Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Albo to samo czyli Rio, albo Tipo 1.6

 

EDIT, powinny wejść foteliki, ale osobiście trzeba spr.

 

Edytowane przez rafi87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, na stałe, za słabo się sprzedawał. Oczywiście dotyczy to Polski, nie generalnie Audi.

 

190-252-333-450 KM. Ten silnik idealnie się wpisywał w ofertę, moc wzrastała procentowo niemal idealnie równo z każdym silnikiem. Teraz jest olbrzymia dziura.

 

Dla mnie jest jasne, że wycofano bo w tej kategorii rządzi Diesel.

 

W buty można sobie wsadzić tekst, słyszany niekiedy przy temacie konwersji na LPG dużych aut, że jeśli kogoś stać na nowe auto tej klasy to powinno go stać na paliwo.

 

Ewidentnie widać, że niebiedni ludzie też wolą aby auto paliło 10 zamiast 14 l, nawet kosztem nieco gorszej kultury pracy. Nieco, gdyż przy 6 cylindrach i Common Rail już tragedii nie ma.

Z drugiej strony, w dobie doładowanych benzynowców jedynym plusem Diesla jest zużycie paliwa.

Zniknął argument, że Diesel o mocy X "jedzie z dołu" a benzyna nie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiat tipo bardzo fajne proste auto. Jednak to budżetówka i z bliska to da się zauważyć. Nie mniej w tym budżecie cenowym byłby moim mocnym faworytem.

 

Zapytanie takie. Jeśli mam opony w rozmiarze 245/40/18 homologowane w tym rozmiarze przez producenta to czy mogę sobie założyć takie z profilem 45? Czy w razie np stłuczki ubezpieczyciel mógłby nie wypłacić odszkodowania przez zły rozmiar ogumienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj jeszcze do Hyundaia, tam zdarzają się ciekawe promocje. Ostatnio u mnie w pracy człowiek kupił sobie i30 kombi za bodajże 57 tys. 


190-252-333-450 KM. Ten silnik idealnie się wpisywał w ofertę, moc wzrastała procentowo niemal idealnie równo z każdym silnikiem. Teraz jest olbrzymia dziura.

Dla mnie jest jasne, że wycofano bo w tej kategorii rządzi Diesel.

W buty można sobie wsadzić tekst, słyszany niekiedy przy temacie konwersji na LPG dużych aut, że jeśli kogoś stać na nowe auto tej klasy to powinno go stać na paliwo.

Ewidentnie widać, że niebiedni ludzie też wolą aby auto paliło 10 zamiast 14 l, nawet kosztem nieco gorszej kultury pracy. Nieco, gdyż przy 6 cylindrach i Common Rail już tragedii nie ma.
Z drugiej strony, w dobie doładowanych benzynowców jedynym plusem Diesla jest zużycie paliwa.
Zniknął argument, że Diesel o mocy X "jedzie z dołu" a benzyna nie.

 

Benzyny u Audi mają złą prasę od czasu wprowadzenia TFSI, a duże diesle wręcz przeciwnie. I to też pewnie wpływa na decyzje zakupowe.

Ja też w cenie mojego A6 competition mogłem kupić gorzej wyposażone S6, ale porozmawiałem z kilkoma osobami z Audi i mi odradzili.

 

A co do charakteru silników, to na razie jeszcze benzyny o podobnej pojemności mają o ok. 30% mniej momentu obrotowego. Za to bez dwóch zdań rekompensują to górą obrotów. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ale Ty chyba masz pakiet S-line w swojej wersji?


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, S-line jest w standardzie w wersji competition.

Ale S6 to już zupełnie coś innego, V8 turbo...

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytanie takie. Jeśli mam opony w rozmiarze 245/40/18 homologowane w tym rozmiarze przez producenta to czy mogę sobie założyć takie z profilem 45? Czy w razie np stłuczki ubezpieczyciel mógłby nie wypłacić odszkodowania przez zły rozmiar ogumienia?

 

Przy innym rozmiarze opon niz fabryczny, zmieni się średnica koła,będą przekłamania licznika na prędkości i przebiegu. 

Ubezpieczyciel wykorzystuję każdą okazję, żeby przyciąć klienta,  zobacz w OWU AC czy piszą o oponach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może uraczysz nas zdjęciem ze środka :)

A powiedz jeszcze, jak miałeś F10 2.0d, to jakie z nią były problemy i czy miałem pakiet serwisowy all inclusive? Rozumiem, że był to model przedliftowy z silnikiem N47 nie B47?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zdążyłem jej obfotografować, ale fotele i listwy mam takie:

14cwg7l.jpg

 

Co do F10, to miałem jeszcze N47. Od ok. 40 tys. km zaczęły się problemy z wtryskami, przy przyspieszaniu z niskich obrotów dzwonił jak stary benzyniak z źle ustawionym zapłonem. Walczyłem z BMW bardzo długo, wymienione dopiero przy 70 tys, km w innym serwisie. Tuż po zakończeniu dwuletniej gwarancji padł akumulator, a dodatkowa gwarancja go nie obejmowała. Rozrząd został wymieniony przy 95 tys. km i całe szczęście, że zupełnie przypadkowo usłyszał to znajomy mechanik, więc obyło się bez wymiany silnika. W międzyczasie jeszcze wymiana wahaczy przy 50 tys. (płatna) i tarcz hamulcowych przy 30 tys. (zwichrowane, za mocno hamowałem w deszczu, płatne :) ), parę drobnych problemów z elektryką.

