Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
diesel

Klub Miłośników Zegarków GLYCINE

Recommended Posts

Ja nie wnikam ani w to co twierdzi massdrop ani w to jakie relacje panują miedzy dystrybutorem w USA, massdropem a fabryką. To nie są moje kompetencje.

Karta gwarancyjna aby była ważna musi mieć:

pieczęść sprzedawcy z adresem, dane zegarka i datę. Jest to dokument. Wpisywanie dodatkowych informacji we włąsnym zakresie jest fałszerstwem. I nie dotyczy to tylko massdropa, lecz każdego sprzedawcy. Taką kartę to można sobie uzupełnić na 50 letni zegarek :)  albo zrobić w photoshopie :). Jeśli producent honoruje taką kartę to zawsze można do niego wysłać zegarek. 

Edited by piotrkrakow

Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glycine odpisało:

 

Hi,

 
Many thanks for your e-mail.
 
GSD is an authorized reseller in USA and we do accept the warranty card of Glycine.
 
Regards
 

Nicole

 

Nicole Lack

Head of Operations
 
GLYCINE WATCH SA
 
Ring 18
2502 Biel/Bienne, Switzerland
 
Tel ++41 32 341 22 13
Fax ++41 32 341 22 16

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Spatz

Ja juz przebieram nogami za 09. Dawac jakies fotki :) Piotr kiedy wjada nowosci? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie schodzi d12. Mamy go niecały rok a cieszy oko jakbym dopiero nabył. Dawno nie mailem tak uniwersalnego czasomierza

90a883ffdbb5f7a053c7a93c24ac6477.jpg

bd53ed4c38d6181e21398cfcf6c8789d.jpg

31b52e938dc8fa7cc92e5509962ce00d.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


pozdrawiam

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie wnikam ani w to co twierdzi massdrop ani w to jakie relacje panują miedzy dystrybutorem w USA, massdropem a fabryką. To nie są moje kompetencje.

Karta gwarancyjna aby była ważna musi mieć:

pieczęść sprzedawcy z adresem, dane zegarka i datę. Jest to dokument. Wpisywanie dodatkowych informacji we włąsnym zakresie jest fałszerstwem. I nie dotyczy to tylko massdropa, lecz każdego sprzedawcy. Taką kartę to można sobie uzupełnić na 50 letni zegarek :)  albo zrobić w photoshopie :). Jeśli producent honoruje taką kartę to zawsze można do niego wysłać zegarek. 

 

Dzięki Piotrze za merytoryczną rzetelną odpowiedź. Ostatnio tego brakuje.


Czas zmienia perspektywę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie wnikam ani w to co twierdzi massdrop ani w to jakie relacje panują miedzy dystrybutorem w USA, massdropem a fabryką. To nie są moje kompetencje.

Karta gwarancyjna aby była ważna musi mieć:

pieczęść sprzedawcy z adresem, dane zegarka i datę. Jest to dokument. Wpisywanie dodatkowych informacji we włąsnym zakresie jest fałszerstwem. I nie dotyczy to tylko massdropa, lecz każdego sprzedawcy. Taką kartę to można sobie uzupełnić na 50 letni zegarek :)  albo zrobić w photoshopie :). Jeśli producent honoruje taką kartę to zawsze można do niego wysłać zegarek. 

 

Wydaje się, że fałszerstwem jest jak napisałeś - 1) uzupełnienie karty gwarancyjnej na 50-letni zegarek, albo 2) zrobienie jej w photoshopie, bo taka karta w pierwszym przypadku potwierdzałaby prawo którego nie posiadamy, a w drugim przypadku byłaby po prostu podrobiona.

 

W przypadku uzupełnienia oryginalnej karty gwarancyjnej (podbitej przez sprzedawcę) potwierdzamy tam prawo które posiadamy (w końcu wszystko zgadza się ze stanem faktycznym). Jedyny sposób na podrobienie takiej podbitej karty to wpisanie w nią danych niezgodnych z prawdą (inny model, egzemplarz, inna data zakupu etc.) czyli potwierdzenia prawa którego nie posiadamy. Fałszerstwem byłoby również podrobienie pieczęci sprzedawcy (w przypadku otrzymania czystej, niewypełnionej karty).

