Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

WueM

Zagadki zegarowe i zegarkowe

Recommended Posts

Między 3 i 4 do osi i między 9 i 10 do osi. 39 = 39.  Cięcia analogiczne do dzielenia tortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trochę zamącę   ;)  :D

Wiecie ile kombinowania być z tym może  ?

Tarcza rzymska czy arabska  :D

Z sekundami czy bez  :D


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa. Zasady, reguły, wzory. A potem powstaje coś takiego :D :

post-6402-0-71108700-1421437453_thumb.png


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janek masz plusa  :)

 

post-22303-0-37506200-1421439921.jpg


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślałem  np o takiej  ;)dial24.jpg


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezaleznie od rodzaju tarczy podzial tnacy bedzie ten sam, zmieni sie tylko suma liczb.

Dla tarczy 12 godz bedzie to 26

Dla tarczy 24 godz bedzie to 100

Dla tarczy Mariusza bedzie to 710

Mozna tutaj takze podac wariacje tej zagadki np. W jaki sposob trzeba przeciac tarcze, aby suma liczb na jednej czesci byla dwukrotnie mniejsza lub wieksza od sumy liczb na drugiej czesci? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się zrobić: 4x25+(2x65)=230

3x230=690

 

post-22303-0-61896200-1421446294.jpg

 

 


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warunki były takie  :

 

Dwoma cięciami podzielić tarczę zegara na części tak, aby suma liczb na każdej była taka sama.

 

Wyszły trochę krzywe cięcia, ale OK - nigdzie nie zakładano, że proste mają być. ;)

Tyle, że suma jest ... 714 - ot taka złośliwość losu 


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jak zwykle wszystko rozbija sie o brak zrozumienia, komunikacji, interpretacji i.t.d., i.t.p.

No bo spojrzmy na tarcze Mariusza.

Ja np. odczytalem indeksy jako liczby a kolega WueM - NIE, a wiec poprowadzil linie tak jakby tych indeksow nie bylo i wyszlo mu 4x25+2x65=230 a nie jak mnie 4x25+10x61=710

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że suma jest ... 714 - ot taka złośliwość losu 

 

Bo dodałeś liczbę 24 z logo 24time collection   :lol:


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może w treści zadania powinno być zamiast "cięciami" - "cięciwami" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo dodałeś liczbę 24 z logo 24time collection   :lol:

 

No takie było zadanie :rolleyes:  liczby trzeba było...

 

A co do treści zadania - kobas - ustala je zadający - niema opcji  " powinno być zamiast " - jest jak jest i koniec.

 

My się tu bawimy, ale  pomyślcie co się dzieje jak precyzji pozbawione są zadania na maturach , czy innych egzaminach.


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagadka musi być lekka, finezyjna i dopuszczać możliwość interpretacji. Może to prowadzić do pomyłek, ale też stać się impulsem do poszerzenia swojej wiedzy. Tak zdarzyło się z zagadką dot. tarczy 12-godzinnej, uogólnienie na 24-godzinną niczego nie zmienia w rozwiązaniu. Mogło to być zaskoczeniem, ale po zastanowieniu dochodzimy do szerszego wniosku: Skoro liczby na tarczy tworzą skończony ciąg arytmetyczny o liczbie wyrazów równej 6 lub jej parzystej wielokrotności, to suma wyrazów tego ciągu musi... Każdy może sobie dokończyć  :D

 

A matura? Zadania maturalne muszą być tępe, nie mogą być nastawione na błysk intelektu, tak jak np. z testu na IQ, bo zdałaby garstka. Z drugiej strony, jeśli wszyscy piszą taka samą maturę, to możemy porównywać wyniki tak uczniów jak i szkół. Z trzeciej strony, jeśli zadania są tępe, to jakim celom edukacyjnym służy matura? Każdy kto liznął edukacji na poziomie wyższym stwierdzi, że egzamin maturalny to najłatwiejszy egzamin jaki w życiu zdawał.

 

Matura miała w założeniach zastąpić egzamin wstępny na wyższe uczelnie. Niestety, o ile rzeczywiście selekcjonuje kandydatów od najzdolniejszych do najmniej zdolnych, to nie jest żadnym wyznacznikiem umiejętności ucznia. Pierwszy rok studiów obnaża koszmarne braki w przygotowaniu studentów do samodzielnej nauki. Gdzie te czasy, gdy trzy błędy ortograficzne dyskwalifikowały pracę maturalną z języka polskiego? A dokąd zaszła/zeszła matematyka?

