Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Treevill

GERLACH

Recommended Posts

Nie wszystkie Gerlachy są wadliwe. Podejrzewam, że defekty dotyczą tylko niewielkiego procenta wyprodukowanych zegarków.  Spotkałem się osobami, które mają zegarki G.Gerlach i generalnie sobie chwalą. Śmiem zakładać, że pozostałe polskie firmy zegarkowe mogą mieć zbliżony poziom defektów. Podobnie jak i więksi producenci. Wpadki jakościowe zaliczają niemal wszyscy... nawet Seiko pod tym względem nie jest lepsze  :P .

 

Czytając wpisy na tym wątku, czy na grupach na FB można stwierdzić, że problemem jest obsługa klienta. Zwłaszcza ta po sprzedaży  ;)

 

Możliwe, że tak jest, ale widziałem, aby ktokolwiek narzekał na te firmy, po za GG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe, że tak jest, ale widziałem, aby ktokolwiek narzekał na te firmy, po za GG.

Dla tego uważam, że GG przegrywa na, jak to się mówi, „obsłudze posprzedażowej” i (przede wszystkim) komunikacji - zegarki fajne :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mojej odpowiedzi Gerlach zamilkł. Cóż pozostaje mi tylko iść do sądu. Na szczęście sprawa jest prosta ale odzyskanie pieniędzy potrwa.

 

Współczuję, życzę wytrwałości oraz oczywiście pozytywnego załatwienia sprawy po Twojej myśli.

 

Daj znać jak to wszystko będzie się toczyło, myślę że większość z nas jest zainteresowana jak to się skończy.

 

Ja też bym sobie chwalił tylko, że mój popsuł się dwa razy a producent olał obowiązek gwarancyjny i próbuje mnie oszukać. Innym polskim producentom też się zdarza wadliwy produkt ale nie olewają klienta i nie próbują go oszukać.

 

To jest jedna z ważniejszych spraw w handlu - pozostaje pytanie czy chcesz klienta mieć "na raz" i złą opinię czy wolisz żeby był zadowolony (czasami nawet kosztem mniejszego zarobku) ale żeby przyprowadził 10-ciu następnych klientów - swoich znajomych.

 

Dla tego uważam, że GG przegrywa na, jak to się mówi, „obsłudze posprzedażowej” i (przede wszystkim) komunikacji - zegarki fajne :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Fakt - nie ukrywam że zegarki nadal wizualnie mi się podobają, cena (jak dla mnie) też jest do akceptacji. Z wiekiem jednak człowiek zrobił się wygodny i oczywiście płacąc chcę otrzymać kompletną usługę (przed - w trakcie - i po sprzedaży).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, pełna zgoda. G.Gerlach ma za dużo wpadek jeżeli chodzi o obsługę klienta. Zwłaszcza tego, który chce złożyć reklamację na wadliwy produkt. 

Jeżeli chodzi o pozostałe polskie marki to też mają one swoje wpadki jakościowe. Po prostu zdecydowanie lepiej załatwiają sprawy z klientem. 

 

A co do samych zegarków. Jak już wcześniej pisałem design nie jest może zbyt oryginalny, gdzieś już podobny się widziało. Mimo to zegarki Gerlacha mogą się podobać. Wiele z nich zapewne też służy swoim właścicielom.

 

EMP74 - Życzę Ci jak najszybszego załatwienia sprawy i odzyskania pieniędzy. Szkoda tylko, że szybko do tego nie dojdzie i masz takie przeboje jakie masz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę dodać coś od siebie.
Bardzo podobają mi się zegarki Gerlacha i do codziennego użytkowania zacząłem szukałem jakiegoś kwarca, gdzie trafił się projekt Enigma (1-sza wersja). Po zamówieniu z niecierpliwością czekałem aż ruszy produkcja i kiedy będę mógł go założyć na nadgarstek.
Radość po otrzymaniu przesyłki trwała 2 tygodnie i mniej więcej po tym czasie odpadła mi wskazówka sekundnika (w stoperze). Po powrocie z gwarancji, miesiąc później znowu pojawił się problem ze wskazówką sekundnika, po restarcie nie wracała na pozycję '0'. Zegarek bardzo mi się podobał i nie chciałem go oddawać ani wymieniać na inny model, ale po 6-tej reklamacji (w tym podobno wymiana na drugą nową Enigmę) w przeciągu 1,5 roku (cały czas ten sam problem ze wskazówką sekundnika) czara goryczy przelała się i zwróciłem zegarek. Niestety nie otrzymałem pełnej kwoty za zegarek od fundacji, była pomniejszona chyba o 200PLN, ale stwierdziłem że już nie chcę mieć nic więcej do czynienia z nimi, a szkoda bo myślałem też o zakupie 'Dywizjonu'.

