Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

3 minuty temu, mkl1 napisał:

Silnik przy odpalaniu zużywa więcej paliwa...

 Zrób sobie test na wskazaniu tzw "zużycie paliwa aktualne" ( jeżeli jest taka opcja) to zobaczysz.. "oszczędności"

Jeżdżę od czasu do czasu Mazdą CX-5 i tam moment odpalania się niemal niezauważalny i samochód od razu rusza, działa to zaskakująco dobrze. Zakładam, że jeżeli są jakieś oszczędności to znikome ale to samochód żony więc nie będę jej mieszać, poza tym wyłączenie tego systemu w Mazdzie jest upierdliwe. Natomiast jak się skończy gwarancja to pojadę do swojego mechanika i poproszę o całkowite usunięcie tego ustrojstwa.

7 minut temu, mario1971 napisał:

Przelączam się na indywidualne ustawienia - start stop zawsze wyłączony. 

Muszę sprawdzić czy w moim można na trybie indywidualnym permanentnie to wyłączyć- zakładam, że jednak nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hubex

System start-stop to jedna z bardziej debilnych rzeczy, które teraz montują w autach. Cieszę się że tego nie mam i nie będę mieć tak długo, jak tylko się da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie wszyscy producenci to stosują. W abarcie mojej żony do dziś tego nie znalazłem, nie znam tez nikogo, kto by tego nie wyłączał. Moim zdaniem to jakieś pozorne oszczędności, które mogą odbić się w przyszłości na bezawaryjności silnika. Być może, ze zmniejsza to emisje spalin, ale myśle, ze w kraju w którym ludzie dogrzewają się węglem i starymi gumakami, ma to raczej minimalne znaczenie 🙂


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyłączam odruchowo. Pytałem kiedyś czy to nie wpływa źle na turbo i podobno jest jakieś elektryczne chłodzenie ale nie wierzę. Wkurza mnie jak podjeżdżam do skrzyżowania i już chce ruszać a auto właśnie gaśnie. Głupota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyłączam start-stop od razu, niestety w moim aucie nie ma możliwości wyłączenia na stałe, aktywuje się znowu po każdym uruchomieniu silnika, jest na szczeście pod ręką.

Próbowałem też ostatnio na trasie jechać w trybie Eco Pro - wytrzymałem chyba pół godziny, auto jedzie jak na hamulcu, zupełnie nie ma zrywu, każda próba przyspieszenia jest mordęgą, normalnie czujesz jak rośnie Ci kapelusz. Jedyny plus to że przy puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych, jakby dać na luz. Co prawda po jakimś czasie tej męki pokazuje ile kilometrów się zaoszczędziło, ale wystarczy jedno mocniejsze wciśnięcie gazu przy wyprzedzaniu czy pod górę i całe te oszczędności idą się j.....

 

Moim zdaniem te ficzery to ściema dla ekoświrów, w specyficznych warunkach może minimalne oszczędności w spalaniu ale ciężko tak jeździć, za to tak naprawdę to jest na rękę producentom - auta mogą być coraz droższe, częściej się psuć i szybciej zużywać.

 

Edited by Bugs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze gdyby ten startstop był jakoś z rozumem robiony. Np taki jak miałem w Avensisie nie był specjalnie inwazyjny i odpalał silnik momentalnie. W Alfie to jest po prostu DRAMAT, auto odpala z sekundę po wciśnięciu gazu, więc jak nie usłyszysz, że silnik zgasł, bo muzyczka gra i nagle chcesz depnąć, to można się grubo zdziwić, zanim Julka raczy się ruszyć. A już gaszenie silnika na bramkach na autostradzie... tego jakiś osioł musiał nie przemyśleć. Silnik rozgrzany, turbina pewnie do czerwoności, a tu pyk, gaśnie Ci silnik. Na szczęście po jakimś pół roku z autem, odpalenie jest dla mnie jednoznaczne z wyłączaniem Start/Stop.

 

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

Ogólnie start/stop to jest dla mnie jakaś pomyłka eko terorystów, która realnie tylko denerwuje kierowców...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Ceteth napisał:

Jeszcze gdyby ten startstop był jakoś z rozumem robiony. Np taki jak miałem w Avensisie nie był specjalnie inwazyjny i odpalał silnik momentalnie. W Alfie to jest po prostu DRAMAT, auto odpala z sekundę po wciśnięciu gazu, więc jak nie usłyszysz, że silnik zgasł, bo muzyczka gra i nagle chcesz depnąć, to można się grubo zdziwić, zanim Julka raczy się ruszyć. A już gaszenie silnika na bramkach na autostradzie... tego jakiś osioł musiał nie przemyśleć. Silnik rozgrzany, turbina pewnie do czerwoności, a tu pyk, gaśnie Ci silnik. Na szczęście po jakimś pół roku z autem, odpalenie jest dla mnie jednoznaczne z wyłączaniem Start/Stop.

