Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie auto ma taka sygnalizacje? U mnie w bmw jak wskazowka pokazuje 100 stopni temp oleju to w bimmercode pokazuje dopiero ok 50, ponoc oskazowka bierze temp z bloku silnika a aplikacje/ista z miski

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest niestety stara technologia ... M156

 

Edytowane przez Mike.77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Czujnik napisał(-a):

30 nie jest gorszy od 40 tylko ma inne parametry

fakt, użyłem złego słowa. Z drugiej strony - 5w30 a 5w40 nie są aż tak odległe od siebie parametrami. Ja leję 5W40 ale to też nie jest wybryk bo 5W30 jak i 5W40 jest dopuszczalny w moim silniku. Inna sprawa, że oleje W30 a W40 różnych producentów w zależności od składu potrafią mieć też różne parametry lepkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.01.2024 o 13:49, Czujnik napisał(-a):

 

 

30 nie jest gorszy od 40 tylko ma inne parametry

Jezeli silnik ma pompe i kanaly pod olej 30 to kazdy o wyzszej lepkosci krazy wolniej, nizsze cisnienie natrysku, slabsze plukanie itd

Final czasem bywa jak u kolegi @kiniol

 

tapatalked

 

Zgadzam się z tym, że konstruktor dobiera olej do konkretnej konstrukcji i ma to wpływ na prawidłowe smarowanie. Tylko moim zdaniem dzisiaj to nie jest takie jednoznaczne które rekomendacje producentów brać na poważnie, a których zaniechać...

 

Czy konstruktor może się mylić i popełnić błąd? Czy konstruktor może balansować parametrami - np. poprzez dobór pasowań, pompy (o zgrozo - o zmiennym wydatku często) i kanałów olejowych, aby zmniejszyć tarcie, opory ruchu kosztem lepszego filmu olejowego i niższej trwałości w dłużej perspektywie, która jest przecież na rękę koncernom i serwisom? Czy można coś zrobić, żeby poprawić "taką" konstrukcję? 

 

Przykładowo producent (konstruktor, czy ktoś wydłużył interwał wbrew woli konstruktora?) zaleca zmianę oleju co 30 kkm to tego należy się trzymać, żeby silnik (zasadnicze komponenty, nie osprzęt czy czujniki) pochodził bez awarii kilkaset kkm? 

 

Przy rzadkich wymianach oleju kilka  elementów np. kolektory są dużo bardziej zawalone nagarami i osadami - co ile kkm producent zaleca czyszczenie ich? Obrazek po 63 kkm i prawdopodobnie 2-3 wymianach oleju:

 

A tutaj, dla bardziej cierpliwych, trochę o tym jak producent / konstruktor "programuje" awarie w czasie...

 

Wniosek z tego taki, że jak dbasz tak masz. Jeśli ktoś chce jeździć nowoczesnym, eko silnikiem dużo dłużej niż 150-200 kkm bez remontu musisz stosować się do powszechnie opisywanych metod, pochodzących z praktyki warsztatowej. I jasne, że nie wszytko jest czarno lub białe i wiarygodne w 100%, ale można znaleźć sporo przykładów, że  serwisowanie wbrew zaleceniom ASO przynosi wiele korzyści dla trwałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

Czy można coś zrobić, żeby poprawić "taką" konstrukcję?

 

 

Najprosciej skrocic cykl wymiany oleju i stosowac syntetyki wysokiej klasy

Od wielu lat szuka sie oszczednosci i 'ekologii' i nikt nie przewymiarowuje konstrukcji

Ma wytrzymac do konca rekojmi a potem sie nie znamy

Oczywiscie sa wtopy jak tfsi czy prince ale wiekszosc jednak wie jak zaprojektowac smarowanie i jaki olej nalezy stosowac

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Szanowni Koledzy

A ja tak z innej beczki. Przepraszam, ze zmieniam temat, ale od dwoch dni chodzi mi po glowie i spokoju nie daje diagnostyka samochodu poprzez zlacze OBD2 i nie wiem co mam zrobic?

Otoz znalazlem w internecie dwie propozycje ( jest to moj subiektywny wybor, nie wiem czy dobry, nie znam sie ).

https://obdclick.com/fr-be/products/obdclick-valise-outils-de-diagnostic-application-en-francais?src=btn-buy

https://www.mycarly.com/plan/?c=BE&b=vag&n=Volkswagen

Moja prosba, aby koledzy byli uprzejmi i wypowiedzieli sie na ten temat. Kupic nie kupic oto jest pytanie ?