Kontakt mailowy czy przez formularz na stronie oczywiście fatalny, praktycznie brak odzewu.
Dzwoniłem pod nr. telefonu podany na stronie do skutku. Nie zawsze udawało się dodzwonić, ale jak już telefon został odebrany, to rozmowa przyjemna (pomimo tego że ciśnienie mi skakało) i zapewnianie o naprawie lub propozycja wymiany na inny model.

Obecnie czekam na nową Vratkę Chrono S.13, po cichu liczę na lepsze doświadczenia niż z ww. fundacją.

P.S. na zwrot pieniędzy za zegarek, o ile się nie mylę, czekałem grubo ponad miesiąc, oczywiście wykonując telefony co jakiś czas i przypominając się.

Edited by anusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znowu spotkałem się z bardzo pozytywną opinią o Enigmie pierwszej serii. Osoba, która ją miała, uważała, że to jeden z lepszych zegarków w kolekcji. Jak widać wiele zależy od egzemplarza. 

Co do Vratislavii - do tej pory ich chronografy były udane i jakoś nie słyszy się by ich właściciele narzekali na te zegarki.

Ja też nie narzekam  :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znowu spotkałem się z bardzo pozytywną opinią o Enigmie pierwszej serii. Osoba, która ją miała, uważała, że to jeden z lepszych zegarków w kolekcji. Jak widać wiele zależy od egzemplarza.

Bardziej od kolekcji zależy czyli do jakich zegarków się porównuje, chyba że kolega ma na myśli kolekcję zegarków G.Gerlach... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znowu spotkałem się z bardzo pozytywną opinią o Enigmie pierwszej serii. Osoba, która ją miała, uważała, że to jeden z lepszych zegarków w kolekcji.

W takim razie szkoda że przez kolejne 6 reklamacji które robiłem, nie mogli poradzić sobie z moim topornym egzemplarzem, bo chętnie zostawiłbym ją sobie (podobał i nadal podoba mi się ten model zwłaszcza z pomarańczową tarczą :) ). A tak przez pierwsze 3 miesiące zegarek więcej czasu spędził w serwisie i paczkach niż na mojej ręce. Nie zapominając o nerwach, straconym czasie na poczcie i dodatkowych, niepotrzebnych kosztach.

Z resztą podczas jednej z rozmów telefonicznych zostałem poinformowany że wskazówka sekundnika została źle zaprojektowana, ale poradzili sobie już z tym problemem i nowy typ wskazówki zostanie u mnie zastosowany.

Jak widać, nie do końca sobie z tym poradzili.

Nawiasem mówiąc, pewnie odkopałbym gdzieś w archiwum swoich zdjęcie Enigmę ze wskazówką sekundnika leżącej gdzieś z boku na tarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Niestety nie otrzymałem pełnej kwoty za zegarek od fundacji, była pomniejszona chyba o 200PLN...

Czy to zgodne z prawem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie szkoda że przez kolejne 6 reklamacji które robiłem, nie mogli poradzić sobie z moim topornym egzemplarzem, bo chętnie zostawiłbym ją sobie (podobał i nadal podoba mi się ten model zwłaszcza z pomarańczową tarczą :) ). A tak przez pierwsze 3 miesiące zegarek więcej czasu spędził w serwisie i paczkach niż na mojej ręce. Nie zapominając o nerwach, straconym czasie na poczcie i dodatkowych, niepotrzebnych kosztach.

 

To tylko świadczy o tym, że G.Gerlach nie ogarnia powtarzalności swoich produktów. Raz trafi im się egzemplarz bez wady, który potrafi zachwycić. Kolejny zegarek może tylko napsuć krwi właścicielowi. Szkoda tylko wszystkich osób, które muszą przechodzić przez proces składania i egzekwowania reklamacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to zgodne z prawem?

