Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
tarant

Państwowa Fabryka Zegarów Świebodzice

Recommended Posts

Tak czy siak lepiej oddaj do zegarmistrza...zrobi przegląd , oceni,wyreguluje ew. naprawi i będzie jeszcze długo cieszył oko i ucho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn pod jakim względem ma być niby warto? Bo nie rozumiem.

Pod względem sprzedaży czy kolekcjonerskim?

Takie dylematy to chyba raczej musisz sam rozważyć, tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że będę go chciał zatrzymać, ale kompletnie nie wiem z jakimi kosztami mogę się liczyć przy odrestaurowaniu zegara. Jeśli ma wartość kolekcjonerską to chciałbym ją poznać choćby nie dokładną oraz z jaki może być koszt renowacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczesny chodzik z Państwowej Fabryki Zegarów, wtedy jeszcze we Fryborku, przemianowanym wkrótce na Świebodzice. Wykonany w zakładach byłej firmy Sölch & Jäckel w 1946 roku.

Nie mam pojęcia ile weźmie za remont werku zegarmistrz w Twojej okolicy. Tarczę lepiej zostawić jak jest.

Edited by tarant

Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo jest prosty i mało urodziwy, ale ja bym ratował, bo lubię zegary z napisami własnościowymi, reklamowymi etc. Raczej bym miał zagwozdkę jak ich podczas odnawiania nie uszkodzić. 

Fajny kolejowy brzydal, no przefajny! Restaurować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni popieram zdanie kolegi !!!! :) 

Skrzynię ostrożnie odkurzyć , to samo z tarczą ( ona delikatnie srebrzona i można uszkodzić powłokę , więc plam , lepiej nie ruszać ) 

Mechanizm do zegarmistrza , a przywróci go do życia :) 

Poszukaj w okolicy i pogadaj . Koszt jakiś będzie , ale myślę , że nie tak straszny !!!!

Powodzenia !!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po rozmowach i negocjacjach. Ostateczna cena za renowację "kolejowego brzydala" zamknie się w 600zł. Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie.

Pozdrawiam forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po rozmowach i negocjacjach. Ostateczna cena za renowację "kolejowego brzydala" zamknie się w 600zł. Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie.

Pozdrawiam forumowiczów.

Rozumiem, że te 600 zł to koszt zapłaty dla kogoś?

Samemu byloby dużo taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabyłem dzisiaj następnego chodzika. Skrzynia w marnym stanie, ale chyba dam jej życie (ciężko będzie). Zegar od początku swego istnienia widniał w budynku poczty w miejscowości Prostyń. Budynku już nie ma. Kupiłem od pewnego Pana.

Może dam mu 2 szansę. (mechanizm już czysty, tylko skrzynka masakra).

post-80051-0-23394000-1577573477_thumb.jpg

post-80051-0-34475000-1577574178_thumb.jpg

post-80051-0-58217600-1577574244_thumb.jpg

post-80051-0-72260600-1577574291_thumb.jpg

post-80051-0-71960300-1577574324_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co się czepiasz skrzyni? Cudna jest, tylko troszkę ją trzeba pokleić i takie tam...  :D. Będziesz miał piękny zegar. Asz mnie ciary przechodzą, z taką historią, z takimi płytami, no ślicznie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie masakra? Fajna skrzynka, nic nie kombinuj, tylko oczyść, nawoskuj i ściana...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem... fajne zdjęcie... Będę ratował! Bez obaw!

Nie po to wstałem 3 godziny wcześniej, aby po niego jechać przed pracą :blink:

Dół skrzyni jest w kiepskim stanie i tył. Ale ten tył chcę uratować, bo środek ładnie wygląda. A dół się poklei, za forniruje, całość szelakiem i będzie git.

Pojechałem po niego ze względu na znaczek na tarczy :) (zdjęć mechanizmu nie widziałem).

Jednego już mam z tym znaczkiem i napisem MADE IN POLAND. Więc drugi z takim mechanizmem się przyda. 

 

Pytanie: Ta szyba "kryzysowa" to oryginał? Bo już z taką szybą jest na tym forum.

post-80051-0-13174100-1577617707_thumb.jpg

post-80051-0-95244300-1577617985_thumb.jpg

post-80051-0-58078500-1577632201_thumb.jpg

post-80051-0-81300800-1577632242_thumb.jpg

 

I jeszcze taka ciekawostka...

post-80051-0-50949800-1577632299_thumb.jpg

Edited by fotolizard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szelakuj go, tylko woskuj...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz do mnie, jeśli forniru potrzebujesz, tylko ja mam głównie orzech. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A był szelakowany? Wygląda na dębowy fornir, więc w szelaku wygląda źle.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie wszystkich pasjonatów zegarów. Ja osobiście jeszcze do tego grona nie należę, ale zainteresowała mnie historia zegra, który wisiał w starej poczekalni dworcowej. Dziadek żony był zawiadowcą. Dostałem go i postanowiłem odnowić. Znalazłem ten temat na waszym forum i postanowiłem dołączyć i coś więcej dowiedzieć sie o tym zegarze. Nr zegara 05733, zastanawia mnie znaczek na tarczy i na płycie tylnej wygląda jak wodomierz, czy wyprodukowany został przez Metron? Nigdzie w internecie nie mogłem znaleźć tego logo. Pozdrawiam.

IMG_20200925_084955792.jpg

IMG_20200925_085023313.jpg

IMG_20200925_085057908~3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to jest znak METRONA

 

 pokaż mechanizm ,

Poszukaj pod hasłem METRON wiszący( ścienny) to znajdziesz trochę wzorów i wg wymiarów będziesz mógł porównać..

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynka raczej oryginalna podobna do tych wyżej wszystkie elementy jak w chodziku PKP że Świebodzic.16010190769322716554716671362863.thumb.jpg.c01e5d0cfa8af6eae87c62c48b4cecbd.jpg

Edited by Jacek1708

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanizm też "bardziej podobny" do Świebodzickiego...

ALE... wiesz ja jestem cieńki bolek...

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maszyny, projekty i sporą część zalogi przeniesiono do fabryki wodomierzy Metron w Toruniu w 1951-2 roku. Wszystko już opisano w tym temacie.


Pozdrawiam

Piotr

 

Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzień dobry,
 
Szukam archiwalnej audycji radiowej, która została nadana w Polskim Radiu w dniu 8 września 1947 r. Reportaż ten dotyczył mojego rodzinnego miasta - Świebodzic i działającej w nim Państwowej Fabryki Zegarów. 
 
W załączniku przesyłam program radiowy z tego okresu opublikowany w dzienniku "Głos Wielkopolski" (nr 246 z 1947 r.)

Głos Wielkopolski nr 246 z 1947 r..png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.