Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
daktarin

RADZIECKIE BUDZIKI

Recommended Posts

Na amunicji( denkach łusek) pisali "od zawsze" PIONKI. na pudełakch  było więcej.

Te stare papierowe to kto wie??

 ....mają po 30 -50 lat...więc może i z "Pronit - Pionki"

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, drobnypijaczek napisał(-a):

Żona się, że masz chorobę gorszą jak Covid i dżuma? Jak się dowie to o Tobie. Ładne te budziki.

Póki co dzielnie to znosi 🙂

 

A tymczasem na sobotnie popołudnie niezbędny atrybut każdego szanującego się Slavowicza - Sputnik/Globus.IMG_20210410_143120.thumb.jpg.1722a602274d17319e05a5efbaf7289e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, andrewone napisał(-a):

Kuba 16 - zrób foto-zbliżenie tej „papryczki” 

Rakietka nie jest oryginalna. Wcześniejszy właściciel dorobił ją z twardego plastiku i gdy ja kupiłem Globusa rakietka była koloru niebieskiego. Lakier do paznokci sprawił że teraz trochę bardziej przypomina oryginał. 

IMG_20210410_172956.jpg

IMG_20210410_173054.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ładna, rakieta, niczego sobie... mogłeś jeszcze okrasić tym krasnym lakierem dzyń-dzyń przycisk, byłby bardziej wyrazisty.

Edited by andrewone

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Pionkach był tylko jeden zakład i tam to robili. NA zakładzie był tor prób... Dla amunicji artyleryjskiej... Teraz sarny tam się... sarnią. Jak będę następnym razem to wyślę Ci foty z zakładu. Moje rodzinne miasto. 

5 godzin temu, mkl1 napisał(-a):

Na amunicji( denkach łusek) pisali "od zawsze" PIONKI. na pudełakch  było więcej.

Te stare papierowe to kto wie??

 ....mają po 30 -50 lat...więc może i z "Pronit - Pionki"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mój dzisiejszy nabytek. Przykład  zastosowania budzika Slava w chałupniczej produkcji. Odlew z aluminium.

 

20210413_142241.jpg

20210413_142155.jpg

20210413_140831.jpg

20210413_133854.jpg

Edited by Marek Szajerka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa kompozycja, troszkę te nieoryginalne wskazówki psują szyk 😉 pewnie dzieło powstawało w czasach,gdy części zamienne były deficytowe i trzeba było zastąpić tym co było pod ręką lub samemu dorobić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

👍😎Właśnie w mojej myjce leży taki rozebrany :)

Jutro będzie składany i uruchamiany/regulowany

 

 Myje się jeszcze jadna Slava ( inny pojemniczek, by nie pomylić)

 Niby mechanizm ten sam, ale nie lubię niespodzianek.

Jak nie muszę nie zamieniam niczego.

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypuszczam, po wyrywkowej lekturze zawartości tego tematu Forum, że kolekcjonerzy budzików radzieckich Slava są podobni do numizmatyków  i  filatelistów. Temat liczy obecnie 65 stron bardzo bogatego materiału merytorycznego. Przy tej około 60. letniej produkcji, wyprodukowaniu nieszacowanej do końca produkcji kilkudziesięciu milionów sztuk, w detalach bogactwo  wzornictwa tarcz chyba jest światowym fenomenem.

W nawiązaniu do pokazanego modelu, bez daty produkcji, dopiero teraz zauważyłem, że przy identycznej obudowie inne egzemplarze, które mam,  są inne.

1 kwartał 1964 r.

2 kwartał 1964 r.

 

DSC06106.JPG

DSC08938 — kopia.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, jankazas napisał(-a):

4 wersje, ale było ich i więcej :)

 

1619774049605.thumb.jpg.1ceffca8449e3f29df2aabca49a7acfd.jpg

 

Gdyby ktoś z Kolegów lub Koleżanek miał na sprzedaż ten model Slavy bardzo chętnie stanę się jej nowym właścicielem 🙂 jest to jeden z najprostszych wzorów, jakie wychodziły jednak ta prostota ma w sobie coś co mi się bardzo podoba i od jakiegoś czasu poluję na ten model. 

Tak, wiem że od tego typu ofert jest inny dział, ale to tak przy okazji tej kolekcji, którą zamieścił Kolega Jankazas 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, Marek Szajerka napisał(-a):

Przypuszczam, po wyrywkowej lekturze zawartości tego tematu Forum, że kolekcjonerzy budzików radzieckich Slava są podobni do numizmatyków  i  filatelistów. Temat liczy obecnie 65 stron bardzo bogatego materiału merytorycznego. Przy tej około 60. letniej produkcji, wyprodukowaniu nieszacowanej do końca produkcji kilkudziesięciu milionów sztuk, w detalach bogactwo  wzornictwa tarcz chyba jest światowym fenomenem.

