Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

qrde, ile stron zaległości...  :blink:

Jest DAB ale nie działa w PL. Nie będę go sprzedawać bo nie będę wykupowac z Comfort Lease :). Twoja bunia śliczna ale kurcze te fotele to będą miały trudne życie z malcem jak i z Twoimi dżinsami :)

 

 

jak to nie działa DAB? W sensie, że w tym konkretnym modelu? Bo ogólnie w PL śmiga bardzo ładnie, jakość powala, niestety tylko kilka stacji publicznych tak nadaje, na szczęście TRÓJKA też ;) Nie dalej jak dwa tygodnie temu słuchałem w KIA Sorento by Infinity ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Maździe DAB też działa w Polsce, ale rzeczywiście tylko Polskie Radio. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jest to kwestia nierealistycznych warunków testów.

 

Zauważyłem, że 330e nawet w trybie ładowania baterii przy żądaniu za pomocą pedału gazu momentu większego niż maksimum silnika benzynowego- natychmiast przerywa ładowanie i dokłada pełny moment silnika elektrycznego. Natomiast niezwłocznie po odjeciu gazu poniżej maksimum benzyny zaczyna znów ładować- brzmi to przy umiarkowanej jeździe jak gdyby jechał pod górę z nieco mocniej wciśnietym gazem.

 

Robiłeś już może porównanie ilości miejsca F30 vs. E60?

Jak oceniasz jakość / wrażenie jakości? Oczywiście 3-ka to nie 5-ka, ale pisałeś ze miałeś też e39, no i oczywiście e60. Jak byś te modele pozycjonował właśnie w kwestii jakości materiałów, spasowania, dopracowania detali wnętrza i nadwozia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Miałem piątki e39 528i kombi, 530i i 540i sedany, e60 528xi sedan, trójkę f30 330e użytkuję nieco za krótko, żeby go szczegółowo ocenić.

 

Uważam, że jeśli chodzi o jakość materiałów wnętrza to e39 oraz f30 wyprzedzają e60 - co nie oznacza, że w e60 jest jakaś tragedia.

 

Spasowanie - porównywalny, bardzo wysoki poziom.

 

Długość wnętrza - nie mierzyłem jeszcze dokładnie ale e60 w tym kryterium przypomina e39, natomiast f30 jest o 2-4 cm lepsze, pomimo że to trójka (aktualna Mazda 6 sedan lepsza o około 2 cm, Passat o około 6 cm od f30).

 

Szerokość wnętrza - nie mierzyłem ale wszystkie trzy porównywane modele raczej podobnie, na tle konkurencji raczej szerokie. Być może F30 minimalnie węższa od piątek ale nie jestem pewien.

 

Miałem wszystkie e39, e60 i f30 na standardowych zawieszeniach.

Prowadzeniem F30 miażdży piątki - jest zwinna niczym łasica, jak wszystkie trzy trójki e36, które miałem. Natomiast 540i, prawdopodobnie przez konstrukcję zawieszenia odrobinę lepiej niż 530i oraz 528i - mniejsza podsterowność. e60 - lepiej od każdej e39. Dzięki x-drive czułem się ponadto wyjątkowo bezpiecznie na deszczu i śniegu.

 

Komfort resorowania - e39 na 215/60R16, e60 i f30 na 225/55R17. Najlepiej e39, odrobinę gorzej ale nadal super (rozgrzeszeniem jest lepsze prowadzenie) -e60. Jeszcze odrobinę gorzej f30 - ale nadal dobrze.

 

Akustyka aerodynamiczna - najlepsza jak dla mnie jest e39. Potem f30- porównywalnie ale z otwartym szyberdachem głośniej. e60 - porównywalnie cicho ale tylko przy zasuniętej zasuwie dachu. Przy otwartej zasuwie oraz przy otwartym dachu - głośniej niż w e39.

 

Ergonomia wnętrza podobna, bardzo wysoki poziom. Fotele standardowe do zaakceptowania a nawet świetne tylko w piątkach. W f30 podobnie jak i w e36 - wyłącznie sportowe.

 

System pokładowy - w e60 po liftingu jak dla mnie przeciętnie wygodny ale za to dużo więcej funkcji niż w e39. W F30 nieco lepszy ale nie umywa się do nowych Skody, VW, Audi.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną opinię.

 

A jak ty, Tommaso porównałbyś A6 vs. F10, w kwestii jakości materiałów, spasowania, dopracowania detali wnętrza i nadwozia i ogólnego wrażenia jakości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qrde, ile stron zaległości...  :blink:

jak to nie działa DAB? W sensie, że w tym konkretnym modelu? Bo ogólnie w PL śmiga bardzo ładnie, jakość powala, niestety tylko kilka stacji publicznych tak nadaje, na szczęście TRÓJKA też ;) Nie dalej jak dwa tygodnie temu słuchałem w KIA Sorento by Infinity ;)

 

Nie chodziło mi o radio tylko o TV - to chyba DVB? :) Ogólnie Mini ma na pokładzie tak jakby starego iDrive z BMW. Z tego co mi wiadomo to jest to sprzęt nie dający już się aktualizować poza nawigacją oczywiście. Te najnowsze Miniaki mają już żywcem przejęty nowy iDrive z BMW - działa to super i o niebo lepiej niż w moim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną opinię.

 

A jak ty, Tommaso porównałbyś A6 vs. F10, w kwestii jakości materiałów, spasowania, dopracowania detali wnętrza i nadwozia i ogólnego wrażenia jakości?

A6 zdecydowanie, ale dużo zależy od wyposażenia

 

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną opinię.

 

A jak ty, Tommaso porównałbyś A6 vs. F10, w kwestii jakości materiałów, spasowania, dopracowania detali wnętrza i nadwozia i ogólnego wrażenia jakości?

