Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Obecne xc60 prowadzi sie fatalnie mam na myśli wersję 2wd. A fakt schodzi ze sceny a lepiej wyposażone wersje cena kosmos

Pozdrawiam Maciek

Ciekawa opinia. Poparta jakimiś doświadczeniami? pytam, bo akurat jeżdżę XC60 FWD. Cenowo tez wyszło nienajgorzej ;)

 

 

iP7


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie zużycie paliwa na 30 km trasie czyli 0,7 litra ale przy baterii naładowanej do ok. 3/4. Dość dynamicznie 110-120 kph, ok. 6 km z tego po mieście.

post-68982-0-95383200-1488230263_thumb.jpg


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volvo ( i nie tylko) ma napęd tylnej osi dołączany, który też działa do określonej prędkości, zatem przeważnie odpycha się z przedniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie zużycie paliwa na 30 km trasie czyli 0,7 litra ale przy baterii naładowanej do ok. 3/4. Dość dynamicznie 110-120 kph, ok. 6 km z tego po mieście.

Piotrek 

 

Wiesz moze ile kosztuje cie ladowanie bagerii do pelna?  Interesuje mnie jaka jest wydajnosc/koszty tego napedu.  Bo domyslam sie ze sprawnosc 66% wychodzi po prostu z ilosci przejechanych km do ilosci zuzytego paliwa, ake nie bierze pod uwage tego ze samochod porusza sie dzieki silnikowi elektrycznemu.  

 

Dla ciekawosci, sprawnosc napedow hybrydowych w F1 teraz siega powyżej 45% a celem jest osiagniecie 50% w najblizszym czasie 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek, bateria ma 7,6 kWh więc ładowanie kosztuje mnie ok. 1,80 w niskiej i ok. 4 zł w wysokiej. Ładuje zazwyczaj w niskiej. Teoretyczny zasięg do 40 km, w normalnej jeździe myślę, że będzie to od 15-35 km. Póki co robię 20-25 km, latem zapewne będzie to trochę więcej. Jeśli nie ładować go z gniazdka to będzie to hybryda jak Toyota tylko nieco bardziej efektywna bo mocniejszy silnik elektryczny odzyskuje więcej energii przy hamowaniu i przy lekkiej aż do umiarkowanej dynamiki przyspiesza na samym prądzie aż do 70-80 kph w trybie automatycznym a potem załącza benzynę, gdy ta spalana jest już wtedy bardziej ekonomicznie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki 

 

Czyli na dzień dzisiejszy jazda na prąd wychodziłaby 50% taniej niż na benzynie, tak? 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że człowiek nauczy się tym jeździć i będzie robił 30 km na baterii z taniego prądu to wyjdzie 6 zł na sto a na benzynie to auto w czysto benzynowej wersji w cyklu mieszanym to około 45 zł na setkę.

 

Pytałeś o cenę tego napędu. 330e jest fenomenem rynkowym i swoistą okazją bo kosztuje praktycznie tyle ile 330i. Nawet mniej bo ma standardowo ogrzewanie postojowe. I postojową klimatyzację, nieosiągalna w czystej benzynie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo, to różnica jest kolosalna


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat przyjechałem do firmy 26 km, połowa po pustym mieście, połowa trasa 110 kph. Niepotrzebnie włączyłem benzynę na 3 km i zostało jeszcze prądu na 6 km, w praktyce 7-8. Tak więc zasięg na prądzie przy dość dynamicznej jeździe teraz ok. 30-31 km. I jeszcze auto musiało nagrzać wnętrze a można mu to zadać wcześniej z telefonu. I wyszło 1,4 l benzyny na 100, bodajże. Plus prąd ale można było swobodnie na samym prądzie.

post-68982-0-38831100-1488234947_thumb.jpg

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Droga powrotna to 7 km na reszcie prądu i 19 km jazdy z udziałem benzyny. Finalnie średnio 3,1 l na 100 plus cała pojemność baterii - 7,6 kWh. Czyli te 51 zł kosztowały ok. 8,5-9 zł razem.

