Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Dirty Harry

TAG Heuer Carrera Calibre 5, ale który?

Recommended Posts

Posted (edited)

Naszło mnie na niebanalne EDC o rozmiarze 43-44 mm, czyli mniejsze od pozostałych moich zegarków. A ponieważ nigdy jeszcze nie miałem Taga - skupiłem się szczególnie na nim. Nurki i chrono odpadały z definicji, więc łatwo nie było. Ale szukałem, szukałem, aż wyszukałem coś, co mi odpowiada. Nawet dwa takie zegarki znalazłem, no i teraz osiołkowi w żłoby dano... :)

 

Do wyboru są dwie Carrery Calibre 5 - obie w tej samej kopercie 43 lub 43,5 mm (różny wymiar podają), z wypukłym szafirem, L2L 52 mm, obie z tym samym podstawowym werkiem i z dodatkową koronką na godz. 10, która służy do obracania pierścienia okalającego tarczę.

 

Pierwsza Carrera to Drive Timer - z bardziej klasyczną i zawsze czarną tarczą, całość spokojna i bardzo mocno stonowana, by nie rzec, że ugrzeczniona. Data jest biała na czarnym tle, w poziomym okienku na godz. 3, wskazówki bardzo ładne, w kształcie mieczy. Na tarczy opis "CARRERA" i "CALIBRE 5" - więc legancko, tego. Obrotowy pierścień po ustawieniu w pozycji "zero" (czyli z trójkątem na godz. 12) jest pełnoprawną, dodatkową skalą sekundową, a nie tylko kwiatkiem do kożucha. Dekiel niestety przeszklony, ukazujący brzydki werk. Zegarek tylko na pasku, więc musiałbym dokupić bransoletę - bo wolę na bransolecie.

 

Carrera druga to Muhammad Ali - pseudo-limitka, która przez pierwszych 750 egzemplarzy limitką numerowaną nie była, a kolejnych 1000 zegarków otrzymało już oznaczenia XXXX/1000.  Ma tarczę z indeksami sekundowymi, nawiązującą do starego bokserskiego stopera Heuer Ring Master, bardziej zbajerowaną niż u poprzednika, czarną lub niebieską - która bardziej do mnie przemawia, bo nie mam żadnego granatowego zegarka, za to wszystkie czarne. Data na godz. 6 w pionowym okienku: w zegarku czarnym biała na czarnym tle, w niebieskim - czarna na białym, ale nawet nie razi ze względu na więcej białych akcentów w okolicy. Nad datą podpis Muhammada, na obwodzie tarczy dwa pierścienie do mierzenia czasu rund bokserskich: czarno-biały nieruchomy do 15 rund dwuminutowych, i czerwono-czarny, obracany górną koronką, do 15 rund trzyminutowych. Dekiel pełny - niezbyt piękny, z Muhammadem niepodobnym do Muhammada, no ale przynajmniej ten trywialny werk nie straszy... Zegarek na pasku lub bransolecie.

 

No i teraz pytanie: kierowca czy pięściarz?

8adeb2933cb53efad28a037b5babbeddf7c94248_copy.jpg

WAR2A13.FC6421-1277.jpg

Edited by Dirty Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po Twoim szczegółowym opisie, zdecydowanie Muhammad Alli! 

 

1. Nie masz nic granatowego. 

2. Nietypowy chapter ring 

3. Data na 6 (nie przeszkadza że biała) 

4. Ładniejsze wskazówki 

5. Świetna kolorystyka 

6. Dostępny na bransolecie (chociaż ten pasek dobrze tu pasuje) 

7. Brak napisu Carrera (bo Carrera to tylko chrono!) 

 

Imo świetny zegar. 


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako nudny pierdziel oddaje glos na Drive Timer, w Muhammad Ali za duzo sie dzieje jak dla mnie, oczoplasu bym dostal - mniej to wiecej, zwlaszcza do noszenia na co dzien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to na razie kierowca wysuwa się na prowadzenie :)

 

Tutaj dla uzupełnienia trzy kolejne obrazki - Ali czarny, Ali na bransolecie i stoper ringowy Heuer Ring Master, na którym Muhammad jest wzorowany

tag-heuer-carrera-war2a11-fc6337-51.jpg

tag_heuer_muhammad_ali_war2a13.ba0738.jpg

1957-original-Heuer-Ring-Master.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ma to być EDC to mój głos zdecydowanie na kierowcę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierowca.


Prawda. Ludzie ją lubią, łakną jej są nawet gotowi oddać za nią życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to rajdowiec ma już konkretną przewagę :) Jeszcze rzut oka na plecy kierowcy i pięściarza.

 

 

546931646548773.jpg;quality=90;w=800.jpg

TAG-Heuer-Ringmaster-5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierowca mógł dostać pełny dekiel z fajnym grawerem i wyglądałoby to o niebo lepiej IMO.

Nie do końca rozumiem sens wkładania szkła żeby pokazać dość standardowy mechanizm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i właśnie to jest największy problem kierowcy, ładnego i niebanalnego zegarka - dekiel, który został nie wiadomo po co przeszklony, za którym siedzi trywialna Sellita :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dyskwalifikowałbym go z tego powodu biorąc pod uwagę, że raczej od strony dekla przy zegarkach EDC raczej się ich nie ogląda.

A na marginesie - ale to tylko moje zdanie - ten grawer na Allim jest tragiczny. Nie wiem czemu ale skojarzył mi się ze słynnym pomnikiem Cristiano Ronaldo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali na deklu jest koszmarny, zgadza się - jak pisałem wcześniej. Tyle, że zasłania werk - i to jego jedyny plus :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byc może mechanizm nie jest zbyt efektowny, ale mimo to wolałbym przeszklony dekiel, niż ten grawer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierowca.

