Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

 Odnosze wrażenie, że kwesta czasu, gdy wycofany zostanie 1.2 TSI i w zamian za to pojawi się kolejny wariant 1.0 TSI o zmniejszonej mocy około 90KM.

 

W aktualnym Motorze artykuł o poliftowym golfie. Brak w ofercie 1,2 TSI, a w zamian za to jest wspomniany 1.0 TSI w dwóch wariantach mocy 85KM i 115KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że temat Audi jest na tapecie pozwolę sobie na przytoczenie przykładu z życia. Oczywiście sprawa jednostkowa, niemiarodajna, no ale jednak....

W mojej byłej firmie zarząd zakupił dla siebie dwa Audi A6. Jedno 3.0 TDI Quattro oraz drugie bez napędu 4x4, również diesel. I to Quattro było tak pechowe, że kilkakrotnie wyjeżdżało z firmy na lawecie. Co dokładnie było przyczyną nie interesowało mnie, nie dopytywałem. Ale w szoku byłem, że nowe auto tej klasy konkretnie ten jeden egzemplarz potrafił być tak awaryjny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko zależy od egzemplarza. W każdej marce znajdzie się sztuka bezawaryjna i sztuka wyjątkowo awaryjna, oczywiście pomijając błędy konstrukcyjne. Ja na razie miałem szczęście do Audi, Opla i Peugeota a pecha do BMW, Toyoty i Hondy, choć w tym ostatnim przypadku w mniejszym stopniu.

Najlepszy przykład to dwóch wspólników, moich klientów. Razem kupili sobie 4 lata temu 2 sztuki S500 4-matic. Jeden do dzisiaj zrobił bezawaryjnie 150 tys., drugi (125 tys.) miał kilka poważnych awarii, trzykrotnie musiał dotrzeć do serwisu na lawecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek - nie porównywałem, bo nie miałem takiej możliwości.

U nas 3.0 tfsi nie jest już oferowany, największa benzyna to 2.0 R4 :(

 

Tommaso - na rynku niemieckim Audi tez pozostawilo jedynie 1,8TFSI i 2,0TFSI (no i potem 4,0 TFSI :-). Czyli generalnie byl jakis problem z 3,0


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec ma BMW X5  przejechane 140k km i żadnych problemów. 3.0 D

Edytowane przez Ejzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X1 125i. Wersja X-line z kilkoma ciekawymi dodatkami.

 

Myślałem, że zdążę wpaść do jakiegoś Peugeot porównać go z autem, o którym pisze kolega, ale nie miałem czasu. Tak jednak myślę, patrząc na stronę Peugeot, że tych wersji się nie da porównać - różnica w poziomie wyposażenia, mocy i niestety cenie jest zbyt duża.

 

Ale do rzeczy, X1, zwłaszcza w takiej wersji, to moim zdaniem jeden z najładniejszych suv na rynku. Na pewno najładniejsze w rodzinie BMW, włączając najnowsze X4 czy X6.

 

post-60501-0-53290100-1487687139_thumb.gif

post-60501-0-24865100-1487687141_thumb.gif

 

Świetna, nowoczesna sylwetka, widać tzw. sportową elegancję ;) jednocześnie nie jest przesadzone stylistycznie. W środku jasna skóra i sportowe fotele z regulacją i pamięcią. Auto ma "małą" nawigację, nie ma hud, szyberdachu. Poza tym praktycznie wszystko, włącznie z systemami bezpieczeństwa dostępnymi w tym modelu (ważne: to jednak inny poziom techniki niż 7er). Pojazd kupiony do przemierzania trzech tras: 1,1km, 1,4km, 9km :) Stąd wybór benzyny i symbolicznej nawigacji.

 

Jeśli chodzi o jakość wnętrza, to wizualnie bardzo poprawnie, ale tu znów wracamy do poziomu 3er/4er, jest nieco gorzej niż 5er, zwłaszcza poza linią wzroku. Jedynie bagażnik jest estetyczniejszy niż w 5er. Ale to ciągle BMW i nie ma mowy o tandecie. Jasne wnętrze też robi dobre wrażenie. To co mi osobiście się nie podoba, to brak w opcji zegarów LCD (ok, uznaniowa kwestia) oraz, i tu masakra, beznadziejny, brzydki, niepasujący manipulator automatu. Ja pierniczę, pierwszy do zmiany. Ja wiem, że z racji konstrukcji ten klasyczny mógłby się okazać za krótki, ale można było albo podwyższyć tunel, albo zatrudnić studenta drugiego roku wzornictwa przemysłowego i wymyśliłby coś ładniejszego.

