Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze zakup mercedesa dla Lincolna dobiegl konca, Kuba kupil alfe, to pora pomóc mnie ;)

Ja juz grzeje konfigurator, jutro wysylam liste pytan do floty w temacie wyposazenia. Dzis moge za to juz zaczac wykluczac pewne modele.

Z listy samochodow, wybralem pare:

- a4 avant 35tdi stronic

- audi q3 i q3 sportback 35tdi stronic

- bmw 318da

- bmw x1 18da

- volvo v60 d3 momentum pro z geartronic albo r-design z manualem

Niestety mercedesy mam na razie jako niedostepne :/ o to tez musze dopytac.

Po wstépnym przeklikaniu opcji spodobalo mi sie v60 w r-design:

 

 

Do tej pory za duzo nie jezdzilem SUVami. Duzo jezdze po autostradach i zastanawiam sie czy auto w stylu q3 albo x1 ma w ogole sens, przy takim uzytkowaniu? Ostatnio czytalem test porownawczy passata kombi i tiguana i w sumie wyszlo, ze passata ma wiecej zalet.

 

Teraz jezdze a4ka tylko przed liftingiem i w sumie nie mam na co narzekac, jedyne czego sie boje to ze nowsza nie bedzie miala kilku bajerow ktore mam w obecnej, a nie chce doplacac ;)

Z góry uprzedzam, ze niestety nie moge zmienic silnikow :/

 

 

Z powyższych zdecydowanie odrzuciłbym Volvo z uwagi na niezbyt udany silnik. 

Pozostałe mają porównywalne silniki, musisz sobie odpowiedzieć czy chcesz kombi czy SUVa i czy chcesz napęd na tył czy na przód. Ja wybierałbym pomiędzy BMW 318d a Q3 sportback. Q3 już jest dostępny z dieslem? Bo jeszcze niedawno w konfiguratorze były tylko benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale macie to na mailu czy tylko mówili? Przekroczenie o parę setek nie powinno być problemem chociaż kiedyś słyszałem o jakimś przypadku odmowy bo 800 km było. Ale to może tak ktoś gadał tylko.

Właśnie oddałem auto na przegląd. Od doradcy technicznego dostałem info, że auto (MB) może przekroczyć termin serwisu do 3 miesięcy lub 3k km.

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał kiedyś Kie , spóźnił się o 2 tygodnie na serwis , stracił gwarancję i musiał pisać do Kia Polska prośbę o przywrócenie. Pomogło chyba tylko to że jest emerytem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW są chyba równie restrykcyjni, ostatnio byłem na przeglądzie autem żony z 6-dniowym spóźnieniem i wzbudziłem wielkie poruszenie, czy nie będzie problemu z gwarancją, trzech doradców dyskutowało 15 minut. Na szczęście mam to w nosie, bo za miesiąc i tak kończy się gwarancja, a na razie nic się nie dzieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mąż mojej kuzynki, jakieś 3 lata temu. Skoda Rapid, przyjechał 300km po wyznaczonym serwisie co tak naprawdę wynikało z braku terminów w samej skodzie. Gwarancja poszła się wietrzyć. Na szczęście auto firmowe i tak jak u Tommaso, prawie końcówka gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te propozycje to wszytkie z mocą okolo 150KM wiec pewnie to kryterium.  Imo najładniejsze V60 .

 

Mozna tak powiedziec, dokladnym kreterium jest poziom emisji CO2... jedynie hybrydy maja wiecej mocy ;) tyle, ze wlasnie ta ktora mi sie podobala c300de jest na ten moment niedostepna.

 

 

V60 z silnikiem D3 nie będzie najlepszym wyborem. Co najmniej D4.

 

Jakbym sam mógl wybierac, ew. doplacic do silnika, to kazdy z nich bylby w mocniejszej wersji, a tak musze sie dostosowac i wybrac "najlepsze" z tych ktore sa ;)

 

 

Jeśli jednak byłby to SUV to może BMW X2

 

Lexus IS odpada

 

X2 tez moge wybrac, ale jakos z zewnatrz mi nie lezy. Lexusa ani Alfy nie mam dostepnego.

 

 

Z powyższych zdecydowanie odrzuciłbym Volvo z uwagi na niezbyt udany silnik. 

