kobas 260 #51 Posted January 16, 2015 Między 3 i 4 do osi i między 9 i 10 do osi. 39 = 39. Cięcia analogiczne do dzielenia tortu. 0 Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #52 Posted January 16, 2015 No to trochę zamącę Wiecie ile kombinowania być z tym może ?Tarcza rzymska czy arabska Z sekundami czy bez 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
tarant 2964 #53 Posted January 16, 2015 Taa. Zasady, reguły, wzory. A potem powstaje coś takiego : 0 Pozdrawiam Piotr Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce Share this post Link to post Share on other sites
fibo 416 #54 Posted January 16, 2015 Bardzo ładne i polskie 布沃涅 0 Share this post Link to post Share on other sites
WueM 113 #55 Posted January 16, 2015 Janek masz plusa 0 Wojtek + Certina Club 2000 od lat Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #56 Posted January 16, 2015 Ja myślałem np o takiej 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
Andrzej Wachowicz 255 #57 Posted January 16, 2015 Niezaleznie od rodzaju tarczy podzial tnacy bedzie ten sam, zmieni sie tylko suma liczb.Dla tarczy 12 godz bedzie to 26Dla tarczy 24 godz bedzie to 100Dla tarczy Mariusza bedzie to 710Mozna tutaj takze podac wariacje tej zagadki np. W jaki sposob trzeba przeciac tarcze, aby suma liczb na jednej czesci byla dwukrotnie mniejsza lub wieksza od sumy liczb na drugiej czesci? 0 Share this post Link to post Share on other sites
WueM 113 #58 Posted January 16, 2015 Da się zrobić: 4x25+(2x65)=2303x230=690 0 Wojtek + Certina Club 2000 od lat Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #59 Posted January 16, 2015 Warunki były takie : Dwoma cięciami podzielić tarczę zegara na części tak, aby suma liczb na każdej była taka sama. Wyszły trochę krzywe cięcia, ale OK - nigdzie nie zakładano, że proste mają być. Tyle, że suma jest ... 714 - ot taka złośliwość losu 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
Andrzej Wachowicz 255 #60 Posted January 16, 2015 No i jak zwykle wszystko rozbija sie o brak zrozumienia, komunikacji, interpretacji i.t.d., i.t.p. No bo spojrzmy na tarcze Mariusza. Ja np. odczytalem indeksy jako liczby a kolega WueM - NIE, a wiec poprowadzil linie tak jakby tych indeksow nie bylo i wyszlo mu 4x25+2x65=230 a nie jak mnie 4x25+10x61=710 0 Share this post Link to post Share on other sites
WueM 113 #61 Posted January 17, 2015 Tyle, że suma jest ... 714 - ot taka złośliwość losu Bo dodałeś liczbę 24 z logo 24time collection 0 Wojtek + Certina Club 2000 od lat Share this post Link to post Share on other sites
kobas 260 #62 Posted January 17, 2015 Być może w treści zadania powinno być zamiast "cięciami" - "cięciwami" ? 0 Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #63 Posted January 17, 2015 Bo dodałeś liczbę 24 z logo 24time collection No takie było zadanie liczby trzeba było... A co do treści zadania - kobas - ustala je zadający - niema opcji " powinno być zamiast " - jest jak jest i koniec. My się tu bawimy, ale pomyślcie co się dzieje jak precyzji pozbawione są zadania na maturach , czy innych egzaminach. 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
WueM 113 #64 Posted January 19, 2015 Zagadka musi być lekka, finezyjna i dopuszczać możliwość interpretacji. Może to prowadzić do pomyłek, ale też stać się impulsem do poszerzenia swojej wiedzy. Tak zdarzyło się z zagadką dot. tarczy 12-godzinnej, uogólnienie na 24-godzinną niczego nie zmienia w rozwiązaniu. Mogło to być zaskoczeniem, ale po zastanowieniu dochodzimy do szerszego wniosku: Skoro liczby na tarczy tworzą skończony ciąg arytmetyczny o liczbie wyrazów równej 6 lub jej parzystej wielokrotności, to suma wyrazów tego ciągu musi... Każdy może sobie dokończyć A matura? Zadania maturalne muszą być tępe, nie mogą być nastawione na błysk intelektu, tak jak np. z testu na IQ, bo zdałaby garstka. Z drugiej strony, jeśli wszyscy piszą taka samą maturę, to możemy porównywać wyniki tak uczniów jak i szkół. Z trzeciej strony, jeśli zadania są tępe, to jakim celom edukacyjnym służy matura? Każdy kto liznął edukacji na poziomie wyższym stwierdzi, że egzamin maturalny to najłatwiejszy egzamin jaki w życiu zdawał. Matura miała w założeniach zastąpić egzamin wstępny na wyższe uczelnie. Niestety, o ile rzeczywiście selekcjonuje kandydatów od najzdolniejszych do najmniej zdolnych, to nie jest żadnym wyznacznikiem umiejętności ucznia. Pierwszy rok studiów obnaża koszmarne braki w przygotowaniu studentów do samodzielnej nauki. Gdzie te czasy, gdy trzy błędy ortograficzne dyskwalifikowały pracę maturalną z języka polskiego? A dokąd zaszła/zeszła matematyka? Ciekawy głos w dyskusji, szczególnie o samozadowoleniu nauczycieli.http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/co-powinno-zmienic-sie-w-szkole,152106.html Zrobiłem się OT godny tematu o przymiotach Maryny. Żeby zakończyć, proponuję odpowiedzieć sobie na pytanie maturalne. Ktoś poda co mu wyszło? 