 

Wspomniany bagażnik jest bardzo dobrze wykończony, ustawny i pakowny, kanapa modułowa. Uważam, że w codziennym użytkowaniu X1 nie będzie mniej funkcjonalne niż auta rozmiar większe na papierze. Ale są i minusy: trochę za mało schowków jak na auto rodzinne oraz opcjonalny dostęp bezkluczykowy - działa genialnie w odniesieniu do drzwi, jednak machanie nogą pod zderzakiem wymaga naprawdę dużej cierpliwości. Zakres, kiedy czujnik "łapie" jest bardzo ograniczony i czasem trudno, zwłaszcza w pospiechu uruchomić klapę.

 

Silnik na krótkich trasach pali średnio 9l co uważam za przyzwoity wynik, zwłaszcza że przy tym dość (nie)przyzwoita jest dynamika tego auta - bardzo cicho wchodzi w nadprzestrzeń ;) Na początku miałem dźwiękowe wrażenie jakbym jeździł hybrydą. Automat - bez uwag, prowadzenie super, jedynie hamulce sporo tracą bez rozgrzania. Podsumowując gdybym w podobnych pieniądzach miał kupić np. Tiguana to zdecydowanie brałbym X1, nawet zakładając, że w pakiecie z boxem ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że również niedługo stanę się posiadaczem X1, jak soę zdecyduję to nie omieszkam się pochwalić:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valygaar, jaka jest katalogowa cena tego powozu? Co masz na myśli pisząc: "w pakiecie z boxem"?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Valygaar, zgrabne autko.

Z tym machaniem nogą to chyba wszystkie auta tak mają, mój też łapie mniej więcej w połowie przypadków. Ja u siebie tego nie używam, żeby nie wyglądać jak idiota, który próbuje kopać swoje auto  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X1 25i to ja rozumiem, doładowana dwulitrówka, 230KM i 6.5s do setki. Natomiast bawarki z  R3 1.5 to kpina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze trzycylindrowe 116i oraz 118i wręcz nokautują dynamiką stare, czterocylindrowe.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaa. Ale brzmią jak odkurzacz.

Trzy cylindry są dobre, jak towarzyszą im kolejne trzy po drugiej stronie samochodu... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu na pare dni f30 318 3cyl 136km i złapał mnie passat b5 kombi w tdi i kurczę szliśmy łeb w łeb. Nie wiem ile koni, może jakiś chip ale wstydu co nie miara się najadłem :( miałem wrażenie, ze poprzedni golf 1.4 tsi 122km zbierał się lepiej. Spalanie tej BMW? Wychodziło rzędu 10l :/:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj jechałem trzycylindrową trójką. To jakiś ponury żart. Po redukcji mój dawny IX35 1,6 benzyna zachowywał się przy niej jak sprinter ;) Trochę przesadzam, ale po zredukowaniu Hultaj dawał większe poczucie ciągu.

Jedyne na jego obronę, że przy emeryckej jeździe mało pali - Ale kto kupuje w tym celu BMW 3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając Wasze wpisy jestem coraz bardziej przerażony... Trzy cylindry, 1,0l doładowany... qwa dokąd to zmierza...? 

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierza od skrajności w skrajność, 3.0diesel na 3 turbinach (M50d).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valygaar, jaka jest katalogowa cena tego powozu? Co masz na myśli pisząc: "w pakiecie z boxem"?

Nie mam pojęcia ile wyjściowo to kosztuje. Mam powiedzmy zaprzyjaźnioną osobę w szpicy sieci salonów i udało mi się dostać atrakcyjną cenę. Btw. BMW ma faktycznie jak na premium ciekawą politykę rabatową, jednak w okresie wakacji ub.roku nie obejmowała ona w zasadzie X1, bo auto miało takie branie, że nie mieli co na pokaz trzymać na salonach ;) Nie wiem jak jest teraz.

 

A box - to dachowy. Wolałbym nieco mniejsze X1 z koniecznością zakładania boxa na większe wyjazdy, niż teoretycznie większy kufer w porównywalnym cenowo aucie typu doposażony (strzelam) Tiguan właśnie.