post-68982-0-13660000-1488239631_thumb.jpg


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,  jaka skrzynie ma ten Twój wóz :)


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8-biegowy, hydrokinetyczny ZF. Nie wiem o ile zwiększa zużycie paliwa względem DSG ale pracuje niesamowicie, Bartek79 i Hiob się nią zachwycali i po trzech zaledwie dniach obcowania całkowicie się z nimi zgadzam. Nie znam jej jeszcze dogłębnie bo na razie jeżdżę delikatnie i docieram samochód.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zle sa te zf, u mnie w trucku też jest ich skrzynia, samochod ma na kołach prawie 770Nm momentu a skrzynia przyjmuje to bez problemow. Nie ma z nia problemow przy nawet wiekszych wartosciach.

 

Wiesz ze twoja ZF ma " decoupling mechanizm ", tzn rozlacza sie od silnika jak samochod stoi nieruchomo. Niedawno czytalem "manual" ZF dotyczacy skrzyn 8HP.

 

Chociaz nowe 10 biegowe skrzynie Forda/GM wygladaja rewelacyjnie. Niby hydrokinetyczne a podobno ( wg GM) zmieniaja biegi szybciej niż PDK w porsche.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam wrażenie, że kultura pracy tej skrzyni jest wyższa niż DSG.

 

Apropos opon - zwaliłem fabryczne runflaty Dunlop letnie i założyłem całoroczne Goodyear, w dodatku o 5% wyższe niż fabryczne - nic nie straciła ze zwinności łasicy :)

 

Auto mimo większej masy od 330i wydaje się żwawsze. Reaktywność na dodanie gazu jest wyborna. Przy każdym dodaniu gazu błyskawicznie pojawia się siła napędowa od silnika elektrycznego i zasypuje wręcz turbodziurę. Robi to skuteczniej niż większość innych hybryd przez relatywnie duży moment i moc silnika elektrycznego. Mam też wrażenie, że w trybie czysto elektrycznym ona również zmienia biegi!

 

Pedał gazu oprogramowany w sposób który nie wiąże procentowego dodania gazu z procentową mocą któregokolwiek silnika ale konkretne położenie pedału gazu to żądanie konkretnego momentu obrotowego. W efekcie nawet w trybie elektrycznym wykorzystującym silnik 88 KM - przy dodaniu gazu powiedzmy o 1/3 - mamy takie samo wrażenie dynamiki jak takie samo dodanie gazu przy benzynie. Oczywiście przy pewnym wciśnięciu na samym elektrycznym kończy się już przyrost dynamiki ale do pewnego poziomu operowania gazem siła napędowa dla benzyny lub prądu jest taka sama lub prawie taka sama.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam wrażenie, że kultura pracy tej skrzyni jest wyższa niż DSG.

Apropos opon - zwaliłem fabryczne runflaty Dunlop letnie i założyłem całoroczne Goodyear, w dodatku o 5% wyższe niż fabryczne - nic nie straciła ze zwinności łasicy :)

Auto mimo większej masy od 330i wydaje się żwawsze. Reaktywność na dodanie gazu jest wyborna. Przy każdym dodaniu gazu błyskawicznie pojawia się siła napędowa od silnika elektrycznego i zasypuje wręcz turbodziurę. Robi to skuteczniej niż większość innych hybryd przez relatywnie duży moment i moc silnika elektrycznego. Mam też wrażenie, że w trybie czysto elektrycznym ona również zmienia biegi!

 

Troche sobie poczytalem o tym samochodzie, silnik elektryczny zamontowany jest za spalinowym, na miejscu w którym normalnie znajdowały się " torque converter" czyli skrzynia pracuje cały czas.

 

Ponizej załączyłem wykresy mocy/momentu z jakiejś publikacji pdf BMW

 

 

a82e04f0ac0ac28519f66dff8a69a404.jpg

 

No i tak się wyjaśnil brak turbo dziury .

300Nm przy 1000obr/min

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, dzięki za wykres. Sugeruje on, że z momentem 420 Nm ten wóz do około 3700 rpm powinien bardziej przypominać 340i niż 330i.