0 Wojtek + Certina Club 2000 od lat Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #65 Posted January 19, 2015 Fajne Można policzyć... ale z 5 min mi zajęło jak nie liczyć... no prawie nie liczyć., czyli policzyć " w głowie" bez wysiłku Trzeba by sprawdzić , czy rzeczywiście tak jest... 1/6 ? EDIT Ojej - nie zauważyłem, że to pytanie maturalne 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
janekp 512 #66 Posted January 19, 2015 Jeżeli boki sa rowne czyli a to objetosc szescianu wzor AB *AD*AE czyli a*a*a = aᵌ Ostroslup wyciety z tego szescianu ma podstawe trojkata prostakatnego .Obliczamy najpierzw pole powierzchni trojkata P=1/2 a*h =1/2 a² bo h=a w tym przypadku Gdzie h to wysokosc trojkata Objetosc ostroslupa to 1/3 P *h czyli1/3 * 1/2a² *a=1/6 aᵌ co stanowi 6 czesc objetosci calego szescianu. 1/6 aᵌ Liczylem na arkuszu excela stad dziwna wklejka 0 Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić. Share this post Link to post Share on other sites
kumite 181 #67 Posted January 19, 2015 V1 objętość sześcianu a do 3 potęgiV2 objętość ostrosłupa a/3 x a do drugiej/2.Zestawić i wyjdzie 1/6 jak wyżej. P 0 Share this post Link to post Share on other sites
WueM 113 #68 Posted January 19, 2015 Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze: 0 Wojtek + Certina Club 2000 od lat Share this post Link to post Share on other sites
kumite 181 #69 Posted January 19, 2015 Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze: Matura2.jpgTo było zamierzone, czy błąd w arkuszu? 0 Share this post Link to post Share on other sites
Mariusz 109 #70 Posted January 19, 2015 W głowie to " na logikę" Objętość sześcianu to 1/3 pola podstawy x wys, a objętość prostopadłościanu to pole podstawy x wysokość.Pole podstawy jest dwa razy mniejsze i pozostaje 1/3 na wysokości... no i już 0 Pozdrawiam Mariusz Share this post Link to post Share on other sites
kumite 181 #71 Posted January 19, 2015 W głowie to " na logikę" Objętość sześcianu to 1/3 pola podstawy x wys, a objętość prostopadłościanu to pole podstawy x wysokość.Pole podstawy jest dwa razy mniejsze i pozostaje 1/3 na wysokości... no i już Popraw się Mariusz :)P 0 Share this post Link to post Share on other sites
erzlot 291 #72 Posted January 19, 2015 Sześcian można podzielić na 4 takie ostrosłupy. Tak więc reszta jest 3 razy większa. 0 Share this post Link to post Share on other sites
dziadek 1137 #73 Posted January 19, 2015 Jak oberżniemy ten sześcian z czterech stron, to wyjdą nam cztery ostrosłupy i zostanie jeszcze środek. Nie wiem jaką on będzie miał objętość, to trzeba wyliczyć, no i nie będzie on (ten środek) w takim samym kształcie jak pozostałe cztery. Ale zakładam, że jeżeli podali cztery odpowiedzi w których jedna jest poprawna, to by znaczyło, że środek ma taką samą objętość jak pozostałe 4 ostrosłupy. Ja bym podkreślił odpowiedż "D - 5 razy". 0 Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz. Share this post Link to post Share on other sites
CzarnyKot 1 #74 Posted January 19, 2015 Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze: Matura2.jpgZadanie rzeczywiście nie jest trudne, ale łączy w sobie oprócz wiedzy matematycznej ten aspekt "czytania ze zrozumieniem".Prawdopodobnie gdyby była odpowiedź E - 6 razy, to miałaby dużo trafień. A tak to chyba większość jednak wskazała poprawnie D. 0 Share this post Link to post Share on other sites
janekp 512 #75 Posted January 19, 2015 Objetosc ostroslupa od pozostalej czesci szescianu jest mniejsza 5 razy a od calego szescianu przed podzialem 6 razy 0 Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić. Share this post Link to post Share on other sites