Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw kąpiel w mydlinach i delikatny pedzelek, potem bez rozcięczania CIF na patyczek do uszu i tylko zewnetrzna część ringu tam gdzie byly brudne plamy (jak pisal Mkoch), z lupką w oku. Indeksy by CIFa nie przetrwały. Gdyby poswiecic nadruk to mozna by uzyskac idealny efekt, ale to trochę bez sensu. Próbowałem tak samo wybielacz, kwasek cytrynowy i ziemniaka, nic nie ruszylo brudu, dopiero CIF.

Wiecie może czy tarcze i tego typu ringi po drukowaniu byly pokrywane jakims lakierem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

mam kilka pytań dotyczących mojego pierwszego zegarka mechanicznego - Wostoka w stanie NOS. Mechanizm wg dokumentów 2414A. (nie wiem czy to odpowiednie miejsce na forum)

1) Wg dokumentów rezerwa chodu to 38h. Próbnie nakręcony wytrzymał 36,5h.

Pytanie czy w powinienem go oddawać na tzw. przegląd skoro był nie używany? Słyszałem że smary mogę gęstnieć i powodować zużycie elementów mechanicznych bądź ich korozję chemiczną w przypadku dostania się wilgoci do środka. Rocznik sprzedaży na dokumentach to '92. 

 

2) Jeżeli, przegląd okaże się wskazany, to na co zwrócić uwagę oddając taki zegarek do zegarmistrza? Dodam, że lokalizacja to Katowice.

 

3) Jak już wspomniałem, to mój pierwszy zegarek mechaniczny i nie do końca wiem jak go poprawnie nakręcić.  :lol: Koronka najpierw jest wykręcana z gwintu koperty i dopiero po wykręceniu jest możliwość nakręcenia sprężyny. Musi ona być lekko pociągnięta na zewnątrz, aby manipulować sprężyną. Kiedy lekko się ją puści i dotknie gwintu, to sprężyna jakby "zeskakuje/spada" z koronki i nie czuć siły napinanej sprężyny na palcach. Jednak robiąc kilka obrotów bez "zeskoczenia" sprężyny, nadal nie czuć żadnego oporu wskazującego koniec nakręcania. Kiedy koronkę pociągnie się silniej na zewnątrz, to można zmieniać godzinę.

Niezależnie ile bym ją kręcił, to nie czuję żadnego "większego" oporu po którymś z obrotów, który by wskazywał, że już starczy z kręceniem. Czy muszę wyczuć z czasem ile obrotów wystarcza na odpowiednią rezerwę chodu czy może coś jest uszkodzone?

 

Zdjęcie zegarka z odkręconą koronką: https://drive.google.com/file/d/1F_cYIh2Lu9tFYh8GM13vAmHZ1g0pcTX-/view

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) i 2) Tak, wskazane jest zrobienie przeglądu po tak długim czasie nieużywania. Na nic nie trzeba zwracać uwagi - po prostu trzeba iść do sprawdzonego majstra i poprosić o wyczyszczenie werku i smarowanie (koszt 50-70 zł),

3) To jest komandir z zakręcaną koronką. Robisz generalnie prawidłowo - żeby naciągnąć sprężynę chodu trzeba odkręcić koronkę, lekko ją odciągnąć (ale żeby nie przeskoczyła w tryb zmiany czasu) i kręcić do góry (od siebie). Przy pełnym nakręceniu poczujesz opór sprężyny (nie da się więcej nakręcić). Jeśli nie ma oporu, to zerwana jest sprężyna (chociaż w Twoim przypadku wszystko wydaje się OK, ponieważ masz dość dużą rezerwę chodu).


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :)
Mam jeszcze jedno pytanie: gdzie mogę się dowiedzieć czegoś o autentyczności tego zegarka? Dostałem go w pudełku z metką i potwierdzeniem sprzedaży i danymi technicznymi. Domyślam się, że bez zdjęcia dekla ciężko będzie coś powiedzieć  :mellow: 

Skan jednej strony dokumentu sprzedaży: https://drive.google.com/file/d/1nlvncXZhrf77zNATQrn0EG3QgIurZpiV/view?usp=sharing

Wpisany długopisem numer seryjny zgada się w numerem wybitym na tyle zegarka - brzmi jak dobry początek  :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz paszport - jeśli numer się zgadza, to wszystko pozostałe masz napisane w paszporcie - Wostok Komandirski, werk 2414A, data styczeń 1992. To są standardowe dokumenty do komandirów i amfibii z tamtego czasu. Pudełko powinno być całe plastikowe, kwadratowe z nabitym logo wostoka.  

Edytowane przez mkoch

TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być grubość złotej powłoki gdy na Czajce jest po prostu znak "Au"?

Od pewnego czasu (lata 70-te) oznaczenia grubości po prostu zniknęły, ale też powłoka była coraz ciensza (oszczędności). Prawdopodobnie na tej czajce jest 5 mikronów grubości


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile najwięcej kamieni może mieć zwykły dwu- lub trzy-wskazówkowy (godzina, minuta, sekunda) zegarek?