Karta ma być - 1) wypełniona i 2) podbita przez sprzedawcę. Wedle treści samej karty gwarancyjnej - nie ma w niej zastrzeżeń że musi zostać w całości wypełniona przez sprzedawcę czy jednakowym pismem. Jest rubryka, którą dla ważności karty musi wypełnić sprzedawca - a jest to rubryka "pieczęć/podpis".

Taka jest też intencja samego autoryzowanego sprzedawcy, który posiada prawo do udzielania gwarancji i wystawiania ważnych/uznawanych kart gwarancyjnych we wszystkich punkach serwisowych.

 

W razie wątpliwości co do prawidłowego uzupełnienia takiej podbitej karty gwarancyjnej należałoby zapytać producenta. Chociaż na stronie http://glycine-watch.ch/service/warranty/ są warunki gwarancji - wynika z niej że m.in gwarancja nie obejmuje zegarków spoza sieci sprzedaży, bez numeru seryjnego bądź bez karty gwarancyjnej. Podane są też punkty serwisowe z którymi należy się kontaktować w przypadku chęci skorzystania z gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że te punkty serwisowe mają swoje własne regulacje, którymi się kierują w uznawaniu bądź nie gwarancji zegarków sprzedanych przez innych AD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzyj na stronę producenta którą przytoczyłem wyżej - jest tam informacja, że jeżeli kupiłem zegarek z oficjalnej dystrybucji, mogę wysłać zegarek do lokalnego serwisu celem naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzyj na stronę producenta którą przytoczyłem wyżej - jest tam informacja, że jeżeli kupiłem zegarek z oficjalnej dystrybucji, mogę wysłać zegarek do lokalnego serwisu celem naprawy.

Ciekawe co na to lokalny serwis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzałem. Informacja może i jest, tylko z praktyką gorzej. Zegarka kupionego u AD np. w USA i posiadającego gwarancję międzynarodową nie możesz serwisować u nas w kraju czy Singapurze. I o to mi chodziło, że jesteś zdany na serwis w kraju zakupu lub w innych państwach.

 

Ostatnio ktoś pisał, że chciał oddać Tudora do serwisu do Kruka, to mu powiedzieli, że mogą to załatwić, ale po opłaceniu przesyłki. A wyliczyli tyle, że wystarczyłoby na samolot w 2 strony, hotel i inne atrakcje.

Edited by poiuyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

W razie wątpliwości co do prawidłowego uzupełnienia takiej podbitej karty gwarancyjnej należałoby zapytać producenta. Chociaż na stronie http://glycine-watch.ch/service/warranty/ są warunki gwarancji - wynika z niej że m.in gwarancja nie obejmuje zegarków spoza sieci sprzedaży, bez numeru seryjnego bądź bez karty gwarancyjnej. Podane są też punkty serwisowe z którymi należy się kontaktować w przypadku chęci skorzystania z gwarancji.

 

W przypadku Globala niestety to nie zachodzi więc dyskusja czy karta jest ważna czy nie zawiera się w Twoim zdaniu powyżej. Odnośnie podrabiania. A jak udowodnisz, że wpisałeś dane faktycznego zegarka skoro pismo i kolor mogą odbiegać. Oczywiście od tego jest też dokument zakupu (paragon, faktura). W świetle prawa polskiego, prawo do gwarancji wynika z samego zakupu. Oczywiście dotyczy to zakupu w Polsce. 

Edited by piotrkrakow

Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Glycine odpisało:

 

Hi,

 
Many thanks for your e-mail.
 
GSD is an authorized reseller in USA and we do accept the warranty card of Glycine.
 
Regards
 

Nicole

 

Nicole Lack

Head of Operations
 
GLYCINE WATCH SA
 
Ring 18
2502 Biel/Bienne, Switzerland
 
Tel ++41 32 341 22 13
Fax ++41 32 341 22 16

 

 

A co to jest w ogóle za twór authorized reseller i jakie prawa wynikają z posiadania gwarancji podbitej przez takowy podmiot? Skoro sam producent określa ich mianem "autoryzowany" i dostarcza im karty gwarancyjne, to powinien je także honorować na normalnych zasadach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzałem. Informacja może i jest, tylko z praktyką gorzej. Zegarka kupionego u AD np. w USA i posiadającego gwarancję międzynarodową nie możesz serwisować u nas w kraju czy Singapurze. I o to mi chodziło, że jesteś zdany na serwis w kraju zakupu lub w innych państwach.

