Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Paulus57

Reklamowe aukcje

Recommended Posts

Nic tak nie szpeci, jak puste banery reklamowe, które w wątpliwy sposób "ozdabiają" strony Forum. Poza dwoma reszta kłuje kolejną prośbą o finansowe wsparcie.

Zamiast treści - "DLACZEGO NIE MA TU TWOJEJ REKLAMY", lepiej by brzmiało: WYLICYTUJ MIEJSCE DLA SWOJEJ REKLAMY! 

 

Koncepcja jest prosta i przedstawię ją najprościej jak się da. 

1. Osoby prowadzące działalność zgłaszają chęć umieszczenia swojej reklamy do 20 każdego miesiąca a wygrana 10 (aktualnie ósemka) otrzymuje prawo publikacji na kolejny miesiąc. Czyli, najpierw licytujemy od symbolicznej kwoty 20 złotych do 20 czerwca na miesiąc lipiec (przebijanie o minimum 5 złotych). Oczywiście można będzie podawać cenę minimalną dopóki będą wolne miejsca na reklamy. Ci z nas, którzy dadzą najwyższe kwoty dostaną miejsce w tej chwili niewykorzystane i nieprzynoszące żadnego zysku. Oczywiście by Koledzy którzy opłacili aktualnie dwa wykorzystywane banery mieliby kwotę obniżoną do wielkości najniższej, aktualnie wylicytowanej a nadpłata byłaby zaliczona na poczet kolejnych miesięcy aż do pełnego wykorzystania. 

Nie widzę problemu, by udział wzięli też Użytkownicy, którzy nie prowadzą działalności, ale zwyczajnie chcieliby umieścić odpłatnie jakąś okolicznościową treść.

2. Stan na 20. każdego miesiąca, godz. 24:00 będzie decydujący i wygrywający mieliby czas na wpłatę, najlepiej blikiem, bo natychmiastowa, powiedzmy - 2 doby (do 22. tego miesiąca, godz. 24:00).

3. Przesłanie własnego projektu banera reklamowego w ciągu tygodnia na Forum. 

4. Reklama miałaby prawo do publikacji na okres miesiąca, czyli 28 do 31 dni w zależności od jego kalendarzowej długości.

5. Od 21. dnia miesiąca, godz. 0:01, rozpoczynałaby się nowa licytacja miejsc reklamowych do kolejnego 20. w następnym miesiącu. 

6. Treść reklam nie musi być związana z tematyką Forum, ale nie może naruszać przepisów prawa obowiązującego w RP. 

7. Licytacja odbywałaby się w nowym dziale na Forum. 

 

Uważam, że uporczywe trzymanie się zasady, "by nie sprzedawać miejsca za tanio", przypomina przysłowiową postawę "psa ogrodnika". Ja uważam jednak, że lepiej zarobić mało, niż wcale! Zresztą nic tak nie zachęca do udziału w licytacji jak niska cena wywoławcza, bez ceny minimalnej. Gdy wzrośnie zainteresowanie cena się urynkowi a nasze Forum i Stowarzyszenie zyska nie tylko wizerunkowo, ale i finansowo. Stabilność finansowa pozwoli też na realizację celów statutowych Stowarzyszenia i propagowanie idei nam bliskich. 

Dodatkowo uatrakcyjnieniem licytacji byłoby danie trzem najwyżej licytującym prawa do banera o większej powierzchni (3 paski o szerokości całej strony). 

Proszę Was Koledzy o zapoznanie się z pomysłem tu zaprezentowanym i wyrażanie swoich, konstruktywnych opinii. Byłbym wdzięczny także za zapoznanie się z projektem, Prezesowi Stowarzyszenia @Eugeniusz Szwed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę, że chyba całość funduszy pozwalających na funkcjonowanie Forum pochodzi ze składek forumowiczów i nie wystarcza na bieżące potrzeby, to lepiej chyba zarobić niewiele niż wcale. Szczególnie, że sprzedaż miejsc reklamowych jak widać na razie nie idzie sprawnie i szybko i miejsca na banery wciąż są dostępne w dużej liczbie. Jeżeli da się to technicznie w miarę gładko przeprowadzić, to jestem za.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja muszę przyznać, że mam pewne wątpliwości, co do pomysłu Pawła, także natury technicznej, ale dałbym szansę tej inicjatywie. Obecnie miejsca na reklamę, delikatnie mówiąc, nie są rozchwytywane. Więc warto spróbować czegoś nowego. Gorzej niż obecnie, już chyba być nie może. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, rafalmosty napisał(-a):

Ja muszę przyznać, że mam pewne wątpliwości, co do pomysłu Pawła, także natury technicznej, ale dałbym szansę tej inicjatywie. Obecnie miejsca na reklamę, delikatnie mówiąc, nie są rozchwytywane. Więc warto spróbować czegoś nowego. Gorzej niż obecnie, już chyba być nie może. 

