Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Walczymy o czystą planetę, czy wyczyszczona z wszelkich metali ziem rzadkich oraz innych pierwiastków szlachetnych?

Widzę, że nad jednorazowymi telefonami z praktycznie niewymienialnymi bateriami przeszliśmy do porządku dziennego i nikogo to już nie wzrusza, tzw zielonych najmniej.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, pmwas napisał(-a):

Może pójść krok dalej i stworzyć kluczyki z niewymienialną baterią, które trzeba by profilaktycznie co 3 lata wymieniać w ASO, potem można jeszcze piloty do telewizorów, czy np lampy z niewymienialnymi żarówkami  - pole do popisu jest :)

przecież takie kwiatki są już od x lat. Kluczyki w e46 czy poliftowych e90, pozycyjki w e90 a dzisiaj wszędzie ledy - nigdy nie wnikałem ale wymiana padniętych ledów może być na tyle skomplikowana że będzie nieopłacalna. Coś jak kiedyś naprawa ścieżek na płytkach drukowanych - jak były jednowarstwowe - łatali. Teraz przy wielowarstwowych w domowych warunkach z lutownicą można zapomnieć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, souls_hunter napisał(-a):

To już jednorazowe samochody elektryczne z praktycznie niewymienialnymi bateriami (koszt wymiany przekracza zdrowy rozsądek użytkownika) nie wystarczą?

P.S. Kolega na przyszłość będzie bardziej powściągliwy w głupich pomysłach, bo jeszcze się ziszczą.

Jak to jednorazowe, co to za bzdury? 😜

341834298_1401408727328202_894783531389640321_n.jpg


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, trollu napisał(-a):

Kluczyki w e46

 

O ile dobrze pamiętam, to te się ładowało przez stacyjkę, dlatego co pół roku je zmieniałem. Ale trochę czasu minęło, więc mogłem coś pomieszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tommly napisał(-a):

Jak to jednorazowe, co to za bzdury? 😜

 

Fakt, wygląda to jak dobry żart, ale właśnie dokładnie tak powinny wyglądać samochody elektryczne. Powinny być zasilane zunifikowanymi modułami wymiennymi pasujacymi do wszystkich marek i modeli, których wymiana powinna zajmować 10 do 15 minut (ogniw mię samochodów ). Pisałem już tutaj o tym i nie chce mi się tego powtarzać,.


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, souls_hunter napisał(-a):

tak powinny wyglądać samochody elektryczne. Powinny być zasilane zunifikowanymi modułami wymiennymi pasujacymi do wszystkich marek i modeli, których wymiana powinna zajmować 10 do 15 minut (ogniw mię samochodów )

 

Tak już jest w Chinach, naprawdę warto przeczytać poniższy artykuł - powoli stają się wiodącym rynkiem EV, a zalecenia Unii Europejskiej odnośnie roku 2035 staną się niepotrzebne z powodów rynkowych. Plus ciekawe konsekwencje geopolityczne i gospodarcze:

https://finance.yahoo.com/news/chinas-green-leap-forward-nightmare-070000668.html

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, mroova napisał(-a):

 

Tak już jest w Chinach, naprawdę warto przeczytać poniższy artykuł - powoli stają się wiodącym rynkiem EV, a zalecenia Unii Europejskiej odnośnie roku 2035 staną się niepotrzebne z powodów rynkowych. Plus ciekawe konsekwencje geopolityczne i gospodarcze:

https://finance.yahoo.com/news/chinas-green-leap-forward-nightmare-070000668.html

 

 

Inny rynek, inna mentalność ludzi, inne podejście.

U nich np. modne są już od długiego czasu wypożyczalnie power banków do ładowania komórek, u nas (w EU) nikt o tym nie pomyślał, fakt są za to są gniazdka w autobusach, pociągach itd.

U nas się więcej gada niż robi.

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tommly napisał(-a):

Inny rynek, inna mentalność ludzi, inne podejście.

 

Porównaj gęstość sieci stacji ładowania EV - np. na stronie https://driver.chargepoint.com/mapCenter/50.47054843678236/15.757130965325613/6 (nota bene akcje CHPT są teraz w dobrej cenie plus tani dolar, zamierzam trochę dobrać).

 

Kiedyś najbogatsza rodzina Niemiec Quandt miała zainwestować w Polsce jakieś kosmiczne pieniądze właśnie w rozwój sieci, ale po naszej wolcie w postaci ustawy odległościowej się wycofali: "To kwestia zaufania. Jeśli wiążące przepisy prawa w jakiejś branży są nagle drastycznie zmieniane, zastanawiasz się, czy za chwilę tak się nie stanie w twojej branży".

Źródło:  https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/567802,pis-bmw-inwestycja-elektryczne-samochody-ladowarki-oze.html?utm_source=bankier.pl&utm_medium=content&utm_campaign=article

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.04.2023 o 19:25, Paulus57 napisał(-a):

Do niedawna Genesis nie był sprzedawany w Europie, ale to się zmieniło. Na ile się orientuję jeden z salonów sprzedaży jest na terenie UE (Monachium), poza tym w Zurichu i Londynie. 

 

I beda wchodzili powoli na reszte rynkow.

Testowalem juz GV80 i robi wrazenie... O ile zawiecha jest gorsza niz swietej trojcy, to wykonczeniem ich przewyzsza i spokojnie bije na glowe tansze porsche. To co wyglada na metal, metalem jest, to co na drewno jest drewnem. Spasowanie, niesamowite. Wrazenia z przciskania glupich przyciskow czy przekrecania rolera - swietne 🙂

Gdyby jeszcze mieli wiecej opcji silnikowch i rabaty flotowe... 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

I beda wchodzili powoli na reszte rynkow.

Testowalem juz GV80 i robi wrazenie... O ile zawiecha jest gorsza niz swietej trojcy, to wykonczeniem ich przewyzsza i spokojnie bije na glowe tansze porsche. To co wyglada na metal, metalem jest, to co na drewno jest drewnem. Spasowanie, niesamowite. Wrazenia z przciskania glupich przyciskow czy przekrecania rolera - swietne 🙂

Gdyby jeszcze mieli wiecej opcji silnikowch i rabaty flotowe... 🤔

Najpierw robili tylko sedany a SUV-y, to ich nowy kierunek. Myślę, że ogarną wszystko bardzo szybko a konkurencja niech się martwi. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Najpierw robili tylko sedany a SUV-y, to ich nowy kierunek. Myślę, że ogarną wszystko bardzo szybko a konkurencja niech się martwi. ;) 

 

Jak sie przejade sedanem to napisze czy mozna to porownac do konkurencji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Jak sie przejade sedanem to napisze czy mozna to porownac do konkurencji ;)

Czekam na relację i zazdroszczę, bo jest czego. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

Czekam na relację i zazdroszczę, bo jest czego. :) 

 

Nie ma czego, wpadnij do Zurichu tez sie przejedziesz.

Bardzo mila obsluga... chodz w drugim tygodniu po otwarciu salonu, pracownicy nadal nie mieli wizytowek 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Nie ma czego, wpadnij do Zurichu tez sie przejedziesz.

Bardzo mila obsluga... chodz w drugim tygodniu po otwarciu salonu, pracownicy nadal nie mieli wizytowek 🤣

Poczekam aż się salon w Łodzi otworzy. Pewnie szybko nie będzie, ale jestem cierpliwy. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Z tego co ludzie mi mowili ekspansja na reszte krajow jest nieunikniona.

Luksusowe samochody w wydaniu Genesisa mogą spełnić samochodowe marzenia ludzi zarabiających nieco powyżej średniej krajowej w Polsce a tym bardziej dostępne w bogatszych krajach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szanowni @Paulus57 @SzefSzefowto Pertyn potwierdził zastosowane materiały i jakość już 6 lat temu w Genesisie.

Ale jeszcze nie moge przypomnieć, kto mówił, że przewyższają, a było to dosyc niedawno.

 

1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

Luksusowe samochody w wydaniu Genesisa mogą spełnić samochodowe marzenia ludzi zarabiających nieco powyżej średniej krajowej w Polsce a tym bardziej dostępne w bogatszych krajach. 

To prawda, ja sam zawsze biorę samochody na 5 letni okres leasingu, bo to też niewiadoma jak nasi umiłowani przywódcy mogą przycisnąć mocno do serduszka.

Ile firm padło...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu taka przyjemna prezentacja. :) 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Tu taka przyjemna prezentacja. :) 

 

 

 

Dzięki z chęcią obejrzę :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Luksusowe samochody w wydaniu Genesisa mogą spełnić samochodowe marzenia ludzi zarabiających nieco powyżej średniej krajowej w Polsce a tym bardziej dostępne w bogatszych krajach. 