 

 

Trochę już zapomniałem, jak to było w F10, ale wydaje mi się, że jakość materiałów była porównywalna jak A6 przedliftowym i trochę gorsza niż w obecnym poliftowym.

Natomiast jakość montażu, spasowanie elementów zdecydowanie lepiej w obydwu A6. W Audi nic mi nie trzeszczało, natomiast w F10 już po pół roku w desce i prawym środkowym słupku zamieszkały świerszcze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No potwierdzam - w tym A6 jakościowo jest super. 

 

Ja dzisiaj potestowałem sobie 19' felgi bo chciałem takie wsadzić do Miniaka żony ale na oponach RF to jest twardo... oj twardo i nieprzyjemnie się wibracje przenosza do auta. Tzn miałem już beton w Abarcie ale kurcze było tam sprężyściej a w Mini na 19' kompletnie to ze sobą nie gra. Zawieszenie swoje a opony swoje pomimo że tez mam opcjonalne niższe zawieszenie sportowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jakim rozmiarze teraz jeździsz, Mikołaj?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18' 225/45 a 19 są 235/35. tyle że teraz mam zimówki i one są dość miękkie na tych 18'. 19' z oponami do jazdy na flaku to jest poprostu jak cegła na osi.

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie, że jak po zdjęciu z 330e seryjnych Dunlopów Run flat wziąłem to do ręki to byłem w szoku jakie to jest ciężkie. Boki tych opon mają chyba z centymetr chabasu. Jednocześnie mega twarde. Wywaliłem do worów i założyłem całoroczne Vectory. I mam wrażenie, że auto jeździ lepiej niż na tych seryjnych, letnich. Inna sprawa, że komfort wzrósł też na pewno przez to, że zamiast 225/50 założyłem 55. Bez problemu się zmieścili.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze runflaty nie są już takie złe. Jak pojawiły się pierwsze, wraz z BMW E60, dostałem auto na 18-kach i tym nie dało się jeździć - miałem wrażenie totalnego braku amortyzacji. Prawie natychmiast zamieniłem na zwykłe opony, jednak doskwierał mi brak zapasu, na który w E60 nie przewidziano miejsca. A doskwierał mi najbardziej pewnej nocy z soboty na niedzielę, gdy rozciąłem mocno oponę na dziurze gdzieś na zapadłej wsi w okolicach Piotrkowa i kompresor nic nie dał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz nie mam w 330e ani zapasu ani Run flatów ani kompresora. Kupić wg Was dojazdowe zapasowe, klucz i lewarek? Albo 2 lub trzy pianki?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz nocami po wsiach koło Piotrkowa, to wystarczy Ci dobry assistance ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tbn

Ja w swojej 3er mam letnie RF na 18" i zimowe 17" zwykłe. Różnica jest, ale nie duża, a przecież felga większa. Także chyba jak pisze Tomasso, ludzie trochę demonizują RF, ze względu na początki produkcji.

Edytowane przez tbn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od subiektywnego zapotrzebowania na komfort resorowania chyba. No i priorytetu prowadzenia na równej albo dziurawej nawierzchni. Ja osobiście mam tendencję aby rezygnować z ostrego jak skalpel prowadzenia na gładkim asfalcie na rzecz braku podskakiwania na dziurach i przy okazji beztroski na torowiskach.

 

A jak widzę BMW trójki na 20 czy 19- calowych felgach to podejrzewam, że ludzie zapominają, że w polskich warunkach zazwyczaj to wcale nie poprawia prowadzenia tylko pogarsza.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj i ja bym wymienił 245/40/18 na wyższy profil. Poczekam aż się skończą opony i sprawdzę czy mogę dać wyższy profil.

 

Nasze drogi i koleiny to udręka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na lato mam 255/35R20. Oj, będzie się działo, całe szczęście, że nie runflaty... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na lato mam 255/35R20. Oj, będzie się działo, całe szczęście, że nie runflaty... ;)

Tomek, przecież to strach jeździć na takim profilu (chodzi mi o nasze dziurawe drogi) ;)


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się tego obawiam, ale żyje się raz, zobaczymy.

Komfortu się nie obawiam, pneumatyka fajnie wyrównuje nawierzchnię. Ale felgi po sezonie pewnie już takie piękne nie będą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to prawda, że współczesne, adaptacyjne zawieszenia doskonale kompensują wpływ twardych kół. Jeździłem niedawno Golfem R na 18 calach i w trybie komfort zawieszenia lepiej tłumił nierówności niż 1,4 R-line na 17.

 

Od razu mi się przypomina to co powiedział w weekend kolega, że założył kiedyś takie wyjątkowo duże felgi do bardzo miękkiego Mercedesa 190 to efekt był bardzo znośny jeśli chodzi o komfort.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profil to % szerokości, nie zawsze niższy profil przełoży się na niższą oponę.

  Są runflaty, nie ma zapasu, trzeba dokupić. Jeśli zapas się nie mieści trzeba kupić  również ''podłogę''/ wypełnienie do bagażnika z wnęką na zapas i biznes się kreci. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na lato mam 255/35R20. Oj, będzie się działo, całe szczęście, że nie runflaty... ;)

I przejdzie Ci badanie techniczne ? Mi zostały po RS 245/45R20 I TÜV nie chciał mi wbić do dowodu. Teraz próbuje je oddać za pół darmo lub wymienić na coś co mogę używać.

Pasują i nie ma problemów (jeździłem) tylko badania technicznego nie przechodzą.

Edytowane przez switch107

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RS6 ma 245/45R20? Przecież to prawie 4,5 cm średnicy więcej niż 235/35...


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.