Gratulacje Valygaar, zgrabne autko.

Z tym machaniem nogą to chyba wszystkie auta tak mają, mój też łapie mniej więcej w połowie przypadków. Ja u siebie tego nie używam, żeby nie wyglądać jak idiota, który próbuje kopać swoje auto  :D

Ja go tylko zamawiałem i odbierałem :) Chociaż mam go na stanie w firmie i faktycznie jest urodziwy - dzięki.. 

To otwieranie nogą w teorii jest mega wygodne. Milion razy przeklinałem np brudne siaty pod sklepem szukając klucza :ph34r: Trochę mnie zaskoczyłeś twoją opinią, bo znajomy ma Passata (chyba, że Audi ma jakąś osobna technologię na to?) i on jest bardzo zadowolony z tej funkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To otwieranie nogą w teorii jest mega wygodne. Milion razy przeklinałem np brudne siaty pod sklepem szukając klucza :ph34r: Trochę mnie zaskoczyłeś twoją opinią, bo znajomy ma Passata (chyba, że Audi ma jakąś osobna technologię na to?) i on jest bardzo zadowolony z tej funkcji.

 

 

To w takim razie poćwiczę w garażu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

X1 jako auto rodzinne? Chyba BMW nie to miało na myśli

 

Tapaltak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czego się czepiasz, dla rodziny bezdzietnej idealny :)

 

A przy jednym dziecku też niezły.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierza od skrajności w skrajność, 3.0diesel na 3 turbinach (M50d).

 

przecież 3.0 + 3 turbiny to dokładanie ta sama filozofia co 1.0 turbo - downsizing. Zastępowanie mniejszym rozmiarem większego przy zachowaniu lub polepszeniu osiągów.

 

Ze skrajności w skrajność to by było np. z jednej strony 1.0 turbo, z drugiej powrót do 8.0 V16.

Czytając Wasze wpisy jestem coraz bardziej przerażony... Trzy cylindry, 1,0l doładowany... qwa dokąd to zmierza...? 

 

W tej chwili zapowiadany jest lekki odwrót od downsizingu, a co najmniej wystopowanie. Deklaruje tak VW, Toyota, BMW już realizuje.

 

VW zastepuję 1.4 TSI, silnikiem 1,5 TSI (już dostępny w salonach), toya 1.33 nowym 1.5 (wystartowała produkcja). BMW twierdzi, że złota zasada to 0,5 litra na cylinder i tak ma 1,5 3 cyl, 2.0 4 cyl, 3.0 6 cyl. i tego nie chce zmieniać.

Czego się czepiasz, dla rodziny bezdzietnej idealny :)

 

A przy jednym dziecku też niezły.

 

BMW zawsze były ciasne w swojej klasie, szczególnie z tyłu i mały bagażnik. E39 kombi jest dla mnie ciasny dla rodziny 2+2. Przy moim wzroście (186 cm), dzieciak z tyłu w foteliku szoruje podeszwami po oparciu. E91 rozważałem, ale to już naprawdę kombi tylko z nazwy :)

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na aukcji serwisowej, bylem w Kia Lubin. Z nudów wsiadłem do auta w cenie dobrego zegarka, po chwili przyszedł pracownik i juz jazdę próbną proponował. Nieśmiały jestem wiec ostatecznie uciekłem i 40 minut na zimnie czekałem na swoje auto, ale powiem Wam, ze auto bardzo mi sie spodobało. Cena jak dla mnie zaporowa, musiałbym z rodzina pod most sie przeprowadzić. Moze za dwa trzy lata wpadnie w moje ręce używka. Takie oto cusik:

A tutaj (niech Moderator połączy posty, czy samo to sie stanie) akcja serwisowa i efekt: Pomazali takim o czymś to cos co do kół idzie...

I jeszcze jakas fita dla odmiany

post-70090-0-20396500-1487795984_thumb.jpg

post-70090-0-69090600-1487796188_thumb.jpg

post-70090-0-13379700-1487796279_thumb.jpg

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bliźniaczy Tucson wygląda z milion razy lepiej. Jak poprzednia Sportage była świetna z wyglądu - tak aktualna to jakiś koszmarek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sportage sama w sobie fajna, aktualny przód i soczewki ala Cayenne, poprzedni przód bardziej mi się podobal.

post-95072-0-37227900-1487797870_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.