Nie za bardzo...


"Do not squander time for that is the stuff life is made of" - B. Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gerlach odesłał pieniądze. Jeśli o mnie chodzi to domagałem się zwrotu całej kwoty zakupu potrąconej o koszt paska (100PLN) oraz kosztów wysyłki i tyle dostałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gerlach odesłał pieniądze. Jeśli o mnie chodzi to domagałem się zwrotu całej kwoty zakupu potrąconej o koszt paska (100PLN) oraz kosztów wysyłki i tyle dostałem.

Gratulacje! 

Szkoda tylko, że musiałeś tyle walczyć o swoje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gerlach odesłał pieniądze. Jeśli o mnie chodzi to domagałem się zwrotu całej kwoty zakupu potrąconej o koszt paska (100PLN) oraz kosztów wysyłki i tyle dostałem.

 

Dzięki za informację, fajnie że wszystko zakończyło się "pozytywnie" ale jak pisze kolega @Marcin Pawlak szkoda że tyle musiałeś walczyć o swoje.

 

Ta sytuacja w 100% upewniła mnie że nie kupię już zegarka tej marki - a jak ktoś zapyta czy warto to odeślę na forum do tego wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj dotarł, może do jutra pochodzi?  :ph34r:

Póki co + 12 s/doba  B)

 

IMG-4255.jpg

 

IMG-4229.jpg

 

IMG-4326.jpg


www.katatime.pl 

www.toskania.org.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj dotarł, może do jutra pochodzi? :ph34r:

Póki co + 12 s/doba B)

.

Hej! Gratulacje! Super wygląda!

Co do dokładności - najdokładniejszy to jest telefon :)

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez dekla dostałeś? Jakaś promocja była?  :P

 

Dostałem, dostałem. Dwa nawet :P

Ale sprawdziłem sobie, czy chińszczyzny w środku nie ma. No i nie ma. Szkoda. 

 

 

 

 

.

Hej! Gratulacje! Super wygląda!

Co do dokładności - najdokładniejszy to jest telefon :)

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Moim radiowym też niczego nie brak :P;)

Edited by Z_bych

www.katatime.pl 

www.toskania.org.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem, dostałem. Dwa nawet :P

Ale sprawdziłem sobie, czy chińszczyzny w środku nie ma. No i nie ma. Szkoda.

 

Jak dobrze rozumiem otwierając zegarek pozbawiłeś się gwarancji producenta - prawda :huh:

Zrobiłeś to świadomie :blink:  czy w przypływie "emocji" ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 7ara7ony 
Oczywiście zrobiłem to świadomie. I bez najmniejszych oporów. Jeśli ja coś zepsuję, to nie będę ściemniał, że "samosię". No i nie miałem kiedyś problemów z naprawą reklamacyjną, więc nie sądzę, żeby było inaczej w razie potrzeby.
Dla jasności, nikogo nie namawiam do otwierania jakiegokolwiek zegarka w czasie obowiązywania gwarancji.


@ Jaroslaw Jerry Esowy

Będąc na forum od jakiegoś czasu i pasjonując się zegarkami od tylu lat, ile nie mają niektórzy z naszych kolegów z pewną taką ostrożnością podchodzę do różnych opinii i problemów. 

Czytałeś lub słyszałeś pewnie o problemach z reklamacjami z dużo "poważniejszymi" markami :)

 

Aaaa... Fajna koperta w tym Nawigatorze :D

 

IMG-4332.jpg

Edited by Z_bych

www.katatime.pl 

www.toskania.org.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Z_bych, kiedyś myślałem o tym zegarku, nawet przymierzałem. Design mi bardzo leży. 

W ostateczności wziąłem Balticusa GS2. Czy to lepszy wybór? Czas pokaże  B)

Edited by Marcin Pawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaroslaw Jerry Esowy - jeżeli mam być szczery to zegarek ma prezentować taką jakość wykonania, abym nie musiał przejmować się jakością obsługi po sprzedaży. Tyle i aż tyle. Do tego dochodzi efekt tej obsługi a z tego co wiem to różnie z tym bywa u Balticusa. Ale to temat do innego wątku. Natomiast czy Balticus GS2 spełni moje założenie - czas pokaże. Zegarek sam w sobie nie jest zły. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.