Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

a jakie jest uzasadnienie takiego czynu?

Zamienić Kie 5 -letnią z małym przebigiem na starą Toyotę z dużym przebiegiem?

Z tego co się słyszy to z Kią nie ma większych problemów technicznych?

Fakt Toyota Corolla jest trochę większa ale chyba nie oto chodzi?


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Majowy Diabeł

chodzi o to, że może stara toyota pojeździ dłużej niż niestare picanto, bo to zakup na lata?

i jak zauważyłeś bardziej komfortowo i bezpieczniej może będzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o to, że może stara toyota pojeździ dłużej niż niestare picanto, bo to zakup na lata?

i jak zauważyłeś bardziej komfortowo i bezpieczniej może będzie?

 

Starsze Toyoty słynęły z bezawaryjności o nowych powiedzieć tego się już nie da ale jeżeli Twój egzemplarz serwisowany był w ASO i jesteś pewny jego stanu technicznego - to możesz zaryzykować bo 150 tyś to dla silnika toyoty nie wiele ale zawieszenie może już wymagać ingerencji, rozrząd - ale to wszystko można sprawdzić w ASO bąź u mechanika są to materiały eksploatacyjne ale w ASO mogą sporo kosztować


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

jacus z ta ekonomią to w tej chwili nie jest taka prosta sprawa jeśli chodzi o diesla,zwlaszcza diesla BMW.Ile robisz km rocznie/miesięcznie?Awarie diesla w BMW są częste,części nie są tanie.Jak będzie konieczność wymiany wtrysków lub turbosprężarki to będzie to kosztować parę tysięcy i może się okazać że cała oszczędność dzięki trochę niższemu spalaniu poszła w cholerę.

 

W silnikach benzynowych BMW nic się nie dzieje,zmieniasz olej,lejesz paliwo i jeździsz.W dodatku jeśli jeździsz głównie w mieście,w korkach lub na krótkich odcinkach to diesel pali niewiele mniej niż benzyna więc naprawdę trzeba robić duże przebiegi żeby zauważyć oszczędność no i mieć to szczęście,że nic się nie zepsuje.Silniki benzynowe BMW są oszczędne zwłaszcza jeśli wieźmiemy pod uwagę,że to 6 cylindrów.

 

I piszę to jako były posiadacz dwóch BMW,benzynowych.Lubie diesle (poza klekotem),miałem kilka z grupy VAG (2 Audi,2 VW) i było super,natomiast po różnych kalkukacjach z premedytacją kupowałem BMW z benzynowym silnikiem i byłem bardzo zadowolony.

 

Jestem posiadaczem starego bmw tds w dieslu i powiem szczerze ze to calkiem dobry samochod. Alfa przyciaga wygladem i sportowa stylistyka. BMW to zaleznie od modelu kompromis portu i wygody. Co do silnikow to diesle BMW naleza do jednych z lepszych. Tylko TDS byl raczej konstrukcja nieco niefortunna z uwagi na spore spalanie i fakt ze do wykonania wielu czynnosci serwisowych trzeba np sciagac kolektor. Gdy powstal byl to najnowoczesniejszy i najlepszy diesel w samochodowym swiecie. Kultura pracy, spora moc nawet dzis robia pozytywne wrazenie. Silnik 3.0d w BMW jest jedynm z najlepszych, do tej pory BMW ciagle udoskonala ta jednostke sukcesywnie zwiekszajac moc. Spalanie potrafi pozytywnie zaskoczyc szczegolnie przy duzych predkosciach na trasie. Ceny czesci w ASO przyprawiaja o bol glowy ale zamiennikow jest wiele. Ceny sa stosunkowo przystepne. Co do wtryskow i turbo to mam odmienne zdanie. Wtryski sa jednym z bardziej niezniszczalnych elementow BMW a sprawnosc turbo bardzo latwo zweryfikowac przed zakupem i przestrzegajac kilku banalnych zasad mozna sie cieszyc z turbinki baaardzo dlugo. Kosztowna jest regeneracja pompy i naprawa wielowachaczowego zawieszenia ale nie wyglada to duzo gorzej niz w VW. Auto z pewnoscia nie jest dla oszczednej osoby ale dla takiej ktora czerpie radosc z jazdy. BMW trzeba traktowac troche emocjonalnie ale ja juz nie rozwazam zmiany marki samochodu :D


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też kiedyś przerabiałem temat bmw 5 e60 ale do tego dochodziło jeszcze a6 , i z tego co się zoriętowałem najlepszym wyborem jest a6 3.0 tdi z Q lub bmw 530d ze wskazaniem nawet na bmw w tej klasie .

