cordi7 7871 #49101 Napisano 30 Czerwca (edytowane) @vvv tak sobie mysle, ze skoro patrzysz na i4, to moze warto zerknac w strone nowego, elektrycznego Mercedesa CLA? Mercedes skupil sie na obnizeniu zuzycia energii stosujac rozwiazania z konceptu Vision EQXX, ma tez szybsze ladowanie niz i4. Mercedes-Benz CLA 250+ mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,1-12,2 kWh/100 km Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,7 - 12,5 kWh/100km bis zu 325 km in 10 Minuten nachladen BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 17,8 kWh/100 km BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 20,9 kWh/100 km bis zu 154-209 km in 10 Minuten nachladen Edytowane 30 Czerwca przez cordi7 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127486 #49102 Napisano 30 Czerwca 8 minut temu, cordi7 napisał(-a): @vvv tak sobie mysle, ze skoro patrzysz na i4, to moze warto zerknac w strone nowego, elektrycznego Mercedesa CLA? Mercedes skupil sie na obnizeniu zuzycia energii stosujac rozwiazania z konceptu Vision EQXX, ma tez szybsze ladowanie niz i4. Mercedes-Benz CLA 250+ mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,1-12,2 kWh/100 km Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC mit EQ Technologie | Energieverbrauch kombiniert: 14,7 - 12,5 kWh/100km bis zu 325 km in 10 Minuten nachladen BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 17,8 kWh/100 km BMW i4 M60 xDrive Gran Coupé: Energieverbrauch kombiniert: 20,9 kWh/100 km bis zu 154-209 km in 10 Minuten nachladen To mają być małe, miejskie samochody? Niskie i owszem, ale małe? 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #49103 Napisano 30 Czerwca 1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a): To mają być małe, miejskie samochody? Niskie i owszem, ale małe? Skoro padlo pytanie o alternatywe dla i4 to takowa zostala zaproponowana - ale doceniam lapanie za slowka jako nastepstwo wczesniejszej dyskusji Jesli w odpowiedzi na moje pytanie o sposob uzytkowania okaze sie, ze autem ma jezdzic jedna osoba to badz pewny, ze padna tez inne propozycje. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Finke 444 #49104 Napisano 30 Czerwca (edytowane) 10 godzin temu, vvv napisał(-a): @cordi7 co byś rozważał z klasy B? Patrzyłem na mini, czy alpine a290. Myślę nad czymś do miasta i na razie wygrywa i4... a to nie jest najmniejszy samochód Wprawdzie nie do mnie ... Oglądałem mini i niestety jest tragiczny - plastik goni plastik, do tego w całości wytwarzane w Chinach. Renault 5 lub Alpine w małych elektrykach to chyba jedyny w miarę sensowny wybór. Miałem ten sam "problem" i skończyło się na ... i5 w cenie i4 :). Ale u mnie ma się zmieścić 4sosobowa rodzina Edytowane 30 Czerwca przez Finke 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127486 #49105 Napisano 30 Czerwca 9 minut temu, cordi7 napisał(-a): Skoro padlo pytanie o alternatywe dla i4 to takowa zostala zaproponowana - ale doceniam lapanie za slowka jako nastepstwo wczesniejszej dyskusji Jesli w odpowiedzi na moje pytanie o sposob uzytkowania okaze sie, ze autem ma jezdzic jedna osoba to badz pewny, ze padna tez inne propozycje. Nie było żadnych podtekstów, ale realna ocena długości. Mój ProCeed ma 460 cm i krótkim go nazwać trudno. Zresztą sam zacząłem od SUB-a a po drodze się przyplątał fajny pięcio-metrowiec, na dodatek sedan. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #49106 Napisano 30 Czerwca Z malych aut dla 2 osob Renault 5 jest faktycznie bardzo ciekawa opcja, z ciut wiekszych moze Cupra Born - teraz chyba niezle znizki da sie wyrwac. Choc w tym drugim niestety mamy slynne aczkolwiek juz poprawione multimedia koncernu VW - lecz sluchajac o Volvo nie sa odosobnieni widze. Moze Kia EV3 albo Volvo EX30? Choc w tym ostatnim mnie osobiscie drazni brak wyswietlacza przed kierowca z podstawowymi informacjami typu predkosc. Tragiczne plastiki to niestety teraz standard praktycznie wszedzie poza naprawde topowymi modelami - choc i tam nie wszedzie jest OK. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #49107 Napisano 30 Czerwca (edytowane) @cordi7 większość czasu jeżdżę sam, albo w dwie osoby. Nawet rozważałem mazdę mx5 ale teraz silnik już tylko 1.5. 50 minut temu, Finke napisał(-a): Wprawdzie nie do mnie ... Oglądałem mini i niestety jest tragiczny - plastik goni plastik, do tego w całości wytwarzane w Chinach. Renault 5 lub Alpine w małych elektrykach to chyba jedyny w miarę sensowny wybór. Miałem ten sam "problem" i skończyło się na ... i5 w cenie i4 :). Ale u mnie ma się zmieścić 4sosobowa rodzina Dochodzę do tych samych wniosków. Mam poprzedniego countrymana i jeszcze jakoś to wygląda, w nowym mini brak skóry wszystko sztuczne. Plus cooper jest bardzo mały, jak odsunałem fotel pod siebie to za mną już nikt nie usiądzie. Bagażnik mały nawet na zakupy. Alpine spodobało mi się bo jest ich mniej na drogach niż reanult. Wyposażenie spoko, skóra prawdziwa, ale też ciasno w środku. Stąd pomysł na i4 bo to najmniejszy elektryczny nieSUV BMW, jednak i5 to już kawał auta. Edytowane 30 Czerwca przez vvv 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #49108 Napisano 30 Czerwca 11 minut temu, vvv napisał(-a): @cordi7 większość czasu jeżdżę sam, albo w dwie osoby. Nawet rozważałem mazdę mx5 ale teraz silnik już tylko 1.5. Stąd pomysł na i4 bo to najmniejszy nieelektryczny nieSUV BMW, jednak i5 to już kawał auta. i4 jest właśnie tylko elektryczne przecież? A ty piszesz, że nie chcesz elektryka? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #49109 Napisano 30 Czerwca 19 minut temu, cordi7 napisał(-a): i4 jest właśnie tylko elektryczne przecież? A ty piszesz, że nie chcesz elektryka? za dużo nie miało być elektryczny nieSUV 1 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #49110 Napisano 30 Czerwca To na twoim miejscu zaczalbym od umowienia sie na jazde probna Renault 5, ja bym patrzyl na wersje z wieksza bateria (52 kWh). Natomiast z racji na parametry napedu (zuzycie energii, zasieg, predkosc ladowania) na Mietka CLA tez bym rzucil okiem - mimo, ze wiekszy. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6263 #49111 Napisano 30 Czerwca A tak trochę z innej beczki. Zanosi się, że na początku sierpnia będę ze swoim S3 na przełęczy Stelvio jakieś rady co do hoteli, ewentualnie czy warto zobaczyć coś w okolicy poza samymi przejazdami po przełęczy? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #49112 Napisano 30 Czerwca Akurat Stelvio to raczej przełęcz do podziwiania, a nie do jeżdżenia, jak chcesz pocisnąć, to lepiej wjechać na nią przez Umbrail Pass od strony Szwajcarii. Zatrzymać się oczywiście najlepiej jest w Bormio. Jak chcesz pozwiedzać okolice, to masz jeszcze niedaleko Lago di Cancano, niecałą godzinę jazdy przepiękne Livigno, bardzo ładną przełęcz Passo Gavia, niestety z niesamowicie wąską drogą, która totalnie korkuje się w godzinach 10-17, bo tam auta ledwo się mijają. A jak chcesz sobie zrobić całodniową wycieczkę do Szwajcarii, to możesz wybrać się do St Moritz przez przełęcz Bernina i dalej pętelkę przez kultowe przełęcze Fluela i Albulla, a powrót przez Livigno. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6263 #49113 Napisano 30 Czerwca No właśnie Stelvio wydaje się takim kompromisem między tym co ja chce i między tym co szefowa sobie z okna poogląda Choć na pewno poczytam o tym co piszesz. Plan generalnie jest taki, że chcę zahaczyć o Stelvio, jadąc nad Como i Gardę, w międzyczasie jeszcze odwiedzając muzeum Ferrari, ale jak udałoby się namówić kobitę na zaliczenie takiego Lago di Cancano i Livingo zamiast Gardy, to byłbym szczęśliwym człowiekiem 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8329 #49114 Napisano 30 Czerwca 2 minuty temu, Ceteth napisał(-a): No właśnie Stelvio wydaje się takim kompromisem między tym co ja chce i między tym co szefowa sobie z okna poogląda Choć na pewno poczytam o tym co piszesz. Plan generalnie jest taki, że chcę zahaczyć o Stelvio, jadąc nad Como i Gardę, w międzyczasie jeszcze odwiedzając muzeum Ferrari, ale jak udałoby się namówić kobitę na zaliczenie takiego Lago di Cancano i Livingo zamiast Gardy, to byłbym szczęśliwym człowiekiem Do muzeum Ferrari będziesz mieć kawałek znad Como i Gardy. Bliżej masz wspaniałe muzeum Alfy Romeo w Arese pod Mediolanem. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6263 #49115 Napisano 30 Czerwca To może w sumie zapytam kolegów, którzy mają o tym najwyraźniej większe pojęcie, bo na chwilę obecną to tak między sobą strzelamy co byśmy chcieli zobaczyć. Mając 5-6 dni na północy Włoch, chcąc przejechać przez Stelvio i spędzić 2 doby nad Como (plan jest taki żeby dojechać po południu/wieczorem tam gdzie będziemy spać, mieć cały dzień żeby popływać po jeziorze, wrócić na spanko tam gdzie zaczęliśmy i rano jechać dalej. Na co jeszcze warto poświęcić pozostałe 2-3 dni? Duże miasta raczej odpadają, bardziej chodzi o jakąś naturę + jakąś pozycję pokroju tego zaproponowanego muzeum Alfy. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #49116 Napisano 30 Czerwca (edytowane) Ja na północy Włoch to bardziej lubię wschodnią część, a szczególnie okolice Canazei czy Cortina D'Ampezzo. Dużo przepięknych przełęczy do jazdy (Pordoi, Sella, Fedaia), ale też miejsc do wędrówek czy podziwiania (na czele z niesamowitym Tre Cime di Lavaredo czy pasmem Marmolada). Edytowane 30 Czerwca przez Tommaso 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #49117 Napisano 30 Czerwca @Ceteth Dobrze przegadaj z szefową bo skończysz jak ja: Como, tu miało być muzem Alfy ale wygrał Mediolan, tu miała być Garda ale pojawiło się Serravalle Outlets, tu była Garda a miało być Stelvio, Wenecja i urlop się skończył 😅 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souls_hunter 873 #49118 Napisano 30 Czerwca Tymczasem gdzieś w Polsce... 1 Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6580 #49119 Napisano 30 Czerwca Spalanie x-trail w trasie odmiejskiej: 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127486 #49120 Napisano 30 Czerwca Dziś pierwszy poważny test. 5 i pół godziny jazdy Lexusem ES300h. 245 kilometrów, miasto około 50 km, reszta drogi tzw. zwykłe: Łódź-Uniejów-Turek i z powrotem. Średnie spalanie 5,3l/100km. Wynik na podstawie "dolewki", bo komputer pokazywał 5,1 a żeby było ciekawiej GPS 5,6. Jazda raczej spokojna, choć na trasie szybkiego ruchu było też szybko. Nie słyszałem nic męczącego w skrzyni e-CVT. Choć wyczuwałem nieco mniej dynamiki, niż w ProCeedzie (204KM). Masa samochodu robi swoje. Płynna, ale i dość dynamiczna jazda. Teraz kolej na następnego do testu. Będzie to albo Hyundai Santa Fe, albo Nissan X-trail. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukebor 7987 #49121 Napisano 30 Czerwca Ja na północy Włoch to bardziej lubię wschodnią część, a szczególnie okolice Canazei czy Cortina D'Ampezzo. Dużo przepięknych przełęczy do jazdy (Pordoi, Sella, Fedaia), ale też miejsc do wędrówek czy podziwiania (na czele z niesamowitym Tre Cime di Lavaredo czy pasmem Marmolada).Podzielam opinię - w tym roku ponownie jadę do San Cassiano, świetne miejsce, zarówno na wędrówki, jak i rowery. No i świetne drogi i przełęcze, jak piszesz. 0 I'm not myself, but not dead and not for sale... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8329 #49122 Napisano 30 Czerwca 4 godziny temu, vvv napisał(-a): @Ceteth Dobrze przegadaj z szefową bo skończysz jak ja: Como, tu miało być muzem Alfy ale wygrał Mediolan, tu miała być Garda ale pojawiło się Serravalle Outlets, tu była Garda a miało być Stelvio, Wenecja i urlop się skończył 😅 Serravalle outlets? Naprawdę? Przecież tam nic nie ma oprócz sklepów. Gdzie ty proponujesz koledze jechać znad Stelvio? Aż do Ligurii? Żeby jechać do Włoch do outletów? Naprawdę? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #49123 Napisano 30 Czerwca 14 minut temu, beniowski napisał(-a): Serravalle outlets? Naprawdę? Przecież tam nic nie ma oprócz sklepów. Gdzie ty proponujesz koledze jechać znad Stelvio? Aż do Ligurii? Żeby jechać do Włoch do outletów? Naprawdę? No też piszę, żeby przegadał z szefową. Ja nie przegadałem trasy i tyle miałem do gadania, myślisz że w Mediolanie Zamek Sforzów czy Duomo zwiedzałem, raczej galerie Wiktora Emanuela. 1 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6263 #49124 Napisano 1 Lipca 8 godzin temu, vvv napisał(-a): No też piszę, żeby przegadał z szefową. Ja nie przegadałem trasy i tyle miałem do gadania, myślisz że w Mediolanie Zamek Sforzów czy Duomo zwiedzałem, raczej galerie Wiktora Emanuela. My na szczęście jeśli chodzi o gusta do zwiedzania jesteśmy kompatybilni, a na zakupy chodzimy zadaniowo - tego potrzebuje/to chcę, po to idę Garda i muzeum Ferrari już wypadły z obiegu, Stelvio debatujemy, bo sam wolę miejsca gdzie można przyjemnie pojeździć i mieć widoki, a takie mi tutaj podaliście dzisiaj wieczorkiem pewnie siądziemy do planowania trasy, więc jeśli kolega @beniowski może coś jeszcze polecić (bo jak dobrze pamiętam mieszkasz w okolicy), to chętnie posłucham. Jak już zaplanujemy co i jak to się podzielę planem na przejażdżkę 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mandaryn44 682 #49125 Napisano 1 Lipca Chcę wymienić olej w nowym A7 2.0 tfsi 265 km. Po 3tys kilometrów przebiegu. Zlać syf. W ASO chcą odsysać , ponoć W tym silniku się odsysa. Pierwsze słyszę, zresztą chciałbym zlać całość a nie zostawić na dnie. Ktoś ma jakieś doświadczenie z takim podejściem? Chyba ich oleję i pojadę tam gdzie zlewają. Żadna sztuka, sam to umiem zrobić ale wiadomo, gwarancja. W sumie jakbym korek nowy kupił oryginał to pewnie by się nawet nie połapali, że ktoś wymieniał. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach