Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Lestaf

Paliwa premium

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, zapomniałem że tam wszystko jest inne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leje paliwo nie ulepszane-zwykly on do maszyn budowlanych i po latach doświadczen WIDAC i czuc roznice w kieszeni. W skali miesiaca w sezonie idzie okolo 30tys l./miesiac.

Korzystalem z orlena/bp/shella- bezposrednio z rafinerii. Poziom zblizony czyli bez rewelacji.

Od 2-3 lat korzystam z gdanskiej rafinerii i poziom spalania przy zblizonym zakresie prac i poziomie trudnosci wiecie co?

- oszczednosc w skali roku do 15% (ilosciowo)

Nie wchodze w kwestie cen zakupu bo rabaty, ceny spot-owe itp.

Dlatego lotos u mnie rządzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja leje raz takie raz takie i co drugie tankowanie płyn do płukania dpf i wtrysków


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja leje raz takie raz takie i co drugie tankowanie płyn do płukania dpf i wtrysków

Miałeś kiedyś problem z dpf lub wtryskami? Pytam, bo do niedawna jeszcze miałem głównie diesle z dpf, egr etc i na jakieś 500-600tys km przejechanych nimi raz był czyszczony zawór egr. Nic poza tym. Nigdy nie dolewałem niczego do paliwa. Tankowanie zwykłej ropy na większośći najpopularniejszych stacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś kiedyś problem z dpf lub wtryskami? Pytam, bo do niedawna jeszcze miałem głównie diesle z dpf, egr etc i na jakieś 500-600tys km przejechanych nimi raz był czyszczony zawór egr. Nic poza tym. Nigdy nie dolewałem niczego do paliwa. Tankowanie zwykłej ropy na większośći najpopularniejszych stacji.

Zaczałem dopiero w ostatnim bo tu się dopala DPF w taki sposób, że o tym nie wiesz.

W sensie nagle ci auto zamula jakby spadł wąż z turbo.

 

Kiedyś lałem regularnie i nie miałem problemu a teraz przestałem i zaczał zamulać - znowu zaczałem lać - zobaczymy za moment.

 

Paliwo tankuje raczej tylko na Shellu ale okazjonalnie jak się kończy to gdzie badż - ale zawsze na jakiś sieciówkach.

Paliwo premium droższe wiec lepsze, marketing. Spalanie zależy w głównej mierze od stylu jazdy.

Też od charakterystyki trasy - jej długości, świateł itp.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie ostatnio zaskoczył facet na stacji. Flotę tankujemy na Shellu, ja jeżdżę Avensisem z 2l dieslem. Wewnątrz klapki wlewu paliwa jest naklejka z napisem w stylu "Only low sulphur fuel". Pan chciał mi zatankować auto, ale jak zobaczył naklejkę stwierdził, że on mi zwykłego Diesla nie naleje, bo mu nie wolno jak jest taka naklejka. On może mi nalać Vervę czy co oni tam mają, a jak chce zwykłe to muszę zatankować sam.

 

Coś Wam wiadomo o tym, że silnikowi się może oberwać jak nie tankujesz tych droższych paliw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem testy niby miał mniej palić na super 98 oktanowej, rakietowej benzynie i.... nie palił mniej... pewnie ściema marketingowa jak w większości produktów premium i innych dziadostw...

 

Większośc ludzi nie ma bladego pojęcia czym jest liczba oktanowa i co ona w praktyce oznacza i że nie ma nic wspólnego z bezpośrednim odczuciem mocy w aucie, przytspieszeniem czy zużyciem paliwa.

 

 

W USA czy Canadzie mają mniej oktanów ale np taka Vette z swoim stopniem sprężania na 90 oktanach pojedzie.

 

 

Jaki Vette, lub Mustang ma stopień sprężania?

 

Ech Trollu, czy Ty wiesz czy piszesz i masz nadzieję że trafisz?

W EU VW nie miał problemów ze spalinami?

 

Ktore paliwo wg Ciebie jest " lepsze ",  w sensie octanow

93 88 98 

 

W USA i Kanadzie liczby oktanowe są mniejsze bo podaje się je w innej skali (DON) niż w Europie (zbliżona do RON). Po konwersji do tej samej skali nie powinny różnić się o więcej niż 1-2pkt. 

 

 

A co do głównego pytania w temacie, to paliwa premium raczej nie rozbijają się o liczbę oktanową ale o dodatki, które w dieslu np. podwyższają odporność na niskie temperatury. I za to może faktycznie warto dopłacić. widziałem w necie testy paliw z różnych stacji i punkt wytrącania parafiny i zamarzania był różny w paliwach z różnych stacji.


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 98 może palić mniej ale będzie też gorzej jechał.

Tak miałem kiedyś w Skodzie [silnik na 95 był]


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceteth, ja mam na klapce "no biodiesel". Chodzi o to, że niektórzy producenci zakazują stosowania dodatków bio, a każde zwykłe paliwo ma je obligatoryjnie i już nie ma specjalnych oznaczeń.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zachar kiedyś zrobił fajny test paliw zimowych gdyby ktos byl zainteresowany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większośc ludzi nie ma bladego pojęcia czym jest liczba oktanowa i co ona w praktyce oznacza i że nie ma nic wspólnego z bezpośrednim odczuciem mocy w aucie, przytspieszeniem czy zużyciem paliwa.

