Myyszy 0 #11501 Napisano 16 Kwietnia 2015 Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury. Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort Jeżeli już, to Focus/Mondeo. Tak jak Lotus Elise był Roverem 200 wyrzuconym na paczkę profili aluminiowych, a DeLorean przekarosowanym Renault 25. 0 Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #11502 Napisano 16 Kwietnia 2015 Pełen szacun, ale wiadomo co to jest - zwykła sierra wrzucona w rury. Ups - poprzecznie z tyłu, czyli jednak escort Pelen szacun ale......Escort z poprzecznym silnikiem z tyłu. Taaaa jasne. Tak po prostu escort zapakowany w rurki. Ale kolega "dłubie" w swojej beemce to,co to dla niego taki projekt. Pikuś. Jak i serwisowanie 911. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xavras_s 124 #11503 Napisano 17 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja mam jakiś srebrny. Jeździ do przodu i do tyłu, skręca w prawo i w lewo... aha, i klimatyzacje ma.. klimatyzacja mi się podobaO! To mamy taki sam Edytowane 17 Kwietnia 2015 przez xavras_s 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pk_kamil 7086 #11504 Napisano 17 Kwietnia 2015 czy ktoś mnie poratuje informacją o forum toyoty - dobrym, sprawdzonym, jak nasze forum zegarkowe :] potrzebuje parę fachowych porad dot. avensiski 0 Czas zmienia perspektywę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #11505 Napisano 17 Kwietnia 2015 Proszę czytać ze zrozumieniem moje posty. Przełożenie całego silnika z escorta (czy focusa to praktycznie to samo) do tego ruraka to w skali trudności 3/5 wystarczy przełożyć mechanizm zmiany biegów i przyspawać mocowanie poduszek. Jeździłem escortem 8 lat - wiem gdzie ma silnik EOT 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #11506 Napisano 17 Kwietnia 2015 Proszę czytać ze zrozumieniem moje posty. Przełożenie całego silnika z escorta (czy focusa to praktycznie to samo) do tego ruraka to w skali trudności 3/5 wystarczy przełożyć mechanizm zmiany biegów i przyspawać mocowanie poduszek. Jeździłem escortem 8 lat - wiem gdzie ma silnik EOTNo faktycznie to pikuś, zwłaszcza, że trzeba wykonać cały układ chłodzenia, uspawać sprawny wydech, wykonać dolot, zrobić wiązki zasilające cały układ od PCM do silnika z uwzględnieniem wszystkich czujników etc. Potem trzeba jeszcze przekazać napęd ze skrzyni biegów do piast kół. Trzeba też jeszcze tylko wykonać adaptację tylnego zawieszenia, najlepiej wielowahaczowego, by się auto dobrze prowadziło. Następnie jeszcze tylko układ hamulcowy, wydajny, bo się te 750 kg będzie nieźle rozpędzało, choć jak to mówił Ettore Bugatti, hamulce nie są konieczne gdyż sportowe auto służy do jazdy, a nie do hamowania... No, i jeszcze przód, układ kierowniczy i zawieszenie, zapomniałbym też o układzie paliwowym, eee taki nieistotny element. Gdy się to wszystko wykona, oczywiście oprócz ramy, nadwozia, wnętrza auta, by było miło, można zacząć zapier... oczywiście po miesiącach przeróbek i usuwania defektów i niedoskonałości wieku młodzieńczego. 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarant 2971 #11507 Napisano 17 Kwietnia 2015 Jeszcze o TPMS zapomniałeś - bez tego Najjaśniejsza UE nie zgodzi się na rejestrację 0 Pozdrawiam Piotr Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #11508 Napisano 17 Kwietnia 2015 Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis.Kinol, nic nie ogarniasz z tego co napisałem? Jakie wiązki jakie piasty?Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu ruraka. Ewentualnie chłodnica na front to 2 rury i 4 węże nic więcej. A jak tłumik jest dla kogoś problemem to .... jedzie do tłumikarza i ma pospawane za stówkę. W ruraku problemem są ewentualnie akermany z przodu jak rama nie jest typowa, no i oczywiście jakaś karoseria na to ale do tego się nie odnoszę.Porównywanie takiej typowej angielskiej dłubaniny - sierra silnik wzdłużnie i wał na tył, albo escort lub np saab turbo jak ma być na bogato - do prototypu supersamochodu - jaki by nie był - to po prostu grube nieporozumienie.Oczywiście tak jak pisałem - pełen szacun bo zrobić ruraka w świecie pełnym dzieci NEO to jest spore osiągnięcieI teraz pojawią się posty - a o fotelach zapomniałeś, a serwo a lusterka przykręcić też trzeba umiećA bawcie się dalej samiEOT 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 55 #11509 Napisano 17 Kwietnia 2015 Chciałem tylko zauważyć, że lusterko jest przykręcone odwrotnie. A tak poza tym fajnie się miziacie w tym wątku :-) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Myyszy 0 #11510 Napisano 17 Kwietnia 2015 Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu rurakaJa właśnie pisałem, że ZROBIENIE samochodu to nie jest problem. W skali trudności 1-10 to najwyżej 2, reszta to skuteczne jego sprzedanie. I to czy wkładasz tam 160 konnego zeteca, czy 400 konnego Chevroleta robi różnicę głównie w cenie silnika i wielkości dźwigu, którego trzeba użyć. Oczywiście można przełożyć silnik tak jak piszesz ze wszystkim co pod maską, a nawet zrobić zawieszenie jak w Fiacie X 1/9 albo Lancii Stratos gdzie z tyłu były normalne przednie McPhersony i zwrotnice spięte na sztywno. Ale po pierwsze to trochę obciach, po drugie wozi się zbędne kilogramy. U nas cała instalacja elektryczna była zrobiona od zera, podobnie jak zawieszenie. Weź też pod uwagę taki drobiazg jak ręczny hamulec - zaciski przednie z Mondeo nie mają ręcznego. I mają zbyt dużą średnicę tarcz oraz powierzchnię tłoczków. Trzeba wziąć inne. To oznacza inne mocowanie, łożyskowanie i inne piasty. Ale jak już pisałem, to jest prosty problem techniczny, który trzeba poprostu rozwiązać - coś tam narysować, coś tam wytoczyć albo pospawać. Podobnie jak układ dolotowy: https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJw9ydsNACEIBMCOLiyvhf4bMyfq52RgGaREOpJRH35n9Tb9uH07e0yBSZnrNcZ49maIlF7XvC736Rae.bps.a.136576873083443.29833.134773813263749&type=1 Więc OK, zrobienie samochodu klasy Ferrari to jest nieco większy problem do rozwiązania. Musi mieć ładną skórzaną tapicerkę, szczelne drzwi, wyciszenie. To wymaga więcej pracy niż aluminiowe fotele po 2kg każdy. Dlatego pisałem: dwa lata i 3 miliony a nie rok i 60 tysięcy. I pewnie zespołu większego niż dwie osoby. Ale dla mnie i tak prawdziwym cudotwórcą jest ktoś, kto potrafi takie auto sprzedać. 0 Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #11511 Napisano 17 Kwietnia 2015 Myyszy - czyli pełna zgoda poza tym, że ferrari to nie jest tapicerka, szczelne drzwi, wyciszenie, (w tych sportowych tego nie ma, nawet radia nie ma) tylko .....70 lat doświadczeń jak zrobić auto które za..la, strasznie za.. jedzie bardzo szybko a sprzedać takie cudo? Jak zrobisz porównywalne/lepsze sprzeda się bez trudu, tyle że nie jest to takie proste no i kosztuje 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karczochrulez 2 #11512 Napisano 17 Kwietnia 2015 może wujek google? 0 Budziki zamordowały miliardy snów. Dlaczego więc chodzą bezkarnie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #11513 Napisano 18 Kwietnia 2015 Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis.Kinol, nic nie ogarniasz z tego co napisałem? Jakie wiązki jakie piasty?Wyjmujesz silnik z focusa, escorta mondeo itp CAŁY NAPĘD ze skrzynią półosiami kołami hamulcami całym zawieszeniem - dalej sobie wymień wszystko co masz w komorze - i to wkładasz z tyłu ruraka. Ewentualnie chłodnica na front to 2 rury i 4 węże nic więcej. A jak tłumik jest dla kogoś problemem to .... jedzie do tłumikarza i ma pospawane za stówkę. W ruraku problemem są ewentualnie akermany z przodu jak rama nie jest typowa, no i oczywiście jakaś karoseria na to ale do tego się nie odnoszę.Porównywanie takiej typowej angielskiej dłubaniny - sierra silnik wzdłużnie i wał na tył, albo escort lub np saab turbo jak ma być na bogato - do prototypu supersamochodu - jaki by nie był - to po prostu grube nieporozumienie.Oczywiście tak jak pisałem - pełen szacun bo zrobić ruraka w świecie pełnym dzieci NEO to jest spore osiągnięcieI teraz pojawią się posty - a o fotelach zapomniałeś, a serwo a lusterka przykręcić też trzeba umiećA bawcie się dalej samiEOT 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #11514 Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Po tym jak dwóch zrozumiało z moich postów tylko tyle, że escort ma silnik z tyłu odechciało mi się pisać. To będzie ostatni wpis. EOTTrzymam za słowo, choć już był kolejny ;-) PsMyyszy, po kiego Ty tyle kombinowałeś. Było zapytać na forum i kolega by Ci wszystko powiedział jak zrobić. Tłumikarz pospawa, i typowa angielska dłubanina, nawet bez problemów z akermanami. Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez Adi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #11515 Napisano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Dobra, ja mam jeszcze jedno pytanie do Myyszy, czy blachy nadwozia sam formowałeś? Wyglądają bardzo fajnie...A. i jeszcze, co to są "akermany" czy to ma coś wspólnego z naszym wieszczem narodowym który "wypłynął na szerokie stepy Akermanu"? OK, już doczytałem o systemie Ackermanna... Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez kiniol 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pk_kamil 7086 #11516 Napisano 18 Kwietnia 2015 jasne jasne, szukam czegoś sprawdzonego - z polecenia :] 0 Czas zmienia perspektywę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cezar. 174 #11517 Napisano 18 Kwietnia 2015 Miałem krótką przygodę z toyotą i myślę, że tu się nie zawiedziesz :http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?PHPSESSID=3ccf00e5fc20f4245027406e8a5ab70b& 0 ALAMO napisał - każdy ma prywatne, wrodzone prawo do bycia idiotą...może o to prawo walczyć, do swej idiociej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pk_kamil 7086 #11518 Napisano 18 Kwietnia 2015 ok, dzięki 0 Czas zmienia perspektywę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Myyszy 0 #11519 Napisano 20 Kwietnia 2015 Dobra, ja mam jeszcze jedno pytanie do Myyszy, czy blachy nadwozia sam formowałeś? Wyglądają bardzo fajnie... Blachy były kształtowane tradycyjnymi metodami blacharskimi. Czyli najpierw na podstawie dokumentacji były zrobione szablony, a pózniej blachy formowane z ręki z użyciem worka z piaskiem, młotka, koła angielskiego i spęczarki, tak, żeby pasowały do tych szablonów.Nadwozie jest ze stopu aluminium odpornego na korozję morską, wiec nie ma żadnego pokrycia, ani galwanicznego ani lakierniczego - powierzchnia jest taka jak po obróbce. 0 Za zegarek Ruhla jednej nocy nie przehula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #11520 Napisano 20 Kwietnia 2015 Bo naprawdę widać rękę fachowca... Od dłuższego czasu kolega nie może znaleźć blacharza, który dokończyłby nadwozie jego Horcha. Już dwóch padło w boju, może Twoi by to skończyli . 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeRo_Six 107 #11521 Napisano 27 Kwietnia 2015 Kojarzycie czy byl u nas ostatnio jakiś Gumball, albo inny zlot , bo dzisiaj na autostradzie z Gdańska same Porsche i Ferrari wyprzedzalem 0 AT vs. PO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1234 1 #11522 Napisano 27 Kwietnia 2015 Mam takie pytanie. Myslalem o zakupie Mercedes- Benz GLA 250. Czy ktos moze ma lub mial ( z mial to moze byc wiekszy problem bo model nowy tego roczny, ale........ nigdy nic nie wiadomo) cos wspolnego z tym samochodem, interesuja mnie opinie I czy ten samochod jest warty zakupu (nie pieniedzy bo to jest kwestia wzgledna) tylko bardziej innych parametrow (choc to tez moze byc wzgledne) Chcialem tylko uslyszec opinie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptakug 181 #11523 Napisano 27 Kwietnia 2015 Nie miałem ale jechałem. Uważam że mercedes schodzi na psy. Wnętrze okropnie plastikowe, przy wykończeniu szału nie. I można wymieniać dużo. Osobiście bym wybrał Audi. Chociaż osobiście posiadam W211. Ale jak bym miał zmieniać to na Audi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1234 1 #11524 Napisano 27 Kwietnia 2015 Slyszalem tez podobne opinie na temat Audi jak wyraziles na temat Mercedesa, wiec to chyba zalezy od osobistego odbioru troche. Jesli chodzi o wykonczenia plastikowe itp itd, to trzeba wziasc poprawke ze jest to jeden z tanszych somochodow Mercedesa wiec tez nie ma co szalec. No I co tu robic? Jak to jezdzi? mam sie w srode przejechac to zobacze chyba. Kolega w pracy jezdzi Audi I nawet on wyrazil opinie ze jednak Mercedes troche lepszy pod tym wzgledem (jazdy). Jesli chodzi o ze mozna wymiac duzo co miales na mysli? Chce wiedzic co inni ludzie obserwuja to moze ja tez zwroce uwage na to. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #11525 Napisano 27 Kwietnia 2015 Oglądałem ostatnio parę nowych Mercedesów i uważam, że najgorsze czasy dla firmy już minęły. Jakość wykończenia wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. Sam wprawdzie rok temu wybrałem Audi, ale Mercedes nie ustępuje mu obecnie, przynajmniej jeśli idzie o jakość. Natomiast do do techniki, to nadal uważam, że Quattro jest kilka lat do przodu w stosunku do 4-matica. Silniki podobnych pojemności porównywalne, skrzynie też.GLA jeździłem, wprawdzie ze słabszym silnikiem benzynowym, ale to bardzo przyjemne auto. Wprawdzie jakość wykończenia wnętrza nie jest na poziomie E-klasy, ale nie jest aż tak tragicznie. Zawieszenie też mogłoby być bardziej komfortowe, nastawienia są moim zdaniem mocno za twarde . Za to wyciszenie wnętrza i ergonomia bardzo przyzwoite. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach