Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Robnyc

Jakimi rowerami jeżdżą członkowie forum

Recommended Posts

Jak patrzę na oferty, to okolice 2k są najgorszym pułapem.

 

Chciałbym coś w miarę prostego i względnie łatwego w obsłudze - prawdopodobnie będę miał serwis na głowie.

 

Zabiorę ją do kilku sklepów, zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie co z kobrą - ze zdjęć wygląda na plastelinę.

 

Raczej nie :huh:

 

Kobra-kr%C3%B3lewska.jpg

Edited by Jędrula.wawa

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quotre]Jak patrzę na oferty, to okolice 2k są najgorszym pułapem.

Dlatego nie ma co sie szcypać.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-ltd-id_8545770.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Ale jak potzrebna jest w sumie tylko rama to się bierze setkę.

 

 

 

prawdopodobnie będę miał serwis na głowie.

 

To już bym się na starcie z tego wymiksował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

[quotre]Jak patrzę na oferty, to okolice 2k są najgorszym pułapem.

Dlatego nie ma co sie szcypać.

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-100-ltd-id_8545770.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8545836.html

Ale jak potzrebna jest w sumie tylko rama to się bierze setkę.

 

 

To już bym się na starcie z tego wymiksował.

 

Patrzyłem na tego RC 120 właśnie. Tam duzo grantów do wymiany?

Edited by revolta4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko koła, ale wymieniałbym dopiero jak obecne umrą.

Inna rzecz, że max udźwig ich jak wszystkich ichnich 90kg, dlatego proponowałem opcje za tysia w postaci 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko koła, ale wymieniałbym dopiero jak obecne umrą.

Inna rzecz, że max udźwig ich jak wszystkich ichnich 90kg, dlatego proponowałem opcje za tysia w postaci 100.

 

A jeszcze taki wynalazek

 

 

https://www.olx.pl/oferta/demonstracyjny-gravel-pinnacle-arkose-4-l-carbon-sztywna-os-ultegra-11-CID767-IDBnZcm.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak koła po zajechaniu tych.

Niewykluczone że to zajmie kilka dobrych latek.

Przy tej wadze?

To może być chwila. Obręcze poddają się bardzo szybko na nyplach.

 

I jak zwykle karbon, nabite osprzętu a koła ... ?

No ale cóż, podejście do tematu w obecnych czasach to jakaś kupa.

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No ale cóż, podejście do tematu w obecnych czasach to jakaś kupa.

No dobra ale ja patrzę na to z nieco innej perspektywy - jak masz jakiś ograniczony budżet to trzeba iść na kompromis. W tym przypadku osprzęt jest całkiem spoko - napęd wypas i wielki plus za hydro heble a nie mydlenie oczu mechanikami (sam mam, niby nie są złe ale to nie hydro). Rok pojeździ, wtedy można odłożyć kasę na lepsze koła i doinwestować rower. A w drugą stronę to nie działa - nie kupisz fajnej ramy na wypasionych kołach i lichym napędzie. A kaseta 11s też ma swoje plusy i tego podważyć się nie da, 9s jest wystarczająca ale nikt chyba nie będzie się kłócił, że jest lepsza od 11s. Wymiana kompletnego napędu (no jeśli chcemy przejść z np 9s na 11 to trzeba zmienić wszystko) to też nie są małe pieniądze a w w/w przypadku gdzie są heble hydrauliczne - wystarczy spojrzeć na cenę samych klamkomanetek. Mnie jak na razie wystarczająco ostudziło, żeby nie myśleć o przejściu z mechaników na hydrauliki. A w tym rowerze co jest "bee" poza korbą i kołami? Ile trzeba położyć na stół, żeby pójść i kupić rower nadobrej ramie, hydro 105 czy Ultegrze i porządnych kołach? 10k? 15k?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ile trzeba położyć na stół, żeby pójść i kupić rower nadobrej ramie, hydro 105 czy Ultegrze i porządnych kołach? 10k? 15k?

 

Niecałe 7k PLN. Ale to dalej prawie 2k więcej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No dobra ale ja patrzę na to z nieco innej perspektywy - jak masz jakiś ograniczony budżet to trzeba iść na kompromis.

 

I dla mnie ten kompromis to jest kupno najtańszej opcji z dobrą ramą, bo dobrych kół to poza kilkoma wyjątkami w rowerach do 5 k nie znajdę.

 

Czy 9s jest lepsze od 11s?

 

To kwestia tylko i wyłącznie wytrenowania i możliwości wykorzystywania pewnych cech wcześniej wypracowanych.

Wszędzie bębni się że im więcej przełożeń tym łatwiej dopasować odpowiednie dla siebie w zależności od sytuacji.