 

Ciekawy głos w dyskusji, szczególnie o samozadowoleniu nauczycieli.

http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/co-powinno-zmienic-sie-w-szkole,152106.html 

 

Zrobiłem się OT godny tematu o przymiotach Maryny. Żeby zakończyć, proponuję odpowiedzieć sobie na pytanie maturalne. Ktoś poda co mu wyszło?

 

post-22303-0-49723000-1421665938.jpg


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne  :D

Można policzyć... ale z 5 min mi zajęło jak nie liczyć... no prawie nie liczyć., czyli policzyć  " w głowie" bez wysiłku :D

Trzeba by sprawdzić , czy rzeczywiście tak jest... 1/6  ? ;)

 

EDIT

 

Ojej - nie zauważyłem, że to pytanie maturalne  :(


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli  boki  sa  rowne  czyli a  to  objetosc szescianu  wzor AB *AD*AE  czyli a*a*a = aᵌ       Ostroslup  wyciety  z  tego szescianu  ma  podstawe trojkata  prostakatnego .Obliczamy najpierzw pole  powierzchni trojkata  P=1/2 a*h =1/2 a²   bo  h=a  w  tym  przypadku               Gdzie  h  to wysokosc trojkata                                                                   Objetosc  ostroslupa  to  1/3  P *h  czyli1/3 *  1/2a² *a=1/6 aᵌ  co  stanowi  6  czesc  objetosci  calego szescianu. 1/6 aᵌ          

Liczylem na arkuszu  excela  stad  dziwna  wklejka


Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V1 objętość sześcianu a do 3 potęgi

V2 objętość ostrosłupa a/3 x a do drugiej/2.

Zestawić i wyjdzie 1/6 jak wyżej. P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze:

 

post-22303-0-25461400-1421680156_thumb.jpg


Wojtek + Certina Club 2000 od lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze:

 

attachicon.gifMatura2.jpg

To było zamierzone, czy błąd w arkuszu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W głowie to " na logikę" ;)

Objętość sześcianu to 1/3 pola podstawy x wys, a objętość prostopadłościanu to pole podstawy x wysokość.

Pole podstawy jest dwa razy mniejsze i pozostaje 1/3 na wysokości... no i już ;)


Pozdrawiam Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W głowie to " na logikę" ;)

Objętość sześcianu to 1/3 pola podstawy x wys, a objętość prostopadłościanu to pole podstawy x wysokość.

Pole podstawy jest dwa razy mniejsze i pozostaje 1/3 na wysokości... no i już ;)

Popraw się Mariusz :)P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sześcian można podzielić na 4 takie ostrosłupy. Tak więc reszta jest 3 razy większa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak oberżniemy ten sześcian z czterech stron, to wyjdą nam cztery ostrosłupy i zostanie jeszcze środek. Nie wiem jaką on będzie miał objętość, to trzeba wyliczyć, no i nie będzie on (ten środek) w takim samym kształcie jak pozostałe cztery. Ale zakładam, że jeżeli podali cztery odpowiedzi w których jedna jest poprawna, to by znaczyło, że środek ma taką samą objętość jak pozostałe 4 ostrosłupy. Ja bym podkreślił odpowiedż "D - 5 razy". :)


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze, chłopaki. Można łatwo, jak Piotr; można trudno jak Janek, można w głowie jak Mariusz. A teraz zobaczcie, czy dostalibyście swojego punkta na maturze:

 

attachicon.gifMatura2.jpg

Zadanie rzeczywiście nie jest trudne, ale łączy w sobie oprócz wiedzy matematycznej ten aspekt "czytania ze zrozumieniem".

Prawdopodobnie gdyby była odpowiedź E - 6 razy, to miałaby dużo trafień. A tak to chyba większość jednak wskazała poprawnie D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objetosc  ostroslupa  od  pozostalej czesci  szescianu jest mniejsza 5 razy  a  od calego  szescianu  przed  podzialem 6  razy


Znane są tysiące sposobów zabijania czasu,ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.