 

Najważniejsze jacus jest to jaki masz budżet na zakup samochodu , jaką chcesz mieć moc w samochodzie wyposażenie , gdzie chcesz go kupić ... i po tym zacząć szukać

 

nie można generalizować każdy samochód używany trzeba osobno oceniać , znam wielu użytkowników 2.0 tdi i nie narzekają , ale czytałem na necie że zrywają sie imbusowe mocowania od pompy oleju , o głowicach

w a6 3,0 po prostu wadą jest rozrząd który trzeba zmienić i to nie zawsze

 

silniki bmw 3.0 to duma można powiedzieć tej marki, zdarzają się na pewno usterki , ale bmw audi vw mercedes juz nie mają takiej jakości , poza tym coraz więcej wymagamy więc nie ma się co dziwić że się to psuje...

 

wiadomo prawie w każdym przypadku benzyna jest mniej kłopotliwa , ale pali w praktyce jakieś 5-6 litrów na 100 więcej w mieście w korkach dla przykładu 530 mieścisz się w 10 a6 Q 11-12 w mieście

ja zauważam w przypadku silników benzynowych jedną tendencje - trzeba kupować jak największy silnik bo i tak nie ma wielkich różnic w spalaniu a za to w zabawie ogromna


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwota to do 50tyś a BMW miało być 330d lub 530d, biore pod uwagę też 2-litrową benzynę, gdzie kupić - nie wiem narazie śledzę bacznie ogłoszenia aut jest masę do puki nie chce się kupić ale na razie podchodzę do tego spokojnie bez emocji

Edited by jacus

JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

50k złotych i chcesz kupić BMW od 2005 roku?W dodatku 330d lub 530d?Zapomnij,nie ten budżet.Nie wiem czy da się kupić taki samochód złożony w połowie z przystanku PKS :rolleyes:

 

60k to dopiero jest kwota o której można myśleć o porządnym E9X lub E60,inaczej kupisz szrota.Cudów nie ma,dobry samochód kosztuje.

 

@waza- E60 520i/525i/530i w korkach we Wrocławiu i Warszawie palą 12-13L.Maks to byl 14l więc niewiele więcej niż 530d.Sprawdzone organoleptycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

......

 

@waza- E60 520i/525i/530i w korkach we Wrocławiu i Warszawie palą 12-13L.Maks to byl 14l więc niewiele więcej niż 530d.Sprawdzone organoleptycznie

 

Ja mam porownanie 120d i 318i a wiec 2.0 litra diesel i 2.0 litra benzyna tyle ze diesel duzo mocniejszy. Obydwa z przebiegiem mniejszym niz 15kkm. Spalanie w cyklu mieszanym 1 - 5.3l/100km, 3 pali 7.3l/100km. Roznica jest taka ze jak przydusze 3 to potrafi spalic i 10l. W dieslu nigdy nie przekroczylo 5,8l/100km (komputer nigdy nie pokazal mniej niz 40mil/galon)

 

Jutro moge wziasc odczyt z komputera 520d mojego kolegi za biurka ale jakos 12-13l/100km wydaje mi sie strasznie duzo :rolleyes:


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxwell pisze o 3.0 a nie o 2.0 to różnica..5,8 nigdy ci nie przekroczyło?chyba coś źle odczytałeś bez przesady...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxwell każdy ma inną noge , jeździ w innych warunkach nie będziemy się sprzeczać o litr ....

