Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

31 minut temu, Stierlitz napisał:

Gratuluję, warto spełniać swoje marzenia.
Bardzo udane stylistycznie są te usportowione Seaty.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dziękuje, faktycznie dobrze wyglądają usportowione Seaty, nawet ich SUV Ateca sporo zyskał w wersji Cupra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minut temu, mkl1 napisał:

Tak jest, Leon w nowej odsłonie w najmocniejszych wersjach będzie miał logo Cupra a nie Seat. Szczęśliwie upolowałem schodzący model bo ten nowy Leon już mi się nie podoba 🙂

Edited by xaime

Share this post


Link to post
Share on other sites

gratuluję , piękne auto , wszystko byłoby z nim ok. gdyby nie ta ospała skrzynia , niby VAG ale jednak duża różnica między nim a bratem bliźniakiem Golf R jeśli chodzi o zachowanie ASB , launch control daje frajdę ..enjoy 😉👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
gratuluję , piękne auto , wszystko byłoby z nim ok. gdyby nie ta ospała skrzynia , niby VAG ale jednak duża różnica między nim a bratem bliźniakiem Golf R jeśli chodzi o zachowanie ASB , launch control daje frajdę ..enjoy

Póki co jazda tylko na trybie Comfort, pierwsze 3 tys. km ostrożnie także jak działa skrzynia przy ostrej jeździe narazie nie sprawdzę. Z tego co słyszałem to cała grupa VAG od czasu wprowadzenia WLTP ma bardziej ospałe skrzynie, szczęśliwie same serwisy proponują wgranie poprzedniego oprogramowania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, xaime napisał:

Z tego co słyszałem to cała grupa VAG od czasu wprowadzenia WLTP ma bardziej ospałe skrzynie.

 

Niestety muszę potwierdzić. Z autopsji. Mam wrażenie, że poprzednim Superbem (diesel, 150 KM, manual, 4x4) mógłbym objeżdżać mojego nowego Superba dookoła (diesel, 190 KM, automat, 4x4). Wiem, że te silniki mają potencjał, ale oprogramowanie podporządkowane pod nowe normy emisji zabija ten potencjał w zarodku. Jeżeli planujecie wymianę starych, mocnych samochodów na nowe, to zanim się zdecydujecie - koniecznie jazda próbna. Pomoże uniknąć późniejszych rozczarowań.

W wielu salonach można się umówić na weekendową jazdę próbną (odbiór samochodu w piątek po południu i zwrot w poniedziałek rano - byle nie przesadzić z kilometrami). Ja tak sprawdziłem przed zakupem dwa samochody dla żony. Opłaciło się, bo jeden, wydawało się mocny kandydat, poległ w takim dwudniowym teście kompletnie. Wtedy wychodzą na wierzch niuanse, których nie zauważy się w trakcie 20 minut typowej jazdy testowej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram przedmówce. Jako, że moim poprzednim autem było Audi A6 C7 naturalnym wyborem przy zmianie było A6 C8. Przejechałem się nim 2h i dramat, uważam, że to auto jest wręcz niebezpieczne jak trzeba na przykład szybko włączyć się do ruchu. Po wciśnięciu gazu jest przynajmniej sekunda zawahania, potem sekunda delikatnego przyspieszania i dopiero po w sumie ok. 2 sekundach wchodzi na obroty (a pedał gazu cały czas w podłodze). Wróciłem do salonu, zasugerowałem awarię, ale uśmiechnięty sprzedawca odpowiedział - ten typ tak ma, to przez WLTP. Jeżdżąc ostatnio Golfem 8 miałem identyczne odczucia, chociaż dzięki temu, że to miękka hybryda i silnik elektryczny natychmiast bierze się do pracy, jest to mniej odczuwalne.

