Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Poza tym, co to sa 2 litry miedzy wymianami?

Kropelka ;)  Jak miałem kiedyś Cifa TypeR na kompresorze to dolewałem dwie setki po każdym upalaniu (czyli codziennie ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat vtec to kiepski przykład, bo to jeden z najbardziej olejożernych systemów (szczególnie dohc) w historii motoryzacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W nowym aucie 2l to nic, po 100kkm będzie 12l.  Audi tak miało.

 

 

Przypominają się czasy poloneza.

Trochę dziwny jest postęp technologiczny, w którym sam nie wymienisz żarówki, ale musisz lać olej.

 

 

 

Niektórym też nie przeszkadza codzienne ładowanie smartfona,  choć stara Nokia wytrzymywała ponad tydzień. To jest mistrzostwo marketingu, wmówić klientowi, że to co widzi to nie jest g#wno, tylko wyjątkowo dopracowany model.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat vtec to kiepski przykład, bo to jeden z najbardziej olejożernych systemów (szczególnie dohc) w historii motoryzacji...

Chyba nie miales stycznosci z Subaru...


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA, chyba sie wiele nie roznia - bokser.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie w Foresterze po 160k km wrecz przybywalo :) . Do tego przebiegu nigdy nie dolalem nawet kropli oleju.  W vtec dolewalem ok 1 l. na 1500 km, ogolnie zle wspominam tego accorda.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Mam subaru forestera i NIE DOLEWAM między przeglądami  :)

turbobenzynowe czy wolnossące ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wolnossące

a to mnie nie dziwi , żonka ma od 5 lat i też ani grama nie dolaliśmy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie sam sobie odpowiedziałeś, jeżeli żona nie ludzi przykładać zasadniczego buta co jakiś czas, pytanie tylko która to jednostka i jak wyrobiona :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez ostatnie 15 lat miałem V8, V6, R6 benzynowe wolnossące, R6 i R4 na ropę i w żadnym nie dolewałem między przeglądami.

Jakbym miał jechać np do Monachium i z powrotem a po drodze dolewać olej to by mnie chyba szlak trafił...

Inna sprawa, że wszystkie auta miałem od nowości (no V8 prawie od nowości) i każdy z nich sprzedałem zanim przekroczył 180 tys. km.

 

Pozdrawiam

Tomek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego, w silnikach wielocylindrowych najbardziej wciągają olej zimne rozruchy, duża ilość zimnych rozruchów w stosunku do przebiegu.

 

Ja mam ponad 500KM V10 i oleju trzeba jak najbardziej dolewać, ale jak pojechałem na wycieczke 1700 km, to zużycie oleju z wyjazdu było 0,1L.

Weźcie też pod uwagę, że w wielu autach konstrukcja silnika powoduje, że olej jest spalany w cylindrze poprzez wdmuchiwanie go do kolektora dolotowego przez odme i separatory oleju.

 

Marketingowy wyalazek - czyli właśnie pseudo bezobsługowość silnika z wymianami oleju co 30 tys to właśnie szczyt marketingu i łekologii

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego, w silnikach wielocylindrowych najbardziej wciągają olej zimne rozruchy, duża ilość zimnych rozruchów w stosunku do przebiegu.

 

Ja mam ponad 500KM V10 i oleju trzeba jak najbardziej dolewać, ale jak pojechałem na wycieczke 1700 km, to zużycie oleju z wyjazdu było 0,1L.

Weźcie też pod uwagę, że w wielu autach konstrukcja silnika powoduje, że olej jest spalany w cylindrze poprzez wdmuchiwanie go do kolektora dolotowego przez odme i separatory oleju.

 

Marketingowy wyalazek - czyli właśnie pseudo bezobsługowość silnika z wymianami oleju co 30 tys to właśnie szczyt marketingu i łekologii

 

 

mowa o BMW M5 e60??

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę się temat offtopiczny zrobił więc przywracając na właściwe tory przedstawiam moją gromadkę:

 

obecny fimilycar:

http://www.oto.to/gallery/NV_p0li/01_G

 

fota z[przed 3 lat więc obecni sporo zmian nastąpiło

 

żoniny:

http://www.oto.to/gallery/nowefoty/2012_04_11_106 

 

taki pootwierany bo foty dla kupca robiłem....rok temu :)

bęzie niedługo 9 latek miał i 45 tys nakręcone :)

 

już prawie były familycar:

http://www.oto.to/gallery/obcierka/19082011498_G

http://www.oto.to/gallery/obcierka/19082011506_G

 

echhh - po 17 latach jazdy hydrocytrynami ..... :(


p0zdrawiam

p0li

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Lagunę, serwis co 30kkm. Ani grama oleju. Gdyby nie spryskiwacze nie podnosiłbym maski.

 

Przejechałem całkowicie bezawaryjnie 240 tysięcy kilometrów.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat vtec to kiepski przykład, bo to jeden z najbardziej olejożernych systemów (szczególnie dohc) w historii motoryzacji...

Zgadza sie ale ile frajdy dawal...

Mialem RS4 B7 i ten samochod przy civie to tlusta, ociezala krowa. Zero emocji a oleju bral jw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauwazasz jakies roznice miedzy tymi autami, poza wizualnymi?


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

technicznie są takie same, coś tam przy zawieszeniu niby tylko poprawiali, a tak to tylko stylistyka poszła, co uważam na duży plus no poprzedni mi się nei podobał a nowy podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam, a właściwie "dojeżdża" go aktualnie syn. GLK 350 CDI, przejechane od nowości 200 kkm, spalenie 9,0, zero problemów technicznych. Auto bardzo dynamiczne, świetnie trzyma się drogi (na felgach 17) i... małe w środku :)

Absolutnie nie nadaje się na autko rodzinne, bo i dodatkowo bagażnik wielkością taki sobie.

A PICADowi nie chodzilo o ten poliftowy?

Chociaz to nic nie zmienia...

Witam wszystkich,

Jesli chodzi o wersje poliftowa to mysle, ze zmienia i to bardzo duzo, srodek calkiem odmieniony, duzo ladniejszy, a i lamy (przod, tyl) wg mnie duzo ciekawsze.

Tesciowa akurat takim jezdzi, calkiem przyjemne autko, tyle ze silnik 220 cdi za slaby, a 20" felgi zdecydowanie odbieraja komfort.

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja musze powiedziec, ze mnie sie podoba starsza wersja - jak na razie, przynajmniej.


Breitling, IWC, Rado, Rolex, U-boat - kolejnosc nie alfabetyczna, a zakupowa. Co nastepne? :ph34r:Kiedy Rolex zacznie robic meskie rozmiary? ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starsza bardziej kwadratowa.

Silniki: 220 i 250 dół obrotów mają podobny, dynamika różni się w górnym zakresie. Nowy ma nowe systemy - nie wiem, czy w standardzie - ale jest automatyczne parkowanie równoległe, strażnik niezasypiania za kierą, automatyczne długie, auto start/stop silnika. Z zewnątrz bardziej mi leży przedlift, za to w środku zdecydowanie na korzyść poliftu. W tym ładny kolorowy wyświetlacz na desce i polskie menu. W samej jeździe nie zauważyłem różnic. Bardzo kompetentne auto do jazdy i fajne na długie trasy. W pakiecie sport super zawieszenie - bardzo fajnie między pewnością prowadzenia a komfortem. Trochę pali ten mój przy dynamicznej trasie 8-9l/100. Napęd super. Prawdziwy, porządny 4x4 bez żadnych wiskoz, silniczków etc. Skromnie w środku z miejscem, ale da się żyć. Co konkretnie potrzebujesz wiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.