Otóż, tak jest łatwiej, ale czy lepiej?

Z mojego punktu widzenia nie, nadal zamiast zarzynać 9s i myśleć nad 11, używam 7 ( nawet z łańcuchami 10 i 11s) i żeby było śmieszniej MTB nawet w szosie. Bo jest szybciej, pewniej i bez zbędnego strzelania przełożeniami. Precyzja to tak naprawdę kwestia odpowiedniego poprowadzenia i wyregulowania, a nie jak się w wielu miejscach pisze, bo to tanie, to nie będzie działać.

 

Czy są mi potrzebne hydro i inne cuda techniki?

Napewno nie, a cudować tylko po to, żeby później mieć z tego tutułu problemy?

Po co sobie grób kopać.

 

Ale wszystko jest cacy w zależności z której strony kto na co patrzy.

Przy obecnej  wiedzy i pompowania marketingowego jest tak jak to się pisze w internetach i to miałem na myśli, a że jest inaczej to może powiedzieć powiedzmy niewielu.

 

Ot głupi przykład, głupi prosty temat który omawialiśmy razem z jednym z mechaników o bardzo długim stażu i doświadczeniu, a mianowicie HTII kontra kwadrat.

Wszyscy wiemy że Holowtech to większa sztywność na korbie, bo łożyska zewnętrzne, bo oś zintegrowana:

Cacy glancy.

No ale bzdura. Nie ma różnicy między tym, a zwykłym rozwiązaniem na kwadrat.

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wszystko się zgadza ale z kołami tak jak rozmawialiśmy - zmieniam koła na "szybsze" i będę czół różnicę. A mogłeś powiedzieć "koła masz dobre tylko nogę lichą"  ;)

Jeśli mogę lepiej dobrać przełożenie to czemu mam z tego nie korzystać. Wiesz, że zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeździsz w spd, dla wielu to też niepotrzebny bajer. Przykłady można mnożyć. Hydraulika - fakt, na szosie nie jest towarem pierwszej potrzeby ale dla mnie (ale to tylko moje zdanie) jest plusem

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mogłeś powiedzieć "koła masz dobre tylko nogę lichą"  ;)

 

No właśnie nie. Dobre koła sporo dają i akurat twierdzenie dobra sztywna rama i dobre sztywne szybkie koła są tu jak najbardziej podstawą i jak najbardziej prawdziwe.

 

Oczywiście można w celach treningowych używać gnących się miękkich pażdzierzy do trenowania, czy nawet samej jazdy, ale nie wszędzie będzie miało to sens zwłaszcza jak zamierzasz szybko golić sektory. Pomiajm już kwestie wagowe, bo kiepskie pod grubą d..pą się po prostu złamią.

 

( Niedaleko jak wczoraj mieliśmy przypadek kiepskich kół pod 100 kilowym cielskiem, fuks , że facet uszedł z życiem. Sytuacja? Zjazd  80 km/h i pęka całkowicie obręcz w 3-ch miejscach).

 

 

Ale jak jesteśmy przy kołach to mitem jest, że koła  o jak największej ilości szprych i zaplocie 3x - 4x są najwytrzymalsze. Oczywiście nie dotyczy to kół 20" do BMX-ów. Im więcej otworów w obręczy tym koło bardziej gumowe i łatwiej jest taką obręcz złamać nawet w przypadku profilu 30mm.

Zaplot mieszany i odpowiedni dobór ilości szprych to najlepsze parametry jeżeli chodzi o sztywność.

 

 

 

Jeśli mogę lepiej dobrać przełożenie to czemu mam z tego nie korzystać.

 

Oczywiście , o to chodzi, żeby korzystać, tylko w pewnym momencie należy sobie zadać pytanie, czy aby ta opcja jest najlepsza. Ja moge napisać tak,  z punktu świerzaka jest wygodniej, po czasie lepiej mieć napęd z koronkami,  które dla mnie są istotne. 7 w zupełnosci styka i tyle wykorzystuje z każdej kasety nieważne ilu rzędowej, w każdym miejscu w tym kraju. Po co mam się przerzucać miedzy pośrednimi koronkami tracić na to np czas, wrzucam, cyk i sobie lecę.

 

 

 

Jeździsz w spd, dla wielu to też niepotrzebny bajer.

Dla wielu, a jednak na tym spd kończą.

To co jest istotną różnicą, pomiędzy platformą, zatrzaskiem to to że przy już dobrym nachyleniu ( bo nie mam na myśli tam jakiś 6%) mogę nadal utrzymać obrót, spróbuj zrobić to na platformach.