W nawiązaniu do pokazanego modelu, bez daty produkcji, dopiero teraz zauważyłem, że przy identycznej obudowie inne egzemplarze, które mam,  są inne.

1 kwartał 1964 r.

2 kwartał 1964 r.

Marku, pokaż proszę te egzemplarze od strony pokręteł. Ciekaw jestem jednej rzeczy, a mianowicie czy jest zaślepka blaszana... 

19 minut temu, Kuba16 napisał(-a):

 

Gdyby ktoś z Kolegów lub Koleżanek miał na sprzedaż ten model Slavy bardzo chętnie stanę się jej nowym właścicielem 🙂 jest to jeden z najprostszych wzorów, jakie wychodziły jednak ta prostota ma w sobie coś co mi się bardzo podoba i od jakiegoś czasu poluję na ten model. 

Tak, wiem że od tego typu ofert jest inny dział, ale to tak przy okazji tej kolekcji, którą zamieścił Kolega Jankazas 😉

Z tego co mi kiedyś Diabeł polny napisał teraz to coś rzadki model te kwadraciaki. Sam coś długo szukałem w przyzwoitej cenie a i tak niekompletny właśnie bez tej blaszanej zaślepki.

Edited by drobnypijaczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nigdy na ten szczegół osłony regulacji balansu  nie zwracałem uwagi. Dziękuję. Dowiedziałem się czegoś więcej. Na przykładzie własnych egzemplarzy zauważyłem, że osłona regulacji balansu zanikła po 1965 r. Czyżby to była jakaś dodatkowa wskazówka do datacji egzemplarzy niedatowanych przed i po 1965 r.?

Pozdrawiam. Marek

20210501_090856[1].jpg

Edited by Marek Szajerka
korekta i uzupełnienie informacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Marek popatrz brakuje tam trzech wkrętów u Ciebie. Nie myślałeś, żeby uzupełnić i zamalować ten dekielek z tyłu dam gdzie korozja? Zaraz by to lepiej wygladało. U mnie tracza jest inna no i tego dekla brakuje. Ale ten temat jest już opanowany i jak wszystko będzie poskładane do kupy to się pochwalę.

A propos nie ma nikt na zbyciu nóżek do Sławy? Pomóżcie proszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto mój kwadraciak zakupiony niedawno na bazarku. Rok produkcji 1964, nie pamiętam kwartału. Posiada blaszaną osłonkę regulacji balansu.

1619861486046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mój ożyje to też się pochwalę! Kuba 16 śliczny, podstawka tylko odwrotnie przykręcona. Marek Szajerka dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki kwadaciok ożywiony :)

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mechanik napisał(-a):

Stopka odwrotnie 😉

 

2 godziny temu, drobnypijaczek napisał(-a):

Jak mój ożyje to też się pochwalę! Kuba 16 śliczny, podstawka tylko odwrotnie przykręcona. Marek Szajerka dzięki za pomoc!

Dzięki za informację. Rozkręciłem go żeby wyczyścić obudowę i też mi coś nie pasowało jak go z powrotem składałem następnego dnia 🙂 zaraz poprawie mój błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mkl1 napisał(-a):

taki kwadaciok ożywiony :)

 

O to ten mój ale nie ma daty na mostku, Mirek mi pisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę o pomoc w wyjaśnieniu co oznacza napis GOST wraz z oznaczeniem cyfrowym na tylnej pokrywie budzików Slava? Posiadam w mojej kolekcji 10 Slav, jednak pierwszy raz się spotkałem z takim oznaczeniem. Nijak ma się to z rokiem produkcji ani oznaczeniem mechanizmu... 

1619883405585.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Moim zdaniem to numer Normy GOST , wg ktorej wykonany jest zegarek. Slavie mają numery "GOST" wybite czasami też na płytach, ale najczęściej ( na deklu)

 

1. GOST 3145-57 Hours alarm clocks are desktop ГОСТ 3145-57 Часы-будильники настольные

= Budziki na biurko

 

 

 GOST to tak jak DIN, czy PN

 Na zegarach polskich też jest czasami PN xxxx co oznacza, że był eykonany zgodnie z tą norma PN coś tam..

( części wówczas muszą być zamienne)

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wafelki i indeksy 4 kolorów, czarne (spotykane najczęściej) i zielone, szare (moim zdaniem najrzadsze) i żółte:

1619989321634.thumb.jpg.245d1966f003d6eeffffd0f9f5040ae1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.