Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Prędkość 67 a dozwolona 50 , reszta jest po szwedzku 😅

Ale na polskim druku po szwedzku?


 

 

Widział już ktoś że Lotus elektrycznego SUVa wypuszcza? 
 

https://www.lotuscars.com/it-IT/eletre?utm_source=Open&utm_medium=Programmatic_Display&utm_campaign=Lotus_Eletre_Aug_Sep&utm_content=IT&utm_creative_format=970x250&utm_marketing_tactic=consideration

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Krakus1 napisał(-a):

Nasza kiełbasa też dogania ich kiełbasa w Szwecji , wszystko przez wysokie mandaty i brak tolerancji jakiejkolwiek nadmiernej prędkości .

O to fotkę mojego mandatu z wczoraj :200zł  także uważajcie Panowie

 

IMG_20220919_172816.jpg

Po pijaku czytelniej piszę. Nawet po 3 dniach ostrego walenia gorzały wyraźniej napisałbym ten mandat.

 

"Ponadto od 17 września obowiązuje kara recydywy, a więc podwójne stawki mandatów m.in. za przekroczenie prędkości.

Kierujący, który popełni zawarte na liście wykroczenie, a w ciągu dwóch lat ponownie zostanie przyłapany na tym samym występku, zapłaci podwójną stawkę mandatu.

Recydywą objęte zostanie również przekroczenie prędkości o:

  • 31 do 40 km/h – zamiast 800 zł, kara wyniesie 1 600 zł,
  • 41 do 50 km/h – zamiast 1 000 zł, kara wyniesie 2 000 zł,
  • 51 do 60 km/h – zamiast 1 500 zł, kara wyniesie 3 000 zł,
  • 61 do 70 km/h – zamiast 2 000 zł, kara wyniesie 4 000 zł,
  • 71 km/h i więcej – zamiast 2 500 zł, kara wyniesie 5 000 zł."

Mamy kryzys, który się jeszcze mocno rozkręci. Na widok tych rządzących łajdaków zbiera mi się ślina.

 

źródło: https://motofakty.pl/punkty-karne-nowy-taryfikator-punktow-karnych-2022-co-zmienilo-sie-dla-kierowcow-od-17-wrzesnia/ar/c4-16824661

Ja nie dostałem mandatu od 2006r. W 2011 dostałem pouczenie i 2019 również.

Ale wierzę, że przedstawiciele są w stanie przez nakład obowiązków przynajmniej raz do roku wyrwać mandat z minimalnej stawki...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, eye_lip napisał(-a):

O i to jest dowód! Piesi do piachu. 

 

Na cmentarzach jest stosunkowo dużo grobów osób, które miały pierwszeństwo. 😉

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Z tym szwedzkim, to Kolega żartował (nieczytelny tekst). 

15 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Ja zawsze zatrzymuję się jadąc z naprzeciwka w sytuacji, gdy autobus zatrzymuje się od razu za przejściem dla pieszych. Nigdy nie wiadomo, czy ktoś nagle zza busa nie wyskoczy. Niestety większość kierowców nawet nie zwalnia w takiej sytuacji. A to świadczy tylko o ich braku wyobraźni. 

Z małą poprawką, braku wyobraźni także pieszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, beniowski napisał(-a):

Kopia Urusa...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Po pijaku czytelniej piszę. Nawet po 3 dniach ostrego walenia gorzały wyraźniej napisałbym ten mandat.

 

"Ponadto od 17 września obowiązuje kara recydywy, a więc podwójne stawki mandatów m.in. za przekroczenie prędkości.

Kierujący, który popełni zawarte na liście wykroczenie, a w ciągu dwóch lat ponownie zostanie przyłapany na tym samym występku, zapłaci podwójną stawkę mandatu.

Recydywą objęte zostanie również przekroczenie prędkości o:

  • 31 do 40 km/h – zamiast 800 zł, kara wyniesie 1 600 zł,
  • 41 do 50 km/h – zamiast 1 000 zł, kara wyniesie 2 000 zł,
  • 51 do 60 km/h – zamiast 1 500 zł, kara wyniesie 3 000 zł,
  • 61 do 70 km/h – zamiast 2 000 zł, kara wyniesie 4 000 zł,
  • 71 km/h i więcej – zamiast 2 500 zł, kara wyniesie 5 000 zł."

Mamy kryzys, który się jeszcze mocno rozkręci. Na widok tych rządzących łajdaków zbiera mi się ślina.

