Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Troszkę Marcin przesadzasz :) Mam 182 cm i miałem kilka razy Mitsubishi Colta a i jeździłem też Swiftem, bodajże z 2012 i było ok.

Ale potem człowiek przesiadł się do wyższych aut i się d upa odzwyczaiła od szorowania po asfalcie i teraz już bym nie chciał się męczyć :D

 

No właśnie, męczyć. Ja piszę o aktualnej ofercie. Wiadomo, że auta stają się coraz bardziej ergonomiczne. Człowiek do dobrej wygodnej pozycji szybko się przyzwyczaja a w tej kwestii Japończycy nie robią takiego progresu jak inni. Wiadomo, że w latach 80tych to praktycznie każde auto było nieergonomiczne porównując do dzisiejszych standardów. Nawet te niemieckie. Kierownice się nie regulowały, fotele także. Zawsze trzeba było iść na kompromisy albo ból pleców albo nóg.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie zapominajmy, że z naszym wiekiem też zmienia się punkt widzenia i siedzenia :)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby ci Amerykanie takie durnie..... Rozwiązanie wprost genialne i dziwię się że jeszcze są kraje na świecie gdzie jest inaczej 5e99d707251a66475c22ae70144cd6bc.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, co by się działo u nas? Korek zaczynałby się dokładnie od tych świateł.

 

U nas motoryzacja rozpoczęła się od lat 90-tych dwudziestego (!) wieku, my jeszcze się uczymy poruszania na drogach. Gładki asfalt mamy od wejścia do Unii Europejskiej, czyli od początków XXI wieku. Do dziś przepisy drogowe uważane są za przesądy.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Niby ci Amerykanie takie durnie..... Rozwiązanie wprost genialne i dziwię się że jeszcze są kraje na świecie gdzie jest inaczej 5e99d707251a66475c22ae70144cd6bc.jpg

Sent from my SM-G950W using Tapatalk

Irek jest jedna wada takiego rozwiazania, jak jedzie ciezarowka przed toba to uja widzisz ,nie jakie swiatlo jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt

 

Chyba najlepiej byłoby bez świateł :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby ci Amerykanie takie durnie..... Rozwiązanie wprost genialne i dziwię się że jeszcze są kraje na świecie gdzie jest inaczej

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk

Czemu genialne? Serio pytam, pierwszy raz widzę takie rozwiązanie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła za skrzyżowaniem, pomijając przypadek który opisał kolega powyżej, czyli bliska jazda za ciężarówka, są dużo przyjazniejsze dla kierowców.

 

Moja pierwsza jazda samochodem w Kanadzie, zaraz po przyjeździe tutaj, skończyła się tym , że na pierwszych czerwonych światłach zatrzymałem się już za skrzyżowaniem :D

 

W każdym bądź razie zawsze jak jeżdżę w PL / EU to cieszę się że unas jest tak nie inaczej, w wielu miejscach w Polsce jak stałem pierwszy to ruszulem że świateł jak mnie pogonili klaksonem. Może to być wina mojego wzrostu i typu samochodu jaki miałem wynajęty.


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Światła za skrzyżowaniem, pomijając przypadek który opisał kolega powyżej, czyli bliska jazda za ciężarówka, są dużo przyjazniejsze dla kierowców.

 

Moja pierwsza jazda samochodem w Kanadzie, zaraz po przyjeździe tutaj, skończyła się tym , że na pierwszych czerwonych światłach zatrzymałem się już za skrzyżowaniem :D

 

W każdym bądź razie zawsze jak jeżdżę w PL / EU to cieszę się że unas jest tak nie inaczej, w wielu miejscach w Polsce jak stałem pierwszy to ruszulem że świateł jak mnie pogonili klaksonem. Może to być wina mojego wzrostu i typu samochodu jaki miałem wynajęty.

Czyli, pomijając przypadek z ciężarówką, idzie tylko o widoczność?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie faktycznie mądre w centrach dużych miast by się sprawdziło bo teoretycznie jest tam zakaz poruszania się ciężarówek. Ale równie skuteczne sa liczniki przy sygnalizatorach i nie mam pojęcia dlaczego nie są standardem. Bardzo upłynniają ruch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie faktycznie mądre w centrach dużych miast by się sprawdziło bo teoretycznie jest tam zakaz poruszania się ciężarówek. Ale równie skuteczne sa liczniki przy sygnalizatorach i nie mam pojęcia dlaczego nie są standardem. Bardzo upłynniają ruch.

Kasa?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawił mnie temat, który poruszył dziennikarz Jacek Balkan w swoich motodziennikach. Chodzi o testy rzeczywiste, urządzeniem pomiarowym, sposobu zabezpieczania przed korozją aut - otóż czy jest blacha ocynkowana, czy nie. Zaczęło się od Mazdy, ale potem była kia Ceed, Honda Civic (w ostatnim odcinku).

 

Okazuje się, że w przypadku niektórych marek i modeli znaczenie ma również rocznik i kraj przeznaczenia (np. Niemcy - ocynk, Polska - brak ocynku).

 

Czy rzeczywiście ma miejsce rozróżnianie jakości samochodów (materiałów, blach, spasowania) wewnątrz rynku UE? Macie jakieś konkretne przykłady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bałkan w ogóle wetknął kij w mrowisko - Mazda podała go nawet do sądu. Mazda twierdzi w skrócie, że ich powłoki są tak nowoczesne, że nie wykrywają ich czujniki. Ale prawda jest taka, że Mazdy rdzewieją bardziej niż inne auta i dotyczy to nawet w miarę świeżych roczników.