 

 

 

 

W USA i Kanadzie liczby oktanowe są mniejsze bo podaje się je w innej skali (DON) niż w Europie (zbliżona do RON). Po konwersji do tej samej skali nie powinny różnić się o więcej niż 1-2pkt.

 

 

A co do głównego pytania w temacie, to paliwa premium raczej nie rozbijają się o liczbę oktanową ale o dodatki, które w dieslu np. podwyższają odporność na niskie temperatury. I za to może faktycznie warto dopłacić. widziałem w necie testy paliw z różnych stacji i punkt wytrącania parafiny i zamarzania był różny w paliwach z różnych stacji.

Szymon, nigdy nie słyszałem o skali DON i myślę że tutaj nikt również nie wie o co chodzi. Daj jakies wyjaśnienie.

 

Pisałem powyżej, w jakiej skali unas podaję się liczbę oktanowa paliwa, razem z danymi technicznymi benzyny z rafinerii, gdzie podana jest liczba oktanowa MON RON oraz AKI tej benzyny, na dodatek załączone są dane dotyczące benzyny letniej jak i zimowej.


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A co do głównego pytania w temacie, to paliwa premium raczej nie rozbijają się o liczbę oktanową ale o dodatki, które w dieslu np. podwyższają odporność na niskie temperatury. I za to może faktycznie warto dopłacić. widziałem w necie testy paliw z różnych stacji i punkt wytrącania parafiny i zamarzania był różny w paliwach z różnych stacji.

"Zimowy" diesel jest produkowany juz w takiej specyfikacji zeby bez dodatków był odporny na niskie temperatury.

 

Odnośnie testu paliw juz z punktu końcowego czyli stacji to pewnie nie wszystkie zdarzyły przepłukać zbiorniki z "letniej" specyfikacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - moze i dodatki w paliwach "premium" zwiększają żywotność silnika, ale tego nie mamy jak sprawdzić (trzeba by zapisać i wczytać grę ;) ). Natomiast jeśli chodzi o osiągi i spalanie - 95 czy 98 oktanów - jeden "pies". Przynajmniej w moim wolnossącym 2,0l :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon, nigdy nie słyszałem o skali DON i myślę że tutaj nikt również nie wie o co chodzi. Daj jakies wyjaśnienie.

 

Pisałem powyżej, w jakiej skali unas podaję się liczbę oktanowa paliwa, razem z danymi technicznymi benzyny z rafinerii, gdzie podana jest liczba oktanowa MON RON oraz AKI tej benzyny, na dodatek załączone są dane dotyczące benzyny letniej jak i zimowej.

Moj błąd bo znalazlem glupia nazwe na to jak szukalem. pamiętałem jedynie ze zwykle jest to (RON+MON)/2.

Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież w Polsce, niezależnie na jakiej stacji tankujesz (BP, Orlen, Shell itp.) to i tak będzie to ropa rosyjska.

 

https://www.salon24.pl/u/energetyka/745995,paliwa-z-orlenu-na-stacjach-shell-i-bp 

 

Od ropy do benzyny czy ON daleka droga, każdy odbiorca może sobie życzyć nieco inny produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zaczałem dopiero w ostatnim bo tu się dopala DPF w taki sposób, że o tym nie wiesz.

W sensie nagle ci auto zamula jakby spadł wąż z turbo.

 

Kiedyś lałem regularnie i nie miałem problemu a teraz przestałem i zaczał zamulać - znowu zaczałem lać - zobaczymy za moment.

 

 

Gdzie w Fabii II jest zbiorniczek z płynem do DPF? Można go samemu uzupełniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w Fabii II jest zbiorniczek z płynem do DPF? Można go samemu uzupełniać?

 

ja to lałem

 

1404039dpf1540287298.png

 

do baku


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się bał wlać do baku cokolwiek oprócz ropy. Ultimate Active na BP ma jakieś dodatki, tankuję głównie to paliwo, może to wystarczy...

A jak się sprawa ma z wypalaniem DPF? Czytałem, że trzeba jechać 10 min z 3000 obr/min, gdzie indziej pisali, że wystarczy 2000 obr/min. Kto ma rację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dpf wypala się przy około 2500 obrotów, podczas stałej prędkości i temperaturze silnika. Ponieważ nie informuje o tym procesie żadna kontrolka, trudno wychwycić ten moment. Jeśli raz w miesiącu wypada Ci trasa autostradą to problemu nie ma. Jak będziesz mulił w mieście, to po kilku miesiącach pojawi się na desce pomarańczowy prostokąt z kropkami w środku, czyli zapchany dpf. Wtedy od razu jedź na autostradę aż zgasnie. Kilka odpaleń z tą kontrolką i wpadnie w tryb serwisowy, wtedy już nie wypalisz. Tylko serwis.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do pracy 20 km. Często jak stanę na światłach to zamiast 750 mam obroty 1000. Wyczytałem, że to znak, że DPF się wypala. Jeśli tak, to mi się na bieżąco wypala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podwyższone obroty miałem w Audi 2.0 TDI. Wtedy własnie sie wypalał filtr. Nie wyłączaj w takim wypadku silnika tylko postaraj sie przegonić na jakiejś obwodnicy.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.