Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Rekomendowane odpowiedzi

dobra, źle napisałem - to był komentarz do fioletowej strzały BONGO a ta fota wklejona przeze mnie to tylko dla przykładu o jaką kierownicę mi chodziło  :P

ale fakt - jeśli ostre koło to heble niepotrzebne ale w tym białym to chyba zwykły singlespeed 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend postanowilem, ze zrobie czyszczenie + serwis mojego wozidla(Canyon Roadlite 7.0 z 2015roku), ktorym najczesciej jezdze w sezonie. Na koniec roboty wyszlo, ze wyrobil sie juz leb sruby od zacisku sztycy. Nie bylby to duzy problem, gdyby producent nie wymyslil sobie sruby z niestandardowym wymiarem. Bylem w dwoch duzych sklepach, ktore zajmuja sie tylko srubami ale rozlozyli rece. Wyslalem tez kilka emaili do innych ale na razie dostalem jedna odpowiedz z sugestia, zebym skontaktowal sie z firma u ktorej juz bylem  <_<  Napisalem tez do Canyona z pytaniem, czy nie maja na sprzedaz samej sruby oryginalnej albo jakiegos odpadu serwisowego ale odpowiedz byla klasyczna "Sruby nie mamy ale mozesz sobie kupic nowy zacisk", ktory kosztuje 112zl + wysylka. Zapytam tez tutaj, czy moze ma ktos jakis pomysl, gdzie ogarnac srube na imbus z lbem od rozmiaru 5, a gwintem od rozmiaru 6? Nie usmiecha mi sie placic za nowy zacisk dla glupiej sruby, ktora kosztuje 2zl, ani tez zmieniac na inny bo akurat oryginalny jest spoko. Ponizej zdjecie pogladowe:

 

 

138075170_qasrhhw.jpg

 

 

pzdr

Edytowane przez fonfelinni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel przerabiał to samo :D Niestety zakończyło się na zakupie w Canyonie, bo w Krakowie nic nie znalazł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend postanowilem, ze zrobie czyszczenie + serwis mojego wozidla(Canyon Roadlite 7.0 z 2015roku), ktorym najczesciej jezdze w sezonie. Na koniec roboty wyszlo, ze wyrobil sie juz leb sruby od zacisku sztycy. Nie bylby to duzy problem, gdyby producent nie wymyslil sobie sruby z niestandardowym wymiarem. Bylem w dwoch duzych sklepach, ktore zajmuja sie tylko srubami ale rozlozyli rece. Wyslalem tez kilka emaili do innych ale na razie dostalem jedna odpowiedz z sugestia, zebym skontaktowal sie z firma u ktorej juz bylem  <_<  Napisalem tez do Canyona z pytaniem, czy nie maja na sprzedaz samej sruby oryginalnej albo jakiegos odpadu serwisowego ale odpowiedz byla klasyczna "Sruby nie mamy ale mozesz sobie kupic nowy zacisk", ktory kosztuje 112zl + wysylka. Zapytam tez tutaj, czy moze ma ktos jakis pomysl, gdzie ogarnac srube na imbus z lbem od rozmiaru 5, a gwintem od rozmiaru 6? Nie usmiecha mi sie placic za nowy zacisk dla glupiej sruby, ktora kosztuje 2zl, ani tez zmieniac na inny bo akurat oryginalny jest spoko. Ponizej zdjecie pogladowe:

 

 

138075170_qasrhhw.jpg

 

 

pzdr

 

Czy tylko ja nie widzę śruby na tym zdjęciu ? :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie Kolego, ze szlifowanie lba od 6 do takiej szerokosci, aby wszedl w zacisk skonczyloby sie tym, ze tej sruby nie wkrecilbym, nie mowiac o wykreceniu :unsure:

 

Zdjecie pogladowe wrzucilem samego zacisku, a nuz moze ktos mial z nim stycznosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja nie widzę śruby na tym zdjęciu ? :)

Możliwe, ze śruba jest od zawietrznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym konkretnie różni się ta śruba od standardowych? Skok gwintu, jego rozmiar, geometria gniazda łba, o co kaman? Kolega wrzuci zdjęcie tej śruby coś wymyślimy. Mamy czas.

Edytowane przez souls_hunter

Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym konkretnie różni się ta śruba od standardowych? Skok gwintu, jego rozmiar, geometria gniazda łba, o co kaman? Kolega wrzuci zdjęcie tej śruby coś wymyślimy. Mamy czas.

Zrobili niestandardową śrubę z mniejszym łbem i na mniejszy klucz, bo:

- ładniej się prezentuje dizajnersko,

- można zarobić na sprzedaży zacisków :o

Proponuję trochę objechać łeb śruby i trochę rozwiercić gniazdo na łeb. Może się na tyle nie osłabi połączenia że będzie trzymać :huh:

ps. typowy zacisk nie pasuje czy psułby wrażenia wizualne ?

Edytowane przez Tadzik01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobili niestandardową śrubę z mniejszym łbem i na mniejszy klucz, bo:

- ładniej się prezentuje dizajnersko,

- można zarobić na sprzedaży zacisków ohmy.png

 

Może po prostu śruba ma wymiar imperialny a nie metryczny i stąd różnica?


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu śruba ma wymiar imperialny a nie metryczny i stąd różnica?