 

z gory dziekuje

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do odczytu podstawowych parametrów w zasadzie tylko silnika i kasowania błędów można użyć np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150. Robi to samo co produkty z linków. Oczywiście do tego trzeba mieć aplikację najłatwiej na telefon / tablet. Są darmowe jak i płatne kilkadziesiąt PLN. Jeżeli chodzi o poważna diagnostykę Volkswagena to tylko VCDS (https://www.ross-tech.com/). Tym się zrobi w zasadzie wszystko co potrafi ASO (czyli diagnostyka wszystkich modułów, kodowanie itp.). Oczywiście można kupić klona VCDS od chińczyków, ale nie wypada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mike.77

 

Dziekuje za odpowiedz. Poczytałem troche i zrezygnowałem z OBDclick i Carly.

A co sadzisz o :

https://allegro.pl/oferta/elm327-bluetooth-5-0-obd2-interfejs-diagnostyczny-13629886690

tutaj nie wiem jak sprawdzić czy mój smartphone ma Bluetooth 5.0

 

pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem interfejsu z podesłanego przeze mnie linku i działa mi bezproblemowo z Iphone i Ipad (mimo śmiesznej ceny). Oczywiście można kupować droższe urządzenia, ale czy warto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mike.77

 

Ja mam Androida, nie wiem jaki numer ma mój Bluetooth. Poza tym nie wiem skąd wziąć i jaka aplikacje na smartphone'a czy jest dostarczana razem ze scanerem ( kostka ) ?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Androidowi wszystko jedno jaka jest wersja BT, Apple musi mieć wersję BT4.0 lub wyższą. Osobiście używałem kiedyś https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=pl&gl=US, Jest to jeden z lepszych programów. Fajny jest też https://play.google.com/store/apps/details?id=com.palmerperformance.DashCommand&hl=pl&gl=US.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Tyle ze wydluzenie interwalu olejowego to tylkoni wylacznie zabieg pod bycie pseudo eko i swiadomi konsumenci wiedza ze wymieniac go nalezy 3x czesciej, a co do nagaru w kolektorze to nie wiem czy stary olej ma na to az taki wplyw, bo to wynika z recyrkulacji spalin, a w sprawnym silniku olej w niej nie bierze udzialu (chyba ze sie myle?)
Tez mam ten silnik od bmw b47 i od razu po zakupie przy 100kkm pierwsze co zrobilem to wymiana wszystkich plynow filtrow i czyszczenie kolektora z nagaru, oczywoscie byl niezle zasyfiony choc jeszcze bez bledow, eh ta ekologia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.01.2024 o 13:49, Czujnik napisał(-a):

 

 

30 nie jest gorszy od 40 tylko ma inne parametry

Jezeli silnik ma pompe i kanaly pod olej 30 to kazdy o wyzszej lepkosci krazy wolniej, nizsze cisnienie natrysku, slabsze plukanie itd

Final czasem bywa jak u kolegi @kiniol

 

tapatalked

Tak właśnie jest...skutecznie wyleczyłem się z porad "starych majstrów", im większy przebieg, tym bardziej lepki olej...nie ma tak...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, bober5264 napisał(-a):


Tyle ze wydluzenie interwalu olejowego to tylkoni wylacznie zabieg pod bycie pseudo eko i swiadomi konsumenci wiedza ze wymieniac go nalezy 3x czesciej, a co do nagaru w kolektorze to nie wiem czy stary olej ma na to az taki wplyw, bo to wynika z recyrkulacji spalin, a w sprawnym silniku olej w niej nie bierze udzialu (chyba ze sie myle?)
Tez mam ten silnik od bmw b47 i od razu po zakupie przy 100kkm pierwsze co zrobilem to wymiana wszystkich plynow filtrow i czyszczenie kolektora z nagaru, oczywoscie byl niezle zasyfiony choc jeszcze bez bledow, eh ta ekologia

 

Wg mnie czystość i świeżość oleju wpływa na ilość nagaru, szczególnie wraz ze wzrostem zużycia jednostki, a zużycie przychodzi nadspodziewanie szybko, gdy rzadko zmieniamy olej - więc problem jest narastający w czasie. 