 

Ostatnio ktoś pisał, że chciał oddać Tudora do serwisu do Kruka, to mu powiedzieli, że mogą to załatwić, ale po opłaceniu przesyłki. A wyliczyli tyle, że wystarczyłoby na samolot w 2 strony, hotel i inne atrakcje.

Producent na swojej stronie twierdzi, że jeżeli chcę naprawić zegarek, który kupiłem u jakiegokolwiek AD to mogę go oddać do lokalnego autoryzowanego serwisu.

 

Co do tego przykładu - Kruk jest serwisantem Tudora - czy tylko sprzedawcą? Czy zaproponował pośrednictwo w wysłaniu zegarka do serwisu Tudora?

Jeżeli jest tylko sprzedawcą, a zegarek był kupiony u innego sprzedawcy to sytuacja jest trochę inna, bo nie jest w żaden sposób związany z klientem.

 

 

W przypadku Globala niestety to nie zachodzi więc dyskusja czy karta jest ważna czy nie zawiera się w Twoim zdaniu powyżej. Odnośnie podrabiania. A jak udowodnisz, że wpisałeś dane faktycznego zegarka skoro pismo i kolor mogą odbiegać. Oczywiście od tego jest też dokument zakupu (paragon, faktura). W świetle prawa polskiego, prawo do gwarancji wynika z samego zakupu. Oczywiście dotyczy to zakupu w Polsce.

Nie do końca rozumiem. GSD Global nie jest autoryzowanym sprzedawcą? Czy jest?

Co do podrabiania - jeżeli są uzasadnione wątpliwości to od tego jest właśnie dokument zakupu.

W świetle prawa polskiego (dot. zakupów w Polsce), prawo do rękojmi wynika z zakupu. Gwarancja jest prawem akcesoryjnym i tu obowiązują ustalenia producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie schodzi d12. Mamy go niecały rok a cieszy oko jakbym dopiero nabył. Dawno nie mailem tak uniwersalnego czasomierza

 

dokładnie :) troszkę niedoceniony a szkoda...!

 

DSC9303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie :) troszkę niedoceniony a szkoda...!

Ciekawe, czy Maja Włoszczowska będzie nosić swojego D12 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byla tak zaskoczona ze mowila ze bedzie ;)

 

Pozdrawiam Piotr,

wyslane z Tapatalka

Rozmiar na jej raczke idealny ;)

 

Pozdrawiam Piotr,

wyslane z Tapatalka


Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, pytanie do zorientowanych: z czego wynikają różnice w poniższych airmanach 18 - chodzi o napis AIRMAN i obwiednię okienka daty. Czy to są modele z różnych lat, na różne rynki czy tak sobie wypuścili 2 wersje? Ta druga wersja tarczy jest taka sama jak w starym modelu z mniejszymi koronkami - może zostały im tarcze i chcieli je jakoś wykorzystać?

 

Glycine-Watch-New-Airman-18-Purist-24h-A

 

99959843_v_1423883800.jpg

 

 

btw. Czy 18-tka ma dedykowaną bransoletę czy to twórczość azjatów?

http://global.rakuten.com/en/store/trend-watch/item/wa-gly-0019/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stara 18stka miala bransolete. Nowa nie ma

 

Pozdrawiam Piotr,

wyslane z Tapatalka


Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest do dostania stara bransoleta i czy w ogóle podejdzie pod nową 18-tkę? Z tego co widzę, to średnica koperty się trochę zwiększyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest do dostania stara bransoleta i czy w ogóle podejdzie pod nową 18-tkę? Z tego co widzę, to średnica koperty się trochę zwiększyła.

DO starej 18 stki (3866) jest już niedostępna. Do poprzedniej (1918) w ogóle nie było. 18 stka w  żadnej formie nie będzie kontynuowana.


Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 stka w  żadnej formie nie będzie kontynuowana.

 

To znaczy, że już nie jest produkowana i zostały tylko resztki magazynowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze maja tak duzo ze dopiero w przyszlym roku sprobuja ;).

 

Pozdrawiam Piotr,

wyslane z Tapatalka

Edited by piotrkrakow

Pozdrawiam
Piotrek
 

stopka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.