Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

To może opisz co nie pasuje? Za bardzo wyciągasz się na rogach? ( po części chodzi o większe pochylenie na podjazdach) Czy coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie kwestia przyzwyczajenia. 620 to strasznie wąsko  :P  wystarczy pojeździć godzinę na np 750 i przy przesiadce na węższą kierę jest dziwne uczucie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Meridzie mam kierownicę 700mm i przyłapuje się na tym że bardzo często ręce trzymam na manetkach, czyli gdzieś na 500:600mm. Ale tylko na spokojnej jeździe na prostych odcinkach, z góry lub pod górkę pełna mobilizacja z pełnym rozstawem rąk na kierownicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w x-calibrze mam 690mm i na asfalcie czasami trzymam kierownicę nawet między manetkami ale na krótko, raczej dla rozruszania. W fuelu jest 750mm i jest optimum. Kumpel ma 810mm w remedym i to jest już za szeroko. Ale tutaj wpływ mają preferencje ridera czy szerokość w barach, co kto lubi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rogi są dla zmiany pozycji na prostych i ułatwia podjazdów. W barkach myślę, że półka średnia wyższa Pojezdze więcej i okresle o co chodzi. Albo się przyzwyczajenia ale je przestawie.

Edited by suqub

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Do np Tribana z deca jakie opony idzie upchać? 

 

 

35c i z Tribana praktycznie robi się rower przełajowy, zresztą geo tych totalnie budżetowych (100, 500, 520, 540) pomijając rekreacje na asfalcie idealnie się do tego nadaje, bo nie jest tak zbite jak typowych szos pod ściganie.

 

Tylko szkoda, że większość graveli ma jeden blat... Upośledza to możliwości na asfalcie. I w sumie podjazdy trochę też ( ale to zależy od blatu i kasety)

 A to ciekawe..

Blat 52 w Alpach może robić się problematyczny, bo zakres miękkich na kasecie przesuwa się i to dość odczuwalnie do środka względem 50-ki, jednak stosując kasetę górską rozwiązujemy problem. Z uniwersalną 50-ką jest już bardzo dobrze.

 

Fajny rower z jednym ale. Tą korbę fsa zaraz po zakupie należy wywalić i wsadzić tiagrę ze zintegrowaną osią do kompletu.

Dlaczego?

Octalink v. HTII - różnice są nie odczuwalne.

Blaty FSA potrafią się giąć i przy twardej nodze jazda na nich jest ryzykowna, ale tu jest jakieś tam małe gówienko.

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

35c i z Tribana praktycznie robi się rower przełajowy, zresztą geo tych totalnie budżetowych (100, 500, 520, 540) pomijając rekreacje na asfalcie idealnie się do tego nadaje, bo nie jest tak zbite jak typowych szos pod ściganie.

 

 

 

dzięki za info, w granicach 2k triban wydaje się bardzo rozsądnym wyborem. Na nowego gravela trzeba 4k liczyć, używana młoda szosa np treka to tez wydatek ok 3k i więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szose chętnie z Decatlonu bym kupił, ale na górala bym się nie porywał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaido, miałem na myśli zębatki przednie pokroju 40. Ni to na podjazd ni na znjazd... Jak ktoś ma mocną nogę, to wyjedzie. Ja mam kasetę górską w szosie 11-34 i z korbą kompakt to mi na podjazdach działa znakomicie gdyby miał mniejszą kasetę, to bym się zarypał. A jazda z jednym blatem i to 50... Nawet w parze z kasetą 11-34... No to bym podziękował :).

 

Użytkownik owego GT, do którego się odnosiłem pisał, że mu się korba pod nogą gnie ( Nie wprost, ale to na bank to. I pewnie faktycznie to wina blatów) . ;)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za info, w granicach 2k triban wydaje się bardzo rozsądnym wyborem. Na nowego gravela trzeba 4k liczyć, używana młoda szosa np treka to tez wydatek ok 3k i więcej

Zwłaszcza, że zaadoptować go pod swoje wymagania nie jest trudno, po za tym w jego cenie otrzymujemy całkiem przyzwoity sprzęt( praktycznie pełna Sora z HTII), jedynie z czasem można mu zmienić koła na szybsze jak komuś zbyt wolno...

 

Szose chętnie z Decatlonu bym kupił, ale na górala bym się nie porywał.

 Dlaczego?

Wiele podstawowych 520-k spotykam nawet u siebie w górach. Nie jest to może sprzęt najwyższych lotów, ale pazap..ć się jak najbardziej da...

 

Kaido, miałem na myśli zębatki przednie pokroju 40. Ni to na podjazd ni na znjazd... Jak ktoś ma mocną nogę, to wyjedzie. Ja mam kasetę górską w szosie 11-34 i z korbą kompakt to mi na podjazdach działa znakomicie gdyby miał mniejszą kasetę, to bym się zarypał. A jazda z jednym blatem i to 50... Nawet w parze z kasetą 11-34... No to bym podziękował :).

 

Użytkownik owego GT, do którego się odnosiłem pisał, że mu się korba pod nogą gnie ( Nie wprost, ale to na bank to. I pewnie faktycznie to wina blatów) . ;)

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Z koronką 10-ką robi się już 4/1, a to już jest twardo  tak samo jak 52/13. Na zjazdach dokręcam najczęściej 50/14, przy ponad 60km/h - 50/13. Oczywiście na typowe plaskacze gdzie przewyższenia max 3-4% o długości do 1km mam miszczunia z blatem 52 i najmniejszą 11 ką z tymże najmniejszej nie wykorzystuję natomiast 12-ka już jedzie po stole, ajak sie coś natrafi to dalej z blatu i odpowiednia koronka. ;)

 

Suporty sa rózne podobnie jak i blaty, jednych i drugich troche już ugiełem, ale dobry Octalink i blat spokojnie będzie trzymał parametry sztywności ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się zdażyło wrzucić kilka razy jak narazie 50/11 na zjeździe przy prędkości około 70 km/h. A tak to nie... Bo kadencja mi leci zbytnio. A na zjazdach lepjej się czuję z obrotem 120 nawet 130. Na prostej kręcę w granicach 90 przy przełożeniu raczej średnim z prędkością w okolicy 30 km/h

A górki.. Najwięcej podjeżdżałem 25% na odcinku 4 km. A tak to w okolicy mam od groma.podjazdów między 10-15 % i taki jeden 25 %

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest płasko, skoro w x-calibrze wszystko jadę na dużym blacie na szerokich oponach z niskim ciśnieniem to myślę, że na szosie nie byłoby gorzej  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja przez weekend skladalem rower i zamontowalem taka... 800mm, troche za szeroka mi sie wydaje, ale pojezdze chwile i zdecyduje... ciac, czy nie ciac;)

post-64541-0-22156600-1502731796_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 25% przez 4 km to chyba najbliżej w Alpach. W Polsce max 20% i 100m pod Gliczarów.Cad 90 przy 30 km/h to bardzo miękko, ale pod wiatr bywa skuteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie cały czas te 25% odcinkami to leci.

Może trochę przesadziłem. Podjazd ma w większości coś 18% . I kilka "wyskoków " po 25. :) Ale czuć to strasznie.

 

Owszem miękko. Ale ja z moją nogą, to generalnie staram się jeździć miękko.

 

 

Romi, pokaż coś to poskładał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja patrząc po sytavie to mam przeważnie ok 5%, max 13% na krótkim odcinku.

 

Romi czemu nie zrobisz prawej manetki na i-spec? XTR aż się o to prosi  ;)  z chęcią widziałbym taki kokpit u siebie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.