Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
LukasS

Klub Miłośników Zegarków STOWA

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.07.2025 o 10:07, Mirosuaw napisał(-a):

 

Różne są podejścia, jedni oddają do poleconego zegarmistrza w kraju, ja natomiast serwisowałem swoją byłą Marine u producenta i teraz też bym tak samo zrobił. Np. w moim przypadku okazało się, że wskazana jest wymiana dekla, więc skąd nasz zegarmistrz wziąłby taki dekiel?

Jeśli chodzi o serwis firmowy, to na stronie Stowy jest zakładka "Service", potem przechodzisz do "Service on your watch", wybierasz "movement maintenance" i dodajesz do koszyka (masz w opisie co dokładnie taki serwis obejmuje). Aktualny koszt serwisu zegarka z 3 wskazówkami to niecałe 300 EUR, a czas oczekiwania 36-37 dni. 

Pozostaje tylko porządnie zapakować i wysłać.

 

Ja jeszcze badam rynek bo nie mam doświadczenia w wysyłkach , zwłaszcza za granicę i m.in. dlatego wolałbym zrobić serwis na miejscu, w kraju. Ale nie wykluczam też opcji wysyłki. Dlatego proszę Cię o przybliżenie tematu, czyli kwestie techniczne - jak pakowałeś, czy w oryginalną skrzyneczkę czy inaczej, jaką firmą kurierską słałeś itp. Dziękuję i pozdrawiam

W dniu 23.07.2025 o 23:16, cordi7 napisał(-a):


Tam siedzą standardowe mechanizmy Sellity albo Peseux, każdy ogarnięty zegarmistrz, nie bateryjkarz, zrobi ci serwis. Zapytaj w dziale porad zegarmistrzowskich o dobrego zegarmistrza w twojej okolicy.

 

 

Akurat u mnie jest Soprod A10. W 2014 Stowa chyba nie miała dużego dostępu do Ety 2824 i do mojej Antei wpakowali inny mechanizm, czyli właśnie Soprod ...  U Strojnego w Krakowie facetowi nie chciało się z tym bawić ... Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, Misiu7 napisał(-a):

Akurat u mnie jest Soprod A10. W 2014 Stowa chyba nie miała dużego dostępu do Ety 2824 i do mojej Antei wpakowali inny mechanizm, czyli właśnie Soprod ...  U Strojnego w Krakowie facetowi nie chciało się z tym bawić ... Pozdrawiam :)

 

To nadal nie powinien byc problem - moj majster robi wszystko, co mu przynosze.

Soprod A10, czy raczej Soprod M100 jak go teraz nazywaja, to alternatywa dla 2892-A2.

 

Mechanizm ma byc jakoby oparty o Seiko 4L, porownanie ponizej:

 

image.thumb.png.ff5c410e0856ca3031b7fa009278be39.png

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, kolega AK&AK polecił mi Leszka Szumlasa w Krakowie - zapytałem, podałem co to za mechanizm i odpowiedział że mogę mu zegarek przesłać, czyli nie jest to dla niego przeszkoda chyba ... Nie wiem dlaczego facet u Strojnego nie chciał tego serwisować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
57 minut temu, Misiu7 napisał(-a):

Ja jeszcze badam rynek bo nie mam doświadczenia w wysyłkach , zwłaszcza za granicę i m.in. dlatego wolałbym zrobić serwis na miejscu, w kraju. Ale nie wykluczam też opcji wysyłki. Dlatego proszę Cię o przybliżenie tematu, czyli kwestie techniczne - jak pakowałeś, czy w oryginalną skrzyneczkę czy inaczej, jaką firmą kurierską słałeś itp. Dziękuję i pozdrawiam

 

Ja już dokładnie wszystkiego nie pamiętam, to było kilka lat temu.

Ale - jeśli wysyłasz na serwis pogwarancyjny, to oryginalna skrzyneczka nie będzie potrzebna. Nawet lepiej sprawdzi się jakieś proste etui, jak na zdjęciu poniżej. Podstawa to miękkie wypełnienie paczki (folia bąbelkowa wielokrotnie owinięta, wypełnienie pustych przestrzeni, w tej roli bardzo dobrze sprawdza się zwykły zmięty papier). Najważniejsze żeby etui/pudełko z zegarkiem nie latało luźno w paczce, ale też żeby nie było zapakowane "na sztywno". Musi być jakaś wewnętrzna amortyzacja w postaci właśnie folii, papieru, itp. Zegarek też możesz owinąć folią, chociaż w etui nie wydaje się to konieczne. Pudełko zewnętrzne porządnie zaklejone taśmą pakową. Ubezpieczenie.