 

jacus ciężko będzie ci kupić w ogóle e60 za takie pieniążki ,nie mówiąc już o tym że mógłbys mieć wobec niej jakieś wymagania , jest to spowodowane tym że bmw nie ma mniejszego silnika niż 2.2 z tych do 2005 później był 2.0 diesel i przy takich pojemnościach akcyza stanowi 19 % ceny autka przy sprowadzeniu go ....

 

ale polecam ci 3 e90 wg mnie bardzo ładna i spełnia wymóg wieku , stoi w salonie ma gwarancje , niskie przebiegi jeśli chodzi o benzyki do 2000cm się zmieścisz +/- pare zł

 

bmw z gwarancją


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam porownanie 120d i 318i a wiec 2.0 litra diesel i 2.0 litra benzyna tyle ze diesel duzo mocniejszy. Obydwa z przebiegiem mniejszym niz 15kkm. Spalanie w cyklu mieszanym 1 - 5.3l/100km, 3 pali 7.3l/100km. Roznica jest taka ze jak przydusze 3 to potrafi spalic i 10l. W dieslu nigdy nie przekroczylo 5,8l/100km (komputer nigdy nie pokazal mniej niz 40mil/galon)

 

Jutro moge wziasc odczyt z komputera 520d mojego kolegi za biurka ale jakos 12-13l/100km wydaje mi sie strasznie duzo :rolleyes:

 

Spalanie 12-13 litrów dotyczy silników benzynowych-czytamy uważnie :D W tych samych warunkach 530d spalił mi 10,stąd moja opinia że różnica jest mała.I to co napisał kolega waza-jak w BMW kupujemy silnik benzynowy to bierzemy jak najmocniejszy bo różnice w spalaniu między 520i a 530i są minimalne natomiast różnice w osiągach i freude am fahren całkiem spore.

520d pali zauważalnie mniej niż 530d,ale to po prostu inna liga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyczerpujące informacje, no cóż jak 5-dych nie starczy to dozbieram nie jestem w sytuacji bez samochodu. Będę się skłaniał jednak ku 330d.


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites

bdb wybór - wybitny sprzęt tylko przejedź się nią wcześniej ( w jakimś komisie dłuższy kawałek) ja jeździłem taką (ze znajomym) kombi 330xd z m pakietem i jest strasznie do bólu sztywna... ale to chyba właśnie była wina tego pakietu m


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mpakiet dodaje trochę sztywności,ale to też kwestia rozmiaru opony bo różnica między 16" i profilem 55 a 18" i profilem 40 jest bardzo duża.W dodatku jeśli rzeczone 18" jest oponą RunFlat to na polskich drogach można odnieść wrażenie,że jedzie się wozem drabiniastym a nie wszyscy to lubią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli rzeczone 18" jest oponą RunFlat to na polskich drogach można odnieść wrażenie,że jedzie się wozem drabiniastym

dokladnie to mialem na mysli :rolleyes:


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To propagowanie Run Flatów przez BMW jest dla mnie polityką niezrozumiałą..Niech przynajmniej będzie opcja wyboru przy zakupie nowego auta..ale nie..zawsze Run Flat..Dla mnie ten wynalazek jest do d*py...Rozumiem że chodzi o bezpieczeństwo bardziej niż o wygodę(nie musisz odrazu koła zmieniać) ale obniża to w sposób tak znaczący komfort że jest to bez sensu dla mnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość znanych mi użytkowników którzy zostali uszczęśliwieni posiadaniem RF pierwsze co robili to zmieniali opony na normalne,a RF sprzedawali za grosze (bo nikt tego nie chce kupować) albo trzymają bezużyteczne w garażu.RF to zdecydowanie strzał we własną stopę w wykonaniu BMW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba troche zmieniaja polityke. W X1 run flaty sa juz tylko opcja. Ciekawe co bedzie w nowej 5


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

....5,8 nigdy ci nie przekroczyło?chyba coś źle odczytałeś bez przesady...

Dzisiaj spradzalem - zresetowalem licznik i przejechalem po miescie i okolicach (duszac w miare rozsadnie) 140 km. Generalnie krotkie odcinki, skrzyzowanie, autostrada 70km. Komputer pokazal 5.16 l/100km.