W pięściarzu jak dla mnie trochę za dużo się dzieje. Do tego ten czerwony jakiś krzykliwy mi się wydaje.

Tyle, że to na podstawie zdjęć, na żywo nie musi tak być.


"Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie, a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta." - Stanisław Lem

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Muhammada dzieje się na tarczy wyraźnie wiecej, prawda. Może się to odbić na czytelności - z kolei Drive Timer ma ją nieomalże na poziomie B-Uhra A :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widok od strony dekla przesądził. Lepiej oglądać typowy werk niż karykaturę Muhammada. Kierowca.

Swoją drogą, te dwa "bokserskie" pierścienie, to całkiem fajna ciekawostka. Trzy rundy na jajka na miękko i pięć rund na twardo. 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Kamil1986
      Witam! Zamienię Eposa 3401 w stanie idealnym- polska dystrybucja, pełen set, faktura zakupu, najchętniej na Taga Heuera lub Longinesa. Możliwa dopłata z mojej strony. Nie przewiduję sprzedaży. Więcej info priv.





    • By Kamxio91
      Dzien dobry kochani.
      Czy ktos z Was jest może w stanie ocenic czy ten zegarek jest oryginalny ? A gdyby jednak taki nie był to ile jest wart ? Chcialbym go odkupic,ale za cene adekwatna do jego wartosci. Jest do niego zapinka od paska a sam zegarek jest sprawny, po nakreceniu dziala prawidlowo. Odczepiony byl fragment okraglej ramki od strony tarczy co eidac na zdjeciu,ale i to jest juz ok. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam


    • By szpila9
      Cześć!
       
      Jak w temacie. Stale kusi mnie ten model i był kiedyś moim marzeniem, ale... trochę lat minęło i trochę nowych modeli się pojawiło, a Tag trochę stracił na prestiżu ;)
       
      Pytanie - czy jeszcze warto? Czy macie dla mnie jakieś alternatywy?
       
      Dzięki!
       

    • By pepepatryk
      Witam
       
      Panie i Panowie, proszę o doradztwo w sprawie zakupu kobiecego zegarka. Chciałem zrobić niespodziankę Żonie i kupić jej jakiś fajny zegarek.
      Kryteria:
      - nowy
      - full set
      - cena max 2500 Euro
      - do codziennego użytku
      - wygodniejszy będzie kwarc (mniej obsługowy)
       
      Żonie podobają się Hubloty i Rolexy, ale budżet nie ten. Póki co najbardziej przemawia do mnie Cartier Tan Solo, Tudory, może TH Carrera. Macie coś jeszcze na myśli? 
       
      Dzięki z góry, Pepe
    • By fanfar19
      Zastanawiałem się czy napisać o swoich problemach z Tag Heuer Carrera w wątku Tag Heuer, czy zakładać osobny. Ale chyba szkoda zaśmiecać wątku wielbicieli????
       
      Więc idąc za popularnym na forum zwyczajem robienia zdjęć swoim zegarkom, ja też parę takich zrobiłem swojej Tag Heuer Carrera Calibre 5. Również macro (no, powiedzmy). Patrząc na te zdjęcia doszedłem do wniosku, że tarcza w mojej Carrera nie jest dobrze skorelowana z wewnętrznym bezelem.
      Wygląda to mniej więcej tak:

       
      Do tego dzień tygodnia też nie jest prosto. Poniżej przykład dla wtorku.

       
      Wcześniej jakoś tego nie zauważałem, a nawet jak zauważałem to zakładałem, że to problem moich oczu. No ale jak już zauważyłem, to widziałem z każdym spojrzeniem na zegarek.
      I zaczęło mnie to drażnić. W końcu fajny zegarek, a unikałem patrzenia na niego.
       
      Pomyślałem więc, że oddam do serwisu, w końcu zegarek ma i gwarancję i rękojmię. Niech będzie serwis. Trufey w tym przypadku jest autoryzowanym serwisem Tag Heuer’a w Polsce.
      Oddałem więc.
      I tutaj nastąpiło moje zdziwienie. Otrzymałem taką informację od Trufey’a:
      ###
      - przesunięcie indeksów skali zewnętrznej tarczy względem indeksów tarczy głównej mieszczą się w normach producenta
      ###
      Czyli to co widać na zdjęciu pierwszym jest wg TH w normie? Hm. Miałem takie wewnętrzne bezele w Longines i Victorinox (nawet podwójny), żona ma w Certinie i wszędzie jest równiutko. A to tańsze zegarki. I to sporo.
       
      No ale pomyślałem, poczekam na zegarek i wtedy się zobaczy. Parę dni temu przyszedł. Jak efekty?
      Dzień tygodnia poprawiono. Ale co dziwne dla TUE, już FRI jest krzywo, ciekawe jak to możliwe?
      Przesunięcie indeksów – właściwie bez zmian. Chyba faktycznie w Trufey uważają, że wszystko jest w normie. Bardzo pojemnej normie.
       
      I pewnie machnąłbym ręką, odebrał zegarek i uderzył temat z rękojmi albo i w ogóle.
       
      Ale jak się okazało, w Trufey nie bardzo umieją złożyć zegarek, mianowicie pojawiła się szpara pomiędzy bezelem, a tarczą, na wysokości indeksów 10 i 11. Widoczna gołym okiem, nawet moim.
      No i udało im się trochę porysować kopertę, z boku, widać tak go musieli odkładać na jakąś twardą powierzchnię. Na szczęście same mikroryski, nic dużego.
      Odmówiłem przyjęcia zegarka, mają go odesłać jeszcze raz do poprawki. Choć nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może się okazać, że kolejny raz wróci w jeszcze gorszym stanie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.