Pozostałe mają porównywalne silniki, musisz sobie odpowiedzieć czy chcesz kombi czy SUVa i czy chcesz napęd na tył czy na przód. Ja wybierałbym pomiędzy BMW 318d a Q3 sportback. Q3 już jest dostępny z dieslem? Bo jeszcze niedawno w konfiguratorze były tylko benzyny.

 

W takim razie musze poczytac o tych silnikach volvo. W sumie dla mnie, z wszystkiego w aucie to silnik musi byc nie-do-zajechania.

Na polskiej stronie audi jeszcze nie ma diesli dla q3 i q3 sportback, ale sa za Odra ;). Widac maja umowe z jakims brokerem, bo z BMW tez jest jakis przekret ;) Na zadnej stronie BMW, a sprawdzilem pol europy nie ma informacji o silniku 318d z moca 100kw - 136KM?! a jak przegladam konfigurator to niby wlasnie taki mam dostepny...

 

SUV ma swoje plusy w miescie, jest krotszy i ma wyzszy przeswit, ale jakos na trase jestem przyzwyczajony do sedanow/kombi ktore maja dluzszy rozstaw osi i nizszy srodek ciezkosci. Stad moja lekka obawa, ze bede niezadowolony ;)

Z drugiej strony jak zobaczylem q3 sportback to mi sie mega spodobal, tylko nie wiem czy SUV mi pasuje, jakos sie bardziej widze w sedanie ;)

Na samym poczatku moim czarnym koniem bylo BMW, ale jak zobaczylem ta moc w konfiguratorze to spadlo na drugi plan. Zaczalem sie zastanawiac, czy sa takie chipy plug&play bez koniecznosci wgrywania mapy ;)

 

Czekam jeszcze na info co z mercedesem, ale tutaj bedzie do wyboru c200d czyli 1.6t diesel 160KM. Troche sie boje jak ten silnik radzilby sobie z moimi przebiegami.

 

 

Do Volvo byś się musiał przymierzyć. Ja byłem zachwycony XC60 i XC90, wsiadłem za kierownicę i czar prysł. Jestem miłośnikiem Volvo ale przez taki krótki kontakt wewnątrz, trochę byłem zawiedziony. Nie chodzi o jakość wykonania, tylko takie uczucie w aucie, że albo Ci pasuje albo nie. Paradoskalnie najlepiej mi się siedziało w XC40.

 

XC40 mam dostepne, tez z D3 ;) albo T5... tylko, tak troche nie jestem przekonany do wygladu z zewnatrz i tego czy to jest auto do moich potrzeb.

Musze jeszcze potwierdzic jakie sa warunki przy wyborze hybrydy, bo jak rozmawialem z kolega to limit km jest mniejszy i przy przekroczeniu trzeba juz doplacac, gdzie przy dieslach nie bylo tego problemu ;)

Z tym siedzeniem w srodku to moze wyjsc, ze najlepiej bedzie mi sie siedzialo w audi... bo jestem do niego przyzwyczajony. Jezdze tez BMW 1 i samo to ze w jednym, zeby przyblizyc mape kreci sie w lewo, a w drugim w prawo jest dla mnie irytujace ;)

Edytowane przez vvv

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auta zdrozeja to fakt, ale nie az 25%

 

Uwierz, to już się dzieje.

Chciałem jako trzecie auto roadstera mx5, spóźniłem się.

Bazowo w tym roku było 116k pln, dzisiaj dostałem ofertę na modele 2020 i jest 140k pln. Wzrost o 21% (jak pisałem 15-25%).

Plus kilka dodatków i za autko do weekendowego fanu zrobiło się >150k pln :-( Ciągle to samo auto co model <2019.

 

Będzie się działo w branży..

Małe, tańsze auta jak fiat500, dacie, które można jeszcze było kupić za ok 40k odejdą z oferty bo nikt nie kupi tego za 60k.

Dlatego powtórzę, kto ma brać - lepiej się pospieszyć choć już może być w większości marek za późno.

Edytowane przez gyc78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mąż mojej kuzynki, jakieś 3 lata temu. Skoda Rapid, przyjechał 300km po wyznaczonym serwisie co tak naprawdę wynikało z braku terminów w samej skodzie. Gwarancja poszła się wietrzyć. Na szczęście auto firmowe i tak jak u Tommaso, prawie końcówka gwarancji.