 

Dlatego widzisz Łukasz, wszystko przychodzi wraz z doświadczeniem.

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z doświadczeniem 100% racji ale odnośnie kaset - znasz swój organizm i przez lata i przejechane km wypracowałeś swój sposób jazdy. Ale sam wiesz, że każdy jest inny. Pewnie na 7s kasecie też bym jeździł ale teraz mając 11s czasami przebijam po 2 przełożenia na raz żeby za chwilę wrócić o 1 bo jednak jest za twardo/miękko. I ja się z 11s kasety cieszę, używam pełnego jej zakresu (z twardymi przełożeniami bywa różnie  :lol: ). Za to wychodzę z podobnego założenia jak Twoje w przypadku napędów mtb. Broniłem się przed 1x żeby w końcu i tak z nim wylądować, "tylko" 11s a nie 12s ale nie widzę powodów, dla których miałbym teraz kłaść na stół sakiewkę pieniędzy na nowy napęd, skoro obecny mi wystarczy. I to nawet z kasetą pod 2x bo nie zmieniałem jej na wersję z szerszym zakresem do napędu 1x. Pod górę wystarczy, z góry nie muszę wszędzie dokręcać gdzie się da a idealna kadencja w lesie jest potrzebna jak jeż w spodniach. Tyle, że to trzeba sobie indywidualnie wypracować i znaleźć swoje miejsce w całym tym grajdołku 

Z kołami może będzie jak heblami - jeszcze kilka lat temu w mtb mydlili oczy napędem i tyle. Zawias był na drugim miejscu, o heblach nikt nie myślał bo hasło "tarczowe hydrauliczne" załatwiało wszystko. Dzisiaj w trailówkach już ciężko znaleźć golenie 32 a przynajmniej nie w wersjach godnych zakupu, lipne heble zastąpiły dobre 4t. Z kołami - dalej chyba jest tak sobie. Ale takie zmiany na producentów wywiera rynek i jego świadomość   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo tu o to chodzi zeby w jak najmniejszym budzecie kupic rowerek z baranem i cienkich oponach zawsze jezdzilem mtb i chce sprobowac "barana"jak nie podejdzie odsprzedac z nieduża strata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale takie zmiany na producentów wywiera rynek i jego świadomość 

 

No dokładnie tak jest, z tym że ta świadomosć jest budowana przez producentów ( marketing)

 

 

 

Z kołami - dalej chyba jest tak sobie.

 

No nie, wiele się zmieniło, bo specjalizacje to wymusiły, a że właśnie jest opcja gdzie da się tłuc i robić kasę to się to rozwija w miarę sensownie,  ale gdy temat dojdzie do ściany to będzie ludziom już tylko wpajany przerost formy nad treścią tak jak w przypadku napędów i osprzętu.

 

Tylko porównując  koła w trekkingu (nie te fulcrumy co mialem ostatnio), które miałem wcześniej ( też na Wiśle) do tych co mam obecnie to moge napisać wprost, że jest przepaść.

 

Sam głupi bębenek wiele zmienia.

 

69582819_3039422382865143_68037340452272

Edited by kaido2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce kupować za granicą..

Z canyonem też nie do końca wiem jak to się płaci..

Chcę widać 8-9k. Więcej jak 9 to już tak ostro naciągane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce kupować za granicą..

Z canyonem też nie do końca wiem jak to się płaci..

Chcę widać 8-9k. Więcej jak 9 to już tak ostro naciągane.

Oraz że z Canyonem to jest tak że zamawiasz i dostajesz termin kiedy następna partia będzie robiona i wtedy dopiero wysyłka.

 

A patrzyłeś na Rose?

Edited by Szymon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Średnią ma ofertę.

Cube ma fajną. Ale skoku jak w canyonie w tych pieniądzach.

Teraz to tylko rozeznanie robię.

Zakup w nowym roku.

Edited by egzo18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz potrzebował pomocy przy zakupie przy zakupie w sprzedaży bezpośredniej to wal do mnie na PW, ogarnę Ci temat. W razie W masz 14 dni na zwrot jak nie wyjedzie, z pokoju. Nie bój się takich zakupów. Jeffsy, Striv, Neuron, Jab i jeszcze kilka innych to dosyć ogromna różnica w porównaniu z Dartem, którego przywołujesz. Mniej więcej tak jak udawanie, że Skoda to to samo co Audi. To już bym Swaga 30/50 wolał. Dostępność jak i cena to niestety loteria - nie przewidzisz co będzie

Edited by Burns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje sobie z tego sprawę.

Będę mieć uzbieraną słuszną sumę, będę się rozglądać poważnie.

Teraz to gdybanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.