 

Szykuje się kolejna afera, tym razem związana z BMW:

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/kierowca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/ps1tbtk

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie faktycznie mądre w centrach dużych miast by się sprawdziło bo teoretycznie jest tam zakaz poruszania się ciężarówek. Ale równie skuteczne sa liczniki przy sygnalizatorach i nie mam pojęcia dlaczego nie są standardem. Bardzo upłynniają ruch.

 

+1

Tez mi brakuje tego rozwiazania. Gdzies czytalem, ze w czesci miast bali sie ze przez to beda wyscigi 3, 2, 1, ogien.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szukam firmy, która solidnie podejdzie do tematu regeneracji turbosprężarki. Wole zdać się na doświadczenie kolegów bo w internecie jest tak dużo firm, które proponują swoje usługi, że aż ciężko samemu bez wyszukać taką, która zrobi to solidnie.


<script src="//widget.time.is/t.js"></script>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bałkan w ogóle wetknął kij w mrowisko - Mazda podała go nawet do sądu. Mazda twierdzi w skrócie, że ich powłoki są tak nowoczesne, że nie wykrywają ich czujniki. Ale prawda jest taka, że Mazdy rdzewieją bardziej niż inne auta i dotyczy to nawet w miarę świeżych roczników.

 

Szykuje się kolejna afera, tym razem związana z BMW:

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/kierowca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/ps1tbtk

 

Pewnie wygra kolejny proces. Z BMW ciekawa sprawa, Balkan bada też przyczyny ostatniego samozapłonu mercedesa.

 

Jednak chciałbym się skupić na tym:

Czy rzeczywiście ma miejsce rozróżnianie jakości samochodów (materiałów, blach, spasowania) wewnątrz rynku UE? Macie jakieś konkretne przykłady

 

Czy np. Mercedes E220 CDI sprowadzony z Niemiec może być lepszej jakości od tego kupiononego w salonie PL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bałkan w ogóle wetknął kij w mrowisko - Mazda podała go nawet do sądu. Mazda twierdzi w skrócie, że ich powłoki są tak nowoczesne, że nie wykrywają ich czujniki. Ale prawda jest taka, że Mazdy rdzewieją bardziej niż inne auta i dotyczy to nawet w miarę świeżych roczników.

 

Szykuje się kolejna afera, tym razem związana z BMW:

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/kierowca-mogl-zginac-w-pozarze-bo-bmw-nie-ma-czesci/ps1tbtk

Znam jeden przypadek 6gj, gdzie są rdzawe kropki o nieznanej genezę znam 4 osoby, które mają gh od nowości (2007, 2009) pod chmórką i zero problemu. Miałem golfa 4 od nowości i zardzewiała klapa po 3 latach. Miałem Superba 2004 i po roku przednie błotniki. Po 4 latach ognisk korozji kilkanaście. Progi, klapa, błotniki. Kolega miał od nowości Superba 2008. Klapa z pierwszą rdzą. Po 2 latach. W 2014 wymieniał ją. Jedynym faktem jest to że pierwsze 6 i 626 rdzewiały już na desce kreślarskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wyścigów na światłach to liczniki są bez znaczenia, jak ktoś ma się ścigać to będzie się ścigać.

Zabezpieczenia antykorozyjne - BMW kiedyś na pewno stosowało różne zabezpieczenia i np na kraje południowe jak Włochy były "gorsze" przez brak przygotowania do zimy. Tak samo z zawieszeniem, na wschód pakiet zawieszenia na złe drogi, tyle że był też stosowany w zawieszeniu sportowym (chyba grubsze stabilizatory) - różniły się wysokością sprężyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wyścigów na światłach to liczniki są bez znaczenia, jak ktoś ma się ścigać to będzie się ścigać.

Zabezpieczenia antykorozyjne - BMW kiedyś na pewno stosowało różne zabezpieczenia i np na kraje południowe jak Włochy były "gorsze" przez brak przygotowania do zimy. Tak samo z zawieszeniem, na wschód pakiet zawieszenia na złe drogi, tyle że był też stosowany w zawieszeniu sportowym (chyba grubsze stabilizatory) - różniły się wysokością sprężyn

 

Mam takie samo zdanie na ten temat, ale na tlumaczenia urzednikow nic nie poradzisz :/

 

Wlasciciel tego BMW zeby naglosnic sprawe nawet wystawil je na otomoto https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-xdrive-4x4-mpakiet-cale-auto-i-wlasciciel-serwisowany-w-aso-ID6BJhoG.html#aa3e010d2d


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wersja na kraje skandynawskie, nawet za kołem podbiegunowym w aucie jest przyjemnie ciepło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie się zdaje, że gość załatwia sprawę od d*py strony, chyba że go na wstępie olali w BMW całkowicie...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę, że niepotrzebnie od razu zaangażował prawników i media. Obstawiam, że po cichu więcej by załatwił, mając argument w postaci niewykonanej akcji serwisowej. W dodatku problem jest już znany, skoro ogłoszono akcje serwisową.

A tak poszli na zadry, będą się licytować biegłymi, oświadczeniami producenta i proces może toczyć się latami, bo takie jest w tym momencie najkorzystniejsze rozwiązanie dla BMW - upierać się, że to nie ich wina, co dowiodą w sądzie. A jak za parę lat definitywnie przegrają to nikt już nie będzie o sprawie pamiętał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż z drugiej strony, jak na biednego nie trafiło, to na szybko kupi se nową furę, a z BMW trochę grosza pewnie za jakiś czas wyciśnie...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.