 

Kilka lat temu w Subaru nie robili problemów, jeżeli było +/- 500km  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednak mysle, ze x2 byloby dla mnie za male ;)

 

Zastanawiam sie, czy jest jakis kanal gdzie testuja najbiedniejsze wersje samochodow :lol:? Bo patrzac po tym jakie wersje sa w parkach prasowych to sie mozna zdzwic jak sie skonfiguruje auto w swoim budzecie  :unsure: 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam w garażu jedno T5, ale to jest stare 5 cylindrowe dobro :) Jak jeździsz dużo i szybko to zwróć uwagę bo Volvo się bodajże odgrażało, że jakoś na przełomie roku zakładają wszystkim swoim autom kaganiec na 180km/h.

 

Z Suvów własnie to XC40 bym brał, złożysz na większym wypasie pewnie niż takie BMW no i mniej tego od BMW jeździ :) kwestia czy Ci zależy żeby mieć coś innego. C klasa też zależy jakie wyposażenie, bieda wersje, są tak bieda, że to aż dziabie w oczy. Mały ekran, wpasowany w ramkę od dużego tableta to jest śmiech na sali. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale auta demo to najczęściej 2 najwyższe wersje wyposażenia na powiedzmy 5 istniejących. Ze świecą szukać dealera, który ma do jazd testowych auto w pierwszych 2 wersjach wyposażenia. Trzeba zatem oglądać auta zastępcze serwisu i lakierni, te nie są zbyt bogato wyposażone ;-)

 

 

@Ceteth: to nie jest śmiech na sali, tylko przemyślana strategia sprzedażowa. Nie chcesz stalowych felg i wyświetlacza 4-6"? To sięgnij głębiej do sakiewki. :-)

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj ja to wszystko wiem, dalej uważam, że da się to zrobić lepiej.

 

Np. w takiej mojej Alfie, po pierwsze oni akurat mają bieda wersje jako testówki, bo alfa ma ofertę na Giulię w linii business, tylko dla firm, która właśnie jest taką bieda wersją. A jeśli chodzi o ekran, rozwiązali to tak dobrze, że nie ważne jaki rozmiar tam wcisną, będzie to dobrze wyglądać :) 

 

No i jeszcze co aut zastępczych, ja np. w takiej Toyocie dwa razy się zaskoczyłem. Jako zastępcze dostawałem 2 razy Corollę w hybrydzie, z absolutnie wszystkim oprócz nawigacji. Nawet jakby kubełkowe fotele miałem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z Suvów własnie to XC40 bym brał, złożysz na większym wypasie pewnie niż takie BMW no i mniej tego od BMW jeździ :) kwestia czy Ci zależy żeby mieć coś innego. C klasa też zależy jakie wyposażenie, bieda wersje, są tak bieda, że to aż dziabie w oczy. Mały ekran, wpasowany w ramkę od dużego tableta to jest śmiech na sali. 

 No nie tak do końca

 Miałem do zaoferowania tylko 125 Tpln

 poszedłem do Volvo po XC40 i bieda :wub:

jeżeli chodzi o wypas..

BMW  X2 dawało w tej samej cenie większe pakiety..

Niestety nie chcieli dać "Conect z  mapami ( to był wymóg firmy), wiec poszedłaem po władcę pierscieni po lifcie i bedę w styczniu odbierał :)

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaganiec na 180km/h to dla mnie przesada. Wiadomo, ze z tymi silnikami co mam do wyboru to i tak nie poszaleje ale na niemieckiej autostradzie rozbujac sie do 200 to zaden problem.

 

Jakbym mial wybierac volvo to jednak v60 mi sie bardziej podoba, tylko chwile poczytalem o tym d3 i opinie sa srednie. Ja stukam 50kkm rocznie, wiec w drugim roku ekspoatacji bede mial problem z polowa osprzetu. Do tego ja przez wiekszosc czasu jezdze na krotkich odcinkach do 10km, a jedynie w weekendy strzelam trasy. Czytalem ze przy jezdzeniu po miescie wystepuja problemy z zapychaniem DPF.