Co ciekawe, są marki, które inaczej poradziły sobie z normami i ich auta mają właściwą reakcję na wciśnięcie pedału gazu, np BMW czy Porsche.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tommaso napisał:

Po wciśnięciu gazu jest przynajmniej sekunda zawahania, potem sekunda delikatnego przyspieszania i dopiero po w sumie ok. 2 sekundach wchodzi na obroty

 

Dokładnie. Taki sam objaw u mnie. Za to w czwartej sekundzie samochód dostaje nagle takiego amoku i przyspieszenia, jakby chciał zwinąć asfalt pod kołami. Już się nauczyłem, żeby w trzeciej sekundzie trochę odpuścić gaz, zanim ten etap się zacznie. 😤🤬

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mandaryn44 napisał:

I rzeczywiście da się wgrać inne oprogramowanie ? Ja mam to samo.

 

Sam jestem ciekawy, ale trochę wątpię. Jak narzekałem w ASO, to niczego takiego mi nie zaproponowali. Jak nie zapomnę, to jutro zapytam. Poza ASO nie mam szans spróbować, bo samochód w leasingu, na gwarancji, po trzech latach trzeba oddać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 możliwe , jak jeździłem tymi autami to było jakieś 2 lata temu , wtedy Cupra ST miała ok. 300koni a Golf R 310, ale różnica była ogromna jeśli chodzi o odczuwania tej mocy , właśnie przez ASB . później się dowiedziałem że w R obniżono mocy do 300koni właśnie przez cholerne białe niedźwiedzie , co do ASB w BMW , od dawna wiadomo że nikt nie robi lepszych ASB niż oni , osobiście potwierdzam.. jakaś telepatia jest między kierowcą a ASB 🤣

Edited by Krakus1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w sytuacji, gdyby przed wyprzedzaniem zbije się bieg  łopatkami przy kierownicy, też wystąpi ta chwila zawahania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, rafi87 napisał:

Czy w sytuacji, gdyby przed wyprzedzaniem zbije się bieg  łopatkami przy kierownicy, też wystąpi ta chwila zawahania ?

 

Nie wiem, nie testowałem. Łopatkami się prawie nie bawię. Natomiast to jest DSG, dwusprzegłówka. Jak jedziesz, to komputer analizuje czy będziesz raczej wrzucał wyższy czy niższy bieg i do tego już przygotowuje kolejną sekwencję zmiany w skrzyni i ustawia odpowiednio do tego sprzęgło. Jak naciskasz na gaz to przygotowuje się na wyższy bieg, jak w tym samym czasie redukujesz bieg ręcznie, to na chwilę zwyczajnie głupieje i krótką chwilkę trwa przeskoczenie na niższy bieg. To wynika z technologii DSG. Jak zmieniasz biegi zgodnie z przewidywaniami (algorytmami) komputera, to zmiana jest błyskawiczna i gładka, ale jak tylko się tej logice nie poddajesz, to dostajesz w zamian szarpane zmiany biegów robione z opóźnieniem. Chyba podwójne naciśnięcie gazu jest skuteczniejsze (kick-down), albo w ogóle przejście na ręczną zmianę manetkami albo lewarkiem.

Moje doświadczenia z tą skrzynią na razie mówią mi, że o niebo lepiej współpracuje ona z silnikami benzynowymi (jeździłem zarówno 2-litrowym jak 1,5 litrowym benzyniakiem z turbo). Diesel 2.0 jest chyba najgorzej sparowanym z tą skrzynią spośród Volkswagenowskich silników. Tym niemniej to i tak jest o niebo lepiej niż na przykład benzynowa wolnossąca Mazda 6 z tradycyjnym automatem. O tej miesięcznej przygodzie chciałbym jak najszybciej zapomnieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem niewiele to zmienia, co najwyżej nie trzeba czekać aż spaliny napędzą turbinę, ale katastrofalne opóźnienie na reakcję gazu nadal jest.

W egzemplarzu, którym jeździłem jest przekładnia hydrokinetyczna ZF, więc na skrzynię nie da się zrzucić winy, bo dokładnie ta sama skrzynia w samochodach BMW radzi sobie zupełnie inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie odczuwam to tylko przy ruszaniu i to z reguły właśnie jak chcę szybko ruszyć, ale też nie zawsze. Mam wrażenie, że winna jest zbyt szybka zmiana z 1 na 2kę. Przy zmianie na sport jest lepiej. Poza tym bardzo dobrze zmienia biegi i nie mam uwag. Czekam kiedy będzie pierwsza wymiana klocków. W trybie D bardzo szybko wskakują wysokie biegi w mieście przy 50km/h mam już 5 bieg, przez to przy odpuszczeniu gazu bardzo słabo hamuje silnikiem. To jest jedyny moment kiedy czasem sam zrzucam biegi łopatką. 