Może podpowiesz jakie widzisz luki w koncepcji, bo mnie trudno do dostrzec a nic tak nie pomaga w usprawnieniu, jak spojrzenie z boku. Co przegapiłem i jak to poprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Paulus57 said:

Może podpowiesz jakie widzisz luki w koncepcji, bo mnie trudno do dostrzec a nic tak nie pomaga w usprawnieniu, jak spojrzenie z boku. Co przegapiłem i jak to poprawić?

 

Sam pomysł jest dobry moim zdaniem, chodzi o to jak to technicznie rozwiązać. Tzn jak ma przebiegać licytacja? Mailem? Wiadomościami priv? Specjalny wątek na forum? Kto to będzie nadzorował? Żeby z tego nie zrobiła się masa roboty trzeba by przynajmniej w minimalnym stopniu to zautomatyzować (co samo w sobie pochłonie już "trochę" pracy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4 minuty temu, logann napisał(-a):

 

Sam pomysł jest dobry moim zdaniem, chodzi o to jak to technicznie rozwiązać. Tzn jak ma przebiegać licytacja? Mailem? Wiadomościami priv? Specjalny wątek na forum? Kto to będzie nadzorował? Żeby z tego nie zrobiła się masa roboty trzeba by przynajmniej w minimalnym stopniu to zautomatyzować (co samo w sobie pochłonie już "trochę" pracy).

Do licytacji byłby przeznaczony odpowiedni wątek (dział) na Forum. Oczywiście istnieje pewne niebezpieczeństwo udziału nieodpowiedzialnych Użytkowników, ale są przecież metody dyscyplinowania takich postaw. Poza tym zakończenie licytacji na około 10 dni przed uruchomieniem reklamy, wydaje się wystarczającym marginesem czasowym na uporządkowanie w przypadku ewentualnych komplikacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Może podpowiesz jakie widzisz luki w koncepcji, bo mnie trudno do dostrzec a nic tak nie pomaga w usprawnieniu, jak spojrzenie z boku. Co przegapiłem i jak to poprawić?

Paweł, Mateusz @logann w swoim wpisie wskazał wszystkie moje wątpliwości. Ale uważam, że pomysł powinien dostać szansę. 

 

Ps: tylko, żeby nie bylo tak, że relatywnie małe wpłaty z tytuły tych banerów, spowodują, że wzrośnie i tak wyśrubowany w kosmos koszt ksiegowości np. o 50% 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rafalmosty napisał(-a):

Paweł, Mateusz @logann w swoim wpisie wskazał wszystkie moje wątpliwości. Ale uważam, że pomysł powinien dostać szansę. 

 

Ps: tylko, żeby nie bylo tak, że relatywnie małe wpłaty z tytuły tych banerów, spowodują, że wzrośnie i tak wyśrubowany w kosmos koszt ksiegowości np. o 50% 😉 

Podałem gdzie licytować a wątkiem mogę się sam zająć. W sensie codziennej aktualizacji listy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

 

Do licytacji byłby przeznaczony odpowiedni wątek (dział) na Forum. Oczywiście istnieje pewne niebezpieczeństwo udziału nieodpowiedzialnych Użytkowników, ale są przecież metody dyscyplinowania takich postaw. Poza tym zakończenie licytacji na około 10 dni przed uruchomieniem reklamy, wydaje się wystarczającym marginesem czasowym na uporządkowanie w przypadku ewentualnych komplikacji. 


Można też wykorzystać allegro. Wystarczy założyć konto jako organizacja charytatywna i można licytować…odchodzi problem porządkowania listy etc. Poza tym możemy tam wystawiać również inne rzeczy, przedmioty, kolację z Prezesem 😉 itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użycie Allegro to może być dobry pomysł. Z jednej strony automatyzacja całej zabawy, a z drugiej dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Tylko czy można przez Allegro sprzedawać banery reklamowe na stronie internetowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Wacor napisał(-a):


Można też wykorzystać allegro. Wystarczy założyć konto jako organizacja charytatywna i można licytować…odchodzi problem porządkowania listy etc. Poza tym możemy tam wystawiać również inne rzeczy, przedmioty, kolację z Prezesem 😉 itd.

Na Allegro trzeba się zarejestrować jako sprzedawca a to powoduje konieczność rejestracji jako działalności gospodarczej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem za. 
jeżeli  faktycznie tak jest, że w kasie pustki to jak to mówią - lepszy to niż nic. 
 

Zawsze będzie to dodatkowy przychód dla Stowarzyszenia. 
 

KMZiZ ma też grupę na FB, licytacje można nawet tam prowadzić. Jest allegro, czy nawet na na naszej stronie lub poprzez baner. 