Bez suwmiarki i „grzebyka” tego nie ustalimy. :huh:

Jak wspomniałem, spróbowałbym zastosować klasyczny zacisk, z tym że nie wyglądał by on tak elegancko :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, ze klasyczny zacisk może nie pasować. W moim canyonie sztyca miała niestandardowa średnice, myśle ze tu jest podobnie. To samo dotyczyło mostka kierownicy. Stad tez pewnie taki pomysł na śrubę do zacisku, chociaż myśle, ze tu akurat moznaby coś zrobić.

Edytowane przez 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak, ze klasyczna 5 ma za mala srednice gwintu i jest luz ale za to idealnie leb sruby pasuje do zacisku. Z kolei, rozmiar 6 ma za duzy leb i nie wejdzie do zacisku ale pasuje gwint tzn. tez musi byc drobnozwojny(prawdopodobnie 0,75), bo klasyczny nie pasuje. Ponizej zamieszczam zdjecia samej sruby:

 

 

906430649_qasrrss.jpg908084951_qasrrsw.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tylne kółko nie stykło kasy 3co? tongue.pngbiggrin.png wężykiem wężykiem

 

wygląda normalnie, ale jak podliczyć wszystko to nie było dużo tańsze niż to z przodu :P


Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, ze klasyczny zacisk może nie pasować. W moim canyonie sztyca miała niestandardowa średnice, myśle ze tu jest podobnie. To samo dotyczyło mostka kierownicy. Stad tez pewnie taki pomysł na śrubę do zacisku, chociaż myśle, ze tu akurat moznaby coś zrobić.

U mojego kumpla mimo niestandardowej średnicy działał standardowy zacisk, wiem, bo sam mu pożyczałem ;) Nawet klika stron temu wklejałem na zdjęciu ze swoim rowerem tego Canyona.

 

Edit.

 

wc73a42624iv.jpg

Edytowane przez tessio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak, ze klasyczna 5 ma za mala srednice gwintu i jest luz ale za to idealnie leb sruby pasuje do zacisku. Z kolei, rozmiar 6 ma za duzy leb i nie wejdzie do zacisku ale pasuje gwint tzn. tez musi byc drobnozwojny(prawdopodobnie 0,75), bo klasyczny nie pasuje. Ponizej zamieszczam zdjecia samej sruby:

 

Średnio zdolny tokarz poradzi sobie w góra 3 piwa czasu.

wygląda normalnie, ale jak podliczyć wszystko to nie było dużo tańsze niż to z przodu tongue.png

Ja to rozumiem, ale wygląd panie nie ten. Gdyby były takie śmigła z przodu i z tyłu to hohoho cool.png


Prawda. Ludzie ją cenią, łakną jej, są nawet gotowi oddać za nią własne życie. Pod warunkiem, że nie dotyczy ich samych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dwa waty więcej by było na śmigle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, taki zacisk pewnie zadziala, tylko przy karbonowej sztycy trzeba byc bardzo ostroznym. Pamietam, ze przy wymianie mostka musialem jednak go delikatnie nabic, zamiast swobodnie zalozyc i zacisnac. Rotnice sa w dziesiatych milimetra.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak, ze klasyczna 5 ma za mala srednice gwintu i jest luz ale za to idealnie leb sruby pasuje do zacisku. Z kolei, rozmiar 6 ma za duzy leb i nie wejdzie do zacisku ale pasuje gwint tzn. tez musi byc drobnozwojny(prawdopodobnie 0,75), bo klasyczny nie pasuje. Ponizej zamieszczam zdjecia samej sruby:

 

 

 

Są 2 najprostsze opcje:

Przerobienie obecnej pod płaski śrubokręt. Kątowym wkrętakiem i ostrożnie dało się to będzie dokręcić z taką samą siłą ( nieraz przerabiałem jak na start nie miałem czym zastąpić)

Użycie śruby pod płaski i zmniejszenie średnicy łba, wkręcanie/wykręcanie j/w.

 

 

 

Tak, taki zacisk pewnie zadziala, tylko przy karbonowej sztycy trzeba byc bardzo ostroznym. Pamietam, ze przy wymianie mostka musialem jednak go delikatnie nabic, zamiast swobodnie zalozyc i zacisnac. Rotnice sa w dziesiatych milimetra.

W przypadku dużych odchyłek można powierzchnie (gniazda rury sterowej ) przeszlifować.  Na luzy ( bo i te się zdarzają) stosuję podkładki od dziesiątych mm po 1-kę z amelinium , Cu, czy nawet taśmy dwustronnej.

 

Jak masz łeb i ch to wszystko dopasujesz i to zgodnie ze sztuką.

Edytowane przez kaido2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada tak, ze klasyczna 5 ma za mala srednice gwintu i jest luz ale za to idealnie leb sruby pasuje do zacisku. Z kolei, rozmiar 6 ma za duzy leb i nie wejdzie do zacisku ale pasuje gwint tzn. tez musi byc drobnozwojny(prawdopodobnie 0,75), bo klasyczny nie pasuje. 

A jak weźmiesz M6 z płaskim łbem pod imbus (mniejszy klucz) będziesz mógł dopasować średnie do zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też nie siedzę na d..upie.

Lecą  zdrowotne sety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, mam pytanie zamierzam kupić szosę waham się między kross vento 4.0 2020 a kross vento 5.0 2020

nie biorę pod uwagę ceny bo jest mniej więcej taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.