Planuję po dotarciu założyć mu tuning boksa, który zwiększa mu moc z 252 do 313 KM a moment do około 480 Nm. Ponoć wtedy osiągalne jest około 5,5 s do setki przy czym bez napędu na 4 koła w tej materii dużo już się nie zwojuje.

 

Widzę, że w Kanadzie nie sprzedają go tak okazyjnie. Kosztuje mniej więcej tyle co tylnonapędowe 340i i o 4,5 k dolarów więcej niż 330xi z napędem na cztery koła, czyli o jakieś 7k drożej niż 330i, którego z kolei nie widzę w konfiguratorze.

Co ciekawe - skrzynia manualna w cenie automatycznej :)

 

Zabawna sprawa, deklarowane średnie zużycie paliwa wg Waszych norm przez 320i to 8,8 l/100 km, w Europie ten sam model ..... 5,0-5,4 l :D

 

Ręce opadają. Czyli u Was można uczciwie zmierzyć i podać. 8,8 średnio - jak najbardziej realne w tym wozie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to 340i ma około 35Nm więcej, czyli bardzo niewielka różnica..

 

Edit

 

Pójdę się przejechac takim samochodem, chociaż unikam juz od jakiegoś czasu niemieckiej motoryzacji jak tylko mogę.

Niestety Mercedes i VW wyleczyly mnie z fascynacji " Niemcami"

 

W ogóle to jest może dziwne że pomimo tego że trochę tu pisze to mnie samochody jako takie za bardzo nie pasjonują.

 

Interesuja mnie głównie silniki spalinowe i systemy napędowe stosowane praktycznie we wszystkich środkach transportu.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No coś w tym guście, starsze 335i - 400 Nm, nowsze 340i - 450 Nm. Czyli 330e gdzieś pomiędzy... Nawet jeszcze dobrze nie poczułem jak to się zbiera, reprezentuję "starą szkołę", która dociera nowe urządzenia. Favoritka do 3000 km nie przekraczała 3500-4000 rpm i 2/3 wciśnięcia gazu.

 

W każdym razie samochód ten zapowiada się ciekawie, aby tylko się nie psuł. Dobrze, że system hybrydowy ma od Toyoty.

 

Apropos silnika elektrycznego i faktu, że od 0 obrotów ma maksymalny moment, wcale to nie znaczy, że nie potrzebuje skrzyni biegów. Skrzynia jest w stanie moment pomnażać tym bardziej im niższy bieg więc to zawsze dodatkowa korzyść, nawet jeśli moment jest stały od zera obrotów.

 

Z tego co piszesz to prawdopodobnie zatem dobrze czułem, że skurczybyk zmienia biegi nawet jadąc jak Melex.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zużycia paliwa, kilka kompani dostało wysokie kary za reklamowanie zanizonego zużycia paliwa, i nagle jakiś czas temu z dnia na dzień pojawiły się nowe dane. Ze niby mierzone wg innych norm :D

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się, jestem ciekaw Twojej opinii. Dobrej nocy, znikam bo muszę wstać za 3 godziny...


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narazie


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr te spalanie podejrzewam, ze jest u Ciebie tak niskie ponieważ nie jest mierzone na odcinku pełnych 100km gdzie powiedzmy istniałaby szansa rozladowania baterii ale jeśli te auto będzie równie nie zawodne co hybrydy toyoty to może namieszać na rynku.

 

Ps. Nie podnoś mu mocy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak mówisz. Wg wczorajszych statystyk- te 20 km po skończeniu się prądu auto pokonało ze średnim zużyciem 5,9.

 

Dlaczego nie zwiększać mocy? :)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak super wynik :)

 

Dlaczego nie zwiększać? Wydaje mi się, ze seria jest w zupełności wystarczająca tym bardziej jeśli mówisz, ze masz moc w dostępna w całym zakresie :)

 

Podoba mi się ta BMW :) lubię takie rozwiązania innowacyjne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.