Po wymianie rozrządu wkurzyłem się i sprzedałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny w środku :)

A co do BMW to jakaś masakra, jeśli mówimy o nowym aucie :/


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW kupiłem t.zw. ExAg, czyli pomenadżerskie, półroczne z przebiegiem 14 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo tych awarii było, rzeczywiście można się wkurzyć. W dodatku zero dobrego obyczaju kupieckiego - tylko egzekwowanie swoich obowiązków wynikających z papieru.

 

Diesle - to fakt- mają przy porównywalnych mocach więcej momentu ale też i używa się w nich użytkowo niższych obrotów. A, że moc przy każdych obrotach to iloczyn momentu i liczby obrotowej to się to wyrównuje. Czy mamy 700 Nm przy 2000 rpm i dodamy wtedy gazu czy 500 Nm przy 2800 rpm to siła napędowa na oponach wyjdzie taka sama.

 

Tomek, wnętrze Twojego wozu jest naprawdę wysmakowane. Piękne.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy, ten środek znacząco przyczynił się do decyzji, w końcu człowiek kupuje oczami :)

 

A co do BMW, to nie napisałem, że jedynie z rozrządem nie było problemu - jak go posłuchali to od razu poszedł na darmową wymianę, nawet auto zastępcze dostałem.

A była to moja druga piątka, wcześniej miałem 530d E60, tutaj nie miałem żadnej dodatkowej gwarancji, w tamtych czasach była tylko standardowa dwuletnia. Tuż po jej zakończeniu w ciągu pół roku wymieniłem: kolektor wydechowy (pękł), kolektor ssący (klapki się zapiekły, zawaliły nagarem i zablokowały) i turbo (padł sterownik geometrii łopatek, a jest zintegrowany z turbo). Koszt ogółem ok. 15 tys o ile dobrze pamiętam.

Ale mimo to postanowiłem wtedy dać drugą szansę BMW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu masz za ciężką nogę ;)


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu, przez grzeczność, nie zaprzeczę  :D

Ale BMW to przecież nie są samochody do emeryckiej jazdy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednie A6 dało radę, przez 3 lata jedynie drobna awaria pneumatyki usunięta gratis w 3h.

Liczę, że tu będzie podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oby tak było - szerokości :)


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy, ten środek znacząco przyczynił się do decyzji, w końcu człowiek kupuje oczami :)

 

(...)

Bardzo fajne i drogie przy okazji auto. Gratulacje :)

Nie jeździłem tym modelem, ale kiedyś miałem okazję bodajże A5, które na błotniku też miało V6T więc możliwe, że to taki samo potworek (?) :)

Competition widziałem na salonie, wygląda w środku baaaardzo dobrze, wręcz jak spersonalizowana wersja pod jakiegoś bardzo bogatego audimaniaka ;) Natomiast jedna rzecz, której braku nie mogłem zrozumieć w tak kosztownym samochodzie, to brak wentylacji foteli (pewnie pochodna techniczna tych a'la kubełków). Wiem, że to może i drobiazg, jednak ja ją doceniłem jeżdżąc takimi autami w kilka cieplejszych dni, zwłaszcza w wizytowych koszulach. Ale generalnie auto naprawdę mega, dla mnie to taka skromniejsza Panamera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy innym rozmiarze opon niz fabryczny, zmieni się średnica koła,będą przekłamania licznika na prędkości i przebiegu.

Ubezpieczyciel wykorzystuję każdą okazję, żeby przyciąć klienta, zobacz w OWU AC czy piszą o oponach.

Dokładnie tak. Czytać uważnie OWU.

 

Natomiast jeśli chodzi o przekłamania prędkościmierza to te 3 czy 3,5% większa średnica koła co najwyżej pomniejszy fabryczne przekłamania, wynoszące zazwyczaj 5-10%.

Założenie większego o 5 profilu w BMW niemal całkowicie skasowało mi fabryczne przekłamania - nadal zawyża przy niektórych predkosciach o 1-3 kph. A w Favoritce po takim samym manewrze z oponami - zawyża wciąż o 2-5 kph.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne i drogie przy okazji auto. Gratulacje  :)

Nie jeździłem tym modelem, ale kiedyś miałem okazję bodajże A5, które na błotniku też miało V6T więc możliwe, że to taki samo potworek (?)  :)

Competition widziałem na salonie, wygląda w środku baaaardzo dobrze, wręcz jak spersonalizowana wersja pod jakiegoś bardzo bogatego audimaniaka  ;) Natomiast jedna rzecz, której braku nie mogłem zrozumieć w tak kosztownym samochodzie, to brak wentylacji foteli (pewnie pochodna techniczna tych a'la kubełków). Wiem, że to może i drobiazg, jednak ja ją doceniłem jeżdżąc takimi autami w kilka cieplejszych dni, zwłaszcza w wizytowych koszulach. Ale generalnie auto naprawdę mega, dla mnie to taka skromniejsza Panamera.

 

 

Wentylacja, to praktycznie jedyna opcja, której mi będzie brakować. Niestety w Audi (ale podobnie jest w BMW) wentylacja dostępna jest tylko z fotelami komfortowymi, a tych nie da się zamówić w competition. Za to dla mnie te sportowe są wygodniejsze, niż komfortowe w poprzednich, choć brzmi to trochę absurdalnie :)

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropos Twoich przebojów z BMW, Tomek - diesle od nich są generalnie dużo bardziej problematyczne od benzyn podobno.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.