Pytanie  czy takie licytacje będą miały wpływ na wzrost kosztów, które też by wypadało zmniejszyć gdzie się da. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś do mnie Allegro nie przemawia. Kto spoza Forum będzie skłonny brać w tym udział? Poza tym jeszcze prowizja będzie potrącana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strona KMZiZ ha facebooku jest praktycznie galerią zegarków jednego posiadacza. ;)


Zaś co do tej inicjatywy. Jak juz Koledzy pisali. Kto by to poprowadził? Wymaga to sporo czasu i dostępu (oraz umiejętności obsługi) do głębszych pokładów silnika forum gwoli zamieszczania reklam. Jeżeli gratis, to podziwiam. Jeżeli odpłatnie, to czy bilans wyjdzie choć na zero?


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy istnieje możliwość wygrania licytacji przez np. 10 osób? Takiej opcji na Allegro chyba nie ma? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paulus57  - pomysł dobry i jak najbardziej do wdrożenia. Nareszcie może zrobić się kolorowo. Mini baner musi mieć rozmiar 180 x 130 pikseli. Treść banerów będzie podlegała dopuszczeniu, ale nie cenzurze. Odpadają wszystkie treści związane z religią, polityką, erotyką i pornografią. Nie będą też mogły być publikowane banery reklamujące kasyna i inne gry hazardowe, alkohol i tytoń.  Zasadnicze podstawowe pytanie - kto z Was się tym zajmie ? Tzn. organizacją na forum licytacji. Umieszczanie banerów leży po stronie administracji. Z wpłatami blikiem będzie problem bo nasz rachunek jest rachunkiem "firmowym" i niestety się nie da. 

 

Z Allegro mieliśmy złe doświadczenia więc to nie wchodzi w rachubę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Eugeniusz Szwed napisał(-a):

Paulus57  - pomysł dobry i jak najbardziej do wdrożenia. Nareszcie może zrobić się kolorowo. Mini baner musi mieć rozmiar 180 x 130 pikseli. Treść banerów będzie podlegała dopuszczeniu, ale nie cenzurze. Odpadają wszystkie treści związane z religią, polityką, erotyką i pornografią. Nie będą też mogły być publikowane banery reklamujące kasyna i inne gry hazardowe, alkohol i tytoń.  Zasadnicze podstawowe pytanie - kto z Was się tym zajmie ? Tzn. organizacją na forum licytacji. Umieszczanie banerów leży po stronie administracji. Z wpłatami blikiem będzie problem bo nasz rachunek jest rachunkiem "firmowym" i niestety się nie da. 

 

Z Allegro mieliśmy złe doświadczenia więc to nie wchodzi w rachubę. 

Dziękuję za pozytywną ocenę mojego projektu. Ponieważ nie zamierzam się zatrzymywać wpół drogi, oczywiście mogę zająć się prowadzeniem na Forum wątku związanego z realizacją aukcji. 

Licytację widzę, jako zamieszczanie postów z deklaracją wpłaty na kolejny miesiąc a ja postaram się regularnie na koniec dnia aktualizować listę (o ile będzie danego dnia nowa deklaracja wpłaty). 

Czy istnieje możliwość stworzenia dla trzech najhojniejszych banera o wielkości na szerokość strony, ewentualnie dla tylko dla najwyższej oferty? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technicznie jest to możliwe tzn. mini baner standardowo ma 180 x 130 pikseli. Większy może być wielokrotnością np. 360 x 260. Jeszcze jedno, banery mogą być z linkowaniem do strony reklamodawcy jednak najlepiej gdyby nie były to migoczące obrazki 😜 Musimy też założyć delikatne poźlizgi ze wstawianiem banerów. To nie będzie działo się z minuty na minutę ! I chyba kolejność taka: wygrywający licytację przesyła baner do zatwierdzenia. Jeśli jet w porządku i nie zawiera dziwnych treści to reklamodawca robi zadeklarowany przelew i baner trafia do wyświetlania na stronie forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Eugeniusz Szwed napisał(-a):

Technicznie jest to możliwe tzn. mini baner standardowo ma 180 x 130 pikseli. Większy może być wielokrotnością np. 360 x 260. Jeszcze jedno, banery mogą być z linkowaniem do strony reklamodawcy jednak najlepiej gdyby nie były to migoczące obrazki 😜 Musimy też założyć delikatne poźlizgi ze wstawianiem banerów. To nie będzie działo się z minuty na minutę ! I chyba kolejność taka: wygrywający licytację przesyła baner do zatwierdzenia. Jeśli jet w porządku i nie zawiera dziwnych treści to reklamodawca robi zadeklarowany przelew i baner trafia do wyświetlania na stronie forum. 