 

U mnie z polityka jaka maja jest im ciezko. 

Teoretycznie ceny sa nizsze niz swietej trojcy, ale nie oferuja rabatow flotowych (a taki rabat moze otrzymac praktycznie kazdy, kto pracuje dla firmy z wieksza iloscia osob niz 5) oraz oferta leasingu jest srednia (leasing moze wziac nawet osoba prywatna). Finalnie ich samochody wychodza drozej, duzo drozej.

 

U mnie taki samochod to plus, jest wiele ludzi, ktorzy chce miec cos "luksusowego", ale bez znaczka rzucajacego sie w oczy. Ilu jest Polakow, ktorzy wydadza 300-400k zl i nie beda chcieli miec znaczka, ktore rozpozna sasiad?

10 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Ale jeszcze nie moge przypomnieć, kto mówił, że przewyższają, a było to dosyc niedawno.

 

 

 

Ja Ci mowilem 😛

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Dzięki z chęcią obejrzę :)

Poszukam jeszcze jednego kanału który subskrybuję, z Koreańczykiem prezentującym głównie samochody tam produkowane. Jak znajdę, dam namiar. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

U mnie z polityka jaka maja jest im ciezko. 

Teoretycznie ceny sa nizsze niz swietej trojcy, ale nie oferuja rabatow flotowych (a taki rabat moze otrzymac praktycznie kazdy, kto pracuje dla firmy z wieksza iloscia osob niz 5) oraz oferta leasingu jest srednia (leasing moze wziac nawet osoba prywatna). Finalnie ich samochody wychodza drozej, duzo drozej.

 

U mnie taki samochod to plus, jest wiele ludzi, ktorzy chce miec cos "luksusowego", ale bez znaczka rzucajacego sie w oczy. Ilu jest Polakow, ktorzy wydadza 300-400k zl i nie beda chcieli miec znaczka, ktore rozpozna sasiad?

 

 

Ja Ci mowilem 😛

Za dużo setanolu spożywam :)

@Paulus57

Jestem na 4 min i je mega :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

U mnie z polityka jaka maja jest im ciezko. 

Teoretycznie ceny sa nizsze niz swietej trojcy, ale nie oferuja rabatow flotowych (a taki rabat moze otrzymac praktycznie kazdy, kto pracuje dla firmy z wieksza iloscia osob niz 5) oraz oferta leasingu jest srednia (leasing moze wziac nawet osoba prywatna). Finalnie ich samochody wychodza drozej, duzo drozej.

 

U mnie taki samochod to plus, jest wiele ludzi, ktorzy chce miec cos "luksusowego", ale bez znaczka rzucajacego sie w oczy. Ilu jest Polakow, ktorzy wydadza 300-400k zl i nie beda chcieli miec znaczka, ktore rozpozna sasiad?

 

 

Ja Ci mowilem 😛

Ja jestem starej daty i jakoś leasingi, wynajmy długoterminowe, nie bardzo mi podchodzą. Wiem, że są sposoby i sposobiki, by to było bardziej opłacalne, ale ja sobie cenię bardziej spokój wewnętrzny, wolę kupić i mieć. Gdybym zwracał uwagę na znaczek na masce, pewnie bym nie kupił Kii, ale porównanie z tym co dają samochody koreańskie w stosunku do niemieckich, czy nawet japońskich, przy tej samej cenie, wypada zdecydowanie na korzyść tych pierwszych. Rozumiem, że w kręgach dużego biznesu, pewne marki są obowiązkowe i Rolex plus Porsche (mogą być oczywiście bardziej ekskluzywne pary), to zestaw obowiązkowy. Czysto finansowa kalkulacja wtedy traci sens. 

Mam nadzieję, że nikt z czytających Kolegów nie potraktuje mojego postu jako prowokacji. To absolutnie nie jest moim celem. 

Jak ktoś z Was chciałby zobaczyć co na rynku samochodowym w Korei piszczy, polecam kanał "Asian Petrolhead". Fajne prezentacje, miło się ogląda a szczególnie Genesisy i Stingery. ;) 

 

https://www.youtube.com/@AsianPetrolhead 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.