Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

a w Junaku ?

 

Miyota 9015 - ze względu na wysokość, żeby dało się upakować. Seiko nam się chyba nie zmieści :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądam syrenie sport i mam pytanko skąd różnica w cenie między białą a czarną wersją. Czy oprócz koloru tarczy te dwa zegarki różnią się czymś jeszcze. Już doczytałem to cena przedsprzedaży więc nie ma pytania

Edytowane przez inomarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Premiera czarnej planowana jest na 18 września. W przedsprzedaży specjalne warunki (cena, darmowa wysyłka i możliwość wyboru numeru).

 

BTW

Bardzo fajna recka abira. Krótko, zwięźle i na temat :-) 

Edytowane przez atomtomski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś więcej o projekcie Iskra? Wojskowe chrono na Seiko użytym w Syrenie biorę w ciemno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś więcej o projekcie Iskra?

Co to za projekt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Iskra to na tą chwilę projekt oparty o Seiko NH35A. Próbowaliśmy coś z chrono ale na razie padło na 3 wskazówki + data..

Ten wskaźnik kursu z Iskry nam się strasznie podoba :-)ljrqzB4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brzmi ciekawie i czekamy na rendery. Może już jest podjęta decyzja odnośnie rozmiaru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kurs pisany cyrlicą :-)


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w cyrylicę nie wejdziemy ;-) Takie czasy były. Dziś wszystko po angielsku chyba na zegarach.

 

Rozmiar wstępnie 42mm, bo planujemy wykorzystać taką samą kopertę jak w 200.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie takie to czasy były, większość zegarów czy przełączników w iskrze była opisana po polsku, ale oczywiście nie wszystkie. Może, faktycznie nie dużo, ale akcencik w cyrylicy wydaje mi się świetnym akcentem, zwanym czasami smaczkiem ;)

 

Za to teraz czasy takie, że dziwni ludzie mówią co jest poprawne, ale czy wszystko musi być wypraną w acze historyjką dla "dumnych" z orzełkiem na koszulce, co to tylko pierwszą zwrotkę hymnu znają, a do baśki to kto by tyle spamiętał ?

 

może trochę poszedłem, ale próbuję was tylko namówić, że to właśnie microbrand stać na klasowe zagrania, bez disco-polowego pijaru ;) czy nie spotkaliście się z fajnym odzewem, po zamianie made in na wyprodukowano ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, te ,,wyprodukowano" swojsko brzmi. A propo Iskry. W wojsku miałem przyjemność wielokrotnie widzieć to maleństwo, jej cechą charakterystyczną było to, że miała wlot silnika bardzo nisko. Któregoś razu na lotnisku w Mińsku Mazowieckim usłyszałem plotkę, że kiepsko pozamiataliśmy lotnisko (były od tego maszyny, ale akurat remontowaliśmy pas dojazdowy, a tam wszystko ręcznie) no i nawciągało syfów. Ponoć zatarło silnik, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Największe wrażenie robiły na nas Migi 29, ależ to było głośne, nigdy w życiu nie słyszałem niczego głośniejszego. Pojechałem do Warszawy do kumpla obejrzeć Okęcie, i jak startują samoloty pasażerskie. Komiczna sytuacja, jak tuż przed startem jednego z nich zatkałem uszy niemal skulając się. Koledzy zdziwieni, co ja robię a ja po prostu myślałem, że pasażerskie też są tak samo głośne jak te Migi.

 

Inną sytuację opowiadał kolega z obecnej pracy, były nawigator w lotniczej straży pożarnej, czy jakoś tak, o ile się nie mylę, Lecieli kiedyś Iskrą, i pękła im owiewka. Na szczęście tylko pękła, musieli awaryjnie lądować, bo ponoć sytuacja bardzo niebezpieczna, mogło dojść do dekompresji czy jakoś tak.