Krótko jest to tutaj opisane: 

https://www.automotoserwis.com.pl/273-aktualności/newsletter/2019/newsletter-2019-10/4725-jak-się-pozbyć-nagaru-z-układu-dolotowego

Same spaliny nie są jedynym składnikiem nagaru i nie mają takiej konsystencji:

 

Wiesz może czy EGR w końcu już BMW poprawiło na amen? Ponoć te wymieniane na akcji serwisowej też się paliły. Tutaj jedno z wielu źródeł informacji istotnych dla właścicieli BMW:

 

Czy pamiętałeś o wymianie wadliwego  czujnika paliwa i kontroli potencjalnego wycieku co każda wymianę oleju? Zaniechanie może doprowadzić do zalania paliwem głównego sterownika - bardzo kosztowna awaria. Info np. tutaj:

 

Ten temat wydaje mi się w zeszłym roku został szczególnie nagłośniony, ale ciągnie się od lat - bo dotyczy także starszych silników:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W polowie tamtego roku byla kolejna akcja, podobno nowy dostawca chlodniczek i programowanie sterownika aby w razie problemow wywalal wczesniej blad, po tej nowej akcji nie slyszalem zeby cos sie zjaralo, ale moze potrzeba czasu, kto wie
Atary olej to chyba wplywa na nagar w silniku, nie kolektorze dolotowym bo tamtedy plynie powietrze wraz ze spalinami z recyrkulacji podanymi przez egr
Czujnik paliwa i sterownik niestety tez trzeba kontrolowac

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagar to osad tworzący się z oleju smarowego i niespalonych cząstek paliwa. 

Oleju dostaje się do kolektora i kanałów dolotowych w silniku coraz więcej, wraz ze stopniem zużycia osprzętu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiazaloby sie to z ubytkiem oleju w silniku, a co w sytuacji kiedy oleju nie ubywa ani grama, a nagar i tak jest duzy?
Przeciez ten nagar to są spaliny ktore trafiaja spowrotem do ukladu

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mike.77

Ostatnie pytanie do kolegi: czy dzięki temu twojemu skanerowi możesz przeprowadzić tzw warsztatowe czyszczenie DPF'u ?

 

dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, bober5264 napisał(-a):

Czyli wiazaloby sie to z ubytkiem oleju w silniku, a co w sytuacji kiedy oleju nie ubywa ani grama, a nagar i tak jest duzy?
Przeciez ten nagar to są spaliny ktore trafiaja spowrotem do ukladu

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
 

 

Wydaje mi się, że przynajmniej niewielkie ilości, opary oleju są składnikiem tych spalin. Stwierdzenie, że nie ubyło grama oleju to moim zdaniem fikcja. Oczywiście może być tak, że obserwowane ubytki są bardzo niewielkie, trudne do zauważenia na bagnecie, ale są. 

 

Generalnie nie chodziło mi o to że olej krąży w dolocie (nie licze anomalii - np. nieszczelne turbo) i buduje nagar. Ale pośrednio wpływa na stan silnika i komponentów, a wraz z utratą własności i jakości, szybciej je degraduje i więcej go ubywa. Inaczej mówiąc śmiem domniemać, że gdyby rozebrać silnik po 150 kkm, w którym olej był zmieniany co 30 kkm będzie dużo więcej osadów/ nagarów niż w takim co miał zmieniany olej co ~10 kkm i tyle. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem, czy jest możliwe uruchomienie procesu wypalania DPF'u.  Ja jestem benzynowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy bedziesz mogl wymusic wypalenie dpf nie zalezy od uzytej kostki, a od uzytego programu, jesli masz bmw to programem bimmer tool expert mozna to zrobic bez problemu

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Etype to dla mnie jedno z najpiękniejszych aut, które kiedykolwiek wyjechało na drogi, ale niekoniecznie w tym kolorze :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Ceteth napisał(-a):

Etype to dla mnie jedno z najpiękniejszych aut, które kiedykolwiek wyjechało na drogi, ale niekoniecznie w tym kolorze :P 

Ale mi bardziej podoba się wersja z krytymi reflektorami 🤗🤗🤗

jaguar-e-type-restomod-ford-k.jpg

jaguar-e-type-restomod-ford-przod1.jpg

jaguar-e-type-restomod-ford-logo-1180x500-c-center.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.