57 :)

Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście...

Większość ma za zadanie wyglądać i pachnieć :P

 

post-75614-0-27977000-1542309126_thumb.jpg

 

post-75614-0-85030500-1542309139_thumb.jpg


Cierpię na chroniczny brak czasu... dlatego kupiłem stary zegar, żeby łapać każdą jego chwilę...
Arkadiusz K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie. Od jakich mechanizmów będzie pasował wałek naciągu do Poljota automatu 23 kamienie oprócz automatu 23 kamienie oczywiście :)  Potrzebuję kupić bo mam za krótki o jakieś 2 mm i chyba z przedłużką będzie problem <_< 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z bezelem obracanym palcami - strasznie ciężko chodzi. WD-40 pod bezel da radę czy nie obejdzie się od rozbiórki i smarowania u zegarmistrza?

Zegarek Wostok Komandirski, zdjęcie: https://drive.google.com/file/d/1F_cYIh2Lu9tFYh8GM13vAmHZ1g0pcTX-/view

Edytowane przez zampiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukas_op

Mam problem z bezelem obracanym palcami - strasznie ciężko chodzi. WD-40 pod bezel da radę czy nie obejdzie się od rozbiórki i smarowania u zegarmistrza?

Zegarek Wostok Komandirski, zdjęcie: https://drive.google.com/file/d/1F_cYIh2Lu9tFYh8GM13vAmHZ1g0pcTX-/view

 

zdejmij go wyczyść, uformuj na nowo drucik i załóż, będzie śmigał jak nowy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niektórych sprężynach np Slavy, trzeba trafić wypustką na końcu sprężyny w mały otwór obudowy bębna, po to żeby sprężyna się zablokowała i nie obracała przy pełnym nkręceniu. Jak na zdjęciu.

Zawsze mi to sprawia kłopot. Pytanie czy można to zostawić w dowolnej pozycji (nie trafione w otworze) zamknąć bęben i potem przy nakrecaniu zegarka sprężyna zacznie się obracać i sama wpadnie w otwór i się zablokuje?

post-98656-0-42010900-1542480476_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Panowie takie pytanie. Od jakich mechanizmów będzie pasował wałek naciągu do Poljota automatu 23 kamienie oprócz automatu 23 kamienie oczywiście :)  Potrzebuję kupić bo mam za krótki o jakieś 2 mm i chyba z przedłużką będzie problem <_<

Nie wiem czy myślimy o tym samym mechanizmie automatycznym tym nie mniej 23 i 24 kamykowe mechanizmy były przeróbkami manualnych z dodaną komplikacją naciągu. Poljot2609A i Poljot2614.2H w zależności czy automat ma po lewej czy po prawej mocowanie mostka, mechanizm ustawiony balansem do dołu. Jak rozumiem chciałbyś przełożyć wałek ze zwykłego do automatu?

Sprawdziłem, w mechanizmach z naciągiem ręcznym wałki są zamienne. Jak masz 17. kamykowego Poljota w kalibrze 26xxx to możesz sprawdzić, przełożyć.

 

@Wojtas79, nie ma rady musisz trafić :) . Inaczej nie domkniesz poprawnie pokrywki a potem będziesz miał problemy z niewyjaśnionymi zachowaniami mechanizmu. W mojej ocenie nie warto bo zaczepianie przy wkładaniu jest proste. Jeżeli wkładasz sprężynę ręcznie to najpierw wkładasz ~2 zwoje zewnętrzne czyli również początek z zaczepem i masz na tym etapie szanse nieco obracać bębnem tak by zaczep wskoczył. Najłatwiej jest to robić tak by wkładając zaczep znajdował się blisko szczeliny, przed nią od strony przeciwnej, w którą będziesz nawijał. Używając nawijarki także jest proste, nawijasz i zakładasz spakietowaną sprężynę tak by mocowanie wpadło w szczelinę.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ritter dzięki za potwierdzenie tak właśnie przypuszczałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie jeszcze coś z tego balansu? 

Jak to ogarnąć?

 

Jak to rozumieć? 

Edytowane przez Brat Pit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujesz że będziesz potrafił wyprostować włos/nadać mu odpowiedni promień to próbuj, ale ja uważam to jest najtrudniejsza naprawa.

Edytowane przez Brat Pit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukas_op

popularna Pobieda, nie lepiej kupić coś na części na Alle wpadają za kilka złotych, co jakiś czas. Brat Pit ma rację, szkoda czasu  

Edytowane przez Lukas_op

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zachęcam do naprawy, wymienić zawsze będzie czas. Ostatnio się trochę z tym pobawiłem i o dziwo w jednej sztuce mi wyszło, wystarczyło skorygować jeden zwój. Na Youtube masz filmiki jak to robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.