 

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

Ogólnie start/stop to jest dla mnie jakaś pomyłka eko terorystów, która realnie tylko denerwuje kierowców...

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, 70' napisał:

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)

W GLC jest 4 godzinna pamięć. Także jak przełączysz się na tryb ulubiony bez start stop i wyłączysz silnik na np. 2 godziny, to po ponownym uruchomieniu ciągle masz go na tym samym ustawieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Bmw trzeba kliknąć każdorazowo, ale przycisk jest tuż pod starterem i można to zrobić jednym ruchem, przeciągając palec w dół, więc jest bezproblemowe

Da się to oczywiście przekodować, ale nie oficjalnie w serwisie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o takim rozwiązaniu jak w Fiacie 500, był przycisk na konsoli i można było nim wyłączyć ten system permanentnie. Dopiero ponowne wciśnięcie tego przycisku włączało stop/start.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Tommaso napisał:

W Bmw trzeba kliknąć każdorazowo, ale przycisk jest tuż pod starterem i można to zrobić jednym ruchem, przeciągając palec w dół, więc jest bezproblemowe

Da się to oczywiście przekodować, ale nie oficjalnie w serwisie. 

Tomek, ale wyłączyć permanentnie? słyszałem, że akurat z tym systemem nie jest tak łatwo, przynajmniej w Volvo.

 

1 minutę temu, 70' napisał:

Myślałem o takim rozwiązaniu jak w Fiacie 500, był przycisk na konsoli i można było nim wyłączyć ten system permanentnie. Dopiero ponowne wciśnięcie tego przycisku włączało stop/start.

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? bo zazwyczaj da się wyłączyć jedynie do ponownego uruchomienia.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, lukebor napisał:

Tomek, ale wyłączyć permanentnie? słyszałem, że akurat z tym systemem nie jest tak łatwo, przynajmniej w Volvo.

 

 

Tak, to dość prosta sprawa, są ludzie, którzy przyjeżdżają i kodują to w 10 minut. Przynajmniej w BMW, nie wiem jak w Volvo.

Ale jeśli się uprzeć to jest to niedozwolona ingerencja w soft samochodu i można mieć problemy, szczególnie jak ma się auto w wynajmie długoterminowym.

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Tommaso napisał:

 

Tak, to dość prosta sprawa, są ludzie, którzy przyjeżdżają i kodują to w 10 minut. Przynajmniej w BMW, nie wiem jak w Volvo.

Ale jeśli się uprzeć to jest to niedozwolona ingerencja w soft samochodu i można mieć problemy, szczególnie jak ma się auto w wynajmie długoterminowym.

Mnie to nie przeszkadza, czasem nawet w mieście używam. Ale zgadzam się z Tobą, że na MOP-ie po szybkiej dłuższej jeździe nie chcę, żeby mi się od razu wyłączał.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, lukebor napisał:

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? 

Tak. Jak wcisnąłem go po zakupie to przez kilka lat silnik nigdy sam nie zgasł po zatrzymaniu. 
No, chyba ze jak to w Fiacie był po prostu zepsuty, ale nigdy tego nie reklamowałem :)

9 minut temu, lukebor napisał:

Ale przy ponownym uruchomieniu auta też był wyłączony? 

Tak. Jak wcisnąłem go po zakupie to przez kilka lat silnik nigdy sam nie zgasł po zatrzymaniu. 
No, chyba ze jak to w Fiacie był po prostu zepsuty, ale nigdy tego nie reklamowałem :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszy mnie jednomyślność odnośnie systemu S&S w narodzie Nieczęsto się to zdarza !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłączam S&S.  Wracajac do  vagow, tez narzekają na  skrzynie i elektroniczne ograniczenie prędkości ( 210km/h)  na mniejszych felgach. Wizualnie a5 na +

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start-stop nie jest dla oszczędności ;) Tylko dla spełnienia norm emisji spalin. Podobno jeden z testów to symulacja jazdy w ruchu miejskim, która wygląda tak, że auto pokonuje jakąś odległość i zatrzymuje się co ileś metrów. Stoi tak jakiś czas i znowu do przodu - stop, do przodu - stop, itd. W takim teście i dla norm emisji to może mieć sens, dla kierowcy - więcej paliwa można zaoszczędzić stosując się do zasad eco drivingu niż z aktywnym systemem start-stop. 

 

2 godziny temu, Ceteth napisał:

Dodatkowo, jak Ci gasi auto, to wyłącza klimę, mało pożądana opcja w 30+ stopniach.

 

 

 

Wtedy nie gasi auta, działanie klimy ma priorytet

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, XoneX napisał:

Start-stop nie jest dla oszczędności ;) Tylko dla spełnienia norm emisji spalin. Podobno jeden z testów to symulacja jazdy w ruchu miejskim, która wygląda tak, że auto pokonuje jakąś odległość i zatrzymuje się co ileś metrów. Stoi tak jakiś czas i znowu do przodu - stop, do przodu - stop, itd. W takim teście i dla norm emisji to może mieć sens, dla kierowcy - więcej paliwa można zaoszczędzić stosując się do zasad eco drivingu niż z aktywnym systemem start-stop. 

 

 

Wtedy nie gasi auta, działanie klimy ma priorytet

Właśnie dla oszczędności - w średnim zużyciu paliwa, co ma przekładać się na mniejszą emisję spalin ( bo auto przez pewien czas ich nie emituje ) i mniejszą emisję CO2. Od układu S-S spaliny nie robią się czystsze tylko ma być ich mniej o te, które byłyby emitowane gdy auto stoi.

Teoretycznie system wpływa też korzystnie na takie elementy jak katalizator czy DPF bo zwiększa ilość czasu gdy pracują one w optymalnych warunkach i w efekcie wydłuża ich trwałość, poza tym jednak ma chyba same wady i wpływa negatywnie na trwałość wielu innych podzespołów których produkcja, utylizacja i wymiana też ma istotny ślad węglowy.

Testy zużycia paliwa są wystandaryzowane, nie ma tam miejsca na ecodriving więc producent musi dodać coś co w warunkach testu obniży zużycie paliwa lub oczyści spaliny - startstop, tajne oprogramowanie dławiące silnik czy coś innnego....

Edited by Bugs

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, hubex napisał:

System start-stop to jedna z bardziej debilnych rzeczy, które teraz montują w autach. Cieszę się że tego nie mam i nie będę mieć tak długo, jak tylko się da.

 Za późno, nawet u mnie w Daci Duster  to jest  :)  . Na dzień dzisiejszy można to jak widać w każdym sam. wył. przyciskiem. Myślę, że za 3-4 lata nie będzie takiej możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, 70' napisał:

A tego nie można wyłączyć permanentnie ? Giulia, która ja testowałem miała to jakby wyłączone, tzn po ponownym uruchomieniu silnika system stop/start był jakby nieaktywny lub może wcale go tam nie było :)

 

Tak jak pisze Mario, ale u mnie na bank nie jest to 4h. Ale 15-30 min rzeczywiście pamięta start stop. 

 

Z klima, niestety to tak nie działa, jak mam dogrzany silnik, start stop denerwuje przy każdej okazji. 

 

Dalej, najbardziej denerwuje mnie stop na bramkach albo na światłach po forsownej jeździe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Tommaso napisał:

W niektórych autach nie ma już dedykowanego przycisku, np. w Volvo czy nowym Golfie. Trzeba się przebijać przez menu.

Szczęśliwie załapałem się na schodzącego Leona z fizycznymi przyciskami, nowy ma już głownie panele dotykowe więc pewnie przycisk S&S też jest zlikwidowany. Ponadto jest brzydszy niż poprzednik 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hubex
3 godziny temu, łowca napisał:

 Za późno, nawet u mnie w Daci Duster  to jest  :)  . Na dzień dzisiejszy można to jak widać w każdym sam. wył. przyciskiem. Myślę, że za 3-4 lata nie będzie takiej możliwości.

Nie jest za późno. Moje auta mają już swoje lata, ale dbam o nie, i jeszcze trochę pojeżdżą. Chyba że wprowadzą durne przepisy, które ograniczą lub wręcz zabronią korzystania z "nieekologicznych" samochodów, które notabene wcale nie zanieczyszczają środowiska bardziej niż te obecne "wynalazki", które jako całokształt (recycling) mogą okazać się dużo bardziej "toksyczne" i szkodliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.