 

Zal mi braku mercedesa bo znajomy jak konfigurowal w zeszlym roku to nie dosc ze mial c220d to jeszcze mial pakiet AMG z zewnatrz i w srodku. Jakbym mial teraz do wyboru 220 to raczej bylbym przekonany, a na razie mam do wyboru 200 i jeszcze sa niedostepne.

 

Z tym jezdzeniem czyms czego inni nie maja to u mnie w firmie srednio ;) fakt najwiecej ludzi wybiera BMW, Mercedesa, Audi, ale Volvo juz tez pare widzialem. Co ciekawe nie ma jeszcze ani jednej nowej 3ki zebym sobie mogl zobaczyc jaka mamy konfiguracje ;)


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na małych dystansach to Diesla zamordujesz. Na pewno weekendowe trasy pomogą, ale faktem jest, że diesle krótkich tras nie lubią. A nie możecie Toyoty brać? Tak estymuje po propozycjach jaki masz budżet, to RAV4 byś sobie na niezłym wypasie w Hybrydzie 220 konnej skonfigurował. Dla mnie CVT to deal breaker ale jak Tobie nie przeszkadza, to to auto wygląda nie najgorzej, a wewnątrz Toyka zrobiła skok o 2-3 klasy w porównaniu z poprzednimi kastami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Widac maja umowe z jakims brokerem, bo z BMW tez jest jakis przekret ;) Na zadnej stronie BMW, a sprawdzilem pol europy nie ma informacji o silniku 318d z moca 100kw - 136KM?! a jak przegladam konfigurator to niby wlasnie taki mam dostepny...

 

 

Na samym poczatku moim czarnym koniem bylo BMW, ale jak zobaczylem ta moc w konfiguratorze to spadlo na drugi plan. Zaczalem sie zastanawiac, czy sa takie chipy plug&play bez koniecznosci wgrywania mapy ;)

 

 

 

Z  tym 318d 136KM moze byc tak jak kiedys  z  flotowym E90 320d 150KM  bo normalnie było  163KM.

 

Są power boxy   m.in.  Ac Schnitzer dla przykładu  poprzednie F30 118d/318d https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/3/f30-3-series-sedan-f31-3-series-touring/engine/performance-upgrade-diesel/ac-schnitzer-performance-upgrade-for-bmw-1-series-f20-f21-116d-118d-118d-xdrive-2-series-f22-218d-3-series-f30-f31-316d-1349.html for engine N47D20U1

105 kW / 143 hp standard  vs performance  126 kW / 171 hp

torque standard: 320Nm

torque AC Schnitzer: 365Nm

Pomodzone 318d miało parametry +/- seryjnego 320d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 2.0tdi w a4 i spisuje sie swietnie ;) pod koniec miesiaca przeglad na 150kkm. Na prawde nie moge zlego slowa powiedziec, przez ten czas tylko raz nawalila jakas sonda od ad-blue.

W sumie patrzac na nowe benzyny to nie ma wielkich roznic miedzy dieslem, i tu i tu: turbo, filtr czasteczek stalych, dwumasa :lol: teraz jeszcze dochodza czesto 3 cylindry

 

Ponizej pelna lista, do ktorej nic nie moge dolozyc, tyle ze tak jak pisalem Merce na razie niedostepne:

A4 Avant    2.0 35 TDi 120kW S tr Adv

Q3    35 TDI S tronic Advanced 

Q3 Sportback    2.0 35 TDI S tronic 

2 Gran Tourer    216d (85kW)

3 Limousine    318dA (100 kW)

3 Touring    318dA (100 kW)

X1    sDrive18dA (100 kW)

X2    sDrive18d 110kW Aut.

A    A 180 d 

A Limousine    A 180 d DCT 

C Limousine    C 200 d  Man.

C Limousine    C 200 d  Aut.

C Limousine    C 300 de  Aut.

C Break    C 200 d  Man.

C Break    C 200 d  Aut.

C Break    C 300 de  Aut.

