Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

W zasadzie się zgadzam, ale powiedz mi dlaczego w Kii Proceed GT (1,6T) i GT-Line (1,4T), przy podobnej masie, zużycie paliwa wcale nie wzrasta w słabszym silniku. Dodam jeszcze, że nieco podobnym modelu Kia X-Ceed z takim samym silnikiem (1,6T) spalanie jest wyższe niż w moim (deklarowane przez producenta o 0,2l ). X-Ceed jest krótszy, trochę wyższy, ale lżejszy. To chyba jednak świadczy, że kształt ma większe znaczenie.  Oczywiście zakładam, że silnik nie jest absurdalnie słaby w stosunku do masy pojazdu. 

Paulus naprawdę nie wiem, nie chcę być typem "nie znam się, a więc się wypowiem" tutaj trzeba byłoby się głęboko zagłębić w techniczne aspekty tych dwóch pojazdów, przeanalizować i uwzględnić wszystkie rozwiązania jakie nałożył producent na te dwa modele i można byłoby coś wywnioskować. Inna jest sprawa gdy porównujemy Jeepa i Kię, a inna gdy mamy prawie dwa bliźniacze modele.

Także nie chcę tu żenić andronów :), ale na przeglądzie na Twoim miejscu bym podpytał.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Jeepów, to ich SUVy albo są ładne i cherlawe, albo nieładne albo... za drogie. Po czasie zastanawiam się, czy nie trzeba było brać Wranglera, bo wciąż mi się marzy terenówka. Jeżdżąca, nie moj radzieckizłom, który czasem nawet zapala ;) 

 

Ale nic, jest Alfa i już mnie pokarało za wybór niskiego auta. Inna sprawa, ze jak oglądałem to podwozie, to Giulia okazuje się być jednak dość pancerna, bo w pierwszej chwili myślałem, że będzie totalna rzeźnia...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, pmwas napisał(-a):

Co do Jeepów, to ich SUVy albo są ładne i cherlawe, albo nieładne albo... za drogie. Po czasie zastanawiam się, czy nie trzeba było brać Wranglera, bo wciąż mi się marzy terenówka. Jeżdżąca, nie moj radzieckizłom, który czasem nawet zapala ;) 

Przecież właśnie marzył Ci się UAZ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Szpindlakfan napisał(-a):

Przecież właśnie marzył Ci się UAZ... ;)

 

Nowy, nie 46 letni ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrangler był fajny, ale z Pentastarem, a nie 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Tommaso napisał(-a):

Wrangler był fajny, ale z Pentastarem, a nie 2.0

 

Pewnie tak, choć hardkorowa pani z Alfy mówi, że z 2.0 bardzo ją pozytywnie zaskoczył. Spodziewała się kaszany, a ponoć fajnie jeździ. Nie wiem, nie jeździłem ani jednym ani drugim...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie lubię downsizingu, 3,0 to dla mnie minimum pojemności, jaką jestem w stanie zaakceptować w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, pmwas napisał(-a):

Co do Jeepów, to ich SUVy albo są ładne i cherlawe, albo nieładne albo... za drogie. Po czasie zastanawiam się, czy nie trzeba było brać Wranglera, bo wciąż mi się marzy terenówka. Jeżdżąca, nie moj radzieckizłom, który czasem nawet zapala ;) 

 

Ale nic, jest Alfa i już mnie pokarało za wybór niskiego auta. Inna sprawa, ze jak oglądałem to podwozie, to Giulia okazuje się być jednak dość pancerna, bo w pierwszej chwili myślałem, że będzie totalna rzeźnia...

Jak Wrangler to najlepiej w wersji Rubicon on jest na moście dana 44.

I tak jak napisa @Tommasoł najalepiej na V6stce Pentastar

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Tommaso napisał(-a):

Ja nie lubię downsizingu, 3,0 to dla mnie minimum pojemności, jaką jestem w stanie zaakceptować w samochodzie.

 

Też mi się podobała perspektywa 2,7l silnika, nawet jeśli ruskiego ;)

Duże silniki są fajne...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, pmwas napisał(-a):

 

Też mi się podobała perspektywa 2,7l silnika, nawet jeśli ruskiego ;)

Duże silniki są fajne...

Zgadzam się z duże silniki są fajne :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli masa jest zbliżona, a wydawało mi się inaczej, to różnica w spalaniu o prawie 100% może wynikać z dwóch powodów, kształtu samochodu i wydajności silnika. jeszcze raz powtórzę, model Kia ProCeed GT-Line ma silnik o mocy podobnej do tego w Renegadzie i wg danych katalogowych palić ma mniej (tego nie sprawdzałem w praktyce), niż model który mam. A więc, wydaje się, że stosunek mocy do masy w tym wypadku nie ma znaczenia. 
W tabeli którą pokazałeś, są modele z roku 2022 a ja odnoszę się do modeli z roku 2020. Wtedy nie było modeli z silnikiem 1,5T, ale 1,4T i te miały moc 150 KM. Natomiast z moim GT, to jest taka trochę dziwna sprawa, bo w Polsce maja podawane 204 KM a w np. W. Brytanii i Rosji było tak jak u Ciebie. W sumie mało istotne rzeczy, ale lubię być ścisłym (skrzywienie zawodowe ),

W GB moc jest podawana w BHP a to nie rowna sie KM. Jest tak jak powinno byc - 201BHP to praktycznie 204KM.