 

źródło: https://motofakty.pl/punkty-karne-nowy-taryfikator-punktow-karnych-2022-co-zmienilo-sie-dla-kierowcow-od-17-wrzesnia/ar/c4-16824661

Ja nie dostałem mandatu od 2006r. W 2011 dostałem pouczenie i 2019 również.

Ale wierzę, że przedstawiciele są w stanie przez nakład obowiązków przynajmniej raz do roku wyrwać mandat z minimalnej stawki...

Tzw. pouczenia, to melodia przeszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

Z tym szwedzkim, to Kolega żartował (nieczytelny tekst). 

Ja od zawsze miałem problem z pismem odręcznym. Najśmieszniejsze jest to, że w mojej obecnej pracy na egzaminach na uczelni muszę sprawdzać takie prace.

 

A ten mandat to wygląda jak: „czysta złotych za niemanie świateł” 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Tzw. pouczenia, to melodia przeszłości.

Dobrze powiedziane, na to wygląda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

 

Z małą poprawką, braku wyobraźni także pieszego.

Kierowcą jest na ogół osoba pełnoletnią, w większości pełnosprawną umysłowo. Pieszym może być dziecko, niepełnosprawny lub nawet puszczony na luźnej smyczy pies. Uważam, że w tym przypadku to kierowca pojazdu ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, bo znajduje się w uprzywilejowanej w razie ewentualnego wypadku pozycji. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Kierowcą jest na ogół osoba pełnoletnią, w większości pełnosprawną umysłowo. Pieszym może być dziecko, niepełnosprawny lub nawet puszczony na luźnej smyczy pies. Uważam, że w tym przypadku to kierowca pojazdu ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, bo znajduje się w uprzywilejowanej w razie ewentualnego wypadku pozycji. 

Zaleciało ksenofobią ;). Naprawdę uważasz nie-kierowców za osoby przeciętnie mniej inteligentne? Psy na smyczy? Teraz, to już bardziej kierowcy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Zaleciało ksenofobią ;). Naprawdę uważasz nie-kierowców za osoby przeciętnie mniej inteligentne? Psy na smyczy? Teraz, to już bardziej kierowcy. 

Chyba nie łapiesz bazy. No nic, mamy prawo się różnić. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Kierowcą jest na ogół osoba pełnoletnią, w większości pełnosprawną umysłowo. Pieszym może być dziecko, niepełnosprawny lub nawet puszczony na luźnej smyczy pies. Uważam, że w tym przypadku to kierowca pojazdu ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, bo znajduje się w uprzywilejowanej w razie ewentualnego wypadku pozycji. 

 

Jak byłem bardzo mały, to mnie rodzice pilnowali, a potem może i byłem dzieckiem, ale pod samochody nie właziłem. Tak samo dziecko czy niepełnosprawny umysłowo może wleźć pod tramwaj czy pociąg. I co? I nic.

Znajomym moich rodziców małe dziecko potrącił rowerzysta na chodniku. Dziecko zmarło. A mimo to na rower nie trzeba uprawnień ani nie trzeba mieć ubezpieczenia.

W wypadkach na przejazdach giną kierowcy, giną dzieci, ale jakos nie każe się maszynistom przepuszczać samochodów na przejeździe. Przecież można dac ograniczenie 5km/h na każdym niestrzeżonym przejeździe i pierwszeństwo dla samochodów.

Zeby było jasne - bywam i pieszym i kierowcą i rowerzystą i naprawdę uważam, ze nie było fajnie czekac w nieskończoność na możliwość przejścia przez jezdnię. Ale fakt jest faktem - wszyscy uczestnicy ruchu drogowego robią głupie rzeczy. I piesi i rowerzyści i kierowcy. A tylko w kierowców wali się jak w beben opłatami, mandatami, piętnowaniem w mediach. Nikt mi nie powie, ze nie ma tu dyskryminacji.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale z 10 lat temu jak jechałem L-ką starając się o uprawnienia to byłem jedynym kierowcą na drodze w mieście który przestrzegał ograniczenia prędkości, więc nie fanzolcie :D wszyscy jechali 10-30 km/h szybciej niż było wolno

Edytowane przez Admof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Admof napisał(-a):

Nie wiem ale z 10 lat temu jak jechałem L-ką starając się o uprawnienia to byłem jedynym kierowcą na drodze w mieście który przestrzegał ograniczenia prędkości, więc nie fanzolcie :D

 

Akurat wzrost śmiesznie niskich mandatów za prędkość to dobra zmiana.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, pmwas napisał(-a):

 

Jak byłem bardzo mały, to mnie rodzice pilnowali, a potem może i byłem dzieckiem, ale pod samochody nie właziłem. Tak samo dziecko czy niepełnosprawny umysłowo może wleźć pod tramwaj czy pociąg. I co? I nic.