CLA    CLA 180 d 

CLA Shooting Brake    CLA 180 d 

Passat Variant    1.6 TDI SCR DSG7 Elegance 

Sharan    2.0 TDI SCR 110kW Comfortline

Tiguan    2.0 TDI SCR 110kW DSG Comfortline

Tiguan Allspace    2.0 TDI SCR DSG7 Comfortline

V60    D3 Geartronic Momentum Pro

V60    D3 R-Design

XC40    T5 Twin Engine Momentum Pro

XC40    D3 Geartronic Momentum Pro

XC40    D3 Momentum Pro


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 C 300 de  Aut. niedostępny    to  imo  teoretycznie  A4 Avant    2.0 35 TDi 120kW S tr Adv,  X2    sDrive18d 110kW Aut. , V60    D3 Geartronic Momentum Pro. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście C300de wygląda zdecydowanie najlepiej z powyższych. Nie można na niego poczekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyslalem juz maila do floty z pytaniem kiedy merce beda dostepne i jakie sa warunki na hybryde, no i ile moge czekac.

 

Poza silnikiem jest tez kwestia wyposazenia, nie ma nic za darmo i przy hybrydzie jest mniej opcji do odklikania ;) np. ekran 8cali zamiast 12cali.

Tak samo jest ze skrzynia, jak jest manual to jest wiecej opcji, niz jak jest automat.

A4 jest teraz do wyboru tylko z automatem i musialbym doplacic do m.in. 3strefy, ladowarki indukcyjnej, czarnych szyb i chyba grzanych foteli. Tylko przez to, ze ostatnio wzialem wersje w manualu i dodatkowe opcje byly w konfiguracji ;)

Patrzac z boku moze sie to wydawac smieszne, ale konfiguracja auta w tym wypadku to niezla zabawa... ;) duzo bardziej wolalbym miec okreslony budzet poza ktory nie moge wyjsc.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś za coś, jak macie tak na sztywno ustaloną flotę to cenę też macie odpowiednią. No i tak jak piszesz nie zdziwiłbym się gdyby Twoja firma pracowała z jakimś brokerem skoro masz taką gamę marek do wyboru. Gdybyście dostawali kwoty to mogłoby się okazać, że i na golasa nie wystarczy.

 

Pamiętam jak w poprzedniej firmie kumpel, który właśnie się flotą zajmował chciał w Szwecji kupić passaty z napędem na 2 a nie 4 koła. Handlowcy zagrozili odejściem, twierdząc, że oni się boją w Szwecji jeździćbez 4x4. No i dostali :P A w Polsce się chłopaki cieszyli jak Kangoo dostali Carlsbergowe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dużych flotach ceny mogą zadziwić. Kumpel pracuje w międzynarodowej korporacji, gdzie flota to ok. 5000 aut osobowych. Niektóre marki kupują z rabatem do 40%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas teraz wszyscy narzekaja, ze wybor jest ograniczony, bo jeszcze 4 lata temu mozna bylo wziac 3ke w cabrio ;) a teraz tylko sedan albo kombi :lol:

Z napedem tez byl dym, bo na wyzszych stanowiskach w bmw mozna bylo sobie wziac xdrive, a teraz tylko naped na tyl.

 

Zobacze co z tego wyjdzie w weekend musze sie przejechac do volvo, przynajmniej zobaczyc v60 i xc40. Nie wiem kiedy bedzie w salonach q3 sportback zeby zobaczyc. Plus czekam na potwierdzenie czy wyposazenie w q3 i q3 sportback jest takie samo bo obstawiam, ze bedzie sie roznic... co ciekawe przy q3 mamy jakiegos buga w konfiguratorze bo moge sobie dodac ledy matrixy bez doplaty B)

 

Czekam tez na info dot. 3ki, silnik i wyposazenie, bo jest roznica miedzy sedanem, a kombi. Wolalbym kombi, ale jak ma byc duzo biedniejsze to zostanie sedan na placu boju.

 

Najgorsze jest info, ze od momentu skonfigurowania samochodu 4-6 miesiecy czas oczekiwania...

Dlatego napisalem do floty jakie mamy auta na stanie, bo jak jest jakies ciekawe w polowie leasingu, to moze bym skorzystal ;)


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X2 jest małe. W zasadzie trudno nazwać je suvem, to raczej crossover. Z zewnątrz fajnie wygląda, ale środek ciasny i bagażnik jak w kompakcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

^ prawda. Miejsca w środku mniej niż w x1, z zewnątrz wygląda jednak dużo przyjemniej. Idealne auto dla panny lat 23-25 podróżującej po większym mieście ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.