Czyli "kalendarzowo" widzę to tak: 

do 20. (24:00) licytacja

do 22. (24:00) dokonanie deklarowanej wpłaty

do 24. (24:00) przesłanie projektu reklamy

do 26. (24:00) zatwierdzenie projektu

do końca miesiąca ewentualne korekty

Od 1 do 31(28, 29, 30) wyświetlanie reklam. 

Oczywiście kolejna licytacja od 21. (0:01) aż do 20. następnego miesiąca (24:00). 

Jeżeli baner wygrywający miałby być powiększeniem podstawowego, to zaburzy to nieco graficzny porządek strony. Dlatego proponuję dwa warianty do wyboru. 2 duże banery o powierzchni 4 normalnych i 7 standardowych albo jeden duży i 11 małych. W tym drugim przypadku wzrośnie groźba niezapełnienia wszystkich bo będzie potrzeba znalezienia 12 reklamodawców, w pierwszym jest potrzebna dziewiątka. 

Dołączam schematy rozkładu banerów reklamowych w obu przypadkach. 

 

oie_57Gbk5hUwYsh.jpg

Dodam jeszcze, że wygodniejsza będzie koncepcja @Eugeniusz Szwed, gdzie wygrywający nie będzie musiał "na szybko" tworzyć alternatywnego "panoramicznego" projektu reklamy, taka konieczność by się pojawiała w mojej koncepcji. Tu wystarczy powiększenie a więc wystarczy jeden projekt reklamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Krzysiek82 napisał(-a):

Zainteresowanie reklamą jest olbrzymie. Polecam😀

To ma być ironia z Twojej strony? Jeżeli tak, to co zaproponujesz? Aukcja ma to rozruszać a przynajmniej spróbować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By KatarzynaPajkowska
      Z serii #wykopaliska prezentujemy dziś na łamach naszej strony recenzję opublikowaną na naszym forum 28 listopada 2009 roku. Autorem recenzji jest prezes stowarzyszenia KMZiZ - Eugeniusz Szwed.
       
      https://kmziz.pl/artykul/prezes-recenzuje-epos-3327-le
       
      ENJOY
       
    • By pepsii
      Dzień dobry. Od jakiegoś czasu mam problem z zegarkiem Omega `Seamaster Professional Chronometr, kaliber 1154.
       
      Zegarek chodzi w porywach do kilku godzin i staje, czasem dużo wcześniej. Co mogło się stać? Gdzie w Szczecinie mogę ten
       
      zegarek naprawić i ile może to kosztować?
    • By Brat Pit
      Hej
       wyświetla się u mnie w okienku odpowiedzi cała strona KMZiZ, a niechciałbym zacytować całego forum jak kiedyś Adela na forum MKP 
      Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

    • By Jan M. Krawczyk
      Drodzy koledzy
       
      Niedawno Stowarzyszenie Klub Miłośników Zegarów i Zegarków postanowiło uruchomić newsletter.
       
      Głównie dlatego, że nie każdy ma informacje na temat tego co się dzieje i co jest planowane. A najważniejszy jest Wasz głos w tych sprawach i zaangażowanie. Dlatego, nie chcąc spamować, postaramy się krótko i zwięźle nakreślić plany, realizację najważniejszych zadań i pomysły na przyszłość.
       
      W tym miejscu umieszczać będziemy kolejne wydania newslettera, ponieważ nie każdy go otrzymuje (gdy ktoś ma ustawiony brak otrzymywania aktualizacji z forum lub ma mocny filtr antyspamowy).
       
      Jednocześnie gorąco zachęcam do zaangażowania się w różne inicjatywy i podsuwanie nowych pomysłów. Pomoc zawsze się przyda, a im więcej pomysłów tym lepiej.
       
      Pozdrawiam serdecznie
       
      Janek
      Newsletter KMZiZ 1:2017.pdf
      Newsletter KMZiZ 2:2017.pdf
    • By Jan M. Krawczyk
      Koleżanki i Koledzy
       
      Jak wiecie, oprócz forum istnieje również strona ZegarkiClub.pl. Do niedawna głównie teoretycznie i w niezbyt przystępnej formie. Teraz jednak wygląda nowo, świeżo i jest głodna ciekawych treści.
       
      Stąd prośba do Was i zachęta zarazem. Chcielibyśmy zbudować zespół redakcyjny, tak aby praca włożona w zmianę strony nie poszła na marne. Przygotowaliśmy następujące działy:
      Recenzje i testy Porady dla kupujacych Perspektywa historyczna Nowosci Wywiady Manufaktury Pytania i odpowiedzi Czy któryś z nich wydaje się Wam szczególnie ciekawy? Może chcielibyście napisać wartościowy tekst i stworzyć wspólnie coś fajnego? Bardzo zależy mi na tym, aby uzupełnić ofertę rodzimych portali zegarkowych o trochę inne podejście do tematu. Gorąco zachęcam i proszę o pomoc. Pozdrawiam Janek
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.