Znajomym moich rodziców małe dziecko potrącił rowerzysta na chodniku. Dziecko zmarło. A mimo to na rower nie trzeba uprawnień ani nie trzeba mieć ubezpieczenia.

W wypadkach na przejazdach giną kierowcy, giną dzieci, ale jakos nie każe się maszynistom przepuszczać samochodów na przejeździe. Przecież można dac ograniczenie 5km/h na każdym niestrzeżonym przejeździe i pierwszeństwo dla samochodów.

Zeby było jasne - bywam i pieszym i kierowcą i rowerzystą i naprawdę uważam, ze nie było fajnie czekac w nieskończoność na możliwość przejścia przez jezdnię. Ale fakt jest faktem - wszyscy uczestnicy ruchu drogowego robią głupie rzeczy. I piesi i rowerzyści i kierowcy. A tylko w kierowców wali się jak w beben opłatami, mandatami, piętnowaniem w mediach. Nikt mi nie powie, ze nie ma tu dyskryminacji.

Jeżeli nie rozumiesz tego zagadnienia, to znaczy, że nie zrozumiesz, albo że nie chcesz. Ofiarą bezpośrednią zderzenia z pojazdem mechanicznym jest w 97% bezbronny w stosunku do auta pieszy. Nieważne, czy to niedowidzący, rezolutne dziecko, pijak, czy uciekający z torebką złodziej, ale ofiarą wypadku jest na ogół właśnie on. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Ale to nie znaczy, ze kierowca ma uważać a pieszy nie musi. Ofiarą wbiegnięcia pod pojazd szynowy tez zawsze będzie pieszy. A jednak to pieszy musi uważać na pociąg. Jaka tu jest logika? Czy autobus tak bardzo różni się od tramwaju?


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, pmwas napisał(-a):

Dobrze. Ale to nie znaczy, ze kierowca ma uważać a pieszy nie musi. Ofiarą wbiegnięcia pod pojazd szynowy tez zawsze będzie pieszy. A jednak to pieszy musi uważać na pociąg. Jaka tu jest logika?

Odwróconego ogona co najwyżej. 🤣


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Admof napisał(-a):

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-10-20/samochod-potracil-mezczyzne-z-wozkiem-na-pasach-dorosly-zginal-dziecko-w-ciezkim-stanie/

 

masz uważać za kółkiem jak jedziesz czy kogoś nie zabijesz? Czy to tak trudno zrozumieć?

 

A pieszy musi uważać, żeby się nie zabić. To tez tak trudno zrozumieć?

Najbezpieczniej jest, gdy obie strony wiedzą, że należy zachować ostrożność.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gorzej jak kiedyś przez myślenie w tych kategoriach to pan prokurator nie będzie dla Ciebie miły 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Admof napisał(-a):

gorzej jak kiedyś przez myślenie w tych kategoriach to pan prokurator nie będzie dla Ciebie miły 

 

Akurat prokuratorem to mnie nie strasz, niestety każdemu może się przytrafić spotkanie z nim, czego nie życzę

Mnie tylko (i aż) chodzi o to, ze nie można przerzucać pełni odpowiedzialności za bezpieczeństwo na jedną grupę ściągając tą odpowiedzialność z drugiej. To wszystko bazuje na emocjonalnym podejściu, że „biedny, niechroniony pieszy” może zginac, podczas gdy wystarczy trochę zdrowego rozsądku z obu stron.

Za kierownicą samochodów tez są ludzie, którzy mogą się pomylić, sa „dziadki” z marnym refleksem i wymaganie od nich perfekcji i nieomylności to przesada. Można wymagać przestrzegania przepisów. Ale pieszy tez musi rozumieć zagrożenia i po  prostu uważać 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, pmwas napisał(-a):

Dobrze. Ale to nie znaczy, ze kierowca ma uważać a pieszy nie musi. Ofiarą wbiegnięcia pod pojazd szynowy tez zawsze będzie pieszy. A jednak to pieszy musi uważać na pociąg. Jaka tu jest logika? Czy autobus tak bardzo różni się od tramwaju?

Logiczne staje się to, gdy weźmie się pod uwagę że samochód jest jedynym, masowo dostępnym środkiem lokomocji dla indywidualnych użytkowników. Stąd działania mające na celu ograniczenie mobilności. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.