Doczytalem, ze z tym silnikiem, wyposazony Renegate wazy 1600kg. Plus opory powietrza, mozliwe, ze bardziej paliwozerny silnik (wloso zawsze pili duzo) niz koreanski i sprawa gotowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam dolary przeciw orzechom, że gdyby ten Renegade miał Pentastara 3,6 to w identycznych warunkach paliłby tyle samo albo mniej. Downsizingowe silniki mają niskie wyniki spalania tylko podczas eco-drivingu i testów WLTP, przy normalnej dynamicznej jeździe palą jak smoki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):


W GB moc jest podawana w BHP a to nie rowna sie KM. Jest tak jak powinno byc - 201BHP to praktycznie 204KM.

Doczytalem, ze z tym silnikiem, wyposazony Renegate wazy 1600kg. Plus opory powietrza, mozliwe, ze bardziej paliwozerny silnik (wloso zawsze pili duzo) niz koreanski i sprawa gotowa emoji848.png

Dzięki za wyjaśnienie różnicy, między BHP a HP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu na poprawienie humoru po katastrofalnym meczu ;) 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Lubię nim jeździć, lubię go słuchać, ale najbardziej lubię na niego patrzeć 

922749648_4f8852a1-80a7-4041-b587-9c3f234b98402.thumb.jpg.5e478c7703dd02331e01cd57753c6d72.jpg

879410193_e88a2ee6-bdfa-4ae8-9031-da3e518dc72c2.thumb.jpg.cdd0a7eddb85a3aa8ea649b52a3b039a.jpg

Fajny samochód z ciekawym lakierem. Jaki silnik? I jeszcze jedno pytanie: jest jakaś przyczyna ukrywania tablic? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

 I jeszcze jedno pytanie: jest jakaś przyczyna ukrywania tablic? 

Właściciel najwyraźniej dba o swoją prywatność. :)


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Fajny samochód z ciekawym lakierem. Jaki silnik? I jeszcze jedno pytanie: jest jakaś przyczyna ukrywania tablic? 

Jedyny słuszny w tym aucie, czyli V8.

A co do tablic to tak jak Mariusz napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem jak ukrycie numerów poprawia prywatność, ale... Czego mógłbym się dowiedzieć o właścicielu? Może w jakim mieście mieszka, chyba nic więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znacznie więcej. A na tym forum można to powiązać z posiadanymi zegarkami, miejscem zamieszkania i ... gotowe.

Chociaż oczywiście jak ktoś jest profesjonalnym złodziejem to i tak to ustali, ale po co mu ułatwiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tommsso piękna sztuka :)

 

Jak już o nim to jedli możesz, dźwięk V8 jest super ale czy przy większej prędkości / obrotach nie jest zbyt głośno w środku? I jak nazywa się ten lakier?

 

Edytowane przez Balansujący Na Osi
edytor w telefonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Znacznie więcej. A na tym forum można to powiązać z posiadanymi zegarkami, miejscem zamieszkania i ... gotowe.

Chociaż oczywiście jak ktoś jest profesjonalnym złodziejem to i tak to ustali, ale po co mu ułatwiać.

Faktycznie jak ktoś ma drogocenne zegarki, to wyśledzenie poprzez zielonego Mustanga może być znacznie ułatwione. Przyznaję, że kiedyś po mniej więcej 15 minutach dość swobodnej rozmowy, określiłem miejsce zamieszkania nowo poznanej osoby w necie. Wskazałem wieś sąsiednią do właściwej, gdyby ona miała charakterystyczny samochód a ja złe zamiary... ;) 

To bynajmniej nie była próba namierzenia Ciebie a złe intencje, to nie moja specjalność. 

Wracając do Twojego Mustanga, to jaki to rocznik? O ile możesz to powiedzieć. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydech jest regulowany, w trasie ustawiony w trybie cichym jest prawie kompletnie niesłyszalny przy stałej prędkości, dopiero podczas przyspieszania słychać bulgotanie. Dodatkowo mocno pomaga niesamowicie długie przełożenie skrzyni, na ostatnim biegu przy 150 km/h jest 2400 obrotów, co czyni go połykaczem autostrad.

Kolor to Dark Highland Green i jest zarezerwowany dla limitowanej wersji Bullitt.

 

Rocznik 2019

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem z tym wydechem. No i możliwość regulacji działa w dwie strony ;)

Nic tylko jeździć i się cieszyć, tym bardziej w dziwnych czasach zalewu rynku przez małe silniki w myśl nowej religii "dołnsajzingu" I ekologii, które ani z ochroną środowiska ani z oszczędnością nie mają wiele wspólnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.