 

Z mniej przyjemnych aczkolwiek nie ukrywam, że ciekawych sytuacji, pamiętam też kolegów, którzy zabezpieczali miejsce katastrofy iskry, mówili, że jednego z pilotów ,,karczerem" ze ściany zmywali. Ile w tym prawdy to nie wiem. Nie sprawdzałem tego.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam niedaleko lotniska i od małego się przyzwyczaiłem do ryku 29. Kiedyś chyba mieli inne regulacje bo aż szyby drgały, teraz pewnie słuch nie ten albo mniej maszyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mig 29 ma dwa silniki odrzutowe to dlatego. F-16 ma jeden. Natomiast samoloty pasażerskie obecnie mają silniki turbowentylatorowe które wytwarzają nieporównywalnie mniej chałasu. Ciekawe jak było z Concorde :-) musialbyc piekielnie glosny

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytając was pomyślałem se, że zegarek wzorowany na myśliwcu też musi być głośny, czyli co unitas i cienki dekielek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz ciągle z puszczonym chrono chodził, to nie wiem czy namachasz nim, żeby do rana rezerwy stykło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z tymi F-16, Duńczycy pamiętam jak przylecieli. Jakież to paskudne. Ponoć te Polskie, kilka lat później kupione, są ładniejsze, Duńskie nie miały tych zbiorników tuż przy kadłubie, przypominały miga 15, tyle, że tym czubkiem się różniły.

 

Z opowieści z lotniska. Migi były holowane przez Stary 266 na specjalnym potężnym czerwonym holu.. Raz się jeden ,,łuberwał" i Mig tą swoją igiełką na czubku walną w stara, powyginał ten czujnik. Ruscy zażyczyli sobie za niego 12 tyś złotych ale w dolarach :-), wtedy najniższa krajowa to było jakieś 600 zł

 

Innym razem pamiętam, jak Mig wylądował bez jednej strony podwozia, a potem stał tak z tydzień przechylony na tym lotnisku,

 

Kolega mówił, że 15-20 minut latania Migiem na dopalaczu, to koszt samego paliwa jakieś 40 tyś złotych (nafta lotnicza, dobrze pamiętam jej zapach) i na tym dopalaczu potrafił zjarać w kilkanaście minut cały zbiornik, to dało odpowiedź skąd wzięły się problemy z dotarciem ze stanów pierwszej partii F-16.

 

Ponoć koszt lotu F-16 jest 3 razy większy niż Miga, a paliwo to jakieś żrące, w specjalnych kombinezonach je tankują, jakiś kwas czy cusik.

 

Byłbym zapomniał o spadochronach do hamowania, wielkie, żółte brudne, wyglądały jakby były z plastiku zrobione, ale to chyba był kevlar. Duńczycy martwili się, że nie wylądują na lotnisku bez lin hamujących :-) tyle, że u nas lotnisko 3 razy dłuższe niż u nich:-)

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ME163 :D raczej strój to amerykańskie wymagania ADR i wrażliwość silnika na zanieczyszczenia w paliwie.

A koszt to prędzej kwestia utrzymania, amerykanie nie dzielą się technologią co winduje koszt w porównaniu z Grippenem albo Rafale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ niezdara ze mnie. Muszę ze smutkiem powiedzieć, że mój Xicorrek uległ wypadkowi. Dostał takiego strzała, że szkiełko nie podołało a i z tarczy co nieco się sypnęło. Szczęśliwie na wzór terminatora dalej działa, pęknięcie szkła niewielkie, trzeba będzie odwiedzić zegarmistrza i puki co unikać wody. Ciekawo ile sobie zażyczy za identyczne szkiełko. Dodam, że chwilowo wróciłem do oryginalnego paska, co by nie mówić, jest ładny.

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się w zegarmistrzów z okolicy tylko ślij na serwis Xicorra do Wawy. Będziesz miał pewność profesjonalnej naprawy.


Janusz

Longines cal. 18.86ZABC x 1932r, Atlantic Worldmaster 53754.41.93R, Xicorr FSO M20 nr 38, G.Gerlach Żubr nr 008, G.Gerlach Kosmonauta, Deep Blue Juggernaut II, Tribuna Omaggio,  Seagull 1963, Seiko 5 Sports SKZ229K1, Seiko 5 Sports 7S36-02B0, Seiko SNAA45P1, Jacques Lemans Monte Carlo F-5016C. Pattini x kilka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po małym wypadku:

post-70090-0-24350000-1474817498_thumb.jpg


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.