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio przy okazji wizyty u rodziców miałem okazje przejechać się 120d mamy i sam byłem zaskoczony że średnie spalanie to ~5,5l/100km, żona jeździ 123d a tam już koło 7/100km i niżej zejść nie chce. Chociaż to i tak nadal śmieszne spalania... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zejdźmy trochę do poziomu samochodów jak to mówi klarkson ''za rozsądną cenę''. Co myślicie o nowym Chevrolecie Cruze? Bardzo mi się to autko podoba. Podstawowa wersja 50tys, bezpośredni konkurent hitowego Ceeda. Chevi jest zbudowany na plycie podlogowej nowej astry IV, swietnie wyglada co w tej klasie cenowej nie jest normą, jedyną jego wada wydaja sie byc silniki Gm/oplowe 1.6 113 koników ponoć nie daje sobie rady z tym autem, ale to opinie dziennikarzy...miał ktoś możliwość przejechania się tym autem z podstawowym motorem? Montują w nim też świetnego diesla włoskiego 140koni ale auto skacze wtedy na 80tys co jest grubą przesadą moim zdaniem. Dopłata do diesla 30 tys. Jak bym miał 80 tys to bym w innych autach szukał a nie w Chevi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem ten samochodzik tylko i wyłącznie na internecie , powiem szczerze nadwozie , wnętrze ma bardzo ładne ale jakoś nie chciałbym mieć tego samochodu z jednego powodu jego "ojcem" jest daewoo :);) tak zapamiętałem tą markę..( z wyjątkiem legendy corvette )

 

a teraz do rzeczy coś w tym jest że to takie daewoo z ładniejszym znaczkiem np chevy aveo do niedawna był ( nie wiem jak teraz ) fajny samochodzik z silnikiem kadeta pod maską żłopiący paliwo , i o precyzji lewarka zmiany biegów gorszej niż w 125p , i deską z plastiku gorszego od tego który zdobi nasze komórki ;)

 

Miło ze strony hevy że chociaż nie ukrywają faktycznego spalania rzędu 12 litrów to myśle dość sporo , kiedyś jeździłem takim " byczkiem 105 koni " to powiem ci że to jest tragedia wyprzedzić nie ma czym , pali dużo jak ciśniesz a ciśniesz bo nie jedzie i tak w koło...

 

pozwolę sobie na małą sugestię : Chcąc kupić nowy samochodzik na kilka ładnych lat nie warto kupować pochopnie ja stojąc przed twoim wyborem omijałbym chevy szerokim łukiem z powodów wymienionych wyżej oraz ze względu na niską wartość jeśli chodzi o odsprzedaż.

tak czy owak taki chevy wyjdzie ok 60 tys ( bo trzeba dokupić klime lakier met i jakieś bzdety ) a za takie pieniążk można pokusić się o : Seata Leon ( podobna cena diesel od 59tys ), Forda Focusa ( super się prowadzi) i wiele innych

 

uwolniłem z siebie dozę fantazji ale jeśli pomoże ci to w wyborze będę się cieszył

ps nie spiesz się teraz będą duże promocje :P


:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem styczności z Cruzem ale chyba jednak wolałbym Ceeda (nie wiem jak cenowo wypada porównanie),Cruze z wyglądu jest fajny,środek też wygląda sympatycznie no ale to Dejłuuu-cholera wie jak ten samochód będzie wyglądał za 3,4 lata i czy sie nie rozsypie.Też bym optował za Foką,chociaż będzie droższa,zwłaszcza sedan.Leon też niegłupia koncepcja.

 

 

Poza tym mogę podrzucić do rozmyślań Renault Megan Grandtour,imo w tej chwili najładniejsze kombi w klasie,ba chyba najładniejsze Renault w tej chwili.Spojrzałem na szybko na stronę-dają rabat 6k zł,i taki grandtour silnik 110PS z klimą wychodzi teraz 55k zł a pewnie jeszcze można wyrwać parę dodatków od dealera-moim zdaniem dobra oferta i można się nad nią pochylić.Sprzedają też wersję z kratką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.