Wtedy wysyłałem Pocztex-em, czyli kurier Poczty Polskiej (był po prostu najtańszy). Teraz wybrałbym DPD, DHL. Najlepszy jest DHL Express, dostarczają praktycznie na następny dzień, ale będzie też zdecydowanie najdroższy. Rok temu robiłem zwrot nowego zegarka (bodajże do Francji) i za ubezpieczoną przesyłkę DHL Express zapłaciłem coś ponad 300 zł, aktualnego cennika nie znam. Zwykły DHL, DPD pewnie będzie z połowę tańszy.

Generalnie uważam, że nie ma się czego bać. Jeśli masz jakieś obawy o przesyłkę, to dopłać za tzw. święty spokój i bierz DHL Express.

P.s.

Wysyłając zegarek do Stowy, załączyłem im miły liścik, w którym poprosiłem o serwis bez polerki, ale też opisałem historię swojego zegarka, dołączyłem kilka zdjęć w ładnej scenerii, wszystko po to aby wiedzieli, że mają do czynienia z pasjonatem, a nie "zwykłym" klientem. Pomogło/nie pomogło, tego nie wiem, na pewno nie zaszkodziło. Oni też miło zareagowali, to mała firma, wydaje mi się, że tworzenie z nimi tzw. "rodzinnej atmosfery" jest jak najbardziej na miejscu.

 

md_IyCFktmTPdxakkUuGRwfCSj4LwrOvZ2sN8BXOzEj.jpg

Edytowane przez Mirosuaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, dziękuję za szczegółową odpowiedź! No i w razie czego faktycznie nie zaszkodzi pomyśleć o rodzinnych klimatach, przyznaję - na to bym chyba nie wpadł ... Na marginesie, koszt serwisu ponad 1200 zł, a przesyłka też nie tania ... Ale cóż, chciałeś chłopie  ,,prestiżowy" zegarek, no to masz! I jeszcze jedno - cokolwiek kupujesz, myśl od razu o ewentualnym serwisie, bo problem cię wcześniej czy później dopadnie i tak.  Na koniec niedyskretne pytanie, Masz Mirosuaw jakąś Stowę jeszcze, czy wypisałeś się z rodziny?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Na koniec niedyskretne pytanie, Masz Mirosuaw jakąś Stowę jeszcze, czy wypisałeś się z rodziny?


Nie mam (chwilowo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flieger Classic Sunray Green, czyli zielona nowość dostępna w rozmiarze 36 i 40 mm - w tym większym także z tarczą B  :) 

 

 

Stowa_Green.jpg


Omega Planet Ocean XL Gen1 2500D | Omega Railmaster XXL | Tag Heuer Carrera Drive Timer | Ticino Big Pilot | Tissot Chemin des Tourelles Gen2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Los Marine jest raczej przesadzony. Będzie szukała nowego domu🤷🏻‍♂️

IMG_0179.jpeg

IMG_0183.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rafalmosty napisał(-a):

Los Marine jest raczej przesadzony. Będzie szukała nowego domu🤷🏻‍♂️

W sumie rozumiem, że nowy nabytek wygrał. Orea jest świetna (zresztą jak każdy Chronoswiss, który masz).

Choć to zegarki w podobnym stylu, to jednak inne. Do tego automat i manual. Przy tak wielkiej kolekcji jak Twoja, to one się uzupełniają, a nie wykluczają. Swoją drogą sto sztuk już przekroczyłeś?


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, AK&AK napisał(-a):

W sumie rozumiem, że nowy nabytek wygrał. Orea jest świetna (zresztą jak każdy Chronoswiss, który masz).

Choć to zegarki w podobnym stylu, to jednak inne. Do tego automat i manual. Przy tak wielkiej kolekcji jak Twoja, to one się uzupełniają, a nie wykluczają. Swoją drogą sto sztuk już przekroczyłeś?

Ja wszystko wiem. Też widzę zasadnicze różnice, ale jednak w jakimś sensie są podobne😉 Marine to świetny zegar. Ale ja mam dużo świetnych zegarków, których nie mam kiedy nosić, właśnie przez ilość🤷🏻‍♂️ Czy przekroczyłem sto sztuk? Niestety, pewnie tak. Najgorsze w tym jest też to, że znowu coś kupiłem, a mam jeszcze zamówione zegarki (chyba 5!)🤯 ja bardzo rzadko coś sprzedaje, ale dojrzałem do tego, że to obecnie konieczność. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta Stówka, kumpla ale podobno szuka domu.

P9072239.jpg


Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przymierzę do sprzedaży. Mam takiego Fliegera, który pierwotnie był Ikarusem. Zmieniłem srebrną tarczę i czarne wskazówki na czarną tarczę z barwionymi termicznie wskazówkami (zamówione od producenta razem z nowym rotorem). Egzemplarz jeszcze na ETA 2824. Gdyby ktoś chciał taki zestaw dużo poniżej kosztów jakie poniosłem to zapraszam, niedługo pewnie go wystawię. 

DSC04564.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.