupione zostały 2 paski. Oryginalny, produkowany do tego modelu, pasek skórzany Hamiltona z charakterystyczną sprzączką w kształcie litery „H”  oraz jeansowy, idealnie komponujący się z niebieską tarczą, marki Fluco. 
       
      Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph H76409140 to inspirowany stylem vintage, ręcznie nakręcany zegarek, który nawiązuje do chronografów pilotów brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych (RAF) z lat 70. XX wieku, tzw modelu FAB4Referencja ta łączy historyczny design z nowoczesną technologią zegarmistrzowską. Jak przystoi na zegarek w klimacie wojskowym (lotniczym) koperta jest w całości szczotkowana. „Smaczkiem” zegarka jest również jego asymetryczna koperta oraz stosunkowo krótkie ucha, dzięki czemu zegarek dobrze się prezentuje nawet na średnich nadgarstkach.
       
       
       
      Dane techniczne:
      Referencja:                               H76409140
      Średnica:                                  Ø 40mm
      Grubość:                                  14,35mm
      L2L:                                          47mm
      Waga:                                      100g (pasek)
      Koperta:                                   Stal
      Bezel:                                       Stal
      Szkiełko:                                   Szkło szafirowe z powłoką AR. Nie wiem, czy jest obustronnie ale powłoka jest bardzo dobra.
      Dekiel:                                      Stal
      Napęd:                                     Manualny, Hamilton H51-Si
      Rezerwa chodu:                      60h
      Data:                                        Nie
      Wodoszczelność:                   10 ATM
      Rozmiar paska/ bransolety:        22mm
       
      https://www.hamiltonwatch.com/de-at/h76409140-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
       
       
      Stan techniczny:
      Sprawny i na należytym chodzie. Zegarek zakupiony 17/09/2025 u oficjalnego sprzedawcy Hamiltona w Austrii. Od tego czasu biegnie 2 letnia międzynarodowa gwarancja producenta. Jestem pierwszym właścicielem zegarka.
       
       
      Stan wizualny:
      9-9,5/10            Jak nowy. Osobiście nie zauważyłem żadnych znaczących śladów użytkowania.
       
      Koperta:           Bez skaz.
      Bransoleta:       Bez skaz
      Szkiełko:           Bez skaz.
      Dekiel:              Bez skaz.
      Pasek:              Oba paski są jak nowe, posiadają jedynie zagięcie od zapinania na poduszce.
       
      Cena:
      6550PLN (do negocjacji*) z przesyłką z Austrii (koszt ok.40EUR).
      Chętnie rozliczę się w EUR.
      Oficjalna cena: 2365EUR+ pasek Hamilton ze sprzączką ok. 100EUR+ pasek Fluco ok. 50UR
      Istnieje ograniczona możliwość odbioru zegarka z Polski, do ewentualnego ustalenia.
       
      *Z zachowaniem zdrowego rozsądku i wzajemnego poszanowania.
       











       


    • Przez osjd
      Na sprzedaż:
       
      Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph ref. H76409530

      Zegarek zakupiony przeze mnie pod koniec czerwca w 2022 roku (miesiac po premierze modelu) u wloskiego AD w sklepie internetowym.
       
      Stan 10/10 – zegarek założony kilka razy, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, manualny cal. H-51-Si (baza to werk H-51 z krzemowym włosem balansu) ok. 60 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Hamilton tutaj: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h76409530-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
      Full set (pudełko, karta gwarancyjna) + dorzucam gratis gruby pasek skorzany hand-made zakupiony w Atelier_KW (produkcja polska), pasek oryginalny z “H” klamra jest beznadziejny. 
       
      Cena 5400zł 
       

       

       

       

       

       
       
       
      Na sprzedaż:
       
      Zelos Spearfish

      Zegarek zamowiony przeze mnie w styczniu 2023 roku (data zakupu 31.01.2023) u AD marki Zelos, TimeZone.
       
      Stan 9.5/10 – noszony sporadycznie na samym poczatku, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, cal. LJP G100 Soigné (pierwszy model Zelos na tym wierku) ok. 68 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Zelos tu: https://zeloswatches.com/products/spearfish-40mm-12hr-frost-launch-special

      Full set (box na 3 zegarki, karta gwarancyjna Zelos i TimeZone).
       
      Cena 1800zł 
       

       

       

       

       

       

       
      PREFEROWANY ODBIOR OSOBISTY W WARSZAWIE.
    • Przez osjd
      Na sprzedaż:
       
      1) Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical Chronograph ref. H76409530

      Zegarek zakupiony przeze mnie pod koniec czerwca w 2022 roku (miesiac po premierze modelu) u wloskiego AD w sklepie internetowym.
       
      Stan 10/10 – zegarek założony kilka razy, potem był przechowywany w pudełku.
       
      Średnica koperty 40mm, manualny cal. H-51-Si (baza to werk H-51 z krzemowym włosem balansu) ok. 60 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Hamilton tutaj: https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h76409530-khaki-aviation-pioneer-mechanical-chrono.html
       
      Full set (pudełko, karta gwarancyjna) + dorzucam gratis gruby pasek skorzany hand-made zakupiony w Atelier_KW (produkcja polska), pasek oryginalny z “H” klamra jest beznadziejny.  
       
      Cena 5500zł  5300zł 
       



       
      2) Christopher Ward Dartmouth 1 Series
       
      Zegarek zakupiony przeze mnie w lutym 2023 roku na reddit w grupie zegarkowej (jestem 2-wlascicielem), data pierwszego zakupu to –12.01.2021 jako “almost new”.
       
      Stan 8.0-8.5/10 – noszony sporadycznie na samym poczatku, potem był przechowywany w pudełku. Na zdjeciu pokazalem slad na bezelu, przez to oceniam stan na 8.5 – reszta wizualnie na poziomie bardzo dobrym.
       
      Średnica koperty 41mm, cal. Sellita SW200 COSC grade, ok. 38 godzin rezerwy chodu – pełna specyfikacja na stronie Christopher Ward.   

      W zestawie drewniane pudełko, karta gwarancyjna na 5 lat (do 2026 roku), sciereczka, jedynie brakuje karteczki certyfikatu COSC.
       
      Cena SPRZEDANY
       

       
      Odbiór osobisty w Warszawie.
      Dziękuję.
       
    • Przez d4wid
      Niestety, trafiła się obcierka na bezelu. Koperta satynowana. Polecicie jakiegoś sprawdzonego zegarmistrza który mógłby ogarnąć taki temat? Lokalizacja obojętna, wyślę kurierem, jeśli będę miał za daleko. To mój ulubiony zegarek, w zasadzie EDC, i nie chciałbym by ktoś spartaczył. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.