 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nadmiaru czasu w serwisie zrobilem sobie dziś przejazdzke Giulia veloce.  No i z jednej strony muszę przyznać, ze samochód mnie zauroczył, z drugiej jednak poczułem trochę niedosyt sportowego charakteru. Na plus zdecydowanie jest to jak się prowadzi i zachowuje w zakrętach, zawieszenie sztywne, ale zaskakująco komfortowe, całkiem niezłe materiały i przyjazne, dość ergonomiczne wnętrze, nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi, wszystko na swoim miejscu, proces „adaptacji do nowego samochodu” trwał dosłownie kilka minut, a później już tylko czysta frajda z jazdy. Spodziewałem się jednak po niej trochę ostrzejszego pazura, szczególnie w trybie Dynamic, wygodniejszych foteli i jednak trochę lepszego wygłuszenia. Sam tryb Dynamic tez mnie trochę rozczarował, ponieważ po przejściu z Natural, wprawdzie odczuwa się różnice na plus, ale nie tak znacznie jak np w abarcie. Może gdybym nie miał tego porównania to byłbym pozytywnie zaskoczony, a tak czegoś mi zabrakło. Ogólnie jednak nie ma co marudzić, chce się tym jeździć :)0B737E6A-EE04-4370-990E-2AA2DBD25878.thumb.jpeg.be0cee77fcd31aa379ab69072dd16db3.jpegB3E07595-7D0F-439C-ADB4-621C949C2A19.thumb.jpeg.c9e982336670dc99daa3337a5222e096.jpeg


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę DSG 6 biegowym z mokrym sprzęgłem i nie stwierdziłem żadnego momentu zawahania skrzyni a w trybie sport reakcja jest natychmiastowa , przed zakupem odbyłem jazdę BMW F30 i moim zdaniem ZF miał wolniejszą reakcję. Faktem jest że mówię o autach benzynowych bez filtra cząstek stałych.

Może ospałość dotyczy nowych skrzyń VAG z suchym sprzęgłem.

Edited by jacus

JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, jacus napisał:

Może ospałość dotyczy nowych skrzyń VAG z suchym sprzęgłem.

 

Mowa o samochodach spełniających normę Euro 6c i 6d-TEMP (obowiązujących bodajże od września zeszłego roku) wykastrowanych elektronicznie i zaprogramowanych nie w celu optymalnych osiągów ale w celu spełnienia tychże norm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@70'

 

Ja śmigam Julką na co dzień i wydaje mi się, że samochód "uczy" się tego jak kierowca jeździ. Jak odbierałem swoją z salonu to Dynamic też nie robił szału, ale z czasem się "wyostrzył". Nie ma co natomiast ukrywać, że silnik ma sporą turbo dziurę, co psuje wrażenia. Fotele rzeczywiście są po prostu poprawne, nic więcej. Jednak tak jak napisałeś, chce się tym jeździć :D Ja mam swoją już ponad 10 miesięcy i dalej jestem zakochany jak pierwszego dnia :)

Julka.JPG

Edited by Ceteth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja trochę z innej beczki sezonówki czyli lato zima czy całoroczne w większości miasto. Do tej pory miałem oddzielnie ale teraz się zastanawiam.


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Mistrz17 napisał:

Ja trochę z innej beczki sezonówki czyli lato zima czy całoroczne w większości miasto. Do tej pory miałem oddzielnie ale teraz się zastanawiam.

 

Wielosezonówki

Polecam Apollo i GY 4s


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Była tutaj jakiś czas temu identyczna dyskusja i tak jak pisze Lawnoverman, dopóki nie mieszkasz w górach, wygrały sezonówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok odkopałem temat.

 


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.